Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med mulighetene til å enklere få tak i hands-free a'ala den som følger? Mista mine og det er kul umulig å få tak i den på alle de store elektrokjedene + de små telebutikkene. Prøvde flere (usb-inngang var det eneste som var å oppdrive) som skulle virke på Galaxy'en (og i tillegg Desire) men hver gang var det noe som ikke fungerte -mikrofonen eller pluggene når andre snakket. Etter 2 bomkjøp havnet jeg på Ebay og har bestilt der. Så,lettere tilgang for butikker til å bestille dette!

Lenke til kommentar

Kan jo komme med en liten update, siden jeg nå er i mål med mine problemer.

For en tid tilbake skrev jeg at noe rart skjedde da jeg oppdaterte til 2.2

Det viser seg (bekreftet av Samsung Norge) at telefonen jeg kjøpte fra Pixmania, faktisk var portugisisk.

Den hadde en portugisisk produkt-kode = TNM, mens de NORDISKE (finns ikke rene norske koder) skal være XEE.

Etter litt mailer og telefonsamtaler frem og tilbake til:

Forbruker rådet

Samsung Norge

Delta Service Norge

ble jeg endel klokere.

Supporten i Norge gikk uhorvelig sakte, så jeg dreit i dem, å fyrte avgårde en mail rett til Pixmania sjefen i Paris.

Han kunne ikke direkte hjelpe så mye, men jeg fikk en egen konsulent der nede til å hjelpe meg, istedenfor den elendige 1.linje supporten her i Norge.

De sa de kunne fixe telefonen ved å legge inn norsk språk igjen og at det denne gangen ville forbli sånn dersom jeg oppdaterte.

Dette kan så være at de får til, men eneste måten de kan gjøre det på er å endre produkt koden, noe Samsung Norge offisielt (flere ganger) har sagt ikke går.

(Seff går det, men da må man roote og hacke seg litt rundt først)

De kunne ikke fremskaffe meg en nordisk telefon heller.

Forbrukerloven § 29 sier at det er forbruker som kan bestemme om ny vare skal erstatte den gamle eller om det skal foretas reperasjon,

men da pixmania sa de kunne gjøre reparere den, og jeg visste det "ikke lot seg gjøre" lovlig ( ifølge Samsung) vil det jo si at de hadde planer om å faktisk hacke min telefon å dermed bryte produsentens garantien.

Jeg uttrykte dette i mail til Pix, der jeg henviste til §29, og sa at siden de ikke kan skaffe meg en nordisk modell, og heller ikke fikse problemet LOVLIG! så ville jeg heve kjøpet.

Og de la seg egentlig ganske flate på dette. 1 eller 2 dager etter, fikk jeg elektronisk UPS lapp på mail, og 2 dager etter dette igjen var UPS her å hentet hele skiten.

Så nå er det bare å vente på penger også kjøpe en NY SGS, men denne gang på gode gamle komplett.

LITT dyrere, men der står det på sidene at den har nordisk produktkode, og da blir jeg fornøyd.

Mvh Magmanthe

Hei!

Det same har tydlegvis skjedd meg. Kanskje dette har skjedd alle som har kjøpt denne telefonen frå Pixmania. Då er det vel Ok at eg legg ved skrivet ditt når eg kontaktar Pixmania.

Mvh, johnjohns3

Endret av johnjohs3
Lenke til kommentar

Tja har ikkeopplevd noe lagg enda... men men får vel se..

Men jeg lurer fortsatt på hvet noen vor filene jeg åverfører gjennom kies blir av?

jeg overførte ei mkv fil uten kies i går til ei mappe jeg lagde og den fant jeg tvert men klarer ikke og finne de andre...

Ikke bruk Kies til å overføre filer.. Bruk bare vanlig masselagringsmodus, så kan du legge filene der du vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan tar jeg backup?

Til mine Windows-telefoner brukte jeg bl.a PIM-backup som fungerte kjempefint, finnes det noe slikt til Android?

Er villig til å måtte betale, men noe gratis er selvsagt å foretrekke :)

Fikk en slik telefon i går og tenkte å oppgradere til 2.2, men har begynt å bruke telefonen smått så jeg vil gjerne ha med meg mest mulig over når jeg oppgraderer. Regner med å måtte hente ned de få appene jeg har lastet ned og endre de fleste innstillinger på nytt, men får jeg med meg f.eks det jeg har fullført i Angry Birds? Første juledag ble noe kjedelig så det gikk med en del timer til det :p

Lenke til kommentar

Kontakter og innstillinger (hvis mulig) er vel det som står øverst for øyeblikket, men ser ikke bort i fra at jeg vil få behov for å ta backup av SMS, telefonlogger, apps og slikt senere.

Ser nå at det skal være mulighet for å ta backup av kontakter i Kies ihvertfall (som også kan synkes med Outlook, hurra!), så jeg svarte vel egentlig på spørsmålet selv. Det hadde dog vært kjekt å hatt et dedikert backupprogram til fremtiden.

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å kjøpe Galaxy S, mens jeg sitter på en vanlig HTC Desire akkurat nå. Leser mange steder at Galaxyen har problemer med lagging, også ved 2.2? Er dette et stort problem, og oppstår laggen under spesielle operasjoner? Ville helst unngått å kjøpe en mobil jeg må roote.

Lenke til kommentar

Vel jeg har da hatt telefonen siden julaften.

Og jeg har ikke opplevd noen problemer.

Alt går knirkefritt her. Alt åpner fort og alt er stabilt.

Jeg tester da detta mot Desire som brutter'n har og min er kjappere.

Da skal jeg mate inn det vitenskapen om at den KAN bli smoothere.. :cool:

Jeg håper at 2.2.1 versjonen vil gjøre telefonen MYE smoothere.

De fleste som skriver på XDA forum, sier at telefonen er mye bedre med 2.2.1, så får vi se om det blir tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...