Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsatt lag på Froyo: MYE. Tok som sagt en Factory Reset før falshing og etter flashing. Tok også cache wipe.

Bare noen få mp3-filer, 50-100 bilder og ca 100 apps.

Sjekk Youtube for bevis: http://www.youtube.com/watch?v=Fds9eccI9OA

Er du sikker på at du ikke har ett program som ligger og leser/skriver til filsystemet? MP3-filer og bilder skal jo ikke ha noe å si. Programmer som ligger i bakgrunnen har.

Enten det eller så har du en ødelagt telefon.

Rådet mitt vil være å avinstalere program for program. Reboote for hver gang så du har "ren" telefon. Og ikke minst fortelle oss hvilken app som lagger telefonen din om det blir konklusjonen.

Lenke til kommentar

Fortsatt lag på Froyo: MYE. Tok som sagt en Factory Reset før falshing og etter flashing. Tok også cache wipe.

Sjekk Youtube for bevis: http://www.youtube.c...h?v=Fds9eccI9OA

Wow, jeg skjønner du ikke er fornøyd ja. Min har aldri, ikke engang med JF3, vært så treg og laggete. Det meste flyter som en drøm, med JM2 og nå med JP6. Faktisk har den aldri vært så lagfri som nå med Froyo. Men jeg veit problemet er reelt, men ditt tilfelle er vel det verste jeg har sett. Be om ny, seriøst. off-topic: 100 apps? Jeg ser mange som sier de har så mange, hva er det dere installerer og har bruk for 100 apps for? Nei, jeg bare lurer, jeg har aldri hatt mer enn fire sider i program-menyen min :p Og da har jeg alt jeg trur jeg trenger. 

Mitt problem etter Froyo er at batteriet mitt som varte i 2 døgn++ nå så vidt klarer et døgn, meget misfornøyd. Skal resette igjen og ikke installlere noen apps og se om det gjør noen forskjell.

Mine apps: http://www.appbrain.com/user/borchgrevink/apps-on-the-phone

Antall apps bør da uansett ikke ha noe å si? Antall apps man kjører samtidig derimot...

Lenke til kommentar

Problemer med JP6 og voodoo lagfix.

Installerte "Voodoo-5-pre4-Froyo-GT-I9000-odin-pda" og alt fungerte bra. Nå får jeg plutselig ikke installert nye apps på telefonen.

Prøver nå å avinstallere voodoo med: /voodoo/disable_lagfix, etter reboot som tar normal tid er disable_lagfix mappen fremdeles tom. Er dette normalt?

Vil gå tilbake til JM8 eller JM9 med voodoo.

Lenke til kommentar

Dette er forkastelig! Dette er ikke i nærheten av hvordan telefonen skal oppføre seg. Den "laggen" vi snakker om som er ved stock, er at når du gjør enkelte ting (installerer 2-3 apps OG surfer på nettet) så lagger det litt i ett par sekunder, men så er det over.

Bra du har fått byttemobil. Håper du får en som er helt feilfri, så du får oppleve telefonen som den skal være.

Er d et noen her inne som har sammenlignet Voodoo lagfix og OCLF lagfix til CP6 ? Lurer på om jeg skal ta og prøve ut voodoo lagfixen istedefnro oclfen jeg har nu

Regner med du mener JP6. Ja, jeg har prøvd begge. Jeg liker personlig Voodoo best. Ytelsen mellom de to er ca. likt, men jeg tror selv at voodoo er litt smoothere. Det er jo en veldig subjektiv opplevelse fra meg da :)

Grunnen til at jeg liker voodoo best, er at utvikleren er veldig kompetent og har en mye ryddigere måte å gå frem for å fikse problemet, i forhold til de andre lagfixene.

De andre lager et virtuelt filsystem inne i/oppå RFS-filsystemet, mens voodoo konverterer hele RFS-filsystemet til ext4.

Men hvis det er Quadrant score som er viktig for deg, kan du bare beholde OCLF ;)

Installerte "Voodoo-5-pre4-Froyo-GT-I9000-odin-pda" og alt fungerte bra. Nå får jeg plutselig ikke installert nye apps på telefonen.

Prøver nå å avinstallere voodoo med: /voodoo/disable_lagfix, etter reboot som tar normal tid er disable_lagfix mappen fremdeles tom. Er dette normalt?

Prøv med "/sdcard/Voodoo/disable lagfix" eller "/sdcard/Voodoo/disable-lagfix"

Endret av sp0
Lenke til kommentar

Dette er forkastelig! Dette er ikke i nærheten av hvordan telefonen skal oppføre seg. Den "laggen" vi snakker om som er ved stock, er at når du gjør enkelte ting (installerer 2-3 apps OG surfer på nettet) så lagger det litt i ett par sekunder, men så er det over.

Bra du har fått byttemobil. Håper du får en som er helt feilfri, så du får oppleve telefonen som den skal være.

Er d et noen her inne som har sammenlignet Voodoo lagfix og OCLF lagfix til CP6 ? Lurer på om jeg skal ta og prøve ut voodoo lagfixen istedefnro oclfen jeg har nu

Regner med du mener JP6. Ja, jeg har prøvd begge. Jeg liker personlig Voodoo best. Ytelsen mellom de to er ca. likt, men jeg tror selv at voodoo er litt smoothere. Det er jo en veldig subjektiv opplevelse fra meg da :)

Grunnen til at jeg liker voodoo best, er at utvikleren er veldig kompetent og har en mye ryddigere måte å gå frem for å fikse problemet, i forhold til de andre lagfixene.

De andre lager et virtuelt filsystem inne i/oppå RFS-filsystemet, mens voodoo konverterer hele RFS-filsystemet til ext4.

