Bartin Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Får ringe kundeservice og få det bekrefta Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Vurderer å roote for å legge inn lagfix. Merker man stor forskjell på telefonen? (blåser i quadrant osv). Og vil det være mulig å fjerne lagfix og root om jeg skulle ønske det? Se egen tråd for det emnet. Men ja du merker forskjell, og ja du kan fjerne om du gjør det riktig. Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Prøver å få laptopen til en venninne til å komme på nett via Galaxy S'en sin Mobile AP-funksjon, men får ikke til. Skal det være så enkelt som at man bare aktiverer Mobile AP og skriver inn det 8-sifrete passordet? Eller må man gjøre andre innstillinger? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det skal være så enkelt ja. prøv å starte telefonen på nytt. Hadde noen problemer med Wifi tether her om dagen, reboot gjorde susen Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det skal være så enkelt ja. prøv å starte telefonen på nytt. Hadde noen problemer med Wifi tether her om dagen, reboot gjorde susen Fungerte dessverre ikke Lenke til kommentar
magmanthe Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Pixmania har nok solgt deg en telefon beregnet på noe annet enn det norske markedet. - De har værsgod å levere deg en telefon beregnet på det nordiske markedet! Pixmania solgte meg en Nokia 5800 som selvfølgelig ikke var norsk. Det sto ingenting om dette da jeg kjøpte den, og slik siden i hvertfall var bygd opp den gang, så trykket jeg meg inn på "norske" sidene deres og forstod det da slik at det jeg kjøpte var for det norske markedet. - Jeg tok en telefon til de og ba de dra til helvete. De la seg flate og sente meg en ny telefon. Samme for meg. Navigerte meg inn på norske sidene, og det stod ingenting på siden som kunne tolkes som at dette var en portugisisk telefon. En ting til: Det var norsk på telefonen din før du oppdaterte regner jeg med? Men norsk mangler helt nå? Hvis norsk mangler helt nå så driver pixmania med noe humbugg. Kort forklart: Noen butikker kjøper inn telefoner fra andre land fordi det er billigere. Problemet er at disse telefonene ikke er beregnet for det stedet de blir kjøpt inn til og manlger språk. - Butikken legger da inn de språkene som trengs. (Men produktkoden forblir det den var) så når du oppdaterer så leser oppdateringsprogrammet telefonen din som f.eks en portugisisk telefon og du får da portugisisk programvare. - I ditt tilfelle ser det ut til at telefonen også er branded av en operatør. Hvis dette er tilfellet, så tror jeg ikke samsung ville like å høre om det, spesielt ikke om det ikke er gjort kjent for deg på nettsidene før du kjøper produktet. Det var norsk på den når jeg fikk den, ja. Både norsk menyspråk og norsk i ordboka i meldinger + at jeg hadde norsk swype. NÅ etter at jeg oppdaterte så har jeg kun norsk menyspråk. Det er ikke norsk swype (ikke swype i dete hele tatt faktisk) og ikke norsk ordbok på meldinger. Har tatt en titt på pixmania sine sider, og de fremstår fortsatt som om du kjøper fra en norsk nettbutikk. Du klikker "norge" på kartet som kommer opp, og alle menyer og priser er norske. Det står også at telefonen din skal ha norske menyer, så hvis dette mangler så er du lurt. Har forsåvidt norske menyer, men kan ikke lenger skrive norske medlinger. Har ringt til Pixmania og de skulle sjekke det ut og ta kontakt. Jeg er heldigvis foreredt på eventuelle svar som skulle komme i form av: 1: Min tante jobber i forbrukerrådet og tenkte snakke litt med henne å se hva hun mener. 2: For en tid tibake var Pixmania sjefen på Tv2 hjelper deg, og da ga han ut sin mail-adresse og ba folk ta kontakt dersom det var noe de lurte på. Så hvis Pix-norge er kjipe, så går jeg rett til sjefen for Pixmania og klager. Mvh Magmanthe Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Noen som har forslag til earphones jeg kan bruke til SGS? Kjøpte Apple sine til Desire men disse virker jo ikke til SGS. Dessuten liker jeg ikke sånne in-earphones som følger med SGS. Edit: Finnes det en del man kan sette på slik at koblingen på mine earphones fra Apple virker? Endret 15. november 2010 av VistaX Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Skjermen/glasset på SGS er ganske skjør. Hadde en iphone 3g før som jeg mista flere ganger i bakken med skjermen pekende nedover og var heldig hver gang. Mista denne en gang og nå er glasset knust. Vil anbefale folk å passe på dette Endret 15. november 2010 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Apple er kjent for mye skjermknusing, så per nå vil jeg påstå Samsung ligger bedre ann. Men som med så mye annet, er man uheldig, hjelper det nesten ikke hva man har. Spesielt ikke om man treffer "riktig" på kanten av glasset. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Høres ut som on det er noe galt med samtalehøyttaleren min,,, Den skurrer når noen snakker som om denvar "sprengt" Lenke til kommentar
noruas Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Noen som har fått til å force "hele" apps til ekstern SD? jeg tenker på store spill, som innstallerer dataene på interne SD, selv om det står at App'ene ligger på SD. Lenke til kommentar
ckl77 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Tror jeg har funnet et problem, spørsmålet er bare hvem som har skylda... Jeg mottok en MMS i natt, mens datatilkoblinger var avskrudd. Nå er det umulig å hente frem bildet eller hva det nå var i den. Jeg kan bare lese informasjon om meldingen, men ikke innholdet. Det står riktignok "Laster ned", men det gjør den så definitivt ikke (med mindre det tar 12 timer å laste ned 17kb). Da jeg hadde HTC Desire var mulig å "trigge" nedlasting, men noe slikt valg finner jeg ikke på SGSen. Er dette en svakthet i Android som HTC fikset med Sense, eller er det en mangel fra Samsungs side. Meldingsappen vi har er vel noe Touchwiz-greier siden den er så forskjellig fra stock Android og HTC. Men jeg husker ikke om denne problemstillingen eksisterer i stock, og det er forøvrig lenge siden jeg hadde det (HTC Magic med 1.6). Noen som vet? Eventuelt om det finnes noen måte å få ned meldingen... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hvordan skrur jeg av alarmen som kommer når den er ferdig ladet? jeg har ingen interesse av å få beskjed hver natt at "jeg er ferdig ladet, jeg må vekke eier for å si ifra" Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Tror jeg har funnet et problem, spørsmålet er bare hvem som har skylda... Jeg mottok en MMS i natt, mens datatilkoblinger var avskrudd. Nå er det umulig å hente frem bildet eller hva det nå var i den. Jeg kan bare lese informasjon om meldingen, men ikke innholdet. Det står riktignok "Laster ned", men det gjør den så definitivt ikke (med mindre det tar 12 timer å laste ned 17kb). Da jeg hadde HTC Desire var mulig å "trigge" nedlasting, men noe slikt valg finner jeg ikke på SGSen. Er dette en svakthet i Android som HTC fikset med Sense, eller er det en mangel fra Samsungs side. Meldingsappen vi har er vel noe Touchwiz-greier siden den er så forskjellig fra stock Android og HTC. Men jeg husker ikke om denne problemstillingen eksisterer i stock, og det er forøvrig lenge siden jeg hadde det (HTC Magic med 1.6). Noen som vet? Eventuelt om det finnes noen måte å få ned meldingen... Mangel på samsung sin side. Du får den EVT et par timer senere. skjedd meg et par ganger. Tror jeg har funnet et problem, spørsmålet er bare hvem som har skylda... Jeg mottok en MMS i natt, mens datatilkoblinger var avskrudd. Nå er det umulig å hente frem bildet eller hva det nå var i den. Jeg kan bare lese informasjon om meldingen, men ikke innholdet. Det står riktignok "Laster ned", men det gjør den så definitivt ikke (med mindre det tar 12 timer å laste ned 17kb). Da jeg hadde HTC Desire var mulig å "trigge" nedlasting, men noe slikt valg finner jeg ikke på SGSen. Er dette en svakthet i Android som HTC fikset med Sense, eller er det en mangel fra Samsungs side. Meldingsappen vi har er vel noe Touchwiz-greier siden den er så forskjellig fra stock Android og HTC. Men jeg husker ikke om denne problemstillingen eksisterer i stock, og det er forøvrig lenge siden jeg hadde det (HTC Magic med 1.6). Noen som vet? Eventuelt om det finnes noen måte å få ned meldingen... Mangel på samsung sin side. Du får den EVT et par timer senere. skjedd meg et par ganger. eller rett og slett be om å få den sendt på nytt. Hvordan skrur jeg av alarmen som kommer når den er ferdig ladet? jeg har ingen interesse av å få beskjed hver natt at "jeg er ferdig ladet, jeg må vekke eier for å si ifra" våkner du av den bittelille lyden der?? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hvordan skrur jeg av alarmen som kommer når den er ferdig ladet? jeg har ingen interesse av å få beskjed hver natt at "jeg er ferdig ladet, jeg må vekke eier for å si ifra" våkner du av den bittelille lyden der?? Kommer samme lyd som meldinger da... Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Endre varsellyd i lyd innstllinger. Meldinger sin lyd kan du sette igjennom meldinger > meny Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Joda, men jeg vil jo ha den meldingslyden jeg har. Vil bare fjerne varsel for lading... Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Da setter du varsel til "stille" i lyd innstillinger. Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Har forsåvidt norske menyer, men kan ikke lenger skrive norske medlinger. Har ringt til Pixmania og de skulle sjekke det ut og ta kontakt. Jeg er heldigvis foreredt på eventuelle svar som skulle komme i form av: 1: Min tante jobber i forbrukerrådet og tenkte snakke litt med henne å se hva hun mener. 2: For en tid tibake var Pixmania sjefen på Tv2 hjelper deg, og da ga han ut sin mail-adresse og ba folk ta kontakt dersom det var noe de lurte på. Så hvis Pix-norge er kjipe, så går jeg rett til sjefen for Pixmania og klager. Mvh Magmanthe Du har nok forsåvidt en god sak overfor Pixmania, all den tid de har solgt deg en telefon som endret statsborgerskap i det du oppgraderte den via Kies. Med mindre de sender deg en ny telefon uten at du må sende dem din først, så hadde jeg heller bare endret produktkoden til Skandinavia og oppgradert til riktig firmware via Kies. Det er ikke allverdens jobb å gjøre, og du har da en telefon som identifiserer seg som skandinavisk, med mindre du legger inn en av de beryktede roms som endre koden til KOR. Utførlig veiledning finner du på XDA. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Da setter du varsel til "stille" i lyd innstillinger. Blir ikke da andre varsellyder også stille? Endret 16. november 2010 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå