Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke, men jeg var såpass misfornøyd med ytelsen før denne fixen at jeg vurderte epletelefon. Så inntil Samsung hoster opp 2.2/2.3 og den blir like bra som fixen, så unrooter jeg telefonen min og installerer Froyo el.l.

Hvis du ikke har lyst å fortsette med uoffisielle fix'er, er det bare å bytte til eple med engang. Samsung har ingen planer om å bytte ut filsystemet sitt (som er skyld i laggingen). Det blir ikke bedre med Froyo. Tviler på at det blir bedre med 2.3 (om denne kommer til SGS'n).

Det var det jeg fryktet, ja. Da er det på tide å undersøke hvilke alternative ROMs som er stabile. Og å skrive en solid dose med terningkast-2-anmeldelser på diverse nettbutikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du orket det, så hadde det vært veldig kjekt:)

Hvis det er noe du ikke skjønner, så bare spør. :)

http://ponsen.no/blog1.php/2010/10/28/hvordan-aktivere-recovery-mode-og-download-mode-pa-samsung-galaxy-s-gt-i9000

Thumbs up til deg ponsen!

Dog hvis du vil ha den virkelig noob vennlig, så må man jo forklare alt. pakk ut filer feks. ikke mange noobs som skjønner det...

nei nå får du slappe av litt, da snakker vi meganoobs her:D Hadde han tatt med ting som det ville det bare vært plagsomt for de fleste!

Lenke til kommentar

Hvis man ikke forstår hva det vil si å pakke ut filer, bør han heller ikke gjøre noen slike operasjoner på telefonen heller.

Hei.

Jeg er ny på forumet her, er det noen som vet når froyo igjen blir tilgjengelig via kies? Eller er det andre måter å gjøre dette på?

Lenke til kommentar

Hvis man ikke forstår hva det vil si å pakke ut filer, bør han heller ikke gjøre noen slike operasjoner på telefonen heller.

Hei.

Jeg er ny på forumet her, er det noen som vet når froyo igjen blir tilgjengelig via kies? Eller er det andre måter å gjøre dette på?

Hei sveis og velkommen til galskapen. Froyo ble lansert via Kies for ikke lenge siden, men ble trukket dagen etterpå. Samsung har vel egentlig sagt at dette var pga server krasj pga overbelastning, men froyo er fortsatt ikke tilgjengelig mange dager etterpå. - Derfor er det nok slik at enten slapp de en beta/rc versjon som egentlig ikke skulleha vært sluppet, eller så trakk de den pga en del bugs. - For det var det i den siste froyo versjonen. Manlger Norsk oversettelse noen steder. Market appen forsvinner og mang må gjennomføre en full recovery. Ellers var det fortsatt mye lag. Ser en del sliter med at telefonsamtaler blir brutt etc.

Det går noen rykter nå om at den blir sluppet i løpet av november. Samsung kundeservice skrev til meg her om dagen at det var pga overbelastning på serverne, men hvordan en av verdens største og mektigste mobilprodusenter ikke klarer å få stablet utstyret sitt opp igjen på over ei uke i hvertfall, er litt rart. - Tror nok det var pga bugs.

Om du ikke gidder å vente og vil ha JP6 (froyo som ble sluppet via kies) så er den tilgjengelig hos samfirmwares.com og man kan flashe telefonen via ODIN (dette bryter garantien) selv om det fortsatt er et orginalt fw fra samsung. Ellers finnes det mye rart på xda dev sidene.

Selv har jeg flashet frem og tilbake fra 2.1 versjoner (jf5-jm2-jm8 og jm9 til froyo jpk - jp6, men flashet tilbake til nyeste 2.1 versjon JM9 som har fungert best for meg. Kommer til å oppdatere til froyo så snart noe litt mer stabilt og gjennomført blir sluppet.

Det er beskrevet mange steder i tråden hvordan man flasher og sp0 (en storartet forumdeltager) har egen blogg hvor han beskriver hvordan man flasher til blant annet JM2 og hvor du får muligheten til å laste ned ODIN til din pc. Hvis du skal flashe til froyo JP6, så bruker du fortsatt ODIN men bruker litt andre filer. Alt er beskrevet på XDA forumet og er lett og forstå. Tror også det er beskrevet her i tråden et sted.

Lenke til kommentar

hei

jeg har store lagg spikes og det tar uhorvelig lang tid å komme inn på feks Meldinger eller Annrop. noen som har oplavd det same? noen tips eller triks som kan få den til å bli som den var for en måned siden ( da jeg kjøpte den) har også vansker med å få kjørt swype , det ligger inne men jeg kan ikke velge det alternativet i funksjons "knappen" på tastaturet.

noen ideas?

er takknemelig for allle henvendelser.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem a fjerne sporene etter Voodoo lagfix. Du sletter lagfix kernel med å kjøre Odin med bare den orginale PDA zImage fila.

Tror også at Samsung vil ha problem med å nekte garanti dersom du flasher med Odin. Samsung trakk tross alt tilbake JP6 oppdateringen, og kan møte det som argument for flashing i en eventuell tvist i Forbrukerrådet.

Når JP6 var så dårlig at Samsung trakk FW tilbake, så må det være akseptabelt for forbrukeren å komme seg tilbake til opprinnelig FW uten å sende telefonen inn til service.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Må le av alle som sitter på en telefon, som i værste fall har kostet 6000kr, uten garanti. Lenge leve dumheten ;)

Klarer ikke helt å forstå meningen med dette innlegget. Men man kan vel ikke forvente mer av en som ikke kan skrive VERSTE riktig engang.. Lenge leve dumheten ja ;)

Når det gjelder at garantien ryker når man flasher og legger inn lagfix, så er dette en sannhet med modifikasjoner. For folk ellers i Europa så er dette ganske riktig, men for oss som bor i Norge og har kjøpt telefonen som privatpersoner gjelder jo forbrukerkjøpsloven. Så hvis man blir belastet for en reparasjon som er følgene etter en "bricked" telefon etter installasjon av f.eks. OCLF (som er tilgjengelig på Market som alle andre apps), så går jo dette på reklamasjonsretten og er noe man ikke skal bli belastet for.

Grunnen? Telefonen kommer med Market. Derfor er det naturlig at det som befinner seg der skal kunne benyttes uten at telefonen skal bli ødelagt. Hvis den blir ødelagt, så har jo dette skjedd under normal bruk. Ergo; feilen skal dekkes av reklamasjonsretten.

Det som er viktig å huske er at forbrukeren må ofte selv påberope seg reklamasjonsrett. Det er også viktig å skille mellom PRODUSENT-garantien og reklamasjonsretten man har hos SELGER.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må le av alle som sitter på en telefon, som i værste fall har kostet 6000kr, uten garanti. Lenge leve dumheten ;)

Jeg ler HØYT av folk som kjøper en telefon til 5000kr for å ikke bruke den for det den er verdt.

Og jeg hadde root og lagfix inne, sendte inn for rep. og de fikset den på garanti.

Hvilken dumhet?

Heller feighet av de som ikke tør prøve.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ler HØYT av folk som kjøper en telefon til 5000kr for å ikke bruke den for det den er verdt.

Og jeg hadde root og lagfix inne, sendte inn for rep. og de fikset den på garanti.

Hvilken dumhet?

Ro ned attituden, for et par uker siden satt du og hadde panikk utover hele tråden fotdi du bricket telefonen. Videre løy du til NetOnNet om at dette skjedde når du oppdaterte til Froyo. Ikke lek arrogant bare fordi du hadde flaks.

Det jeg quoter nå bør være på hver side i denne tråden.!

Netonnet sender meg en fraktseddel i morgen hvor jeg sender telefonen inn på rep.

Problemet er.. Om de ser at det er jeg som har tuklet rundt der så ser de at garantien ikke gjelder, og jeg får et gebyr på 300 til 700 kroner pga at de måtte bruke tid på å sjekke telefonen.

Så krysser fingrene på at de er noobs eller at hele filsystemet er så voldtatt at lite kan ses!

