Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Glemte å nevne: Samsung Galaxy S, den du får her i Norge, har ikke søkeknapp. Den har kun meny, hjem og tilbake, i et halvhjertet forsøk på å etterlikne iPhone. Jeg bruker søkeknappen konstant, både fordi mange programmer lar deg søke, og fordi du har en ekstra funksjonalitet hvis du holder knappen inne.

Kjører Quick Settings der for tiden, og det er meget nyttig.

Desire har den knappen. :p

De fleste programmer har egen "touch" søkeknapp, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å nevne: Samsung Galaxy S, den du får her i Norge, har ikke søkeknapp. Den har kun meny, hjem og tilbake, i et halvhjertet forsøk på å etterlikne iPhone. Jeg bruker søkeknappen konstant, både fordi mange programmer lar deg søke, og fordi du har en ekstra funksjonalitet hvis du holder knappen inne.

Kjører Quick Settings der for tiden, og det er meget nyttig.

Desire har den knappen. :p

De fleste programmer har egen "touch" søkeknapp, så det er ikke noe problem.

Eller så kan man bare holde meny knappen inne.. :D

Lenke til kommentar

Jeg har ikke denne telefonen enda, men vurderer den nå.

Kort spørsmål.

Dere som har hatt denne telefonen en stund, er dere like fornøyde enda?

Ville dere kjøpt telefonen i dag? Nå bør dere ha funnet ut alle svakheter, feil og andre irriterende ting.

Hvilken tlf. man skal ha er vel en smaksak, men jeg ville absolutt ha kjøpt denne telefonen i dag også! Jeg hadde HTC Desire som ble stjålet, og da jeg skulle ha ny valgte jeg heldigvis Samsung Galaxy S.

Hadde Desire'n i 3 mnd, men ble egentlig aldri fortrolig med den og menyvalgene; ikke engang etter at jeg la inn Froyo.

Samsung Galaxy S har jeg hatt i knappe 2 mnd, men liker den bare bedre og bedre. Har aldri hatt problem med lag osv. som jeg ser flere sliter med, men må også si at det eneste jeg har gjort med den er å legge inn Froyo for 2 uker siden. Batteriet er faktisk bedre enn hva Desire var; holder i 2 dager, og da står WiFi på konstant, jeg surfer på nettet, ser film og hører på musikk i tillegg til det den er ment for - prating.

Anbefaler telefonen på det varmeste! :new_woot:

Lenke til kommentar

Mer jeg leser om forskjellige mobiler jo mer usikker blir man jo :)

Mange steder leser jeg at det blir en veldig metalisk dårlig lyd når man snakker i den, er det slik på alle eller bare enkelte modeller? Finns det løsning på dette?

Neste er dette med gps, er det software som ikke fungerer ? Fins det løsning på det?

Lenke til kommentar

vet ikke helt hva som har skjedd på min SGS MEN når jeg trykker på home knappen så kommer alle 7 skjermene delt opp på skjermen min,hvis du skjønner hva jeg mener.Før var det slik når jeg trykka på home knappen så fikk jeg valg mellom TW,ADW o LP.og ja jeg har vært innom instillingene for de og prøvd ut alle der.men finner ikke valget som gjør at jeg kan velge mellom launcherne min.Jeg kjører 2.2 engelsk.

takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg litt nå: Har både Opera og Dolphin Browser i tillegg til Original browser på min SGS. Enkelte ganger er det slik at hver gang jeg trykker på en link i Androids nettleser, får jeg spørsmål om hvilken browser jeg vil åpne linken med. Kan den ikke bare forstå at den skal fortsette i samme browser? Noe å gjøre med dette?

Quoter meg selv her, sliter fremdeles i stock browser. Problemet oppsto i 2.2. Andre som har samme problem? Hver gang jeg setter Androi-browseren som default browser virker det som det bare gjelden DEN linken jeg trykket på for å få opp spørsmålet.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

vet ikke helt hva som har skjedd på min SGS MEN når jeg trykker på home knappen så kommer alle 7 skjermene delt opp på skjermen min,hvis du skjønner hva jeg mener.Før var det slik når jeg trykka på home knappen så fikk jeg valg mellom TW,ADW o LP.og ja jeg har vært innom instillingene for de og prøvd ut alle der.men finner ikke valget som gjør at jeg kan velge mellom launcherne min.Jeg kjører 2.2 engelsk.

takker for svar på forhånd.

