Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som er best av Samsung og HTC blir som å spørre en unge om hva som er best av is og sjokolade. Noen foretrekker det ene, mens andre foretrekker det andre. Selv synes jeg begge telefonene er veldig gode, men holder en knapp på Galaxy S. Programvaren (Kies) har jeg derimot ikke så mye godt å si om.

Men når det gjelder det fjerde spørsmålet ditt, så må jeg dessverre bare si at ingen av disse telefonene tåler spesielt mye fukt. Dette er imidlertid likt for de fleste telefoner. Det finnes noen unntak, men de er på langt nær like hightech...

Lenke til kommentar

Hva som er best av Samsung og HTC blir som å spørre en unge om hva som er best av is og sjokolade. Noen foretrekker det ene, mens andre foretrekker det andre. Selv synes jeg begge telefonene er veldig gode, men holder en knapp på Galaxy S. Programvaren (Kies) har jeg derimot ikke så mye godt å si om.

Men når det gjelder det fjerde spørsmålet ditt, så må jeg dessverre bare si at ingen av disse telefonene tåler spesielt mye fukt. Dette er imidlertid likt for de fleste telefoner. Det finnes noen unntak, men de er på langt nær like hightech...

Vel, bortsett fra at galaxy s må fjernes garanti for at den skal kjøre som hardwaren tilsier, så vil jeg si htc er bedre. HTC blir som is MED sjokolade på, if you catch my drift.

Hadde det ikke vært for det syke filsystemet RFS (correct me if I'm wrong), så hadde jeg sagt galaxy s.

Lenke til kommentar

Hei...

Har problemer med å oppdatere min samsung S.

Kies finner mobilen. Men når jeg trykker på "oppgrader mobiltelefonen" ikonet så finner Kies plutselig ikke mobilen. Har lest tidligere tråder... men er ganske grønn på dette feltet..

takk for all hjelp på forhånd...

edit: kan det være at mobilen er operatørlåst?

Endret av Soris81
Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt Launcher Pro etter tips fra en annen teknofreak. - Telefonen er blitt en del smoothere! Anbefales på det varmeste.

Hei. Jeg har også fått meg denne nå, men er et par ting jeg lurer på som kanskje du kan hjelpe meg med?

Når jeg får SMS så har jeg tatt på at det blir merket 1 på meldingsmappen, men når jeg går inn og leser den, svarer på den og trykker Home knappen så står det fortsatt at jeg har 1 ulest melding. Da må jeg gå inn på meldingen igjen og trykke tilbakeknappen helt til jeg er ute på home skjermen for at den skal bli borte :S

Og en ting til, kan man kunn få Dock notification på ubesvarte annrop, sms og Gmail? Jeg bruker ikke min Gmail på telefonen men heller hotmail kontoen men det står da ikke om jeg har noen uleste mail på dock'en :S

Er dette noe jeg kan endre på, eller er det rett og slett programmet som er slik og at det er mulig det kommer en oppdatering?

Håper du kan hjelpe meg med dette!!

Lenke til kommentar

Oppdateringen til JPA gikk uten problemer for mn del. Ting går litt smoothere enn med forrige utgave av Froyo, men jeg er fryktlieg lite imponert over at Samsung ikke gjør noe med den grunnleggende svakheten i denne telefonen (lagging for den som er usikker). I ettertid hadde jeg ikke kjøpt denne telefonen hvis jeg skulle kjøpt ny telefon nå og lest denne tråden. Jeg hadde heller kjøpt en billigere Androidtelefon eller en iphone. Merk at for første gang fungerte Kies helte uten problemer i går ved oppdateringen, så noe er da bedre i hvertfall.

Lenke til kommentar

har oppdatert til JPA fra JM2 (tror jeg?) telefonen gikk smoothere før, hadde ingen av problemene som har vert nevnt tidligere i tråden fram til jeg oppdaterte i går.. nå merker jeg laggingen det snakkes om..

utrolig irriterende at den har blitt dårligere etter oppdatering..

Lenke til kommentar

Jeg nevner bare dette som en kuriositet, vet ikke om det har betydning for det ene eller det annet - men jeg har i alle fall alltid hatt veldig god batteritid, selv med alle former for synking og sporadisk nettbruk.

Noen ganger, etter jeg ha ladet telefonen helt opp, skrur jeg den av, tar ut batteriet, trykker på av/på-knappen et par ganger med ladeledningen i. Så setter jeg i batteriet, og lar telefonen lade uten å skru den på. En får da bare opp et stort batteri som indikator på at telefonen lader - og den lader leeenge etterpå før den er full, selv om den nettopp var fulladet når telefonen var påskrudd.

Kanskje det bare er jeg som er skrudd? :cool::ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg nevner bare dette som en kuriositet, vet ikke om det har betydning for det ene eller det annet - men jeg har i alle fall alltid hatt veldig god batteritid, selv med alle former for synking og sporadisk nettbruk.

Noen ganger, etter jeg ha ladet telefonen helt opp, skrur jeg den av, tar ut batteriet, trykker på av/på-knappen et par ganger med ladeledningen i. Så setter jeg i batteriet, og lar telefonen lade uten å skru den på. En får da bare opp et stort batteri som indikator på at telefonen lader - og den lader leeenge etterpå før den er full, selv om den nettopp var fulladet når telefonen var påskrudd.

Kanskje det bare er jeg som er skrudd? :cool::ph34r:

Nei er en av de mest brukte triksa for å få mer batteri, sammen med å wipe batteristats.bin

Lenke til kommentar

Folkens, hvordan tar jeg backup av angry birds savefila? Er i grunn det eneste jegh trenger av backup før den store oppgraderingen :)

Skal ikke si dette er eneste måte, men å bruke et backup program feks titanium som trenger root funker fjell. Går kanskje å gå inn i appen på pcn å dra ut fila fra der eller at det finnes en backup app som ikke krever root for å ta backup av bare apps.

Lenke til kommentar

har oppdatert til JPA fra JM2 (tror jeg?) telefonen gikk smoothere før, hadde ingen av problemene som har vert nevnt tidligere i tråden fram til jeg oppdaterte i går.. nå merker jeg laggingen det snakkes om..

utrolig irriterende at den har blitt dårligere etter oppdatering..

Har flashet mye frem å tilbake, Jf3 ->Jm2-jm8-jp6-jpa(modifisert)-jpa fra kies.

Og bortsett fra browseren som sliter litt pga flash så mener jeg at jpa er minst like bra som jm2, vansklig å huske så langt bak i tid, men tror nokk jpa er bedre også.

Så har du problemer nå så er det nokk ikke dumt å ta factory reset, wipe cache og tillogme en format sd card.

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt Launcher Pro etter tips fra en annen teknofreak. - Telefonen er blitt en del smoothere! Anbefales på det varmeste.

Hei. Jeg har også fått meg denne nå, men er et par ting jeg lurer på som kanskje du kan hjelpe meg med?

Når jeg får SMS så har jeg tatt på at det blir merket 1 på meldingsmappen, men når jeg går inn og leser den, svarer på den og trykker Home knappen så står det fortsatt at jeg har 1 ulest melding. Da må jeg gå inn på meldingen igjen og trykke tilbakeknappen helt til jeg er ute på home skjermen for at den skal bli borte :S

Og en ting til, kan man kunn få Dock notification på ubesvarte annrop, sms og Gmail? Jeg bruker ikke min Gmail på telefonen men heller hotmail kontoen men det står da ikke om jeg har noen uleste mail på dock'en :S

Er dette noe jeg kan endre på, eller er det rett og slett programmet som er slik og at det er mulig det kommer en oppdatering?

Håper du kan hjelpe meg med dette!!

Har ikke sjekket med notification til vanlig email, men problemet ditt me sms, er at HOME=BYTT APP Dvs når du trykker home så er tlf din fortsatt inni meldingen vis du forstår. Dvs for å gi tlf beskjed om at du har lest mld må du trykke tilbake knappen istedenfor :). Vis du ikke liker den måten å gjøre det på kan du laste ned handcent sms feks å velge instillinger at notification forsvinner når du går inn i mld.

Hei...

Har problemer med å oppdatere min samsung S.

Kies finner mobilen. Men når jeg trykker på "oppgrader mobiltelefonen" ikonet så finner Kies plutselig ikke mobilen. Har lest tidligere tråder... men er ganske grønn på dette feltet..

takk for all hjelp på forhånd...

edit: kan det være at mobilen er operatørlåst?

Mye som kan være feil, siden jeg ikke har opplevd dette før bør du nesten bare gjøre prøve/faile med forskjellige metoder, slette kies og installere på ny, teste kies på en annen pc , skru tlf/pc av å på, prøve wipe cache og factory reset på tlf. osv osv

Lenke til kommentar

Vel, bortsett fra at galaxy s må fjernes garanti for at den skal kjøre som hardwaren tilsier, så vil jeg si htc er bedre. HTC blir som is MED sjokolade på, if you catch my drift.

Hadde det ikke vært for det syke filsystemet RFS (correct me if I'm wrong), så hadde jeg sagt galaxy s.

Skal ikke korrigere deg helt, men vis jeg har fått me meg riktig info, så er det ikke bare rfs som gjør at tlf lagger, vis i dt hele tatt. Galaxy tab skal være ganske lik sgs i speccs og rfs inkludert, og den fungerer myeeee bedre, tror det er fordi den har mer ledig minne og flash minne og litt forskjellig sånn.

Så tenker at rfs = mest sansynlig bad. Men med nåkk minne/flash minne så vil tlf kunne virke ganske optimalt. Dette er jo noe som aldri skjer. Derfor kan eneste mulighet for å få en tlf som den skulle vært, å gå til modifiserte roms der de stripper tlf for alt den ikke trenger, der du velger selv å installere ting etterpå, da er det mye mer minne tilgjengelig og tlf går mye finere.

Lenke til kommentar

Hei!

Vurderer sterkt å kjøpe meg ny telefon i disse dager, og ser på galaxy s som et sterkt alternativ. Jeg har bare et par spm.

1. Ser at den har gått lite ned i pris, vet noen om det kommer en ny modell snart?

2. Er det mulighet for torrent programmer/nedlastning på denne?

3. Vil dere anfebale denne kontra andre nye mobiler (f. eks HTC HD)?

Og tilslutt flaskehalsen, som er meget viktig for meg:

4. Jeg trener mye utholdenhet, noe som medfører løping/ski ute i alt slags vær. Har nå en nokia n 82 som jeg bruker som musikkspiller/mobil, og tenkte jeg skulle kjøre det samme med evt ny mobil. Ettersom det danner seg fuktighet i lommen når jeg jogger, blir mobilen ofte duggete eller våt. Noen som har erfaring med dette? Tror dere galaxy tåler dette, eller er den vàr?

Mvh

Vestlia

1. Kommer alltid til å komme en ny modell snart :)

2. Jepp skal fungere, har ikke testet det, men tok ett kjapt søk i market og fant et program som kostet ca 28kr som fikk ganske grei karakter.

3. Vis jeg skulle anbefalt dg noe utenom htc hd måtte det vært denne. Men så er det opp til dg hva du trenger tlf til. Kanskje skrive ner noen punkter som er viktigst og for så på finne ut hvilken som passer best.

4.Som sakt tidligere, ingen smartmobil tåler vann/fukt. Vis du får feks en liten dråpe inn i et hull i tlf, tenker da på lade inngang, jack ingang osv så vil en sensor bli aktivert i tlf og du vil mest sannsynlig ikke få garanti. Men vis du jogger mye så burde det vært mye bedre å ha en liten lett mp3?. Eneste tipset jeg kan gi vis du SKAL ha smartphone og skal ha den ut med på tur, ta en plastikkpose rundt :).

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å roote etter den nye froyo oppdateringen?

Har ikke rootet tidligere, men har prøvd ett par forskjellige update.zip etter å ha googlet litt nå. Den stopper oppdaterings prosessen etter at verifying update.zip feiler..

Poenget er at jeg vil bruke titanium backup etter å ha tatt format sd, factory reset osv etter oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...