Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor får jeg ikke oppdatert til froyo på min galaxy s?

 

Hver gang jeg prøver så kommer det opp feilmelding om at programmet må lukkes, og jeg får ikke oppdatert. Dette er så ubeskrivelig irriterende, så vær så snill og hjelp meg?

 

Her er feilmeldingen som kommer opp 754321.jpeg

 

 

Heisann, Tror nok mer feilen ligger i at du kjører windows 7, ser det ud som for meg. hehe :-P

 

Prøv og høyreklikk og kjør som admin

Lenke til kommentar

Var du idetheletatt villig til å prøve på en annen maskin?...

Reinstaller kies??

 

To mest "obvious" tingene å gjøre om det ikke funker for å strupe ned feilsøkingen

Hørte snakk om at det kom en ny versjon idag, fått det me dg du eller?

 

Hvordan er det relatert til det jeg sa?Og nei, er ikke noen ny kies idag.

Jeg har fortsatt nyeste her ihvertfall.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurer på om dere kan hjelpe meg å velge mobil.

Jeg har en stund tenkt at jeg skal ha DHD, men jeg er blitt usikker etter å ha hørt diverse erfaringer blant brukere.

Det som er mest urovekkende er batterilevetiden, at coveret som dekker der minnekort og USB skal sitte, er av dårlig kvalitet og det det er en liten "glippe" nederst.

Har skjønt at videoer filmet med DHD hakker og at den bruker lang tid på å fokusere.

Er dette noe som kan fikses med en firmware-oppdatering?

 

Jeg eier nå en Samsung I8910 Omnia HD, som skal selges på torsdag. Jeg har ikke vært fornøyd med Symbian-operativsystemet, og tror ikke jeg skal gå så veldig inn inn på det nå Blant annet har det vært at Samsung har vært elendig med oppdateringer. Jeg er redd at dette skal bli noe av de samme problemene hvis jeg kjøper en SGS nå. Skjermen på denne er jo helt vindunderlig, og det er nesten så jeg vil ha den bare pga. den, men det må nok litt mer til. Er det noen der ute som har gode/dårlige erfaringer med SGS?

 

Dette ble mange spørsmål på en gang, men jeg håper noen der ute kan hjelpe meg velge :-)

 

Mvh

Stian

Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurer på om dere kan hjelpe meg å velge mobil.

Jeg har en stund tenkt at jeg skal ha DHD, men jeg er blitt usikker etter å ha hørt diverse erfaringer blant brukere.

Det som er mest urovekkende er batterilevetiden, at coveret som dekker der minnekort og USB skal sitte, er av dårlig kvalitet og det det er en liten "glippe" nederst.

Har skjønt at videoer filmet med DHD hakker og at den bruker lang tid på å fokusere.

Er dette noe som kan fikses med en firmware-oppdatering?

 

Jeg eier nå en Samsung I8910 Omnia HD, som skal selges på torsdag. Jeg har ikke vært fornøyd med Symbian-operativsystemet, og tror ikke jeg skal gå så veldig inn inn på det nå Blant annet har det vært at Samsung har vært elendig med oppdateringer. Jeg er redd at dette skal bli noe av de samme problemene hvis jeg kjøper en SGS nå. Skjermen på denne er jo helt vindunderlig, og det er nesten så jeg vil ha den bare pga. den, men det må nok litt mer til. Er det noen der ute som har gode/dårlige erfaringer med SGS?

Kies programvaren er ikke 100%, jeg for min del har hatt 0 problemer med å koble til kies og oppgradere firmware gjennom der den siste mnd, men ser enda at noen har litt problemer.

Dette ble mange spørsmål på en gang, men jeg håper noen der ute kan hjelpe meg velge :-)

 

Mvh

Stian

 

Vansklig å gi et 100% tips om hvilken av disse 2 som er best uten å ha hatt begge i lengre tid.

Nå med froyo 2.2 JPA + voodoo lagfix har jeg ikke mange problemer med sgs.

Kan nevne de negative tingene jeg vet nå me sgs så må det være:

GPS ikke helt så god så den kunne/burde vært

Vis du vil ha helt lagfri tlf trenger du en lagfix (Ganske lett å fikse)

Samsung har vært litt trege med å få ut oppdateringer, men det er de ikke alene om og tlf blir bedre for hver oppdatering.

 

Har ikke lest så veldig mye om desire hd, men for min del kunne jeg gjerne ønsket meg 4,3" skjerm, men leste i denne tråden for et par dager siden en som synes hd skjermen var MYE dårlige enn sgs og for min del vet jeg ikke om jeg hadde valgt desire hd nå om jeg kunne valgt å bytte. Måtte nesten sitt de opp mot hverandre.

 

Tror begge tlf er et godt valg. jeg selv gikk fra iphone 3gs og har testet iphone 4 og ville ikke byttet til iOS igjen selv om jeg hadde fått betalt for det :p

 

Tusen takk for raskt svar :-)

Skal bli deilig å få solgt I8910-en på torsdag og endelig få bestilt ny telefon.

Når jeg skal velge ny telefon tar oppsluker det hele livet mitt frem til jeg har fått den og testet den i noen dager/uker :p

Men går det an å garantere at man blir kvitt denne lagen med enten lagfix eller Froyo 2.2?

 

Mvh

Stian

 

Jeg ble til slutt så irritert over lagingen på min, at jeg installerte oclf. Og voila - ny telefon! Nå er den akkurat slik som den bør være. Kjapp og responsiv. Alt fungerer knirkefritt og umiddelbart.

 

Det eneste irritasjonsmomentet er at man er nødt til å aktivt gjøre noe med telefonen for å få den til å funke. Og dette "noe" er noe som mange "noviser" finner skremmende og avansert, og som absolutt har en høy terskel før man gjør det.

 

Dette burde Samsung ha klart å fikse med siste oppdateringen. Siden det så absolutt er mulig å få telefonen til å virke, skjønner jeg ikke helt hva samsung driver med. Saboterer de sine egne telefoner med vilje? Udugelige utviklere? Hvem vet. Nå er ihvertfall telefonen i orden!

Lenke til kommentar

Synes denne tråden burde vært splittet slik at man kan holde en renhet i dialogen... :whistle:

 

Men, jeg har Kies installert på både XP (SP3), Vista og Windows 7.

Kies har fungert faktisk best for meg på Vista!

Den var vrien (!!) på XP, men det gikk bra til slutt...

 

Windows 7 har vært litt turbulent synes jeg...

Altså, installering osv gikk helt fint. Synkroniseringen gikk helt fint. Men, det gikk fint FØRST ETTER at jeg klarte å synke i Vista.

Jada, jeg prøvde mange ganger!

Når den var opp og synket i Windows 7, så var alt flott osv... helt frem til Froyo.

 

Froyo installerte, og telefonen fungerer omtrent nøyaktig som før. Jeg har lest den skal være fortere osv, men jeg synes det gikk fort før også. Så jeg har faktisk ikke merket noe særlig forskjell, utenom litt widgett utseende.

Men, straks Froyo var installert, så har synkroniseringen med Kies sluttet å virke. :blush:

 

Ja, jeg har prøvd å reinstallere også tidligere Kies versjoner, uten hell.

 

Men jeg mistenker at problemet sitter på MTP device driveren.

Altså, at problemet ikke stammer fra Samsung, men sitter i Windows. Dette er kalkulert gjetting.

Jada, jeg har "Kjørt som Administrator" osv...

Jeg gir lyd straks jeg får det på plass... vel, med mindre noen andre fikser først.

Lenke til kommentar

Hei. Vurdere å roote telefonen min å legge inn lagfix. Har lagt inn nyeste froya gjennom kies. Men spørsmålet mitt er: Hva jør jeg vist det kommer en ny oppdatering gjennom kies å jeg har rootet telefonen og lagt inn lagfix? Fjerner lagfix og unrooter telefonen sikkert. Men hvordan gjør jeg det???

Om du gidde og bla 1 eller 2 sider tilbake for du svar.

 

Takk for hjelpa!

NEI, det står ikke der

Lenke til kommentar

Hei. Vurdere å roote telefonen min å legge inn lagfix. Har lagt inn nyeste froya gjennom kies. Men spørsmålet mitt er: Hva jør jeg vist det kommer en ny oppdatering gjennom kies å jeg har rootet telefonen og lagt inn lagfix? Fjerner lagfix og unrooter telefonen sikkert. Men hvordan gjør jeg det???

Om du gidde og bla 1 eller 2 sider tilbake for du svar.

 

Takk for hjelpa!

NEI, det står ikke der

 

 

jo, gidd og les side 212

Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurer på om dere kan hjelpe meg å velge mobil.

Jeg har en stund tenkt at jeg skal ha DHD, men jeg er blitt usikker etter å ha hørt diverse erfaringer blant brukere.

Det som er mest urovekkende er batterilevetiden, at coveret som dekker der minnekort og USB skal sitte, er av dårlig kvalitet og det det er en liten "glippe" nederst.

Har skjønt at videoer filmet med DHD hakker og at den bruker lang tid på å fokusere.

Er dette noe som kan fikses med en firmware-oppdatering?

 

Jeg eier nå en Samsung I8910 Omnia HD, som skal selges på torsdag. Jeg har ikke vært fornøyd med Symbian-operativsystemet, og tror ikke jeg skal gå så veldig inn inn på det nå Blant annet har det vært at Samsung har vært elendig med oppdateringer. Jeg er redd at dette skal bli noe av de samme problemene hvis jeg kjøper en SGS nå. Skjermen på denne er jo helt vindunderlig, og det er nesten så jeg vil ha den bare pga. den, men det må nok litt mer til. Er det noen der ute som har gode/dårlige erfaringer med SGS?

Kies programvaren er ikke 100%, jeg for min del har hatt 0 problemer med å koble til kies og oppgradere firmware gjennom der den siste mnd, men ser enda at noen har litt problemer.

Dette ble mange spørsmål på en gang, men jeg håper noen der ute kan hjelpe meg velge :-)

 

Mvh

Stian

 

Vansklig å gi et 100% tips om hvilken av disse 2 som er best uten å ha hatt begge i lengre tid.

Nå med froyo 2.2 JPA + voodoo lagfix har jeg ikke mange problemer med sgs.

Kan nevne de negative tingene jeg vet nå me sgs så må det være:

GPS ikke helt så god så den kunne/burde vært

Vis du vil ha helt lagfri tlf trenger du en lagfix (Ganske lett å fikse)

Samsung har vært litt trege med å få ut oppdateringer, men det er de ikke alene om og tlf blir bedre for hver oppdatering.

 

Har ikke lest så veldig mye om desire hd, men for min del kunne jeg gjerne ønsket meg 4,3" skjerm, men leste i denne tråden for et par dager siden en som synes hd skjermen var MYE dårlige enn sgs og for min del vet jeg ikke om jeg hadde valgt desire hd nå om jeg kunne valgt å bytte. Måtte nesten sitt de opp mot hverandre.

 

Tror begge tlf er et godt valg. jeg selv gikk fra iphone 3gs og har testet iphone 4 og ville ikke byttet til iOS igjen selv om jeg hadde fått betalt for det :p

 

Tusen takk for raskt svar :-)

Skal bli deilig å få solgt I8910-en på torsdag og endelig få bestilt ny telefon.

Når jeg skal velge ny telefon tar oppsluker det hele livet mitt frem til jeg har fått den og testet den i noen dager/uker :p

Men går det an å garantere at man blir kvitt denne lagen med enten lagfix eller Froyo 2.2?

 

Mvh

Stian

 

Jeg ble til slutt så irritert over lagingen på min, at jeg installerte oclf. Og voila - ny telefon! Nå er den akkurat slik som den bør være. Kjapp og responsiv. Alt fungerer knirkefritt og umiddelbart.

 

Det eneste irritasjonsmomentet er at man er nødt til å aktivt gjøre noe med telefonen for å få den til å funke. Og dette "noe" er noe som mange "noviser" finner skremmende og avansert, og som absolutt har en høy terskel før man gjør det.

 

Dette burde Samsung ha klart å fikse med siste oppdateringen. Siden det så absolutt er mulig å få telefonen til å virke, skjønner jeg ikke helt hva samsung driver med. Saboterer de sine egne telefoner med vilje? Udugelige utviklere? Hvem vet. Nå er ihvertfall telefonen i orden!

 

Ja, det er kjipt at man er nødt for å installere noe for at telefonen skal fungere som den skal! Jeg fikk god erfaring med dette med I8910. Den er flashet gud vet hvor mange ganger.

 

Er det sånn å forstå at ALLE Galaxy S-telefonene sliter med denne lagen?

Lenke til kommentar

Hei. Vurdere å roote telefonen min å legge inn lagfix. Har lagt inn nyeste froya gjennom kies. Men spørsmålet mitt er: Hva jør jeg vist det kommer en ny oppdatering gjennom kies å jeg har rootet telefonen og lagt inn lagfix? Fjerner lagfix og unrooter telefonen sikkert. Men hvordan gjør jeg det???

Om du gidde og bla 1 eller 2 sider tilbake for du svar.

 

Takk for hjelpa!

NEI, det står ikke der

 

 

jo, gidd og les side 212

 

Finner ingenting der jeg. Gidder du å forklare eller?

Lenke til kommentar

GUIDE på hvordan du rooter og lagfixer din Samsung Galaxy S med nyeste Froyo JPP

 

Først laster du ned SuperOneClick v1.5.4

 

 

Så pakker du ut filen, åpner opp mappen og starter SuperOneClick.exe

Deretter går du inn på telefonen; Innstillinger > Programmer > Utvikling > Og huker av på USB-Feilsøking (ikke ha den koblet til mens du gjør det). du er nå i "USB DEBUGGING MODUS"

 

Så kobler du telefonen til pc'n med SuperOneClick programmet, og trykker "Root" knappen.

Hele prosessen tar litt tid, så ha tålmodighet.

Om den står veldig lenge på "Installing superuser.apk", så gå på telefonen, trykk "programmer" og sjekk om Superuser er installert. Om den er det, kan du lukke SuperOneClick programmet, og Voilà, du har nå Rootet din Galaxy S med Froyo 2.2 JPP.

 

Om du vil ha lagfix (anbefalt)

Så går du inn i Market, søker på "oclf" og tar gratisversjonen.

Åpne så opp oclf programmet du lastet ned, og velg "Install EXT2 tools" (Husker ikke helt ordrett, men det er noe i den duren + at den skal være grønn).

Etter at den er ferdig med det, trykker du tilbake knappen, så du kommer til oversikten over ting du kan installere igjen.

Velg så "One Click Lagfix 2.2" (må være grønn).

Du kommer så til et valg om hvor mye mb du vil ha på denne ext2 partisjonen..Anbefalt er mellom 800-1200mb (jeg tok 900mb). Det er veldig viktig å ikke ta fullt, for da får du problemer om du skal fjerne lagfixen = mulig brick.

La den nå ta den tiden den bruker, etter at telefonen har automatisk rebootet, så er den ferdig og du har Lagfix installert ^^,

Last ned Quadrant (søk i market) og kjør full benchmark og skriv poengene dine her.

Nå kan du nyte en SUPERSMOOTH Galaxy S! Sett en pluss på dette innlegget:cool:

Jeg tar ikke noe ansvar om du skulle klare å bricke telefonen din.

 

Edit: Det er berre å fjerne lagfix med OCLF, og fjern EXT2 tools. Rooten forsvinner uansett.

Endret av Mafle
Lenke til kommentar

Hvor høy quadrant score får man ved rooting? Jeg får 882 urootet og ser at det er bedre enn Desire, noe som jeg er fornøyd med XD.

 

Noen som har reagert på at kamertesten amobil.no tok for en stund siden på at Galaxy er på delt 2. plass med X10i? For meg er Galaxy S kamera ikke det beste jeg har sett og jeg synes dette er det svakeste punktet med denne mobilen. Min bror har en X10i. Til sammenligning er fargene på innendørsbilder bli av og til helt tragiske på Galaxy S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...