Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Håper at "nye" Froyo som Samsung kommer med er MYE bedre enn dagens Froyo som noen av oss fikk oppdatert via Kies.

Jeg sliter enormt med treg telefon, klarer ikke å svare samtaler før etter 10-15 ring (gjelder ikke hver gang, men av og til), pga telefonen henger, å hente ned mail tar ca. 1 år + - noen timer, begynner å bli veldig lei av dette. Når jeg slår av telefonen vibrerer telefonen flere ganger og knappene nederst på telefonen (høyre og venstre side) lyser konstant i 10-20 sekunder. Noen som har opplevd dette?

 

Noen andre som sliter med mye treghet etter Froyo oppdatering vi fikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter jeg gikk over til Froyo har batteritiden gått drastisk ned, går ned så mye som 30-20% over ei natt. Noen som har vært borti noe lignende?

 

Ja, og løsningen for meg har vert å skru av Wifi om natten. Da trekker den bare 3-4%. Noen på XDA mener det er klokkewidgeten til Beautiful widgets som kan være synderen.

Lenke til kommentar

Hei. Kjøpte meg en Samsung Galaxy S med binding hos tele2 i sommer, etter å ha brukt den litt har jeg kommet fram til at jeg aldri har 3G dekning, nett så vidt i noen sekunder før edge kommer tilbake, jeg har vert telenor kunde i veldig mange år og dette er første gang jeg er på netcom sitt nettverk, mulig det rett å slett bare ikke er bygd ut skikkelig med 3G? Jeg bor forresten i Bergen og jobber i sentrum, og har så å si aldri 3G dekning..

 

Får heller ikke alltid mottatt MMS meldinger. Det går an å sende, men motta går helt på måfå, noen ganger virker det å sette tlf i flymodus og så tilbake, men det har ikke fungert i det siste..

 

Jeg spurte hvor mye det ville koste meg å kjøpe meg ut av bindingen og det lød på 3750 kr

 

Så det jeg lurer på her er om jeg faktisk bare kan ta å heve kjøpet å sende telefonen inn igjen? Det er ikke så veldig mye vits i å ha ein smarttelefon som jeg ikke får 3G dekning med, da mange av funksjonene på telefonen er avhengig av dette..

 

sakset fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1272594

 

Noen som har hatt lignende problem med dekning og MMS??

Har hatt problemer med mms. får noen gang mottat, og andre ganger ikke. det står bare "laster ned" men ingenting skjer. ikke sikker på hvordan jeg skal få fikset det.

 

akkurat samme prob, hvilken nettleverandør har du?

Lenke til kommentar

Hei. Kjøpte meg en Samsung Galaxy S med binding hos tele2 i sommer, etter å ha brukt den litt har jeg kommet fram til at jeg aldri har 3G dekning, nett så vidt i noen sekunder før edge kommer tilbake, jeg har vert telenor kunde i veldig mange år og dette er første gang jeg er på netcom sitt nettverk, mulig det rett å slett bare ikke er bygd ut skikkelig med 3G? Jeg bor forresten i Bergen og jobber i sentrum, og har så å si aldri 3G dekning..

 

Får heller ikke alltid mottatt MMS meldinger. Det går an å sende, men motta går helt på måfå, noen ganger virker det å sette tlf i flymodus og så tilbake, men det har ikke fungert i det siste..

 

Jeg spurte hvor mye det ville koste meg å kjøpe meg ut av bindingen og det lød på 3750 kr

 

Så det jeg lurer på her er om jeg faktisk bare kan ta å heve kjøpet å sende telefonen inn igjen? Det er ikke så veldig mye vits i å ha ein smarttelefon som jeg ikke får 3G dekning med, da mange av funksjonene på telefonen er avhengig av dette..

 

sakset fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1272594

 

Noen som har hatt lignende problem med dekning og MMS??

Har hatt problemer med mms. får noen gang mottat, og andre ganger ikke. det står bare "laster ned" men ingenting skjer. ikke sikker på hvordan jeg skal få fikset det.

 

akkurat samme prob, hvilken nettleverandør har du?

Tele2, trur det e kun dem som har problem. tenkte å sende dem en mail i morra, for det e bare ikke holdbart!:)

Lenke til kommentar

Håper at "nye" Froyo som Samsung kommer med er MYE bedre enn dagens Froyo som noen av oss fikk oppdatert via Kies.

Jeg sliter enormt med treg telefon, klarer ikke å svare samtaler før etter 10-15 ring (gjelder ikke hver gang, men av og til), pga telefonen henger, å hente ned mail tar ca. 1 år + - noen timer, begynner å bli veldig lei av dette. Når jeg slår av telefonen vibrerer telefonen flere ganger og knappene nederst på telefonen (høyre og venstre side) lyser konstant i 10-20 sekunder. Noen som har opplevd dette?

 

Noen andre som sliter med mye treghet etter Froyo oppdatering vi fikk?

 

Alle sliter vel med den tregheten..

Så det er bare å finne seg en alternativ ROM så snart som mulig.

Samsung har lagd et råskinn av en telefon, og utstyrt den med crappy software!

Lenke til kommentar

Håper at "nye" Froyo som Samsung kommer med er MYE bedre enn dagens Froyo som noen av oss fikk oppdatert via Kies.

Jeg sliter enormt med treg telefon, klarer ikke å svare samtaler før etter 10-15 ring (gjelder ikke hver gang, men av og til), pga telefonen henger, å hente ned mail tar ca. 1 år + - noen timer, begynner å bli veldig lei av dette. Når jeg slår av telefonen vibrerer telefonen flere ganger og knappene nederst på telefonen (høyre og venstre side) lyser konstant i 10-20 sekunder. Noen som har opplevd dette?

 

Noen andre som sliter med mye treghet etter Froyo oppdatering vi fikk?

 

Alle sliter vel med den tregheten..

Så det er bare å finne seg en alternativ ROM så snart som mulig.

Samsung har lagd et råskinn av en telefon, og utstyrt den med crappy software!

 

Har vel egentlig ikke så veldig lyst til å legge inn ROM utenom Samsung sine enda, med tanke på garanti etc, telefonen min er ikke så gammel enda. Hvis ikke Samsung får litt mer fart på telefonen etter neste Froyo, blir det nok til å vurdere andre alternativer. Slik telefonen fungerer pr. idag, så er det best å ikke vise den frem til folk, da det er flaut å vise frem noe som fungerer så dårlig :(

Lenke til kommentar

Min telefon er halvannen mnd gammel..

Så lenge du har mulighet til å gå i recovery med VulUp+Home+Power, og Download mode med VolDown+Home+Power har du ikke så veldig mye å frykte heller..

 

Skulle det oppstå noe kjipt kan du som regel flashe den med JM2 elns, så funker det nok gull å levere på service..

 

Telefonen er jo tilnærmet ubrukelig med Samsung-firmware, hakket verre enn låsinga Apple bruker på iPhone det der..

Lenke til kommentar

Haha, skulle nesten tro disse telefonene var håndbygde da det er så forskjellige erfaringer med de.

 

Jeg er strålendes fornøyd med min, den er kjapp og lagger 2 millisekund annenhver måned (dette er det ikke noe å klage på) :cool:

 

Kjører froyo med OCLF lag fix og Launcher pro plus :thumbup:

Endret av ssa
Lenke til kommentar

ssa:

Men det er jo hele cluet.. Man MÅ ha lagfix for at den skal funke ok.

Og med Froyo er det vel ikke like lett å roote lenger heller..

 

 

Ja, lagfix og oppdatert programvare er cluet, men root er lekende lett. Prøvd one click root f.eks?

 

Det blir ikke noe nytt telefonkjøp på meg med det første likevel. Har vunnet en telefon som ikke er sluppet på markedet enda;-) Så da overlever jeg med galaxyen så lenge, dessuten blir det spennende å se hvordan froyo blir framover.

 

Håpet mitt er at samsung gjør froyo så bra som mulig og at voodoo lagfixen for froyo blir ferdigstilt snart. - Det blir saker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...