(Jeg sa jo i returmeldingen at jeg prøvde å oppgradere til Froyo så bricket den.. :]]] *)

I dette tilfellet er det best å høre på Sp0 for han virker som den med mest peiling her i tråden.

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Jeg var på en Briskeby konsert for 2-3 år siden. Jeg stod foran scenen og skulle ta noen bilder med mobilen. I samme øyeblikk kommer en idiot bakifra som prøver å bane seg vei framover med ølen i den ene hånden. Det kunne ikke gå bra. Ølen ble slått ut av hånden hans og sprutet over hele telefonen min. Telefonen begynte å lyse konstant og kunne ikke slås av. Etter at batteriet ble tatt ut, kunne jeg ikke lenger starte telefonen. Jeg forsøkte benytte meg av innboforsikringen, men da måtte jeg betalt en egenandel på kr 4000,-. Så at innboforsikring dekker det meste, er også en sannhet med modifikasjoner.

Lenke til kommentar

Hvilken dumhet?

Ro ned attituden, for et par uker siden satt du og hadde panikk utover hele tråden fotdi du bricket telefonen. Videre løy du til NetOnNet om at dette skjedde når du oppdaterte til Froyo. Ikke lek arrogant bare fordi du hadde flaks.

Vel, har en tendens til å svare frekt når noen skriver noe dumt / frekt.

Men, fortsatt jeg tok sjangsen, og det er verdt det.

-Night- :

Om du ikke var helt klar over det, så er det garanti på alt en kjøper i Norge.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Klarer ikke helt å forstå meningen med dette innlegget. Men man kan vel ikke forvente mer av en som ikke kan skrive VERSTE riktig engang.. Lenge leve dumheten ja ;)

Når det gjelder at garantien ryker når man flasher og legger inn lagfix, så er dette en sannhet med modifikasjoner. For folk ellers i Europa så er dette ganske riktig, men for oss som bor i Norge og har kjøpt telefonen som privatpersoner gjelder jo forbrukerkjøpsloven. Så hvis man blir belastet for en reparasjon som er følgene etter en "bricked" telefon etter installasjon av f.eks. OCLF (som er tilgjengelig på Market som alle andre apps), så går jo dette på reklamasjonsretten og er noe man ikke skal bli belastet for.

Grunnen? Telefonen kommer med Market. Derfor er det naturlig at det som befinner seg der skal kunne benyttes uten at telefonen skal bli ødelagt. Hvis den blir ødelagt, så har jo dette skjedd under normal bruk. Ergo; feilen skal dekkes av reklamasjonsretten.

Det som er viktig å huske er at forbrukeren må ofte selv påberope seg reklamasjonsrett. Det er også viktig å skille mellom PRODUSENT-garantien og reklamasjonsretten man har hos SELGER.

Gratulerer med dagen, var det gramatikken min du fant feil på :)

Tror det er viktigere at du klarer å skille mellom garanti og reklamasjonsrett, også leser du posten min igjen.

Det var ingen som forsøkte å nekte garanti når jeg sendte inn min telefon på rep..

Den var rootet og jeg hadde installert OCLF (Lagfix)

Null stress :)

Flaks heter det :)

Hvilken dumhet?

Karma is a b i t c h..

Vi alle innbo forsikring, det dekker det meste, enten direkte eller via mor og far

Så med andre ord du er idiot dersom du kjøper ekstra garanti.

Ofte med 4000 i egenandel, men for all del.

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Det var ingen som forsøkte å nekte garanti når jeg sendte inn min telefon på rep..

Den var rootet og jeg hadde installert OCLF (Lagfix)

Null stress :)

Flaks heter det :)

Neida. Selv når vi har modifisert på en vare, så må verkstedet vise at vår modifikasjon er ÅRSAKEN til feilen vi opplever før de kan nekte oss våre forbrukerrettigheter. Om root+OCLF kan ha ødelagt noe fysisk? Såklart ikke. En custom ROM kan muligens være litt mer risky. Uansett - kan de ikke vise at vår modifikasjon er årsaken til problemet, så står vi støtt i følge norsk lov. Derfor hadde ikke "Snylter" flaks. Og du tar feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...