Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å starte min telefon i hard reboot modus for å få installert root.. Har prøvd volume down, volume up, volum up+down, volume opp+home. Telefonen slår seg bare på som normalt. Har også prøvd å lese her inne, men det tar for lang tid å lese gjennom alle 188 sidene her. Har lest en del på utendlandske forum, men uten hell.. Har prøvd å søke her også uten hell!

 

 

Hva kan jeg gjøre for å få dette til? Lastet ned Quadrant Standard for å sjekke ytelse og den var lik som Desire. Rebootet og den var raskere enn Galaxy S. Ergo, telefonen blir treig, veldig treig, når den har stått på en stund.

 

 

Alle tips og triks mottas med stor takk :-) For sånn telefonen er nå, er jeg IKKE fornøyd..

Antar du mener "recovery modus". Se signaturen min hvordan du legger det inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å starte min telefon i hard reboot modus for å få installert root.. Har prøvd volume down, volume up, volum up+down, volume opp+home. Telefonen slår seg bare på som normalt. Har også prøvd å lese her inne, men det tar for lang tid å lese gjennom alle 188 sidene her. Har lest en del på utendlandske forum, men uten hell.. Har prøvd å søke her også uten hell!

 

 

Hva kan jeg gjøre for å få dette til? Lastet ned Quadrant Standard for å sjekke ytelse og den var lik som Desire. Rebootet og den var raskere enn Galaxy S. Ergo, telefonen blir treig, veldig treig, når den har stått på en stund.

 

 

Alle tips og triks mottas med stor takk :-) For sånn telefonen er nå, er jeg IKKE fornøyd..

Antar du mener "recovery modus". Se signaturen min hvordan du legger det inn.

 

 

 

YES YES YES! Tusen takk skal du ha! Fått lagt inn nå og fikk 2240 på benchmark! Overgår alle forventninger.. LYNKJAPP i forhold til det den var! :)

Lenke til kommentar

Fra en mail jeg sendte Samsung for ganske lenge siden:

 

"Froyo.

Hei! Jeg oppdaterte til Froyo den stunden den var tilgjengelig i Kies. Min telefon er ikke tuklet med (rootet eller noe) på noe vis, men jeg følger med i både norske og internasjonale forum relatert utviklingen av denne telefon. Hadde en del lags og ligdnende i JM2, men etter Froyo er det enda verre. Jeg har kjørt factoryreset. Den er bedre en stund, men humper i vei etterpå.

 

1. Det aller verste er at den nå ikke lengre synker med google sin nettkalender. Jeg har måtte skrive inn alt på telefonens egen kalender. Dette var ikke et problem i det hele tatt under FW Eclair JF5 og JM2.

 

2. Hører dere skal slippe ny Froyo, når den er ferdig. Kan jeg da få lagt inn ny Froyo? Vil den nye Froyo i så fall få en annen betegnelse enn 2.2?

 

Svaret fra Samsung:

 

Hei

 

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

 

Vi har ingen informasjon om hva den kommer tilå inneholde.

Om det er feil på telefonen etter opdatering må den til service.

 

 

Med vennlig hilsen

Samsung support"

Lenke til kommentar

 

Svaret fra Samsung:

 

Hei

 

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

 

Vi har ingen informasjon om hva den kommer tilå inneholde.

Om det er feil på telefonen etter opdatering må den til service.

 

 

Med vennlig hilsen

Samsung support"

 

 

For en fantastisk kundeservice. Nesten bedre å la vær å svare enn å gi et slikt svar. Det er vell på et vis mulig å få lagt inn 2.1 regner jeg med?

Lenke til kommentar

YES YES YES! Tusen takk skal du ha! Fått lagt inn nå og fikk 2240 på benchmark! Overgår alle forventninger.. LYNKJAPP i forhold til det den var! :)

 

Hvordan fikk du til så mye?

Jeg har stakkarslige 878 poeng på min urørte Galaxy S

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=7235987

 

Jeg brukte automated method. Worked like a charm!

Skal se på den, men hvordan er det med garanti og slikt etterpå?

Lenke til kommentar

YES YES YES! Tusen takk skal du ha! Fått lagt inn nå og fikk 2240 på benchmark! Overgår alle forventninger.. LYNKJAPP i forhold til det den var! :)

 

Hvordan fikk du til så mye?

Jeg har stakkarslige 878 poeng på min urørte Galaxy S

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=7235987

 

Jeg brukte automated method. Worked like a charm!

Skal se på den, men hvordan er det med garanti og slikt etterpå?

 

 

Jeg vet ikke, men jeg var såpass misfornøyd med ytelsen før denne fixen at jeg vurderte epletelefon. Så inntil Samsung hoster opp 2.2/2.3 og den blir like bra som fixen, så unrooter jeg telefonen min og installerer Froyo el.l.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men jeg var såpass misfornøyd med ytelsen før denne fixen at jeg vurderte epletelefon. Så inntil Samsung hoster opp 2.2/2.3 og den blir like bra som fixen, så unrooter jeg telefonen min og installerer Froyo el.l.

