FrihetensRegn Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) @anakletor Skal se om det ikke blir for vanskelig. Hvilken fil skal jeg laste ned? Og går det med lagfix etter root, fordi OCLF sier at det ikke går siden man må 2.1. @XDamage Har man Astro, kan man hente market tilbake, man aktiverer filen som heter vendor. Installer den. Da får man fram market. Kan være den også ligger inne på widgets. Endret 17. oktober 2010 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
anakletor Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 @anakletor Skal se om det ikke blir for vanskelig. Hvilken fil skal jeg laste ned? Og går det med lagfix etter root, fordi OCLF sier at det ikke går siden man må 2.1. @XDamage Har man Astro, kan man hente market tilbake, man aktiverer filen som heter vendor. Installer den. Da får man fram market. Kan være den også ligger inne på widgets. Under "About Phone" i settings meny finner du Build number. Mitt er FROYO.XWJP6 (altså JP6). Jeg lastet ned den filen med tilsvarende navn. Det finnes to varianter på hver. Vet ikke hvorfor, men jeg valgte naturligvis den nyeste versjonen (1.17.1). Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Ok. Det står samme på min mobil også, og jeg har lastet ned filen som du også valgte, som heter ZImage når jeg un-rar'er. Odin er et program på PC sant? Hvor finner jeg det? Og hva betyr "MAKE SURE YOUR PHONE CAN ENTER DOWNLOAD MODE USING THE KEYCOMBINATION WHILE BOOTING BEFORE FLASHING CF-ROOT (or anything, really)" Hvordan gjør jeg det? Er download mode det samme som "masselagring" ved usb-instillinger? Endret 17. oktober 2010 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
andsti Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Skjerm bilde på telefonen bare hopper ut og inn, av den "initaliserer..." "trykk hjem tasten for å avslutte kies" kan dette har noe med hvorfor det ikke fungerer? Problemet ditt høres ut som noe som løses med å søke etter filer med "lange filtyper". Det enkle er derimot også her det beste. Skriv ned alt du ikke kan miste, noter hvilke apps du hadde. Formater SD-kortene og kjøre factory reset (privacy - reset). Avinstaller Kies og reboot pc'en før du innstalerer igjen. Prøv å ha Kies kjørende før du plugger i igjen telefonen første gang. Prøv å montere som masselagring med Kies kjørende først. Du må egentlig bare tenke gjennom hva du har liggende hvor. Alt du ikke har liggende på PC eller på Gmail-kontoen mister du. takk for svar, prøver det ut nå.. Lenke til kommentar
anakletor Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ok. Det står samme på min mobil også, og jeg har lastet ned filen som du også valgte, som heter ZImage når jeg un-rar'er. Odin er et program på PC sant? Hvor finner jeg det? Og hva betyr "MAKE SURE YOUR PHONE CAN ENTER DOWNLOAD MODE USING THE KEYCOMBINATION WHILE BOOTING BEFORE FLASHING CF-ROOT (or anything, really)" Hvordan gjør jeg det? Er download mode det samme som "masselagring" ved usb-instillinger? Odin: http://download46.mediafire.com/acz439gkdkxg/g5j0if1mdly6a2r/Odin3_v1.0.rar Download mode betyr at du holder volumknappen ned (ikke volum opp) + home knappen + slåpå-knappen samtidig og telefonen går inn i download modus. Du gjør det selvsagt når mobilen i utgangspunktet er slått av. Download modus trenger du for å kunne flashe filen fra PC til mobilen via Odin. Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Tok en factory reset i går jeg. Slet med at telefonen brukte 10 sek hver gang jeg skulle inn på programmer. Når jeg trykket hjem knappen tok det noen sekunder før widgets å snartveier kom tilbake til homescreen. Market manglet. Nettleseren var utrolig treig. Etter reseten er telefonen kjempeflott å fungerer supert :-)anbefalt.. Lenke til kommentar
andsti Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Skjerm bilde på telefonen bare hopper ut og inn, av den "initaliserer..." "trykk hjem tasten for å avslutte kies" kan dette har noe med hvorfor det ikke fungerer? Problemet ditt høres ut som noe som løses med å søke etter filer med "lange filtyper". Det enkle er derimot også her det beste. Skriv ned alt du ikke kan miste, noter hvilke apps du hadde. Formater SD-kortene og kjøre factory reset (privacy - reset). Avinstaller Kies og reboot pc'en før du innstalerer igjen. Prøv å ha Kies kjørende før du plugger i igjen telefonen første gang. Prøv å montere som masselagring med Kies kjørende først. Du må egentlig bare tenke gjennom hva du har liggende hvor. Alt du ikke har liggende på PC eller på Gmail-kontoen mister du. Sånn da var det gjort.. og det funket ikke. takk for svar, prøver det ut nå.. Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Har nettopp oppgradert min Galaxy S til 2.2 Froyo via Kies. Alt bra, men Market er borte. Leser at man må ta factory reset for at det skal komme fram igjen, men det utgår. Finnes det andre måter å få Market tilbake? Du kan bruke Astro filbehandler hvis du har den installert. Dette fungerte utmerket Tom J postet dette i en tidligere post! For dere som ikke finner market etter oppgradering .. bruk Astro, finn /system/app og let etter vending.apk og installer. Funka fett her, men kræsja første gangen. Neste gang jeg starta opp funka det. Trengte da ikke å ta en factory reset Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ok. Det står samme på min mobil også, og jeg har lastet ned filen som du også valgte, som heter ZImage når jeg un-rar'er. Odin er et program på PC sant? Hvor finner jeg det? Og hva betyr "MAKE SURE YOUR PHONE CAN ENTER DOWNLOAD MODE USING THE KEYCOMBINATION WHILE BOOTING BEFORE FLASHING CF-ROOT (or anything, really)" Hvordan gjør jeg det? Er download mode det samme som "masselagring" ved usb-instillinger? Odin: http://download46.mediafire.com/acz439gkdkxg/g5j0if1mdly6a2r/Odin3_v1.0.rar Download mode betyr at du holder volumknappen ned (ikke volum opp) + home knappen + slåpå-knappen samtidig og telefonen går inn i download modus. Du gjør det selvsagt når mobilen i utgangspunktet er slått av. Download modus trenger du for å kunne flashe filen fra PC til mobilen via Odin. Ok. Det gikk. Hva nå? OCLF viser rødt på lagfix funksjonen... Lenke til kommentar
anakletor Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ok. Det står samme på min mobil også, og jeg har lastet ned filen som du også valgte, som heter ZImage når jeg un-rar'er. Odin er et program på PC sant? Hvor finner jeg det? Og hva betyr "MAKE SURE YOUR PHONE CAN ENTER DOWNLOAD MODE USING THE KEYCOMBINATION WHILE BOOTING BEFORE FLASHING CF-ROOT (or anything, really)" Hvordan gjør jeg det? Er download mode det samme som "masselagring" ved usb-instillinger? Odin: http://download46.mediafire.com/acz439gkdkxg/g5j0if1mdly6a2r/Odin3_v1.0.rar Download mode betyr at du holder volumknappen ned (ikke volum opp) + home knappen + slåpå-knappen samtidig og telefonen går inn i download modus. Du gjør det selvsagt når mobilen i utgangspunktet er slått av. Download modus trenger du for å kunne flashe filen fra PC til mobilen via Odin. Ok. Det gikk. Hva nå? OCLF viser rødt på lagfix funksjonen... Må lage en ext2 partisjon først. Det gjøres også med OCLF. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hehe ok, er litt ny på dette her. One click lag fix V2.2+ da? Lenke til kommentar
anakletor Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hehe ok, er litt ny på dette her. One click lag fix V2.2+ da? Ja Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hvilken størrelse på EXT size skal jeg velge? 870 MB som er default? Lenke til kommentar
Exision Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hvilken størrelse på EXT size skal jeg velge? 870 MB som er default? Det jeg alltid har brukt og fungerer fint Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ok. Installerer nå. Lenke til kommentar
Exision Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Ok. Installerer nå. Jepp, kan nevne at installasjonen av lagfix skal ta max 2-3 min. Når jeg prøvde installere første gang på jp6 så freeza tlf og jeg måtte dra ut batteri å gjøre det på nytt. Går ut fra at du har testet at 3button combo virker før du begir deg ut på rooting å lagfix? Edit: Ser også at mange på xda forum skriver at de første timene de brukte tlf med jp6 var den treig og laggy. Men etter litt bruk ble den så kjapp at mongen ikke bryr seg med lagfix lengre. Endret 17. oktober 2010 av Exision Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Hmm alt gikk og går fint hos meg nå. Kan nevne at jeg fikk 966 i Quadrant benchmark med 2.2 uten root og lagfix, mens jeg nå får 1875 hehe. Skal poste om jeg får problemer. "Går ut fra at du har testet at 3button combo virker før du begir deg ut på rooting å lagfix? " Måtte det fpr å sette den i download modus hvis det er det du mener. Måtte også gjøre det når jeg installerte Froyo (Volumknapp opp og home+power knapp samtidig). Endret 17. oktober 2010 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
anakletor Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ok. Installerer nå. Gratulerer! Jeg brukte max (1.5 GB) siden jeg ikke tror at jeg kommer til å bruke så mye av den interne lagring. Froyo lar deg bruke det eksterne SD kortet mer enn 2.1 gjorde. Kunne du kjøre Quadrant test og si meg hvilken scoring du får? Lenke til kommentar
anakletor Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hmm alt gikk og går fint hos meg nå. Kan nevne at jeg fikk 966 i Quadrant benchmark med 2.2 uten root og lagfix, mens jeg nå får 1875 hehe. Skal poste om jeg får problemer. "Går ut fra at du har testet at 3button combo virker før du begir deg ut på rooting å lagfix? " Måtte det fpr å sette den i download modus hvis det er det du mener. Måtte også gjøre det når jeg installerte Froyo (Volumknapp opp og home+power knapp samtidig). Ok. 1875 er veldig bra. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Hmm fikk over 2000 i andre test Spesielt I/O som er mye raskere. Takk for hjelpen BTW Endret 17. oktober 2010 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå