Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Hvordan får man lagret apps på det eksterne kortet?

Gå på meny -> innstillinger -> Programmer -> Administrer Programmer -> trykk på det aktuelle programmet -> Flytt til SD-kort.

 

On another note, føler den bruker mer strøm nå. Før brukte wifi aldri mer enn 4-5% prosent over en 2 dagers periode, og jeg har alltid wifi på. Nå etter 2 timer frakoblet, har wifi brukt 26% .. Og jeg er nede på 94%. Hva skjer. Og, legger også merke til at det er mye mindre i denne batteribrukslista. Er som om den slår sammen veldig mye. Det gjorde ikke 2.1. Vel, får teste litt mer.

 

Har kje lagt merke t at wifi bruker noe særlig mer nå enn før. Men etter flashing et par ganger frem å tilbake merket jeg at jeg fikk rundt 2 timer med skjerm på så var tlf så å sei tømt. Så vis du har problemer med batteri og ikke bare at wifi trekker mye, så tror jeg kanskje du konne prøvd det jeg gjore for å få 4,5-5 timer med skjerm på (tlf brukte en 7% på 17 timer og da hadde jeg wifi på 10 av disse). Lot tlf gå ned til 3-5% for å så wipe batterystatsa, skrudde mobil av og på og gainet 5%(dobbelt av dt jeg hadde) å nå ser dt ut som batteri tida mi er blitt veldig mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.. Frustrert og lei.. Trodde virkelig Froyo ville være det store, men neida. Opplever til og med lagging i lock-screen. Nettleseren er treig, alt er treigt.

 

Begynte med dette og alt gikk fint, helt til jeg skulle begynne med OCLF. Lastet ned den som ligger på market, installerte og lagde ext2 partisjon, som også gikk fint. Deretter startet jeg på OCLF v2.2 som stopper opp etter den starter på "Mounting Device". Feilmelding som kommer i tur er:

 

"Hit an error, undoing lagfix".

"OneClickLagFix V2.2+ failed with error: Could not mount loopback device/dev/loop0! mount: Device or resource busy".

 

Har slått av og på telefonen et par ganger og får samme feilmelding. Noen som kan hjelpe??

 

Hard reset

Kobl til Kies og installere Froyo på nytt, du må kanskje endre i registret for å få den oppdatering igjen, eller bruker Odin for å flashe på nytt

 

Huff. Ingen annen løsning? Har akkurat fått lagt inn de programmene og innstillingene jeg hadde før jeg tok factory reset.

 

Ekstra: Jeg vil heller ikke begynne helt på nytt på Angry Birds!!

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

Ja nå jeg har driti på draget og kjørt en oppgradering til Froyo uten å fjerne lagfix og rooting først og har ikke mulighet for 3 button mode for å komme inn i download eller recovery mode. Så da er det vel bare å levere inn telefonen regner jeg med?

 

Hele upgrade prosessen kjørte normalt og telefonen bootet til slutt, men kom da aldri opp igjen. Går nå bare til Samsung logo og vibrerer innimellom. Får ikke kontakt med telefonen på pc'en heller :(

Lenke til kommentar

Skal synce musikk fra MediaMonkey til Galaxyen, og under alternativene for synkronisering har jeg disse to valgene:

  • Synkroniser all albumgrafikk til spormapper
  • Kopier albumgrafikk til sportagger

 

Jeg skulle gjerne sett at grafikken lå i sportaggene, da jeg ser for meg at dette er mer ryddig, men noen som vet om galaxyen støtter dette?

Lenke til kommentar

Lot tlf gå ned til 3-5% for å så wipe batterystatsa, skrudde mobil av og på og gainet 5%(dobbelt av dt jeg hadde) å nå ser dt ut som batteri tida mi er blitt veldig mye bedre.

 

Vet det ble nevnt tidligere om det med å fjerne batteristats, men skjønte ikke helt. Kan du forklare hvordan jeg får det gjort?

 

 

Bartin: hadde samme problem som deg, men etter et par restarts så funket lagfix'n uten feilmeldinger...

 

Ja, får håpe det ordner seg nå, har tatt reset i recovery mode og under innstillinger nå. Venter bare på å ladde opp 40%.

 

Edit: OCLF gikk uten problemer og telefonen er nå klar for heftig bruk. Eller, det vil si jeg må først legge inn alle gamle apps og innstillinger. Deretter nerde 5 timer Angry Birds...

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

da har jeg endelig oppgradert til 2.2:D.måtte kjøre factory reset jeg også for å få tilbake market.er en god del apps og instillinger og gjøre igjen.xd.men blir morsomt det da,så ser jeg om den blir raskere.Litt stilig at RAM manager kjører en slags lvl 1 og lvl 2 memory clearing.

 

Men skulle ikke froyo gjøre sgs slik at den kan bruke 512mb RAM instead of 304 ellerno a?

det blir en god del app installing etterpå;)

 

Heldigvis så gikk upgraden glatt uten noe feilmeldinger.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Skal synce musikk fra MediaMonkey til Galaxyen, og under alternativene for synkronisering har jeg disse to valgene:

  • Synkroniser all albumgrafikk til spormapper
  • Kopier albumgrafikk til sportagger

 

Jeg skulle gjerne sett at grafikken lå i sportaggene, da jeg ser for meg at dette er mer ryddig, men noen som vet om galaxyen støtter dette?

Funker fint.

Lenke til kommentar

Har nå lagt inn Froyo. Veldig skuffet først. Lagget fortsatt vilt mye. Tok factory reset både før og etter flashing. Men i dag lærte jeg en ny ting. Cache wipe via Recovery Mode (with phone off: vol up + home + power, keep pressing the first 2 buttons ). Helt trygt. Virker som det hjalp endel på lagg.

 

Må noe reinnstalleres eller mistar man noe data på dette?

Lenke til kommentar

Hei. Har et problem, etter at jeg rootet telefonen finner den ikke sim-kortet. Kan ikke skrive inn pin-koden. Telefonen viser at den er i flymodus der singnalstyrken vanligvis viser, men når jeg trykker på av-knappen og får opp den listen står det at flymodus ikke er aktivert. Unrootet med OCLF, og nullstillte telefonen uten hell.

Noen som har ideer til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

halla folkens. jeg lurer egentlig bare på en liten ting. før jeg oppgraderte så hadde jeg den sykt fine batteriforbruksaken fra samsung på homescreenen slik at jeg så hva jeg hadde brukt batteriet på. noen som veit om den er fjernet fra 2.2 for jeg finner den ikke noe sted jeg.??? takker for alle svar dom kan føre til at mysteriet blir løst. og ja jeg har tatt factory reset.

Lenke til kommentar

Har nå lagt inn Froyo. Veldig skuffet først. Lagget fortsatt vilt mye. Tok factory reset både før og etter flashing. Men i dag lærte jeg en ny ting. Cache wipe via Recovery Mode (with phone off: vol up + home + power, keep pressing the first 2 buttons ). Helt trygt. Virker som det hjalp endel på lagg.

 

Må noe reinnstalleres eller mistar man noe data på dette?

 

Mister ikke noe

Lenke til kommentar

hei.

 

Jeg har innstallert android 2.2 på min samsung galaxy S, via samsung kies.

 

Oppgraderingen gikk fint, men finner ikke igjen android market. Bruker stort sett "app brain" til og innstallere og leite etter apps, og den får feilmelding og sier at "android market" ikke er innstalert på telefonen.

 

Ser det var noen andre som hadde samme problem.

 

Må man resette telefonen og miste all data for og få android market tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...