Men hvis det er Quadrant score som er viktig for deg, kan du bare beholde OCLF ;)

Kan noen vise fram denne laggen dere snakker om ved stock på youtube?

Lenke til kommentar

Noen som opplever at man ikke kan ringe ut med tlf. gr datatilgang ikke tilgjengelig. Har da hatt den i lommen og vært inne på et kjøpesenter.Skjer aldri hjemme i huset :whistle: Hadde problemet etter siste oppdat. før Froyo men da kom rundingen med strek over,altså ikke nettverk,nå har jeg "streker" men ikke 3g osv.

ZYREK

Mitt problem etter Froyo er at batteriet mitt som varte i 2 døgn++ nå så vidt klarer et døgn, meget misfornøyd. Skal resette igjen og ikke installlere noen apps og se om det gjør noen forskjell.

Jeg hadde knapt en dag batteri før Froyo,men prøvde det Ponsen skrev om clear cache og nå har jeg 69 pr. etter 28 timer, og tlf er brukt til en del ringing,sms,wifi

Endret av melvis
Lenke til kommentar

Det vil ikke forundre meg om det er med en mobiltelefon som det er med en pc. Installerer du masse dritt på den så blir den treg. Jeg kan ikke skjønne hva man skal med 100 apps, eller 50 for den saks skyld.

Det må da være opp til meg? Har sett HTC Desire med mange flere apps som kjører smooth som bare det på en i utgangspunktet dårligere specet mobil...

Lenke til kommentar

Froyo'en min er som en drøm nå. Rask, null lagg (aldri hatt det heller).

Men batteritiden, den er god den. Før så var den god, men pleide å lade hver dag.

Nå er det 3d57m since unplugged, og 40% igjen. Har sendt mye SMS, 30 min GPS, litt ringing og litt surfing, Gmail syncer hele dagen, men ikke om natta.

Flottflott :)

Lenke til kommentar

Takk for tips.

Gikk opp en mappe, la in disable_lagfix i mappen som Voodoo laget ved installasjonen.

Hvilken versjon av Voodoo bør man bruke på JM9?

Lenke til kommentar

Tull, task killer/auto killer er bare motproduktivt for ytelsen og RAM er til for å brukes.  Opplever sjeldent lagg og det med 20-40 MB RAM ledig. Men gidder ikke ta denne diskusjonen igjen. Lev i uvitenheta.

Dette kan du hevde så mye du vil. Men både jeg en haug med andre kan BEVISE det motsatte med disse telefonene. Selv med lagfix(har testet både vodoo og OCLF) så merkes det lagg når free RAM blir rundt 30-35 eller lavere.Hos de uten lagfix blir det ennå verre. Dette er tilfellet for veldig mange brukere. Bare på jobben min er det 6 som har Galaxy og hos alle de oppleves det lagg når free RAM blir for lav.

Så kan du bare komme med hvordan dette egentlig skulle fungert(kan litt om det jeg og), men hjelper svært lite når det ikke stemmer i praksis for de fleste.

Lenke til kommentar

Det vil ikke forundre meg om det er med en mobiltelefon som det er med en pc. Installerer du masse dritt på den så blir den treg. Jeg kan ikke skjønne hva man skal med 100 apps, eller 50 for den saks skyld.

Det må da være opp til meg? Har sett HTC Desire med mange flere apps som kjører smooth som bare det på en i utgangspunktet dårligere specet mobil...

Vi vet du gjerne vil at dette skal være alles problem, men det er fortsatt ditt problem. Har du lagt ut video på at telefonen lagger når den er ren også? For det var ikke den du viser frem på youtube. Telefonen er enten defekt eller så kjører du noe som får den til å lagge. Og om det er sistnevnte hadde det vert av interesse for alle å vite det så nestemann kan styre unna den appen/widgeten.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det opp til deg og jeg påstår heller ikke at det ikke kan kjøre smooth med mange apps, men jeg tviler. Ingen har vel hatt en pc som etter diverse installeringer kjører akkurat like bra som da den var flette ny. Og såvidt jeg har lest er desires hardware optimalisert mot Froyo og kanskje yter den derfor bedre. Men, som sagt, dette er bare noe jeg tror og var ikke ment som et angrep på deg.

Lenke til kommentar

Til dere som sammenligner mobilen med PC: husk å sammenlign med linux da, og ikke Windows. Installerte programmer i seg selv gjør ikke telefonen treg. Det er applikasjoner som kjører i bakgrunnen og "sovende" applikasjoner som tar opp RAM som systemet trenger for å få utført enkelte operasjoner.

Det at du har 100 apps inne skal ikke ha noe å si på ytelsen av telefonen, dersom disse ikke kjører. Når programmene ikke er i bruk, er det bare filer som ligger på minnekortet - akkurat som en film eller en mp3. Så da måtte jo telefonen blitt tregere av å ha filmer inne også da.

Lenke til kommentar

Ja, og det er tydelig at den som skrev det ikke vet hva som skjedde, eller at Samsung i norden har kommet med en offisiell versjon. Parrot-sider er en plage. Den versjonen som ble lagt ut for oss i norden ble lagt ut sentralt fra Korea og var - offisielt - ikke klarert med samsung norden. Derfor ble den fjernet igjen. Så kan vi spekulere side opp og side ned om de viste det, betatestet på ett lite marked etc etc.

Jeg er fortsatt glad jeg fikk tak i oppgraderingen gjennom Kies, rooter ikke, kjører ikke noen lagfix, og telefonen virker greit nok - med en del forbedringer som jeg har ventet på når vi gikk fra eclair til froyo. Blant annet thai tegnsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...