melvis Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Da setter du varsel til "stille" i lyd innstillinger. Blir ikke da andre varsellyder også stille? Jeg våkner også om nattten av lyden for at lading er ferdig. Min innstilling i meny på meldinger står som "stille" ,men likevel så gir den fra seg lyd når den er ferdig ladet. Jeg VIL også ha det vekk. Noen som kan hjelpe her??? Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg våkner også om nattten av lyden for at lading er ferdig. Min innstilling i meny på meldinger står som "stille" ,men likevel så gir den fra seg lyd når den er ferdig ladet. Jeg VIL også ha det vekk. Noen som kan hjelpe her??? Jeg tror eneste løsning her er å sette telefonen i stille modus, gå på instillinger for lyd og sette den til å ikke vibrere i stille modus. Ikke optimalt, men enkelte sover bedre da... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Altså, sett varsel til stille feks, men så åpner du meldingappen, trykker meny -> innstillinger -> nederst til Varslinger og Velg ringetone, der velger du en annen tone /evt samme, men velger den spesifikt. Jeg har gjort dette og har dermed en tone for meldinger, en annen for varslinger (som feks full batteri) Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Mener å huske løsningen lå i Tasker. Lydløs på natten, med unntak når noen du vil snakke med sender melding/ringer. Har ikke dette selv da jeg lader på kvelden, skrur av wifi og har tilnærmet fullt batteri når jeg står opp. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg har ikke denne telefonen enda, men vurderer den nå. Kort spørsmål. Dere som har hatt denne telefonen en stund, er dere like fornøyde enda? Ville dere kjøpt telefonen i dag? Nå bør dere ha funnet ut alle svakheter, feil og andre irriterende ting. Lenke til kommentar
melvis Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Altså, sett varsel til stille feks, men så åpner du meldingappen, trykker meny -> innstillinger -> nederst til Varslinger og Velg ringetone, der velger du en annen tone /evt samme, men velger den spesifikt. Jeg har gjort dette og har dermed en tone for meldinger, en annen for varslinger (som feks full batteri) Takker, får prøve dette i kveld da Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Jeg har ikke denne telefonen enda, men vurderer den nå. Kort spørsmål. Dere som har hatt denne telefonen en stund, er dere like fornøyde enda? Ville dere kjøpt telefonen i dag? Nå bør dere ha funnet ut alle svakheter, feil og andre irriterende ting. Jeg ville ikke kjøpt telefon i dag.Dette grunnet dårlig programvare, som lag, dårlig oversetting og mangel på gode widgets (sett i forhold til HTC). Kjøp deg heller en HTC Desire HD du Endret 17. november 2010 av VistaX Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg har ikke denne telefonen enda, men vurderer den nå. Kort spørsmål. Dere som har hatt denne telefonen en stund, er dere like fornøyde enda? Ville dere kjøpt telefonen i dag? Nå bør dere ha funnet ut alle svakheter, feil og andre irriterende ting. Jeg ville ikke kjøpt telefon i dag.Dette grunnet dårlig programvare, som lag, dårlig oversetting og mangel på gode widgets (sett i forhold til HTC). Kjøp deg heller en HTC Desire HD du Er litt enig i det ja. Liker ikke TouchWiz grensesnittet, og med mindre du ønsker å flashe custom roms så er telefonen både treg (pga. proprietært filsystem i cache eller noe slikt, som kan bli fikset med en lagfix) og upraktisk. Var mye mer fornøyd med min HTC Hero. Når det gjelder å flashe custom roms er det også mye vanskeligere på Galaxyen en på en HTC. Vet ikke helt hvordan Desire HD er der, men jeg har soft bricket Galaxien min hvertfall tre ganger. Det er meget kipt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg har ikke denne telefonen enda, men vurderer den nå. Kort spørsmål. Dere som har hatt denne telefonen en stund, er dere like fornøyde enda? Ville dere kjøpt telefonen i dag? Nå bør dere ha funnet ut alle svakheter, feil og andre irriterende ting. Absolutt har ikke hatt telefonen mer enn ett par uker, men syntes den var verdt hver krone(spesiellt mtp. hva jeg betalte). Det eneste negativt er batteritiden, men man kan jo ikke få i både pose og sekk. Lenke til kommentar
jess2310 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg har ikke denne telefonen enda, men vurderer den nå. Kort spørsmål. Dere som har hatt denne telefonen en stund, er dere like fornøyde enda? Ville dere kjøpt telefonen i dag? Nå bør dere ha funnet ut alle svakheter, feil og andre irriterende ting. Jeg ville ikke kjøpt telefon i dag.Dette grunnet dårlig programvare, som lag, dårlig oversetting og mangel på gode widgets (sett i forhold til HTC). Kjøp deg heller en HTC Desire HD du Er litt enig i det ja. Liker ikke TouchWiz grensesnittet, og med mindre du ønsker å flashe custom roms så er telefonen både treg (pga. proprietært filsystem i cache eller noe slikt, som kan bli fikset med en lagfix) og upraktisk. Var mye mer fornøyd med min HTC Hero. Når det gjelder å flashe custom roms er det også mye vanskeligere på Galaxyen en på en HTC. Vet ikke helt hvordan Desire HD er der, men jeg har soft bricket Galaxien min hvertfall tre ganger. Det er meget kipt. Hvis man ikke liker TW kan man laste ned og bruke eks. Launcher Pro. For å fikse hastigheten/laggen kan man legge inn en lagfix. Dette er meget enkelt og gjort på 5-10 minutter. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg ville ikke kjøpt telefon i dag. Dette grunnet dårlig programvare, som lag, dårlig oversetting og mangel på gode widgets (sett i forhold til HTC). Kjøp deg heller en HTC Desire HD du Har vurderer den også Men utsolgt overalt ser det ut som Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg har ikke denne telefonen enda, men vurderer den nå. Kort spørsmål. Dere som har hatt denne telefonen en stund, er dere like fornøyde enda? Ville dere kjøpt telefonen i dag? Nå bør dere ha funnet ut alle svakheter, feil og andre irriterende ting. Nei. Samsung kan ikke designe firmware (RFS-filsystemet som er årsaken til lag'et, wtf er poenget med å bruke det når man har 100% gratis og fritt ext4fs som gjør akkurat det samme bare mye, mye raskere?). De er gode på hardware, men firmware har de tydeligvis ikke filla peiling på. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Vent heller på nye fra samsung.. tror de ruger på en etterkommer like rundt hjørnet Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hvis man ikke liker TW kan man laste ned og bruke eks. Launcher Pro.For å fikse hastigheten/laggen kan man legge inn en lagfix. Dette er meget enkelt og gjort på 5-10 minutter. Ja, selvfølgelig. Men det hjelper ingen ting på at kalenderen, klokka og andre TouchWiz applikasjoner er like dårlige. Og for lagfix må man jo roote for å kunne flashe, er det ikke sånn? Uansett, dersom du må gjøre det for at telefonen din skal være god så er det noe feil. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Skal du ha en telefon som bare virker ut av boksen er det muligens bedre å kjøpe en Desire / Desire HD / Desire Z, men personlig liker jeg ikke den utrolig dype Sense integrasjonen i alt samt at Sense i seg selv ikke er videre pent. Samsung har forsholdsvis mye Touchwiz ræl i telefonen sin også, men det er lettere å skjule det ved å bruke andre apps. Touchwiz 3 er et bedre GUI enn Sense mener jeg, men langt fra toppkarakter. Galaxy S blir en helt annen telefon om du gidder å bruke et par timer på å flashe en custom kernel og forandre filsystemet på partisjonene på telefonen. Nå kommer også snart CyanogenMod som gjør ytelsen enda bedre. Hardwaremessig er Galaxy S suveren, men Samsung sin softwareimplementasjon er meget skuffende. Derfor anbefaler jeg kun telefonen til folk som fatter interesser for litt android hacking, eller i det minste har noen som kan hjelpe dem med å "fikse" telefonen Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Så om jeg gidder å fikle så blir jeg meget godt fornøyd? Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Ja, legg inn lagfix, så har du en veldig bra telefon. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Vil si at dersom du skaffer deg en Desire Z eller HD så vil du bli like fornøyd, om ikke mer. Sense er ikke en dårlig ting, og applikasjonene er mye bedre enn TouchWiz. Når det gjelder Cyanogenmod så er det selveste Cyanogen som jobber på Desire Z og HD, mens det er en annen utvikler som jobber på CyanogenMod til Galaxy. Og jeg har ventet nå alt for lenge på den modden. Og HTC er gjerne mye lettere å tukle med, uten at noe går galt. Og det betyr ikke at du ikke kan gjøre spesielt mye på en Desire. Er den ikke allerede overklokka til 1.9 GHz? Spår den en lys fremtid, i motsetning til Galaxy. Kanskje Nexus S blir bedre, men jeg har mine tvil. Mulig Google kan gjøre ting der Samsung ikke har snøring, men vi får se. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Blir litt smak og behag det der. Jeg har ikke ro(o)tet med telefon, og er fortsatt fornøyd med den. Ikke 100% fornøyd, men det opplever man aldri med noen telefon. Det vil alltid være ett eller annet man kan peke på som man ikke liker, savner eller synes er tungvint, stygt etc. Dette er i alle fall den telefon jeg har vært mest fornøyd med noen gang. Eneste utfordrer til denne telefon må jo bli HTC Desire / Desire HD, men det er ikke slik at alle er fornøyd med disse heller. Så hva du vil bli mest fornøyd med er det umulig for noen andre å si noe helt sikkert om. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Glemte å nevne: Samsung Galaxy S, den du får her i Norge, har ikke søkeknapp. Den har kun meny, hjem og tilbake, i et halvhjertet forsøk på å etterlikne iPhone. Jeg bruker søkeknappen konstant, både fordi mange programmer lar deg søke, og fordi du har en ekstra funksjonalitet hvis du holder knappen inne. Kjører Quick Settings der for tiden, og det er meget nyttig. Desire har den knappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå