Exision Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 På 6 timar i dag har batteriet på min gått ned til 77%. Har for det meste stått i standby. Ellers har eg spelt litt, og lagt inn og oppgradert litt program. Batteriinfo viser at cellestandby (brukt av mobilradio) har brukt det aller meste av bateribruken. Har ikkje begynt å bruke telefonen til vanlig bruk endå, så har ikkje SIM-kortet i, men trådlaus har stått på heile tida. Er det trådlaus som er mobilradio og sug straum? Har berre android 2.1 endå. Ingen? Vis du sier du ikke har sim kort i og mobilradio suger så mye, ville jeg testet litt. Start med å lade tlf til 100%, skru på flymodus, dra ut lader og ikke bruk tlf på 2 timer. Vis batteriet ditt er i orden så skal det MAX suges 1% timen. Så kan du skru av flymodus men la wifi være av. Test 2 timer til å se hvor mye x% suges i de 2 timene. Skal fortsatt være max 1%. Så prøv med wifi på , vis det er wifien så suger for mye ville jeg gått på wifi instillinger, trykkt meny knappen og sørget at wifi går av når skjermen skrus av. Kan være vis du har mange widgets som henter info hver 15min at dette suger mye eller at et program har bugga og suger ALTFOR mye. Men vis du sier du har 2.1 hvorfor ikke oppgradere til 2.2 få gjort factory reset,wipe cache og gjerne format sd card. Vis du har noen problemer/bugs vil nok dette fikse det . Lenke til kommentar
spetter Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Hvor lang tid skulle oppdatering til JPP via Kies ta ? Oppgradering pågår, oppgradering har startet (download modus i tlf) . Har kommet en liten blå strek og der står den foreløpig. Skal ta lang tid ? edit2: puh. gjeoppretter fastware og baren er i fremgang. frøys tydeligvis første gang koblet til i sted og kom ikke inn i mobil eller recovery modus. kom kun inn i download modus edit3: jpp lagt inn Endret 8. november 2010 av spetter Lenke til kommentar
Exision Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har siklet over Doc Froyo 7.6 i ganske lang tid nå. Hører at JPO har mindre lag enn JPA som er den versjonen vi i Norge kan laste ned fra Kies. Er også muligheter for norsk Swype i JPO med clockworkmod. Noen som har noen erfaringer med denne rommen og norsk swype? Antar at jeg kan beholde root (så lenge jeg passer på å reformatere for å fjerne oclf) før jeg flasher til Rom'en? . Men hvorfor skulle jpo være bedre en jpa? skal jo ikke være noen forskjeller bortsett fra languages og swype? Mange som har merket ytelsesforskjeller. Hører at appmenyen ikke har noen av laggproblemene som JPA kan ha. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=824088 Mange og mange, var et par som nevnte noe om at jpo kunne være litt kjappere, han ene skrev han fikk 12xx med voodoo og jpa mens han fikk 15xx med voodoo og jpo, tror han har glømt å tatt factory resets osv før han tok quadrant score med jpa. Jeg testet nettop og fikk 1550 med jpa og voodoo, samme som de får med jpo. Men heads up http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=9085902#post9085902 En som nettop fikk tlf bricka med Doc's jpo rom , han hadde også en annen kernel i tilegg, men som sakt nå som den offisielle via kies begynner å bli iværtfall ok (med lagfix, ganske bra) ville jeg tenkt meg om før jeg satset på å bruke en modifisert rom. Lenke til kommentar
SilverstoneNO Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Fastvare versjon 2.2 Etter at jeg har brukt Kies og oppgradert telefonene er den blitt helt ræva. Batteriet suger strøm, Telefonene henger seg opp. Når jeg ikke bruker den på en stund så vil den ikke starte igjen. Jeg må ta ut batteriet for å starte telefonen igjen. E-posten fra jobben har sluttet å virke. Det så ut til at den ikke fikk inn MMS meldinger også. I det hele tatt ikke veldig bra. Den virket utrolig bra før jeg la inn 2.2. Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg litt? Er det noen muligheter for å nedgradere eller er det andre ting jeg kan gjøre for å få den til å virke på en bra måte igjen. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Istedenfor å diskutere om rooting osv vil jeg dele noe som jeg fant ut i løpet av den siste måneden. Visste dere at med Samsung Galaxy S kan dere ta bilde av skjermen ved holde inn tilbakeknappen så trykk på homeknappen? Man vil da høre et kameraknips når dette skjer. Når dette skjer første gangen vil mobilen lage en mappe som heter screencapture. Ingen vits i å laste ned egen apps. Her er et eksempel av mitt homescreen Visste dere at dere kan justere på lystyrken på skjermen bare ved å ta dra litt ned på gardinmenyen uten å slippe fingeren så dra til venstre eller høyere? Visste dere at ved å pinche inn på skjermen vil dere zoome ut skjermen? Dette virker både på homescreen og menyskjermen. Du kan samtidig endre hvilke skjermrekkefølgen etter ønske. Dette er gjort med en ikke-rootet Galaxy S firmware 2.2 (froyo). Legger til noe få bilde til. 4 Lenke til kommentar
Exision Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Fastvare versjon 2.2 Etter at jeg har brukt Kies og oppgradert telefonene er den blitt helt ræva. Batteriet suger strøm, Telefonene henger seg opp. Når jeg ikke bruker den på en stund så vil den ikke starte igjen. Jeg må ta ut batteriet for å starte telefonen igjen. E-posten fra jobben har sluttet å virke. Det så ut til at den ikke fikk inn MMS meldinger også. I det hele tatt ikke veldig bra. Den virket utrolig bra før jeg la inn 2.2. Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg litt? Er det noen muligheter for å nedgradere eller er det andre ting jeg kan gjøre for å få den til å virke på en bra måte igjen. Har du gjort noe etter upgrade, tenker da på Factory reset , wipe cache og format sd card? Vis ikke, bør det være en noe å tenke på å få gjort. Bare sørg for å ta Kopi av allt som er viktig, bilder og lignende til pc, da format sd card vil fjerne alt slikt. Lenke til kommentar
Exision Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 @ Kykun , ja visste om printscreen, menne hvilken app/apps bruker du i bilde 1 ? Meget Imponerende, og med den bakgrunnen, må være den beste homepage eg har sitt 1 Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 @ Kykun , ja visste om printscreen, menne hvilken app/apps bruker du i bilde 1 ? Meget Imponerende, og med den bakgrunnen, må være den beste homepage eg har sitt Takk Jeg bruker: 1. TypoClock 2. BattStatt 3. SwitchPro Widget Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Istedenfor å diskutere om rooting osv vil jeg dele noe som jeg fant ut i løpet av den siste måneden. Visste dere at med Samsung Galaxy S kan dere ta bilde av skjermen ved holde inn tilbakeknappen så trykk på homeknappen? Man vil da høre et kameraknips når dette skjer. Når dette skjer første gangen vil mobilen lage en mappe som heter screencapture. Ingen vits i å laste ned egen apps Hva med Vibrant med custom rom? Vil det kunne ta bilder på samme måte? (mao. får ikke til å ta slike bilder) Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Istedenfor å diskutere om rooting osv vil jeg dele noe som jeg fant ut i løpet av den siste måneden. Visste dere at med Samsung Galaxy S kan dere ta bilde av skjermen ved holde inn tilbakeknappen så trykk på homeknappen? Man vil da høre et kameraknips når dette skjer. Når dette skjer første gangen vil mobilen lage en mappe som heter screencapture. Ingen vits i å laste ned egen apps Hva med Vibrant med custom rom? Vil det kunne ta bilder på samme måte? (mao. får ikke til å ta slike bilder) Jeg vet ikke siden jeg ikke har lastet ned noe printscreen apps før. Har du det siste firmware? Tror ikke dette virker på 2.1 (eclair) versjonen. Mens du holder ned tilbakeknappen skal du trykke på homeknappen for at det skjer. Endret 8. november 2010 av Ky_kun Lenke til kommentar
mackzymal Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Fastvare versjon 2.2 Etter at jeg har brukt Kies og oppgradert telefonene er den blitt helt ræva. Batteriet suger strøm, Telefonene henger seg opp. Når jeg ikke bruker den på en stund så vil den ikke starte igjen. Jeg må ta ut batteriet for å starte telefonen igjen. E-posten fra jobben har sluttet å virke. Det så ut til at den ikke fikk inn MMS meldinger også. I det hele tatt ikke veldig bra. Den virket utrolig bra før jeg la inn 2.2. Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg litt? Er det noen muligheter for å nedgradere eller er det andre ting jeg kan gjøre for å få den til å virke på en bra måte igjen. Hadde akkurat samme problem.. Tok en hard reset.. funker veldig bra nå.. gidder ikke engang stresse med lagfix fordi jeg rett og slett ikke opplever telefonen som laggete... Lenke til kommentar
Gullbarnet Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Har problemer med å få oppdatert til froyo på min samsung galaxy S.. da jeg prøver å gjøre dette via Kies, kommer det kun feilmelding. sykt irriterende! HELP ME ?! Lenke til kommentar
SirTommy Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Oppgradering tilgjengelig igjen ser jeg. Første Froyo som kom var ikke helt stabilt iaf, får håpe de har lagd en stabil sak nå. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Anbefaler Mvideoplayer om dere vil ha srt tekstfiler osv. 1 Lenke til kommentar
SilverstoneNO Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Fastvare versjon 2.2 Etter at jeg har brukt Kies og oppgradert telefonene er den blitt helt ræva. Batteriet suger strøm, Telefonene henger seg opp. Når jeg ikke bruker den på en stund så vil den ikke starte igjen. Jeg må ta ut batteriet for å starte telefonen igjen. E-posten fra jobben har sluttet å virke. Det så ut til at den ikke fikk inn MMS meldinger også. I det hele tatt ikke veldig bra. Den virket utrolig bra før jeg la inn 2.2. Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg litt? Er det noen muligheter for å nedgradere eller er det andre ting jeg kan gjøre for å få den til å virke på en bra måte igjen. Hadde akkurat samme problem.. Tok en hard reset.. funker veldig bra nå.. gidder ikke engang stresse med lagfix fordi jeg rett og slett ikke opplever telefonen som laggete... Da går jeg for en hard reset. Jeg har ikke lyst til å drive med lagfix. Jeg bruker telefonen mye så jeg er ikke veldig klar for å gjøre noe spesielt med telefonen. Den skal bare virke Bruker den litt i fritiden på Geocaching. En veldig bra telefon så ble litt deppa når oppgraderingen tryne telefonen. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Da har jeg installert Voodoo-5-pre6-Froyo-GT-I9000 via Odin og lagt inn useruser via SuperOneClick. Det skal ikke være noen menyer osv i voodoo slik som med OCLF ? Fikk kun melding om at convertion in progress når tlf slo seg på osv, etter hadde flashet til voodoo. Edit2: Er det bare meg eller virker voodoo en god del raskere enn oclf (kan være jeg ikke har installert nok programmer enda), med en ganskye mye lavere score i quadrant (1400-1500 poeng) Endret 8. november 2010 av spetter Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) (slett) Endret 8. november 2010 av -iL- Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Tenkte jeg skulle oppgradere telefonen, men hvordan kan man ta backup av alt på mobilen? Tenker på ting som meldinger, innstillinger osv, helst alt. Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Prøvd å lest meg opp litt i tråden, da jeg har vært borte pga jobb noen uker. Jeg kjører 2.1 med oclf, er det da bare å gå inn og velge undo oclf og så unroot device, for så å oppgradere til 2.2? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 hva med å lage en egen tråd med rooting, lagfix og kies, og få fler innlegg som Ky_kun sine her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå