Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste nettopp på en side at man finner ikke angry bird på markede vist ikke man hadde 2.1

Blir alle galaxy s levert med 2.1 eller må jeg oppdatere min telefon til en nyere versjon? Hvordan gjør jeg dette lett og på lovligvis? :) :)

alle galaxy har 2.1

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke finner angry bird spillet da.. :-/ Har så inderli lyst på det..

Lenke til kommentar

Tele2, trur det e kun dem som har problem. tenkte å sende dem en mail i morra, for det e bare ikke holdbart!:)

Og atter en gang: Tele2...

Søkte litt, ser ut som det er fler som har hatt lignende problem, en av "løsningene" var at de som sender MMS til deg må ha med emne, eller så får ikke du lastet den ned. En annen "løsning" var å ikke sette APN som internett+mms men bare mms.. Jeg satte opp instillingene på nytt manuelt og sendte meg selv mms fra dama sin tlf, og da fungerte det..

Her er innstillinger til din Samsung Galaxy.

Kontroller først at dataroaming står aktiv:

Innstillinger -> Trådløse Nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger - > Dataroaming . Denne må være huket av for. ( Du kan evt. deaktivere denne igjen hvis du ikke vil tillate datatrafikk over mobilnettet, f.eks hvis du er utenlands)

Sjekk om du får hentet opp riktig oppsett for internett og MMS på denne måten:

Meny -> Innstillinger -> Trådløst nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger -> Nettverksoperatører (eller navn på aksesspunkt ) - Velg Tele2 Norge

Dette fungerte ikke hos meg, fikk et eller annet svensk tele2 oppsett

Hvis dette ikke fungerer, prøv dette manuelle oppsettet:

Meny -> Innstillinger -> Trådløst nettverk -> Mobile Nettverksinnstillinger -> Navn på aksesspunkt -> Trykk på knappen nede i venstre hjørne

Legg inn følgende:

Name: Tele2

APN:internet.tele2.no

Proxy: not set

Port: not set

Username: not set

Password: not set

Server: not set

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 193.12.40.14

MMS Port: 8080

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: Internet + MMS Denne byttet jeg til kun MMS

Trykk menyknappen og velg 'Lagre'.

Slå telefonen av/på og prøv på nytt.

Mvh,

Tele2 Kundeservice

Vil nevne at 3g dekningen ble ikke noe bedre etter dette, og har enda til gode å se 3G dekning lenger enn noen sekund.. Syns dette er helt latterlig, bor og jobber i nærheten av bergen sentrum så det burde ikke være mangel på dekning her..

Lenke til kommentar

frow: Lenge siden du la inn Froyo? Hvilken versjon? Installert mange programmer?

Her tok det nøyaktig 1 uke før lagginga begynte så smått, 3 dager etter var telefonen sirup og ubrukelig.

Uten å huske dato så var det ihvertfall samme dag som den ble offisiell på Kies (så trukket tilbake), versjon JPM. Bruker LauncherPro+.

Skal absolutt ikke påstå jeg har mange apps installert (når jeg ser hvor mange andre folk har :p) men en rask telling over Downloads i Market viser 48 stk. Har det jeg trenger og litt ekstra... Virker som om antall apps har mye å si her, men en kamerat har vel 60 - 70 stk og den er fin den og. Jeg restarter også telefonen med noen dagers mellomrom som oftest.

Min kom med JF5, og den var jo like bra (litt lagg når jeg åpna Dialer), så virker som jeg har en "fungerende telefon". Mange har jo problemer konstant, med alle versjoner.

Lenke til kommentar

Noe helt merkelig har skjedd med min telefon. Batterikapasiteten hadde blitt merkbart mye dårligere etter oppgradering til Froyo. Men nå... Nå går jeg inn i det tredje døgnet uten oppladning, og batterikapasiteten sier fortsatt 100%! Akkurat som om den har hengt seg opp... Skriver faktisk dette innlegget med telefonen, og fortsatt ingen endring på batteriindikatoren. Kanskje jeg aldri trenger lade den mer :roll:

Men noe annet jeg oppdager nå som ikke var tilfellet før oppgradering, er at nettleseren ikke lenger tilpasser seg størrelsen på skjermen når jeg zoomer inn og ut. Det irriterer litt.

Lenke til kommentar

frow: Lenge siden du la inn Froyo? Hvilken versjon? Installert mange programmer?

Her tok det nøyaktig 1 uke før lagginga begynte så smått, 3 dager etter var telefonen sirup og ubrukelig.

Uten å huske dato så var det ihvertfall samme dag som den ble offisiell på Kies (så trukket tilbake), versjon JPM. Bruker LauncherPro+.

Skal absolutt ikke påstå jeg har mange apps installert (når jeg ser hvor mange andre folk har :p) men en rask telling over Downloads i Market viser 48 stk. Har det jeg trenger og litt ekstra... Virker som om antall apps har mye å si her, men en kamerat har vel 60 - 70 stk og den er fin den og. Jeg restarter også telefonen med noen dagers mellomrom som oftest.

Min kom med JF5, og den var jo like bra (litt lagg når jeg åpna Dialer), så virker som jeg har en "fungerende telefon". Mange har jo problemer konstant, med alle versjoner.

Jeg har og hatt Froyo siden den ble sluppet. Har ikke rootet eller annet. Hadde litt små lags i starten etter Froyo. Swipet den via tre-knappers-kombinasjon, og bruker den nå hele tiden uten noen spesielle lags. Det eneste jeg opplever negativt er: Jeg har hatt ustabilitet i synking opp mot googlekalender, og jeg har litt rykking noen ganger når jeg scroller i historikk på de jeg har ringt til, men opplever aldri hakking når jeg scroller i kontakter. Jeg vet ennå ikke om kalendersynken er ordnet, da jeg nå alltid legger inn avtaler på telefonen, grunnet at jeg er veldig avhengig av at avtaler her er korrekte.

Summ summarum er jeg veldig fornøyd med telefonen.

Lenke til kommentar

Kan også dele mine erfaringer med 2.2. Telefonen har ikke blitt ekstremt mye tregere, men så kjørte jeg fabrikkinnstillinger og fjernet alt av apps med det. Nå har jeg bare 20 apps, kontra 40-50 som jeg hadde før. Etter at jeg skaffet class 4 16GB kortet, så har jeg overført det meste til den og det fungerer bra.

Det telefonen sliter med nå er først og fremst nettleseren, og det irriterer vettet av meg. Mobilsider går fint, men andre nettsider lagger forferdelig enkelte ganger. Ikke har den blitt noe bedre på liverpool.no heller, og jeg må bruke Opera Mini der for å ikke få opp 20 sider med absurde kode-lignende tegn. Ellers er den fremdeles responsiv i menyer og programmer, med noen unntak. Jeg velger å ikke roote telefonen, fordi den mangler download mode og jeg ikke har tid/vilje til det nå. Satser på at oppdateringen løser problemene mine.

Forøvrig hadde jeg JM2 før Froyo.

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Håper at "nye" Froyo som Samsung kommer med er MYE bedre enn dagens Froyo som noen av oss fikk oppdatert via Kies.

Jeg sliter enormt med treg telefon, klarer ikke å svare samtaler før etter 10-15 ring (gjelder ikke hver gang, men av og til), pga telefonen henger, å hente ned mail tar ca. 1 år + - noen timer, begynner å bli veldig lei av dette. Når jeg slår av telefonen vibrerer telefonen flere ganger og knappene nederst på telefonen (høyre og venstre side) lyser konstant i 10-20 sekunder. Noen som har opplevd dette?

Noen andre som sliter med mye treghet etter Froyo oppdatering vi fikk?

Alle sliter vel med den tregheten..

Så det er bare å finne seg en alternativ ROM så snart som mulig.

Samsung har lagd et råskinn av en telefon, og utstyrt den med crappy software!

Alle? Jeg sliter ikke med noe lag på den skalaen som blir beskrevet. For meg henger den litt når oppgaver skal krysses av i Astrid. Og det ble ett mindre problem med Froyo enn Eclair. Den kjører cardiotrainer og winamp på samme tid uten å svette, og telefonsamtaler kommer umiddelbart selv under slik bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...