Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har vært her på forumet nå, men tenkte jeg skulle gi en liten warning:P.

Hadde Jp6 bugg versjonen vi fikk gjennom kies fram til i forgårs og bestemte meg for å prøve en uoffisiel rom (meget populære) doc rom jpa v7.5 fra xda sida. Alt har fungert fint med lagfixen du får velge med clockworkmod. Men I dag tenkte jeg å installere jpa gjennom kies og da må man jo fjerne lagfixer, gikk i clockwork og trykkte disable lagfix og restarta tlf, og for å si det sånn, det gikk feil. fikk ikke mobilen på eller noe sånn. Heldigvis var download mode intakt og jeg klarte å flashe jm2 :) og nå er jeg på vei til jpa :)

 

Men tror det er lurt å holde seg til roms som ikke er modifisert for mye :).

Har selv en nokså modifisert rom, Darky's Raw Steel Edition, som egentlig går veldig kjapt på det meste, er vel bare nettsider med mye flash som kan lagge litt. Men jeg tenkte å oppgradere til siste froyo, vet ikke om det kanskje er best og enklere å bare gjøre med ny rom via Odin heller fremfor masse Kies-gnål. Avventer nå en ikke-beta av voodoo til denne før jeg gjør noe.

 

Beste måten er nokk kies. Men for å få kies update må du skaffe dg feks jm2 via odin slik at kies kan oppgradere for dg.

 

Gjore dette og etter jpa installasjon, tok jeg en factory reset, wipe catche OG en format sdcard(FJERNER ALT av bilder , for å si det enkelt er vel dt nermeste du kommer helt fresh phone ved nykjøp).

 

Tlf er lynkjapp(har voodoo 5 pre6), funker nokk uten lagfix også nå var ganske smooth før men trengte en rask root løsning for å få brukt titanium restore :). Har ikke testet browseren så mye, men går ut fra den er like dårlig som jpa via odin/cwm.

Lenke til kommentar

 

Hei! Takk for svar! Jeg kom meg en del videre med stikkordene lockpicker og Touchdown. Får google litt og se hva hva som finnes. Men Touchdown er å anbefalle???

 

Jeg anbefaler Touchdown, ja. Men det er altså 20$ å betale. For min del er det verdt det for funksjonaliteten OG ikke minst å slippe keylock.

 

Merk: Touchdown har også en sikkerhetsfunksjon i form av pinkode, men bare når du går inn i programmet, ikke hver gang du plukker opp telefonen. Synes det er bare irriterende på et akkurat passe nivå. :)

 

Ja det er vel til å leve med :roll:

Lenke til kommentar

Vel da oppgraderte jeg, og j.... drittten resatte brukerdataene. Jaja, et par timer med installasjoner og innstillinger gjenstår da.

 

Hehe, alltid like gøy. Men når du er ferdig pleier det å ha vært verdt dt :).

Uansett burde folk tenke på å roote for så å bruke titanium backup. Har flashet mye, rootet og brukt lagfix, har aldri vært root som har lagd problemer for meg.

Med titanium backup tar det ca 20-30 min etter oppgradering/flash til alt er slik du hadde det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel da oppgraderte jeg, og j.... drittten resatte brukerdataene. Jaja, et par timer med installasjoner og innstillinger gjenstår da.

 

Hehe, alltid like gøy. Men når du er ferdig pleier det å ha vært verdt dt :).

Uansett burde folk tenke på å roote for så å bruke titanium backup. Har flashet mye, rootet og brukt lagfix, har aldri vært root som har lagd problemer for meg.

Med titanium backup tar det ca 20-30 min etter oppgradering/flash til alt er slik du hadde det.

 

Backup er helt essensielt! Jeg mistet ingenting, men det er en god ting å resette selv etter oppgradering for som noen her sa "å fjerne gamle instillinger". MyBackup er også bra, men root er også der nødvendig for å bevare data og market-linker.

Lenke til kommentar

Som ekstratilbehør, hvor vanskelig kan det være for Samsung å lage en liten ekstern blitz man kan koble til kameraet?

Veldig lett. Men i og med at samsung valgte og ikke ha med blitz kommer de tvilsomt til å lage det.

Skulle nå tro det var blitt laget extra utstyr med blitz allerede fra 3 part, har du søkt etter?

Lenke til kommentar

Vel da oppgraderte jeg, og j.... drittten resatte brukerdataene. Jaja, et par timer med installasjoner og innstillinger gjenstår da.

 

Hehe, alltid like gøy. Men når du er ferdig pleier det å ha vært verdt dt :).

Uansett burde folk tenke på å roote for så å bruke titanium backup. Har flashet mye, rootet og brukt lagfix, har aldri vært root som har lagd problemer for meg.

Med titanium backup tar det ca 20-30 min etter oppgradering/flash til alt er slik du hadde det.

 

Backup er helt essensielt! Jeg mistet ingenting, men det er en god ting å resette selv etter oppgradering for som noen her sa "å fjerne gamle instillinger". MyBackup er også bra, men root er også der nødvendig for å bevare data og market-linker.

 

Jepp så fresh som mulig er vel best mulig. Jeg selv tar kun backup av apps og fikser resten selv. Har bare rundt 20 apps, 50%-75% av tlf nr jeg trenger får jeg fra facebook sin sync(går på skole så slipper jobb relarte tlf nr iværtfall 1.5år inn i fremtiden) og resten lagrer jeg når jeg trenger de. Men det aller beste med backup av apps er jo for spill, slippe å begynne på ny for hver firmware upgrade :p Har det med å ville runde et spill jeg begynner på , og robo defence tar veeeldig lang tid :)

Endret av Exision
Lenke til kommentar

Som ekstratilbehør, hvor vanskelig kan det være for Samsung å lage en liten ekstern blitz man kan koble til kameraet?

Med tanke på at den "vekkerklokke-docken" som de annonserte ved lansering av telefonen før sommeren ENDA ikke er å få tak i, så vil jeg anta at det er SVÆRT vanskelig for Samsung å lage en liten ekstern blitz.

Lenke til kommentar

Som ekstratilbehør, hvor vanskelig kan det være for Samsung å lage en liten ekstern blitz man kan koble til kameraet?

Med tanke på at den "vekkerklokke-docken" som de annonserte ved lansering av telefonen før sommeren ENDA ikke er å få tak i, så vil jeg anta at det er SVÆRT vanskelig for Samsung å lage en liten ekstern blitz.

 

HAHA, har tatt så lang tid at jeg har glømt ut at det var snakk om den.

Lenke til kommentar

Tenkte å prøve å få lagt inn 2.2 no, men vil helst ta ein eller anna form for backup. Må telefonen rootast for å gjere dette?

 

Har skjønt at det kan vere lurt å tilbake stille til fabrikkinstillingar etter oppdatering, kva er eigentlig konsekvensen av dette? Blir alle apps osv. sletta?

 

Beklagar om eg spørr om ting som er spurt om mykje før, men det er litt vanskeleg å navigere i denne tråden etter kvart.

Lenke til kommentar

Hei!

Vurderer sterkt å kjøpe meg ny telefon i disse dager, og ser på galaxy s som et sterkt alternativ. Jeg har bare et par spm.

 

1. Ser at den har gått lite ned i pris, vet noen om det kommer en ny modell snart?

2. Er det mulighet for torrent programmer/nedlastning på denne?

3. Vil dere anfebale denne kontra andre nye mobiler (f. eks HTC HD)?

 

Og tilslutt flaskehalsen, som er meget viktig for meg:

4. Jeg trener mye utholdenhet, noe som medfører løping/ski ute i alt slags vær. Har nå en nokia n 82 som jeg bruker som musikkspiller/mobil, og tenkte jeg skulle kjøre det samme med evt ny mobil. Ettersom det danner seg fuktighet i lommen når jeg jogger, blir mobilen ofte duggete eller våt. Noen som har erfaring med dette? Tror dere galaxy tåler dette, eller er den vàr?

 

Mvh

Vestlia

Lenke til kommentar

Har plutselig fått et batteriproblem på tlf. Fra å tømmes 1-3% over natt, så tømmes den nå med 12% på tre timer. Når jeg ser på batteribruket er det mediaserver som trekker enormt. Det jeg ikke begriper er hva som starter tjenesten. Ikke dukker den opp i oversikten "kjørende tjenester" heller.

 

Har googlet opp og ned for å finne svar, men finner bare ut at tjenesten starter ved igangsetting av lyd og bilde (mener folk). Men etter sist opplading til 100% rørte jeg ikke noe slikt. Allikevel tapper tjenesten batteriet med 5% i timen.

 

Før ville ikke engang denne mediaserver engang dukke opp i listen over batteribruk, men nå er den omtrent på topp i forbruk. Trenger gjerne noen tips til hvordan denne tjenesten kan kveles.

 

Edit: Har kjørt froyo (JPM) siden den kom på Kies uten problemer. Ting skjedde plutselig for et par dager siden. Har prøvd restart.

Fant ut av problemet som oppstod. Det store batteribruket forsatte også etter JPP. Det viste seg at sd-kortet hadde ei korrupt medie-fil el thumbnail, og denne "medieserver" ble dermed gående amok på denne.

 

Slettet fila og medieserver starter ikke mer ved oppstart/frakopling etter lading. Nå er jeg tilbake på 1-3% over natt på batteriforbruk.

Lenke til kommentar

sitter og tenker på å oppgradere til JPA via Kies nå,men jeg har kjøpt apps,hvordan får jeg de tilbake uten og betale for alle sammen jeg allerede har betalt for.

 

Som nevnt et par ganger tidligere i dette forumet så er kjøpte applikasjoner koblet til checkout-kontoen din og ligger derfor klare til nedlasting (ferdig betalt) når du åpner market etter opppdatering.

Forøvrig vil ikke noe forsvinne i utgangspunktet, men tror de aller fleste anbefaler en factory reset etter oppgraderingen.

Lenke til kommentar

Hei!

Vurderer sterkt å kjøpe meg ny telefon i disse dager, og ser på galaxy s som et sterkt alternativ. Jeg har bare et par spm.

 

1. Ser at den har gått lite ned i pris, vet noen om det kommer en ny modell snart?

2. Er det mulighet for torrent programmer/nedlastning på denne?

3. Vil dere anfebale denne kontra andre nye mobiler (f. eks HTC HD)?

 

Og tilslutt flaskehalsen, som er meget viktig for meg:

4. Jeg trener mye utholdenhet, noe som medfører løping/ski ute i alt slags vær. Har nå en nokia n 82 som jeg bruker som musikkspiller/mobil, og tenkte jeg skulle kjøre det samme med evt ny mobil. Ettersom det danner seg fuktighet i lommen når jeg jogger, blir mobilen ofte duggete eller våt. Noen som har erfaring med dette? Tror dere galaxy tåler dette, eller er den vàr?

 

Mvh

Vestlia

 

1. Det er snakk om nye samsung telefoner med 2.3/3.0 allerede, men vi vet ingenting sålangt.

2. Ja, helt sikkert (orker ikke sjekke market nå, www.appbrain.com

3. Nei. For ditt bruk så virker HTC DHD mer solid bygd, og har en generelt bedre software. Galaxy s blir strupet så til de grader av samsung sin elendige jobb med softwaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...