kjibba Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hei. Vurderer sterkt å kjøpe en galaxy s, har bare et par spm: Er det kommet android 2.2 offisielt til den? Og er det noen som vet om det kommer til å komme android 2.3 til den, eller er det en så gammel telefon at de ikke blir å gi den 2.3 ? 2.2 har vi hatt lenge. 2.2.1, en vesentlig forbedring hva gjelder ytelser, blir nok offisiell om ikke lenge, er sluppet på kies i enkelte regioner. Samsung i India (mener jeg å huske) har gått ut og sagt at 2.3 kommer til SGS, men jeg tar det med en klype salt til 2.3 begynner å lekke fra Samsung. Det bør jo være en smal sak å få 2.3 til SGS all tid Nexus S er nesten samme telefonen. Gutta på XDA jobber med det as we speak, og det tipper jeg Samsung også gjør. Lenke til kommentar
TeeWee84 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Har opplevd en fantastisk batteritid gjennom julen, dette skyldes naturligvis en del mindre bruk enn ellers, men likevel: Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Ser ut til at bryteren for datatrafikk i Froyo (holde inne av/på knappen) også stopper MMS på min tlf. Kan det endres? Endret 4. januar 2011 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
kafan Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg får av en eller annen grunn ikke sendt sms lenger. Slik har det vært i en uke nå. Hver gang kommer det opp feilmelding ganske kjapt om at meldingen ikke er sendt. Jeg finner ikke ut av hva det kan være som forårsaker dette. Ser ikke helt bort fra at jeg kan ha trykt på noe feil, men tviler samtidig litt på det. Har Tele2 abbonement. Første sms som ikke ble sendt var 27.12.10. Samme dag fikk jeg mail fra tele2 om at "Hei og takk for din henvendelse. Ditt abonnement er nå sperret til og fra utlandet. Det er også sperret for betaling og innholdstjenester som er meldinger til 4 sifrede nummer, Teletorgsamtaler som er 820 og 829 nummer." Er det en sammenheng her ? Er det en sammenheng mellom sms og disse numrene ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Har du forsøkt å slå telefonen av og på ? Løser ofte mange problemer. Tele2's SMS-gateway står i Sverige. Vet ikke om det har betydning dersom abonnementet ditt er sperret for utlandet? Du sjekker hvilket nummer det er til SMS-gatewayen ved å gå inn på innstillinger under Meldinger. Ifølge tele2.no skal dette nummeret være +46707990076. Lenke til kommentar
kafan Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Takk for svar. Å slå av og på telefonen hjalp ikke. SMS-gateway nummer stemmer. Har sendt mail for noen timer siden til tele2. Får se når de bestemmer seg for å svare om det er noe de kan gjøre. Lenke til kommentar
SpakNoodle Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Måtte ta en kikk på hva SGS var i stand til, så rootet og installerte One Click Lag Fix - med Froyo. Det er en helt ny telefon. Vil faktisk gå så langt som å si at den endelig er hva jeg betalte for. Har imidlertid et par problemer som jeg ønsker å forhøre meg om: Dersom jeg starter telefonen på nytt, må jeg installere OCLF på nytt. Den går med andre ord tilbake til rundt 890 poeng i Quadrant. Er dette normalt? Et annet problem er at alle endringer jeg gjør på hjemskjermen, eller apps jeg laster ned, mens jeg bruker OCLF, er borte når jeg starter telefonen på nytt - noe jeg gjør hver morgen. Med andre ord får jeg en mobiltelefon med super ytelse, men som jeg ikke kan bruke til noe. Skal det være slik? Gjør jeg noe galt? Burde jeg skifte til en annen lagfix? Sette pris på svar! Lenke til kommentar
oOF Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Voodoo-lagfixen fungerer bedre enn OCLF etter mine erfaringer. Lenke til kommentar
Oktober1 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Jeg har to kjappe spørsmål: 1: Vil 2.2.1 forbedre ytelsen til min SGS, eller er eneste løsning å roote eller hva det nå heter? Jeg synes ytelsen sank MERKBART etter at jeg oppdaterte til 2.1. Alt lugger og hoster og harker. 2: Jeg har ingen dataplan for mobilen, men bruker mye WiFi, og har derfor slått mobilnettet av via den innebygde funksjonen i Froyo. Men av en eller annen grunn, så fungerer ikke mobilnettet når jeg slår det på igjen, jeg får ikke sendt eller mottatt MMS, eller brukt 3G-nettet dersom WiFi ikke er tilgjengelig. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Det kan godt være de er besvart tidligere, men jeg har ikke særlig lyst til å bla meg gjennom 247 sider for å lete Endret 5. januar 2011 av Oktober1 Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Får du E/3G/H merke på statuslinja når du skrur på datatrafikk? Hvis ikke kan du prøve å laste ned MMS/WAP-innstillinger fra operatøren din sin hjemmeside. Lenke til kommentar
Oktober1 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Jeg får ikke opp det tegnet, nei. Så jeg prøvde å legge inn nye innstillinger (de gamle var for så vidt korrekt, forskjellen var på APN-navn, telenorapndroid ble endret til telenor og passord ble lagt inn), men det skjedde ingenting annerledes. Virker fortsatt ikke. Endret 5. januar 2011 av Oktober1 Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hei! Kan noen fortelle meg hvordan jeg endre skriftstørrelsen? Og er det mulig å endre størrelse på ikoner? Ingen som vet eller er det ikke mulig? Lenke til kommentar
agnard Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hei! Kan noen fortelle meg hvordan jeg endre skriftstørrelsen? Og er det mulig å endre størrelse på ikoner? Ingen som vet eller er det ikke mulig? Hvis du laster ned "spare parts" fra markede, får du opp et valg om å endre "Font size". der kan du endre skriftstørrelse. Når det gjelder ikoner er jeg ikke sikker Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg har to kjappe spørsmål: 1: Vil 2.2.1 forbedre ytelsen til min SGS, eller er eneste løsning å roote eller hva det nå heter? Jeg synes ytelsen sank MERKBART etter at jeg oppdaterte til 2.1. Alt lugger og hoster og harker. 2: Jeg har ingen dataplan for mobilen, men bruker mye WiFi, og har derfor slått mobilnettet av via den innebygde funksjonen i Froyo. Men av en eller annen grunn, så fungerer ikke mobilnettet når jeg slår det på igjen, jeg får ikke sendt eller mottatt MMS, eller brukt 3G-nettet dersom WiFi ikke er tilgjengelig. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Det kan godt være de er besvart tidligere, men jeg har ikke særlig lyst til å bla meg gjennom 247 sider for å lete 1. Jeg kjører med I9000XXJPX|2.2.1 og den fungerer mye bedre enn 2.1, eneste er mangle på norsk.. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=846913 2. Fungerer fint hos med med I9000XXJPX Lenke til kommentar
Oktober1 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Fikk datanettet til å fungere nå De fra telenor.no virket ikke, så jeg brukte disse innstillingene: http://ponsen.no/blog1.php/2010/08/02/apn-innstillinger-for-telenor-mobil-pa-samsung-galaxy-s-i9000, og da virket det helt fint Lenke til kommentar
KoN_Fekt Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hei, jeg har et lite problem her. Etter at jeg oppdaterte til 2.2 så forsvant Android Marked. Etter hva jeg har forstått, så kommer dette tilbake ved å fabrikk-resette mobilen. Men da forsvinner vel alle meldingene? Det går etter hva jeg forstår ikke å ta backup av disse i kies. I hvert fall har ikke jeg fått det til. Og jeg får i mangel av Marked heller ikke lastet ned et SMS-backup-program. Noen tips? Lenke til kommentar
agnard Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 hvis du har astro file manager eller lignende, kan du gå til /system/app/ og installere programmet vending.apk Du vil da få market. Men jeg trudde at disse problemene var løst med nyeste 2.2 oppdatering. sikker på at det ikke er nyere versjoner tilgjengelige til telefonen via kies? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hupps. Beklager om dette er noe jeg kunne funnet ved litt gjennomlesing, men klarte ikke å finne noe. Har ørlite problemer med å sette opp en epostkonto med fra one.com på Galaxy Sen min. Følger FAQen deres steg for steg, og kommer ingen vei. Jeg hadde ikke samme problemet med min tidligere telefon, Wave, som så vidt jeg ser bruker eksakt samme epostleser. Spørsmålet blir derfor om noen har vært borti lignende problemer? I så fall vil jeg sette pris på det om dere i så fall deler eventuelle løsninger. Hvis ikke, får jeg bare høre med One.com, om de har erfaringer i så måte. Men tenkte å høre om noen hadde erfaring med dette her først. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Kan du fortelle litt mer nøyaktig hva som er problemet, eller når problemet oppstår. Har også epostkonto fra one.com (2 faktisk), og har ikke problem med noen av dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå