Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker mobiler slike minibatterier for å holde klokken gående når telefonen er av / uten batteri?

om det er tilfellet, kanskje din har en liten defekt ?

Tviler, den husker klokkeslettet, bare ikke tidssonen og blir en time feil. Dessuten skjer det selv når batteriet ikke taes ut.

Lenke til kommentar

Hva var galt med den? og hvor sendte du den?

Bricka med AT&T logo i bootup-loop. Sendte den inn til Mcare, som reparerer for Telenor :) Veldig veldig fornøyd!

aha, stemmer det.

Bra du fikk det på garanti da! :] Hos meg konkluderte de med at det var uofisiell firmware (noe det ikke var), så måtte betale 260kr for å få den fikset.. Har enda ikke fått noen regning så... ;D

Lenke til kommentar

Hei, kan svare på ett spørsmål: Det finnes HELT sikkert andre kameraprogram i market

Men det jeg ville svare på:

Du kan ta bilder med front kameraet, trykk på knappen øverst til høyre i dette bildet:

post-131571-0-00822600-1290077936_thumb.png

Hm, har ikke den knappen.

Software:

2.1-update1, I9000XXJM1, ECLAIR.XWJM2, 2.6.29 root@SE-S603 #2...

Det skal gå på 2.1 også, men er ikke samme knappen.. Du må gå på modus eller noe sånt, så selvportrett.

Lenke til kommentar

Sorry, men har ikke lest hele tråden. Spm:

-Hvordan legger jeg widgets (ikke bar snarvei, men synlige/store med oppdatert info, noe som visstnok var så flott med denne telefonen) på "homescreen"er; dvs. jeg får opp en del valg ved å holde på området og velge widgets (er vel LauncherPro som styrer dette), men jeg får f.eks. ikke opp daily briefing i liesten (som lå på en egen homescreen før).

-GPS og My Tracks: Har ikke fått til å fungere tracking (pga. manglende kontakt med satellitt virker det som, men hvorfor, har satelittdekning og den fungerer i maps). Er det annet tracking program som funker (trenger rute/kart m/hastigheter osv. til skogsturer o.l. med sykkel, samt banekjøring gjerne med mer racinginfo/rundetider).

-Finnes det en godt alternativt kameraprogram? Syns det er knotete å se på bildet man har tatt raskt for så å ta nye bilder. I tillegg skulle jeg ønske det var mulig å ta bilder med frontkamera til selvportrett. Forøvrig knotete å måtte trykke på fokus på skjermen først også, og vanskelig å treffe "ta bilde" knappen om man ikke ser på skjermen (hvilket jeg ikke gjør om jeg tar bilde av meg selv f.eks., eller vanskelige vinkler).

Har følgende installert:

LauncherPro 0.8.1.0

One click lag fix 2.1.2 by RyanZA

MyTracks (Google Inc) 1.0.18

Du kjører LauncherPro og kan ikke bruke Samsungs egne Daily Briefing-widget. Se om du finner noe tilsvarende på Market.

Den pre-installerte kamera-appen er stort sett mer enn god nok, men Camera 360 gir noen ekstra valg og er et godt alternativ.

Ellers ville jeg nok oppgradert telefonen til Froyo, se egen tråd om dette. Ser ikke ut som om du kjører noe som ikke fungerer der. Froyo retter noen feil og mangler fra Eclair, og det er ikke utenkelig at det hjelper for deg. GPS kan være litt kinkig når skjermen slukker, men jeg vet ikke om det er app-avhengig. Jeg har i allefall hatt masse problemer med at den mister fix når skjermen slukker. Dog har jeg ikke testet dette i andre apps enn Google Maps.

(Jeg skjønner godt du ikke gidder å lese 200+ sider med spørsmål og svar, men søkefunksjonen i forumet kan jo hjelpe litt... :))

Endret av ckl77
Lenke til kommentar

klokkespm: Still den manuelt! Den vil allikavel stille seg korrekt ved sommer og vintertid. For meg virker det ikke å hente fra nettverket. Så skriver inn manuelt (fra klokka.no) så er det bare å glemme den, den stiller seg korrekt ved videre tid.

Daily briefing må du kanskje laste ned fra Samsung apps, sjekk der ihvertfall. Ser at jeg har widgeten som du ønsker.

Selv bruker jeg SportyPal for tracking. Fungerer veldig fint.

Takk for innspill.

Hvis jeg stiller klokka manuelt riktig (og lar tidssone stå på 0) vil alle kalenderavtalene vise en time feil (får de fleste fra outlook sync -> google calender). Så det funker heller ikke. Stiller jeg klokka manuelt og riktig tidssone +1 (for sommeren måtte jeg stille +2) blir avtalene riktige. Men tidssonen nullstiller seg igjen ved restart av tlf.

Har dayli brifing installert, men må nå klikke på ikonet for å få opp aplikasjonen, den ligger ikke "åpent" på en homescreen, og skjønner ikke hvordan jeg for lagt den sånn heller..

Prøve sportypal kanskje da, takk for tipset!

Hmm, javel, det var rart. Jeg hadde +2 om sommeren og +1 nå på vinteren, og det nullstilles ikke ved reboot. 

Og ang. daily briefing så var det jo som nevnt pga. at du ikke bruker TouchWiz.

Lenke til kommentar

Jeg hadde +2 om sommeren og +1 nå på vinteren,

Det er jo ikke slik at vi er i en annen tidssone om sommeren. Riktig tidssone skal GMT +1 året rundt. Jeg har dette på telefonen min, og alt fungerer som det skal. Skiftet også automatisk til vintertid da dette skulle gjøres for et par(?) uker siden. Mener imidlertid at jeg måtte stille klokken manuelt første gangen jeg fikk telefonen, deretter kunne jeg huke av for automatisk. Etter dette fikser telefonen alt med klokken prikkfritt selv.

Lenke til kommentar

Selv takk! Fikk tak i en billigere HTC Desire som gjevnt over yter en god del bedre enn Galaxyen, bortsett fra når det kommer til grafikk-intensive spill. -Da er SGS'en i en liga for seg, det skal den ha.

Er desverre helt avhengig av en korrekt gps, og her er Desiren evig mye bedre, hva angikk min SGS i hvertfall.

Jeg vant også en Nokia E7 i en konkurranse og får forhåpentlig vis denne før jul. Det holder med to telefoner;-)

Kanskje Samsung igjen senere en gang når de har fått skikkelig orden på ting, men beholder SAmoled skjermene sine.

Lenke til kommentar

..............

Er desverre helt avhengig av en korrekt gps...............

..............

Tror ikke det holder med et par software oppdateringer, må nok en hardware oppdatering til når Samsung ikke har fått skikk på GPS i løpet av 5 måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...