Det i uthevet skrift er hvordan telefonen oppfører seg hvis du har flere launchere innstallert, men ikke har valgt en default. Så fort man velger en default vil dette valget forsvinne.

Home Switcher fra market, som nevnt over, lar deg velge mellom launchere og velge hvem du vil ha som default.

Lenke til kommentar

Quoter meg selv her, sliter fremdeles i stock browser. Problemet oppsto i 2.2. Andre som har samme problem? Hver gang jeg setter Androi-browseren som default browser virker det som det bare gjelden DEN linken jeg trykket på for å få opp spørsmålet.

Dette har irritert meg også endel på samtlige Android telefoner jeg har, så det er nok Android i seg selv som er skylden her.

Man kan velge en default browser, men om man bruker en annen enn default vil linker man klikker i denne åpne seg i default browser.

Har leita litt etter en løsning på dette, men det virker ikke som det finnes noen god løsning enda. Kanskje en idè til en app, hvis det i det hele tatt er mulig.

Lenke til kommentar

Hvilken tlf. man skal ha er vel en smaksak, men jeg ville absolutt ha kjøpt denne telefonen i dag også! Jeg hadde HTC Desire som ble stjålet, og da jeg skulle ha ny valgte jeg heldigvis Samsung Galaxy S.

Hadde Desire'n i 3 mnd, men ble egentlig aldri fortrolig med den og menyvalgene; ikke engang etter at jeg la inn Froyo.

Samsung Galaxy S har jeg hatt i knappe 2 mnd, men liker den bare bedre og bedre. Har aldri hatt problem med lag osv. som jeg ser flere sliter med, men må også si at det eneste jeg har gjort med den er å legge inn Froyo for 2 uker siden. Batteriet er faktisk bedre enn hva Desire var; holder i 2 dager, og da står WiFi på konstant, jeg surfer på nettet, ser film og hører på musikk i tillegg til det den er ment for - prating.

Anbefaler telefonen på det varmeste! :new_woot:

Kan ta en liten film av min SGS idag, så kan du se hvor smooth det blir med lagfix. ^^ Du kommer til å se forskjell

Mer jeg leser om forskjellige mobiler jo mer usikker blir man jo :)

Mange steder leser jeg at det blir en veldig metalisk dårlig lyd når man snakker i den, er det slik på alle eller bare enkelte modeller? Finns det løsning på dette?

Neste er dette med gps, er det software som ikke fungerer ? Fins det løsning på det?

Noe som irriterer meg litt nå: Har både Opera og Dolphin Browser i tillegg til Original browser på min SGS. Enkelte ganger er det slik at hver gang jeg trykker på en link i Androids nettleser, får jeg spørsmål om hvilken browser jeg vil åpne linken med. Kan den ikke bare forstå at den skal fortsette i samme browser? Noe å gjøre med dette?

Spørsmålet mitt er hvorfor du vil ha 3 browsere..

Ingen av dem revolusjonerer på noen måte, og med en såppas kraftig telefon som galaxy s, så syns jeg standardnettleseren virker best og ser best ut. Men hadde tilfellet vært htc hero som er betraktelig tregere, så hadde jeg skjønt Opera valget.

Lenke til kommentar

Sorry, men har ikke lest hele tråden. Spm:

-Hvorfor blir klokken feil når jeg restarter telefonen (en time nå, to timer sommertid). Må stille tidssonen manuelt, og selv når jeg har valgt å hente tidspunkt fra nettet blir klokken av og til feil etter restart. Irriterende, og skummelt da jeg fort kommer en time for sent til ting hvis tlf har vært restartet i full fart og jeg glemmer å sjekke klokken.

-Hvordan legger jeg widgets (ikke bar snarvei, men synlige/store med oppdatert info, noe som visstnok var så flott med denne telefonen) på "homescreen"er; dvs. jeg får opp en del valg ved å holde på området og velge widgets (er vel LauncherPro som styrer dette), men jeg får f.eks. ikke opp daily briefing i liesten (som lå på en egen homescreen før).

-GPS og My Tracks: Har ikke fått til å fungere tracking (pga. manglende kontakt med satellitt virker det som, men hvorfor, har satelittdekning og den fungerer i maps). Er det annet tracking program som funker (trenger rute/kart m/hastigheter osv. til skogsturer o.l. med sykkel, samt banekjøring gjerne med mer racinginfo/rundetider).

-Finnes det en godt alternativt kameraprogram? Syns det er knotete å se på bildet man har tatt raskt for så å ta nye bilder. I tillegg skulle jeg ønske det var mulig å ta bilder med frontkamera til selvportrett. Forøvrig knotete å måtte trykke på fokus på skjermen først også, og vanskelig å treffe "ta bilde" knappen om man ikke ser på skjermen (hvilket jeg ikke gjør om jeg tar bilde av meg selv f.eks., eller vanskelige vinkler).

Har følgende installert:

LauncherPro 0.8.1.0

One click lag fix 2.1.2 by RyanZA

MyTracks (Google Inc) 1.0.18

Forøvrig synes jeg av og til den er litt treg og rar, samtale-menyen klikker/er treg til å reagere innimellom, tastelåsen fungerer ikke optimalt (f.eks. venter en stund med å begynne å dra mønsteret, men så slukker skjermen underveis fordi den går i dvale. Den burde jo skjønne at den ikke skal det når jeg har begynt å låse opp!).

Og tilleggsspørsmål:

Trafikanten-applikasjonen er glimrende, men viser bare direkte tog, selv om jeg ønsker å vise lokaltog (som f.eks. går tidligere om morgenen enn direktetog). Why...

Lenke til kommentar

klokkespm: Still den manuelt! Den vil allikavel stille seg korrekt ved sommer og vintertid. For meg virker det ikke å hente fra nettverket. Så skriver inn manuelt (fra klokka.no) så er det bare å glemme den, den stiller seg korrekt ved videre tid.

Daily briefing må du kanskje laste ned fra Samsung apps, sjekk der ihvertfall. Ser at jeg har widgeten som du ønsker.

Selv bruker jeg SportyPal for tracking. Fungerer veldig fint.

Lenke til kommentar

Hei, kan svare på ett spørsmål: Det finnes HELT sikkert andre kameraprogram i market

Men det jeg ville svare på:

Du kan ta bilder med front kameraet, trykk på knappen øverst til høyre i dette bildet:

post-131571-0-00822600-1290077936_thumb.png

Hm, har ikke den knappen.

Software:

2.1-update1, I9000XXJM1, ECLAIR.XWJM2, 2.6.29 root@SE-S603 #2...

Lenke til kommentar

klokkespm: Still den manuelt! Den vil allikavel stille seg korrekt ved sommer og vintertid. For meg virker det ikke å hente fra nettverket. Så skriver inn manuelt (fra klokka.no) så er det bare å glemme den, den stiller seg korrekt ved videre tid.

Daily briefing må du kanskje laste ned fra Samsung apps, sjekk der ihvertfall. Ser at jeg har widgeten som du ønsker.

Selv bruker jeg SportyPal for tracking. Fungerer veldig fint.

Takk for innspill.

Hvis jeg stiller klokka manuelt riktig (og lar tidssone stå på 0) vil alle kalenderavtalene vise en time feil (får de fleste fra outlook sync -> google calender). Så det funker heller ikke. Stiller jeg klokka manuelt og riktig tidssone +1 (for sommeren måtte jeg stille +2) blir avtalene riktige. Men tidssonen nullstiller seg igjen ved restart av tlf.

Har dayli brifing installert, men må nå klikke på ikonet for å få opp aplikasjonen, den ligger ikke "åpent" på en homescreen, og skjønner ikke hvordan jeg for lagt den sånn heller..

Prøve sportypal kanskje da, takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...