Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der fungerte det! :)

Tusen hjertelig. Merkelig at one.com nevner en annen SMTP-sever på FAQen på sine sider, men om alt var åpenbart i livet hadde vi jo ikke hatt noe å lure på.

Ellers kan jeg rapportere at jeg liker Galaxy S finfint. Touchwiz passer meg, telefonen er responsiv, skjermen er god og så videre. Synd den ikke har den samme hauptiske byggekvaliteten som Wave, men noe må man jo ofre.

:)

Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem jeg driver å undersøker:

Av og til ramler datanettverket ut. Av en eller annen grunn kan jeg da ikke ringe/motta anrop og sende/motta sms.

Driver nå å prøver å finne ut om det er nettverket (har onecall) eller mobilen(har galaxy s, custom rom darkys )

Hva jeg så langt har funnet ut:

Har en kompis med Desire og orginal rom, one call - samme problem

En kompis Galaxy s custom rom darkys, one call - samme problem

(Både jeg og han kompisen har samme problem med orginal rom)

En venninne Galaxy s,usikker på rom, usikker på nett (ikke onecall ihvertfall) - samme problem

En kompis, gammel nokia tlf, onecall, - samme problem.

Har snakket med One call og de sier at tlf er registrert som avslått.

Jeg lurer på om det er onecall, galaxy s eller android som er problemet?

Skal sies at jeg har en deisre HD som jobbtlf med telenor abb som ikke har problemer, men denne er ikke brukt nok til å ta en konklusjon.

Er det noen her som har opplevd noe lignende? Oppgi gjerne, nett, tlf, og hvilken rom du bruker

Lenke til kommentar

hvis du har astro file manager eller lignende, kan du gå til /system/app/ og installere programmet vending.apk

Du vil da få market. Men jeg trudde at disse problemene var løst med nyeste 2.2 oppdatering. sikker på at det ikke er nyere versjoner tilgjengelige til telefonen via kies?

Da fikk jeg ordnet det.

Takk! :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som har opplevd noe lignende? Oppgi gjerne, nett, tlf, og hvilken rom du bruker

Sambo har Omnia HD og OneCall.

Med gjevne mellomrom havner jeg rett på svareren hennes når jeg prøver å ringe henne. Vet ikke om hun også har problemer med å ringe/sms på samme tid, men noe er galt i nettet til OneCall.

Det er snickers og twist.

Lenke til kommentar

Problemer med statuslinja/notification bar

Den har blitt treg å få dratt ned. Stopper opp før jeg får dratt den helt ned. Etter en stund får jeg det som regel til, men sabla irriterende. Skjedde etter oppdatering til Froyo (via Kies). Eller muligens etter installering av quickdesk, eller en av disse launcherne. Men disse avinstallerte jeg igjen siden de medførte enda mere lag, og problemet er der fortsatt.

Noen andre som opplever det samme?

Endret av Mads Olsen
Lenke til kommentar

Den har blitt treg å få dratt ned. Stopper opp før jeg får dratt den helt ned. Etter en stund får jeg det som regel til, men sabla irriterende. Skjedde etter oppdatering til Froyo (via Kies). Eller muligens etter installering av quickdesk, eller en av disse launcherne. Men disse avinstallerte jeg igjen siden de medførte enda mere lag, og problemet er der fortsatt.

har opplevd akkurat det samme ja. det eneste jeg fant ut som hjalp, var å installere lag fiks(!). da forsvant problemet med en gang. Har stort sett dette problemet når jeg installerer noe fra market.

Lenke til kommentar

Har du prøvd clear cache i recovery?

Lenke til kommentar

hallo hallo. blei litt knekt her nå. skulle oppdatere lockscreenen min gjen gsg tools eller tweeker og så rebootet telefonen og den slutter ikke å reboote så jeg prøvde da å flashe på nytt med Voodoo 5 pre6 i odin og jeg kommer heller ikke nå lenger enn starten av reebootinga. er jeg fucket eller finnes det håp.? setter stor pris på svar eller om du selv har lyst til å prøve å fikse den så sender jeg den gledelig i posten til deg ettersom dette er tidenes telefon og elsker den veldig høyt. hehe

Lenke til kommentar

Hei!

Kan noen fortelle meg hvordan jeg endre skriftstørrelsen?

Og er det mulig å endre størrelse på ikoner?

Ingen som vet eller er det ikke mulig?

Hvis du laster ned "spare parts" fra markede, får du opp et valg om å endre "Font size". der kan du endre skriftstørrelse. Når det gjelder ikoner er jeg ikke sikker

Takk for svar.Testet dette i går men det ser ikke ut til å fungere utenfor den appen.Meldinger o.l har fortsatt samme font type og størrelse som tidligere.

Andre tips?

Lenke til kommentar

Hei!

Kan noen fortelle meg hvordan jeg endre skriftstørrelsen?

Og er det mulig å endre størrelse på ikoner?

...

...

Takk for svar.Testet dette i går men det ser ikke ut til å fungere utenfor den appen.Meldinger o.l har fortsatt samme font type og størrelse som tidligere.

Andre tips?

du kan se i instillingene, har ikke muligheter for å sjekke akkurat nå... der kan du endre skrifttype, kanskje du kan endre skriftstørrelse også? skal sjekke i morgen;)

edit: ser ikke slik ut nei:( men går du på skjerm - angi font, kan du laste ned andre skrifttyper, kanskje noen er større og bedre?

Endret av agnard
Lenke til kommentar

^

Ja men de kostet penger. :p

Vil ha gratis. :)

Jeg får se litt bedre etter på marked.:)

Har ikke denne selv,er mor min sin mobil.

Det jeg tenker på er å få størrelsen stor nok slik at feks meldinger blir lettere leselige

fra sofaen når mobilen ligger på bordet eller når den er i bilen.

Lenke til kommentar

hallo hallo. blei litt knekt her nå. skulle oppdatere lockscreenen min gjen gsg tools eller tweeker og så rebootet telefonen og den slutter ikke å reboote så jeg prøvde da å flashe på nytt med Voodoo 5 pre6 i odin og jeg kommer heller ikke nå lenger enn starten av reebootinga. er jeg fucket eller finnes det håp.? setter stor pris på svar eller om du selv har lyst til å prøve å fikse den så sender jeg den gledelig i posten til deg ettersom dette er tidenes telefon og elsker den veldig høyt. hehe

Prøv å wipe cache og dalvik cache i recovery. Prøve evt factory reset i recovery. OBS, dette sletter alle dine innstillinger, meldinger og kontakter, så du bør gjerne ha gjort en backup.

Alternativt flasher du en ny firmware heller enn bare en kernel som du har gjort hittil.

Lenke til kommentar

Prøv å wipe cache og dalvik cache i recovery. Prøve evt factory reset i recovery. OBS, dette sletter alle dine innstillinger, meldinger og kontakter, så du bør gjerne ha gjort en backup.

Alternativt flasher du en ny firmware heller enn bare en kernel som du har gjort hittil.

har gjort alt dette men telefonen er fortsatt i en rebootloop hvis vi kan kalle det for det!. what to do?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...