VistaX Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Mange som rapporterer at hvis dette er siste og offisielle versjon så blir de skuffet, og på tide med et bytte av telefon. Lenke til kommentar
lain Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hva er de skuffet over? Og hva blir oppskriften for å oppgradere? Backup av apps osv til dropbox greit nok, men må man unroote telefonen (oclf), og vil kan kunne bruke OCLF i 2.2 direkte, eller må man evt vente på update? Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hva er de skuffet over? Og hva blir oppskriften for å oppgradere? Backup av apps osv til dropbox greit nok, men må man unroote telefonen (oclf), og vil kan kunne bruke OCLF i 2.2 direkte, eller må man evt vente på update? At den fortsatt er treg og at den lagger. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Mange som rapporterer at hvis dette er siste og offisielle versjon så blir de skuffet, og på tide med et bytte av telefon. Det er ikke mange som har rapportert det. Kun et par blodgeeks som tror at telefonen er magisk og skal koke kaffe og skaffe dem mus. Så ja, klart dem blir skuffet. Lenke til kommentar
lain Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kan ikke påstå min telefon er spesielt treg, eller lagger etter OCLF, vet du om de samme folka bare har kjørt inn originalt 2.2 og testet, uten å prøve å tune noe? Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kan ikke påstå min telefon er spesielt treg, eller lagger etter OCLF, vet du om de samme folka bare har kjørt inn originalt 2.2 og testet, uten å prøve å tune noe? Min er relativt treg sammenlignet med sammenlignbare telefoner. Kan si jeg angrer på kjøpet av SGS og salget av HTC Desire, så vurderer en HTC Desire HD nå. Tror de har testet den clean, for tror ikke root/lagfix virker enda. Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kan ikke påstå min telefon er spesielt treg, eller lagger etter OCLF, vet du om de samme folka bare har kjørt inn originalt 2.2 og testet, uten å prøve å tune noe? Synes nå det skal være unødvendig å roote telefonen for at den ikke skal lagge. I samsung reklamen reklamerer di for den er lynkjapp. Synes det er rart laggen forsatt ikke er fikset. Skal såååå lite til. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Slettet. da jeg har postet spm i android tråden isteden Endret 13. oktober 2010 av spetter Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kan ikke påstå min telefon er spesielt treg, eller lagger etter OCLF, vet du om de samme folka bare har kjørt inn originalt 2.2 og testet, uten å prøve å tune noe? Synes nå det skal være unødvendig å roote telefonen for at den ikke skal lagge. I samsung reklamen reklamerer di for den er lynkjapp. Synes det er rart laggen forsatt ikke er fikset. Skal såååå lite til. Teknisk sett er det ikke noe utfordring å få fikset laggen (endre filsystem), politisk sett så er det verre. For Samsung vil jo ikke gi slipp på sitt proprietære filsystem (RFS -> skyld i lag). Blir vel til at Samsung oppgraderer RFS til neste telefon de lager eller noe. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kan ikke påstå min telefon er spesielt treg, eller lagger etter OCLF, vet du om de samme folka bare har kjørt inn originalt 2.2 og testet, uten å prøve å tune noe? Min er relativt treg sammenlignet med sammenlignbare telefoner. Kan si jeg angrer på kjøpet av SGS og salget av HTC Desire, så vurderer en HTC Desire HD nå. Tror de har testet den clean, for tror ikke root/lagfix virker enda. Helt enig, jeg kjøpte SGS etter 2-3 uker med Desire. Desiren oset virkelig kvalitet. SGS er alt for mye lag. (Selv med lagfixen). Desire HD bestilt for LENGE siden! Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Beautiful Widget har vore lagt ut som ei nedlastbar fil her eit par gangar tidligare. Men når eg lasta ned fila var den alltid korrupt. Noken som har ei fungerande kanskje? Lenke til kommentar
Bjareboy Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kommentarer fra 2stk som har kjørt JPM(Froyo) idag. "Well i have been on jpm a few hours now and have noticed things slowing up already When trying to load apps they are taking a while to load, things like the xda app seems to take a while to load each page. I never have this on jpk with lag fix. Am thinking now that i will have to root and put lag fix on it." "Unusable without lag fix..." Lover vel ikke så bra.. Lenke til kommentar
frowen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Skjønner ikke åssen det kan stemme i det hele tatt, støtter gammalerik og blodgeek-teorien! Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 dette er akkurat som forventet! Å tro at Froyo vil forandre telefonen totalt er bare å glemme. Grunnen til at folk tror dette, er at det var voldsomme forbedringer på telefoner som Nexus One og HTC Desire når disse oppgraderte fra 2.1 til 2.2. Grunnen til dette er at Froyo er optimalisert for arkitekturen til disse telefonene. Hardwaren til SGS'n vår er ikke optimalisert, dette må Samsung gjøre, noe som aldri kommer til å gjøre BRA. På toppen av dette kjører Samsung RFS-filsystem som nevnt noen poster over her. Denne kombinasjonen gjør at telefonen oppleves mye tregere enn hva hardwaren tilsier at den skal være. Hvis du tror at det kommer noen offisielle oppdateringer som fikser problemene med laggen, kan jeg anbefale deg å bytte til iPhone4 eller HTC Desire HD med engang, for det kommer ikke til å skje med det første (om noen gang). Det blir riktignok merkbart bedre ved oppdatering, men du vil aldri få det optimalt så lenge Samsung ikke kommer med store modifikasjoner på filsystemet sitt og hardware drivere. *Hvis du vil ha det beste ut av denne rå telefonen, må du gjøre litt innsats selv og du vil nok måtte bryte garantien* (de som har rævkjørt telefonene sine under oppdatering og krasja telefonen totalt har, etter de tilfellene jeg har hørt om, fått reparasjonen på garantien) Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kan ikke påstå min telefon er spesielt treg, eller lagger etter OCLF, vet du om de samme folka bare har kjørt inn originalt 2.2 og testet, uten å prøve å tune noe? Min er relativt treg sammenlignet med sammenlignbare telefoner. Kan si jeg angrer på kjøpet av SGS og salget av HTC Desire, så vurderer en HTC Desire HD nå. Tror de har testet den clean, for tror ikke root/lagfix virker enda. Helt enig, jeg kjøpte SGS etter 2-3 uker med Desire. Desiren oset virkelig kvalitet. SGS er alt for mye lag. (Selv med lagfixen). Desire HD bestilt for LENGE siden! Solgte du SGS'en eller fikk du hevet kjøpet? Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Eneste tilfellet av lag jeg har opplevd er når man går inn på oversikten over installerte programmer. og jeg har nå passert 100+ apps. Meeen.. til sammenligning så er min overklokkede i930 desktop på 3,8GHz (NTFS) også treig (7-10) sek på å liste opp installerte programmer i kontrollpanelet. Bare som et eksempel. Tror mye av kritikken ligger i at man har en illusjon at TELEFONEN sin skal yte på linje med pcen man har i tillegg. Men gjett en gang til, det kommer ikke til å skje uansett hvor enn man måtte drømme. EVER.. ! Like forbandet er SGS en J**lig bra telefon uansett hyling og skriking. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 HTC har definitivt gjort en bedre jobb ja.. Så demo på desire hd.. virker SÅ godt gjennomført iforhold til møkkajobben samsung har gjort.. D: http://www.youtube.com/watch?v=GHO9A9Zf5g8 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 HTC har definitivt gjort en bedre jobb ja.. Så demo på desire hd.. virker SÅ godt gjennomført iforhold til møkkajobben samsung har gjort.. D: Hehe, ja gi folk 3 timer og powerpoint og paint så skal nok en Amiga se ut som framtida også Men nok av mine spydigheter. Få deg en Desire HD og kom tilbake hit når du har skrevet på deg krampe om mangler på DHD. Sjekk google og se at ting har ikke blitt rosa med hoppende enhjørninger og hello kitty på bommullskyer og dresserte hvalrosser med badeballer hos HTC heller. Folk vil bare ha "the thing" for sine 5K kroner. Vent 2-3 år og vi er der, om vi heter Samsung, HTC eller Pelle. Snakkes etterhvert når du har opplevd DHD Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Eneste tilfellet av lag jeg har opplevd er når man går inn på oversikten over installerte programmer. og jeg har nå passert 100+ apps. Meeen.. til sammenligning så er min overklokkede i930 desktop på 3,8GHz (NTFS) også treig (7-10) sek på å liste opp installerte programmer i kontrollpanelet. Bare som et eksempel. Tror mye av kritikken ligger i at man har en illusjon at TELEFONEN sin skal yte på linje med pcen man har i tillegg. Men gjett en gang til, det kommer ikke til å skje uansett hvor enn man måtte drømme. EVER.. ! Like forbandet er SGS en J**lig bra telefon uansett hyling og skriking. Det var KJEMPESTOR forskjell mellom Desire og SGS! Bruker jeg SGS'en aktivt ender det opp med lag som gjør telefonen ubrukelig! Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Haha, temperatur her nå. Jeg er enig i at Samsung har bommet litt med en del ting. - Derimot har jeg brukt 15 min på å flashe samt lagfixe. Min SGS er det raskeste jeg noen gang har hatt. Jeg synes desiren ble litt "grå" i forhold til sgs'en. Det er mulig at HD'en blir jævlig bra, men en promovideo har ingen betydning for det ferdige produktet. En ikke ulik video ble presentert med Nokia n97 før den ble sluppet. Der gikk all scrolling på skjermen sømløst, samt at ting virket fantastisk. Jeg kjøpte n97'en og har aldri vært så misfornøyd med et produkt noen gang. Etter litt arbeid (som ja, skulle vært unødvendig) så er sgs'en det monsteret jeg forventet den skulle være. Skjermen er fortsatt det råeste jeg har sett ever. Min neste telefon skal ikke ha noe dårligere enn Super amoled skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå