Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

jeg får min galaxy s i dag,jeg har one call abb.jeg har sett på siden deres og galaxy s står ikke der.noen som vet hvor jeg får tak i mms innstillinger til telefonen min hos one call?

Innstillinger for MMS/Internett for OneCall finner du HER :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg får min galaxy s i dag,jeg har one call abb.jeg har sett på siden deres og galaxy s står ikke der.noen som vet hvor jeg får tak i mms innstillinger til telefonen min hos one call?

Ser at jeg har dette oppsettet uten å ha løftet en finger, men proxyene har annen adresse. Hva kan det komme av?

Lenke til kommentar

Ser at jeg har dette oppsettet uten å ha løftet en finger, men proxyene har annen adresse. Hva kan det komme av?

Jeg hadde også en annen proxy adresse, men endre til den som OneCall oppgir og har ikke noen problemer. Må bare huske å krysse av for roaming hvis du ønsker å bruke datatrafikk :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor CODE-fila og MODEM-fila skal plasseres i Odin når man skal flashe?

Last ned denne filen og les, veldig enkelt.

har fått telefonen.er veldig godt fornøy så langt.er swype kommet på norsk?.

Skal komme i løpet av sommeren, Swype på norsk er ferdig laget, da jeg har det på min telefon, men jeg har flashet til ny firmware.

Jeg tipper at det ikke er lenge til en update av swype kommer.

Er den nye firmwaren raskere? noen forskjell bortsett fra Swype på norsk?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor CODE-fila og MODEM-fila skal plasseres i Odin når man skal flashe?

Last ned denne filen og les, veldig enkelt.

har fått telefonen.er veldig godt fornøy så langt.er swype kommet på norsk?.

Skal komme i løpet av sommeren, Swype på norsk er ferdig laget, da jeg har det på min telefon, men jeg har flashet til ny firmware.

Jeg tipper at det ikke er lenge til en update av swype kommer.

Er den nye firmwaren raskere? noen forskjell bortsett fra Swype på norsk?

Har ikke merket så veldig stor forskjell. Mulig batteriet varer litt lenger.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke innstillinger jeg kan bruke for internett og MMS? Min leverandør,Ventelo, har ikke lagt ut innstillinger for denne ennå.....

Sliter med det samme

Ventelo innstillinger:

Internett:

Navn: ventelo internett

APN-Navn: internet.ventelo.no

Mellomtjener: ikke satt

Port: 9201

Brukernavn: ikke satt

Passord: ikke satt

Tjener: ikke satt

MMSC: ikke satt

MMS-mellomtjener: ikke satt

MMS-port: ikke satt

MCC: 242

MNC: 01

APN-type: default

MMS:

Navn: ventelo mms

APN-navn: mms.ventelo.no

Mellomtjener: ikke satt

Port: ikke satt

Brukernavn: ventelo

Passord: 1111

Tjener: ikke satt

MMSC: http://mmsc/

MMS-mellomtjener: 10.10.10.11

MMS-port: 8080

MCC: 242

MNC: 01

APN-type: mms

Takker :thumbup:

Men får ikke MMS til å fungere.....Internettoppsettet funket....

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at telefonen støtter SyncML og at jeg kan synce mot Zyb/Vodafone360, men får det ikke til. Her er info jeg fikk av Vodafone360:

Currently there is not a 360 application for the android handsets.

But if your phone all ready has a SyncML client then you can try these server settings to see if they work this is because your phone is unofficially supported with 360.

SyncML server address: sync.vodafone360.com

Contacts database name: contacts

Enter these credentials in and synchronise your phone.

Noen tips?

En annen ting: Ledst om dette Smart Unlock-systemet som gjør d mulig å skrive en B på skjermen så åpner f.eks. browser seg. Hvordan får man til det?

Endret av borchgrevink
Lenke til kommentar

Kan det være noen komplikasjoner med å kjøpe denne mobilen i Tyskland? Faren min er på en tur som inkluderer en mellomlanding i Frankfurt og der hadde han tenkt å se etter denne mobilen for meg, men vil det være lurere å koste på meg litt ekstra og kjøpe den er i Norge?

Lenke til kommentar

Kan det være noen komplikasjoner med å kjøpe denne mobilen i Tyskland? Faren min er på en tur som inkluderer en mellomlanding i Frankfurt og der hadde han tenkt å se etter denne mobilen for meg, men vil det være lurere å koste på meg litt ekstra og kjøpe den er i Norge?

Spørs hvor mye du sparer :)

Lenke til kommentar

Kan man bruke billigladere selv om de gir mindre mA ut? Originaler gir 700mA og en annen jeg har gir 500 mA...

Regner med det får fint. Jeg bruker en HTC lader som gir 1A og går fint det iallafall.

Endret av PilotBRS
Lenke til kommentar

Litt unødvendig at man også på korte sms'er må klikke på snakkeboblen for at de skal merkes som lest, selv om hele teksten kan leses i boblen på samtalesiden. Eller er det en løsning på det?

Ja, løsningen er så enkel som at du trykker på tilbaketasten i stedet for hjem-tasten når du går ut av meldingen.

Lenke til kommentar

Tenker å kjøpe Samsung Galaxy S, og lure på hvor den er billigst med et abbonnement som inkluderer ca 100mb gratis surfing,og har billig sms pris? Ringer ikke så veldig mye, så det spiller ikke så stor rolle.

Endret av carloscrouch
Lenke til kommentar

Tenker å kjøpe Samsung Galaxy S, og lure på hvor den er billigst med et abbonnement som inkluderer surfing, og har billig sms pris? Ringer ikke så veldig mye, så det spiller ikke så stor rolle.

Prøv telepriser.no ;) Både Chess, OneCall, Talkmore etc. har gode priser på data, samt abonnementspakker med ringeminutter du kan supplere med. Selv gikk jeg fra OneCall til Chess p.g.a. pris og at Netcom har bedre 3G-dekning her :)

Lenke til kommentar

Har nå prøvd Samsungen i et par dager. Android var ikke noe for mitt bruk. Telefonen har et display og tilpassings muligheter som jeg kommer til å savne.

Blir å vente på WM7 da jeg er helt avhengig av VOIP og å synce mot Outlook, e-post, kalender, gjøremål og notater uten kabel eller datatrafikk. Android miljøet er nok desverre litt for lite rettet mot mit marked.

Har lagt telefonen til salgs på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...