Hvis du ikke har lyst å fortsette med uoffisielle fix'er, er det bare å bytte til eple med engang. Samsung har ingen planer om å bytte ut filsystemet sitt (som er skyld i laggingen). Det blir ikke bedre med Froyo. Tviler på at det blir bedre med 2.3 (om denne kommer til SGS'n).

Lenke til kommentar

YES YES YES! Tusen takk skal du ha! Fått lagt inn nå og fikk 2240 på benchmark! Overgår alle forventninger.. LYNKJAPP i forhold til det den var! :)

 

Hvordan fikk du til så mye?

Jeg har stakkarslige 878 poeng på min urørte Galaxy S

 

http://forum.xda-dev...d.php?p=7235987

 

Jeg brukte automated method. Worked like a charm!

Skal se på den, men hvordan er det med garanti og slikt etterpå?

 

Jeg klarte å bricke telefonen, sendte inn på garanti og den er fikset nå^^ De sendte den fra servicen igår :]

 

Da med root og lagfix installert.

Men den fikk ikke bootet idetheletatt, så de kunne ikke se at den var det: ]

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

@Møllers: Konge det da! Har selv fått gratis service hos zodiac før på nokiatelefoner som har vært mildt sagt "tuklet" med. - Og de kunne lett ha sett det!

 

 

Akkurat nå vurderer jeg jævlig sterkt å kvitte meg med sgs'en og gå over til htc. Telefonen i seg selv fungerer utmerket etter litt "tukling", men jeg har aldri opplevd maken til dårlig kundeservice. Har selv sendt noen fler mails og fått svar tilbake som ikke engang tar for seg det jeg spurte om. Alle supports har sine svakheter og folk har sine dårlige dager, men dette er det desidert svakeste jeg noen gang har opplevd uansett om det gjelder telefon, pc, tv what so ever.

 

Så mest sannsynlig blir det å gå over til desire hd eller rett og slett en vanlig desire. Dette er så svakt fra samsung at jeg faktis lar meg irritere dithen at jeg skifter telefonmerke.

Lenke til kommentar

Fra en mail jeg sendte Samsung for ganske lenge siden:

 

"Froyo.

Hei! Jeg oppdaterte til Froyo den stunden den var tilgjengelig i Kies. Min telefon er ikke tuklet med (rootet eller noe) på noe vis, men jeg følger med i både norske og internasjonale forum relatert utviklingen av denne telefon. Hadde en del lags og ligdnende i JM2, men etter Froyo er det enda verre. Jeg har kjørt factoryreset. Den er bedre en stund, men humper i vei etterpå.

 

1. Det aller verste er at den nå ikke lengre synker med google sin nettkalender. Jeg har måtte skrive inn alt på telefonens egen kalender. Dette var ikke et problem i det hele tatt under FW Eclair JF5 og JM2.

 

2. Hører dere skal slippe ny Froyo, når den er ferdig. Kan jeg da få lagt inn ny Froyo? Vil den nye Froyo i så fall få en annen betegnelse enn 2.2?

 

Svaret fra Samsung:

 

Hei

 

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

 

Vi har ingen informasjon om hva den kommer tilå inneholde.

Om det er feil på telefonen etter opdatering må den til service.

 

 

Med vennlig hilsen

Samsung support"

HAHA! Er dette definisjonen på elendig kundeservice?

Jeg sendte e-post til Samsung en gang også. Da fikk jeg bare svar om at det hadde vært noe teknisk feil, så de fikk ikke svart enda e-posten jeg sendte medfølgte den jeg fikk. Så jeg sendte en ny e-post for rundt en uke siden og har fortsatt ikke fått svar.

Lenke til kommentar

@Vistax: det var det første svaret jeg fikk også, og de hadde selvfølgelig limt inn sprøsmålet mitt i mailen jeg fikk i retur. Det er så svakt at jeg har ikke ord for det. Har sendt en mail til samsung nå, med et "takk for meg" ;-)

 

Fortsatt ikke umlig at jeg beholder telefonen, da den i og for seg er bra (etter flashing/lagfix), men det trenger ikke samsung support å vite.

 

 

Men mest sannsynlig skifter jeg til noe annet. Takk Sampung!

Lenke til kommentar

Altså når jeg blant annet forklarer at det ikke vil hjelpe å sende den inn fordi da får jeg den i retur med samme fw og filsystem, så forventer jeg ikke som eneste svar at da må du sende den inn til service. - Det er så ignorant og svakt at jeg blir flau.

 

På en annen side så har vel heller ikke de ansatte i første ledd av supporten noe annet en scripts å forholde seg til...

Lenke til kommentar

Jeg opplever at bilder jeg tar med telefonen ofte ikke vises under "Galleri", men hvis jeg går på "Mine filer" og "DCIM" og "Camera" så finner jeg bildene. Hvis jeg da åpner bildene der, vil jeg også kunne finne de igjen under "Galleri" senere.

 

Noen som kjenner til dette "problemet" og hva som evt kan gjøres for å fikse det?

 

 

Jeg har akkurat samme problem som deg,bortsett fra jeg finner dem ikke igjen i galleri senere etter å ha åpnet dem :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...