VistaX Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg kommer ikke på internett med mobilen. Da mener jeg altså på mobilt internett. Det står verken H, E eller noe som helst ved siden av dekningsanmerkningen. Og ja, jeg har huket av for mobilt nettverk. Og dette har virket før. Sjekk at det er satt "Automodus" under Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilnettverk -> Nettverksmodus. Dette var i alle fall problemet på min SGS. Sjekk også at du har riktige APN-innstillinger (Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilnettverk -> Tilgangspunktnavn, Meny -> Ny APN, men du kan jo prøve Tilbakestill til standard først) ift din operatør, se hjemmesiden dems. Lykke til! Sjekket nå, og den står på automodus. Prøvde også å tilbakestille til standard til ingen lykke. Det andre skjønner jeg ikke noe av. Hva skal jeg velge der? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg kommer ikke på internett med mobilen. Da mener jeg altså på mobilt internett. Det står verken H, E eller noe som helst ved siden av dekningsanmerkningen. Og ja, jeg har huket av for mobilt nettverk. Og dette har virket før. Noen som har vært borti noe lignende? Vurderer nå også å roote SGS'n og legge inn lagfix for å gjøre den raskere. Er det verdt det, også med Froyo? Og vil denne veil. virke; http://www.diskusjon...owtopic=1274039 En annen ting, Samsung har gjort en ELENDIG jobb med oversettingen i denne firmwaren (ref. Market, Gmail, "tiersdag" etc.)! Andre ting er at jeg ikke har norsk swype lenger og ikke æ,ø,å lenger heller... Ingen som kan svare på dette? Möllers Tran: Jeg tenker da ikke på navna, men språket inne i programmene? Gmail er helt engelsk og Market er delvis på norsk og delvis på engelsk. Dessuten, er det ingen som veit hva som kan være galt når jeg ikke kommer meg på internett, altså via 3G etc. WiFi går greit. Hva er dessuten siste versjon av Froyo ute nå? Jeg har I9000XXJPP, FROYO.XWJPA Aha daså. Du har nyeste Froyo ja ^^ Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Da har jeg lagt inn Froyo.. Tok litt tid, men kom til slutt. Ved første øyekast: Så fulgte det med masse rare programmer? Var det slik for dere også? - Blant annet så lå det ikoner med bilde av en frosk, som het SAPO, SAPOstore og Banca SAPO - En rosa logo som ser ut som en @ (krøllalfa) med at det står IT inni i sirkelen (navnet er: Internet no Telemóvel) - MEO Mobile (ikke peiling på hva det er) - TMN Pond - Press Reader Det er også kommet en stor t på blå/turkis bakgrunnsfarge under selve oppstarten og avstegning. t'en hopper inn på skjermen under oppstart mens vanlige samsung-boot lyden spilles Noen tanker om hva all denne dritten er? Og er det mulig å ta det bort / avinstallere dritten? 2.2 I9000XXJPP 2.6.32.9 root@SE-S608 #1 FROYO.XWJPA PS: Når dere skal ta en reset av telefonen. Bruker dere den innebygde metoden i telefonen, eller en sånn #*#*-kode for å resete/whipe? EDIT Okey, jeg har testet litt, og det virker som at 3-button mode helt plutselig funket igjen, etter at jeg la inn FROYO. Jeg hadde den ikke tidligere. Så jeg tok en full cache-whipe og format av internal SD-card. Når jeg nå da starter telefonen, så er språket IKKE på norsk, men ikke på engelsk heller. Trykker jeg på meny, så heter settings/innstillinger = Definicóe (der c'en ikke er en vanlig c, men har en liten krøll under seg) Jeg tror den resatte seg til Portugisisk.. Er dette normalt? Eller har jeg blitt solgt en tlf som ikke er ment for norsk marked, men som er importert som et sluttbrukerprodukt fra portugal? Kanskje derfor det er sært mange rare nye ting som helt plutselig kom etter Froyo-updaten? Mvh Magmanthe Hva mener du med "lagt inn Froyo"? Brukte du KIES? Det virker nemlig som om du har fått "feil" oppdatering, pga av alle disse ukjente ikonene du nenvner. Virker som du har fått oppdateringen til en utenlandsk operatør, spør du meg. Mulig du må flashe med Odin, men der er det andre enn meg som er eksperter. Du kan f.eks. følge guiden til sp0/ponsen her for å flashe til en eldre versjon, for så å prøve å oppdatere med KIES. Funket for meg i alle fall Endret 14. november 2010 av raymonderi.no Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg kommer ikke på internett med mobilen. Da mener jeg altså på mobilt internett. Det står verken H, E eller noe som helst ved siden av dekningsanmerkningen. Og ja, jeg har huket av for mobilt nettverk. Og dette har virket før. Sjekk at det er satt "Automodus" under Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilnettverk -> Nettverksmodus. Dette var i alle fall problemet på min SGS. Sjekk også at du har riktige APN-innstillinger (Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilnettverk -> Tilgangspunktnavn, Meny -> Ny APN, men du kan jo prøve Tilbakestill til standard først) ift din operatør, se hjemmesiden dems. Lykke til! Sjekket nå, og den står på automodus. Prøvde også å tilbakestille til standard til ingen lykke. Det andre skjønner jeg ikke noe av. Hva skal jeg velge der? Hvis du f.eks har Telenor, kan du bruke innstillingene fra denne siden. Har du en annen operatør, må du sjekke hjemmesiden dems. Lenke til kommentar
magmanthe Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Hva mener du med "lagt inn Froyo"? Brukte du KIES? Det virker nemlig som om du har fått "feil" oppdatering, pga av alle disse ukjente ikonene du nenvner. Virker som du har fått oppdateringen til en utenlandsk operatør, spør du meg. Mulig du må flashe med Odin, men der er det andre enn meg som er eksperter. Du kan f.eks. følge guiden til sp0/ponsen her for å flashe til en eldre versjon, for så å prøve å oppdatere med KIES. Funket for meg i alle fall Ja, jeg brukte Kies. Telefonen er helt clean i forhold til root/lagfix/odin/custom roms osv. Den var som jeg fikk den fra butikken. Og ja, som du sier, virker det nesten som at jeg har fått en operatør-oppdatering. Og da en som ikke er norsk engang :thumbdown: Snodige greier. Mvh Magmanthe Endret 14. november 2010 av magmanthe Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Og ja, som du sier, virker det nesten som at jeg har fått en operatør-oppdatering. Og da en som ikke er norsk engang :thumbdown: Snodige greier. Mvh Magmanthe Har du kjøpt fra Pixmania? De selger telefoner som i utgangspunktet ikke er norske. Lenke til kommentar
magmanthe Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Og ja, som du sier, virker det nesten som at jeg har fått en operatør-oppdatering. Og da en som ikke er norsk engang :thumbdown: Snodige greier. Mvh Magmanthe Har du kjøpt fra Pixmania? De selger telefoner som i utgangspunktet ikke er norske. Yes, det er helt riktig. Der jeg kjøpte den.. Tror du det er der svaret ligger kanskje? Hmm, kanskje skal ta å ringe dem i morgen å be dem sende meg en norsk telefon istedenfor. Hvordan er det med norsk forbrukerrett på sånne ting? Tenker da på rettigheter i forhold til at de må erstatte med en norsk telefon? Kan alltids heve kjøpet, den er ikke mer enn 2 måneder gammel, men alikevel. Endret 14. november 2010 av magmanthe Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg kommer ikke på internett med mobilen. Da mener jeg altså på mobilt internett. Det står verken H, E eller noe som helst ved siden av dekningsanmerkningen. Og ja, jeg har huket av for mobilt nettverk. Og dette har virket før. Sjekk at det er satt "Automodus" under Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilnettverk -> Nettverksmodus. Dette var i alle fall problemet på min SGS. Sjekk også at du har riktige APN-innstillinger (Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilnettverk -> Tilgangspunktnavn, Meny -> Ny APN, men du kan jo prøve Tilbakestill til standard først) ift din operatør, se hjemmesiden dems. Lykke til! Sjekket nå, og den står på automodus. Prøvde også å tilbakestille til standard til ingen lykke. Det andre skjønner jeg ikke noe av. Hva skal jeg velge der? Hvis du f.eks har Telenor, kan du bruke innstillingene fra denne siden. Har du en annen operatør, må du sjekke hjemmesiden dems. Takk for det. Da virker det igjen Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Noen gode råd for å tvinge nettleseren til å alltid vise web-versjon av sider? Noen sider som f.eks. vg.no er notorisk til å gå i loop i mobil-visning. Det nytter ikke å velge «ta meg til web-utgaven». Jeg kommer da kun til den en enkelt gang, så er det tilbake igjen til mobil-utgaven. Har aktivert cookies, og har prøvd både opera og stock nettleser. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Yes, det er helt riktig. Der jeg kjøpte den.. Tror du det er der svaret ligger kanskje? Hmm, kanskje skal ta å ringe dem i morgen å be dem sende meg en norsk telefon istedenfor. Hvordan er det med norsk forbrukerrett på sånne ting? Tenker da på rettigheter i forhold til at de må erstatte med en norsk telefon? Kan alltids heve kjøpet, den er ikke mer enn 2 måneder gammel, men alikevel. Tør nesten garantere at svaret ligger der ja. Ifølge norsk lov har du 2 ukers angrefrist på postordre og internettbestillinger. Hvis du opplever feil på produktet har du selvsagt garanti, men ettersom Pixmania selger produkter som ikke har norsk garanti, bør du ikke ha altfor store forventninger. Hvis selger ikke har oppgitt at du ikke har norsk garanti, stiller du selvsagt sterkere, men spent på fortsettelsen her... Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hei Magmanthe! Jeg har nettopp svart på PM'en din, men ser jo at du har gjort mye i mellomtiden. Pixmania har nok solgt deg en telefon beregnet på noe annet enn det norske markedet. - De har værsgod å levere deg en telefon beregnet på det nordiske markedet! Pixmania solgte meg en Nokia 5800 som selvfølgelig ikke var norsk. Det sto ingenting om dette da jeg kjøpte den, og slik siden i hvertfall var bygd opp den gang, så trykket jeg meg inn på "norske" sidene deres og forstod det da slik at det jeg kjøpte var for det norske markedet. - Jeg tok en telefon til de og ba de dra til helvete. De la seg flate og sente meg en ny telefon. Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg trodde ikke folk kjøpte fra denne plassen, dette er en fransk nettside som sender alle varene sine fra frankrike. Kanskje en ide og bruke norske butikker for de standardene der nede er ikke det samme som her, lykke til. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 En ting til: Det var norsk på telefonen din før du oppdaterte regner jeg med? Men norsk mangler helt nå? Hvis norsk mangler helt nå så driver pixmania med noe humbugg. Dette er det også noe nokia opplever. Kort forklart: Noen butikker kjøper inn telefoner fra andre land fordi det er billigere. Problemet er at disse telefonene ikke er beregnet for det stedet de blir kjøpt inn til og manlger språk. - Butikken legger da inn de språkene som trengs. (Men produktkoden forblir det den var) så når du oppdaterer så leser oppdateringsprogrammet telefonen din som f.eks en portugisisk telefon og du får da portugisisk programvare. - I ditt tilfelle ser det ut til at telefonen også er branded av en operatør. Hvis dette er tilfellet, så tror jeg ikke samsung ville like å høre om det, spesielt ikke om det ikke er gjort kjent for deg på nettsidene før du kjøper produktet. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Har tatt en titt på pixmania sine sider, og de fremstår fortsatt som om du kjøper fra en norsk nettbutikk. Du klikker "norge" på kartet som kommer opp, og alle menyer og priser er norske. Det står også at telefonen din skal ha norske menyer, så hvis dette mangler så er du lurt. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Hvordan funker dette C2DM greia nå egentlig? Har nettop fått froyo inn, og vil teste Cloud to device messaging å se hvordan det funker. Fant det! http://code.google.com/p/chrometophone/ Endret 14. november 2010 av SvennAndre Lenke til kommentar
TAVT Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Noen gode råd for å tvinge nettleseren til å alltid vise web-versjon av sider? Noen sider som f.eks. vg.no er notorisk til å gå i loop i mobil-visning. Det nytter ikke å velge «ta meg til web-utgaven». Jeg kommer da kun til den en enkelt gang, så er det tilbake igjen til mobil-utgaven. Har aktivert cookies, og har prøvd både opera og stock nettleser. skriv about:useragent i standard nettleseren trykk gå og velg desktop.. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Noen gode råd for å tvinge nettleseren til å alltid vise web-versjon av sider? Noen sider som f.eks. vg.no er notorisk til å gå i loop i mobil-visning. Det nytter ikke å velge «ta meg til web-utgaven». Jeg kommer da kun til den en enkelt gang, så er det tilbake igjen til mobil-utgaven. Har aktivert cookies, og har prøvd både opera og stock nettleser. skriv about:useragent i standard nettleseren trykk gå og velg desktop.. Love you:) Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Vurderer å roote for å legge inn lagfix. Merker man stor forskjell på telefonen? (blåser i quadrant osv). Og vil det være mulig å fjerne lagfix og root om jeg skulle ønske det? Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Service status: Avsluttet i butikken. Ser ut til at jeg får reperasjonen på garanti. Men, avsluttet i butikken? Vil det si den er på vei hjem til meg? Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det kan nok deg sånn ut, men ville nok hørt med butikken for å få et riktig svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå