Eulogy Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 I widgeten "venner nå" hvor du kan scrolle gjennom vennene dine så får du to alternativer, enten "kommenter", "ring" eller "melding". Er det helt random hvilke alternativer du får opp for hver enkelt venn? Jeg vil helst ha alternativene "ring" og "melding", ettersom jeg sjeldent kommenterer noe inne på facebook. Er det mulig å endre på dette? Er det en widget som fulgte med på Galaxy S? Kan ikke se at jeg har den. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Galaxy S til 1500 uten binding? Løp og kjøp! Det er en knallgod telefon, men den trenger lagfix for å funke optimalt. Etter å ha sitti på gjerdet en stund så tok jeg steget med laste ned OCLF fra Market. Rootet og lagfix på under 2 min. Telefonen føles mer snappy (merker det mest på dialern, den var helt ødelagt før lagfixen) og programmer åpner fortere (der det kanskje var maks et sekund lagg før, åpner instant nå). Fikk 1800~ i Quadrant, 800~ før. Herlig oki, jeg gir opp, da var app'en kjøpt, ja kjøpt, 12kroner er det verdt, spesielt når det var så enkelt og fungerte så bra. im now a superuser -_- Hæ? Både rooting og lagfix er da gratis.. Jeg gjorde begge deler på Samsung Galaxy S'en til ei venninne av meg i går.. OG på min egen for kort tid siden.. Joda, du får en gratisversjon også, men jeg betaler 10-15spenn for ting jeg mener er verdt det, noe denne app'en er. Er dette en app jeg trygt kan installere? Synes ordet root er så skummelt Vil ikke fucke opp telefonen. /spektisk (24) Betalte du seriøst for root program?.. Helt sikkert bare en idiot som har stjelt programvaren til en annen og satt prislapp på. samme hvor lav prisen er, så er det idioti. Du fikk forresten veldig dårlig quadrant score til å ha brukt lagfix.. Jeg scorer 2200 ish ^^ og ja root er ganske trygt, men om du skulle fucke opp noe så er det ingen annens feil enn din egen og da ryker garantien. Men anbefaler root uansett. (dette ble en clusterfuck med quotes.. men øynene mine orker ikke drive å luke ut i ren tekst) Endret 10. oktober 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Root er ikke farlig. Men jeg har aldri opplevd at du må betale for root... Har mistanker om at det er noen som snylter på en annen sin metode (da jeg ikke har hørt om noen som ikke gir ut metoden sin gratis enda). Sjekk XDA forumet for gratis root. Anbefaler det, for hvis det mot all formodning skulle skje noe har du mye bedre support der enn om du kjøper et eller annet program som rooter for deg. Fremgangsmåten er ikke noe vanskeligere, men det gjøres fra PC. Lenke til kommentar
Wenchis Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Men hvor stor er sjansen for å fucke opp da? Hva skjer da i såfall? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Når du rooter, og med lagfix; veldig, veldig liten. Men hvis du begynner med Odin, og prøver å flashe nytt rom, vær forsiktig og sørg for at driverene er riktige. Jeg holdt på å bricke telefonen min fordi den hoppet ut midt i flashingen. Løste det ved å bruke en annen PC... Lenke til kommentar
frowen Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) @Möllers Tran: OCLF fra Ryan er ute i 2 utgaver, en free og en som du kan betale for. Det er ikke betalingsvare, men man har en versjon hvis man vil donate litt. Hvis man setter pris på at privatpersoner gidder å gjøre telefonen bedre så er f eks 10kr en liten pris å betale. Personlig betalte jeg 17kr for LauncherPro Plus, jeg bruker ikke noen av ekstrafunksjonene men jeg -støtter utvikleren- fordi jeg håper at han vil fortsette å lage bra ting... Så personlig vil jeg ikke kalle det idioti. edit: masse skrivefeil Endret 10. oktober 2010 av frow Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 @Möllers Tran: OCLF fra Ryan er ute i 2 utgaver, en free og en som du kan betale for. Det er ikke betalingsvare, men man har en versjon hvis man vil donate litt. Hvis man setter pris på at privatpersoner gidder å gjøre telefonen bedre så er f eks 10kr en liten pris å betale. Personlig betalte jeg 17kr for LauncherPro Plus, jeg bruker ikke noen av ekstrafunksjonene men jeg -støtter utvikleren- fordi jeg håper at han vil fortsette å lage bra ting... Så personlig vil jeg ikke kalle det idioti. edit: masse skrivefeil Kan kun finne laucnherPro (free version) og ikke plus versjonen på market.. Eller har utvikler egen nettside ? Lenke til kommentar
frowen Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Kan kun finne laucnherPro (free version) og ikke plus versjonen på market.. Eller har utvikler egen nettside ? Hvis du trykker her og videre under Buy LauncherPro Plus så får du kjøpt gjennom PayPal helt smertefritt. Jeg fikk koden ett sekund. Lenke til kommentar
kråkebollen Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 hei, spørsmålet er sikkert blitt stilt før, men orker ikke bla 140 siden.. jeg synkroniserte nettopp kontaktene mine med facebook. noe som førte til at kalenderen min ble oversvømt av bursdager. er det noen som vet hvordan jeg kan fjerne disse fra kalenderen uten å avsynkronisere kontaktene med facebook? Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Ser ut til jeg begynner sånn smått å finne ut av ting.. Har gjort en del endringer på ruteroppsett. Slik oppsettet har vært fra før: Broadcast SSID WPA2(AES) Dynamisk IP Channel width 20/40 Endringer: reservert dynamisk IP - ingen effekt slått på WMMM (har powersave kompatibilitet og kø-styring for datapakker) - ingen effekt endret kryptering til WPA2 Mixed - ingen effekt Endret channel til noe mindre trafikkert - Jackpot Ved å bruke wifi-analyzer fra Market fant jeg en mindre trafikkert kanal og nå ble bakgrunnsdata uavbrutt i 2 timer før det ble brutt. Fra før var det konsekvent 15 minutter før wifi slo seg av med policy "aldri". Virker som man er på rett spor av noe. Det er ikke godt å si om det var ene og alene kanalbyttet som gjorde susen, det kan godt være en kombinasjon av endringer. Tester videre... Da har jeg endelig funnet løsningen på problemet med at wifi dør etter noen minutter når skjermen er av med sovepolicy "aldri" for så å våkne opp igjen når skjermen slås på. Ved å google "sleep policy android" eller "sleep policy galaxy" ser man at dette er et meget utbredt problem, særlig på nyere revisjoner av android-telefoner, ikke bare med SGS. Det later til at driveren til wifi/bluetooth-chipen fra Broadcom har ganske delikate krav når skjermen er avslått, selv med sovepolicy satt til "aldri". Den går da inn i en powersave-modus som krever sine spesielle ruter-settings. Tråder på XDA-forumet omhandler mange fikserier og forsøk på å komme problemet til livs. Det dreier seg om alt fra modifiserte roms, apper som Wifi-fixer, Wifi stay alive, siste versjoner av appen OCLF som har en funksjon for å utsette powersave. Enkelte har bare blitt så oppgitt at de har solgt tlf og skaffet seg en nyere HTC, bare for å oppdage at problemet finnes på disse også. Broadcomchippen står visstnok i temmelig mange androider. Jeg fokuserte på å finne et perfekt ruteroppsett i stedet for å leke meg med ørten modifiserte roms som allikevel blir byttet ut på sikt. Dette ble faktisk den mest kjedelige testen jeg noensinne har vært med på siden jeg begynte å interessere meg for teknodingser en gang rundt 1985. Utprøvningene bestod i å endre en ting på ruteren, sjekke hvor lenge wifi på SGS holdt, konstantere wifi-død, endre ny ting på ruter, sjekke igjen osv osv osv. I hele denne tiden kunne jeg ikke røre mobilen for den måtte ligge med skjermen av og være i powersave. Om noen f.eks ringte meg eller sendte sms måtte man begynne på nytt igjen for med påslått skjerm våkner jo wifi ut av powersave... Måtte be venner og familie om å bruke mail om de ville noe viktig :!: Anyway, here goes Slik oppsettet har vært fra før: Broadcast SSID WPA2(AES) Dynamisk IP Channel width 20/40 Endringer: reservert dynamisk IP - ingen effekt alene slått på WMMM (har powersave kompatibilitet og kø-styring for datapakker) - ingen effekt alene endret kryptering til WPA2 Mixed - ingen effekt alene Endret channel til noe mindre trafikkert - Jackpot, men wifi holdt seg kun i powersave i 2t før den døde helt Gikk over fra b+g+n til b+g - ingen effekt alene ny firmware på ruter, oops hadde visst glemt denne, men changelog hadde ingen nyheter å by på i mitt tilfelle økte lease-tiden på DHCP fra 30 minutter til en uke -ingen effekt alene endret kryptering enda en gang, fra WPA2 Mixed til WEP - BINGO Nå har bakgrunnsdata fungert i 8 timer så langt og forsetter. F.eks MSN via eBuddy går ikke offline og nettbasert radio spiller og spiller uten at bufferet plutselig går tomt og radioen dør. SGS har støtte for WPA2-kryptering, ingen problem, men så snart skjermen slås av og powersave inntrer etter ca 15 blir det krøll. WEP ser ut til å fungere suverent i forhold. Det er riktignok en svakere kryptering, men det får holde. Har ikke angst for at noen stiller seg utenfor veggen min og skal hacke trådløsnettet i WEP. Det er godt mulig at ikke bare WEP alene er løsningen, men summen av en eller flere endringer jeg har gjort. Nå begynner moroa med å finne ut av hva jeg kan tilbakestille igjen for å 100% sikkert kunne isolere mangelen. Vil gjerne ha b+g+n tilbake, men det tar tid å finne ut av alle variablene. Men så langt er jeg utrolig fornøyd og nyforelsket i SGS igjen Lenke til kommentar
spetter Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Digg da er launcherpro plus installert på SGS. Kan svitsje mellom begge laucherne raskt. Må bare bli vant med den launcheren før blir satt som default. Liker SGS mer og mer. Aldri vært borti en bedre mobil enn SGS som er min første android. Likte symbian før dem ble et råttent eple og falt ned fra treet. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 @Möllers Tran: OCLF fra Ryan er ute i 2 utgaver, en free og en som du kan betale for. Det er ikke betalingsvare, men man har en versjon hvis man vil donate litt. Hvis man setter pris på at privatpersoner gidder å gjøre telefonen bedre så er f eks 10kr en liten pris å betale. Personlig betalte jeg 17kr for LauncherPro Plus, jeg bruker ikke noen av ekstrafunksjonene men jeg -støtter utvikleren- fordi jeg håper at han vil fortsette å lage bra ting... Så personlig vil jeg ikke kalle det idioti. edit: masse skrivefeil Ah, donation er en annen ting. Det støtter jeg. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 hei, spørsmålet er sikkert blitt stilt før, men orker ikke bla 140 siden.. jeg synkroniserte nettopp kontaktene mine med facebook. noe som førte til at kalenderen min ble oversvømt av bursdager. er det noen som vet hvordan jeg kan fjerne disse fra kalenderen uten å avsynkronisere kontaktene med facebook? Gå inn på kalenderen, trykk meny -> Inst. -> Kalendere -> huk vekk facebook.. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) klarte å dobbeltposte.. :s Endret 10. oktober 2010 av zyrex Lenke til kommentar
reid91 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 I widgeten "venner nå" hvor du kan scrolle gjennom vennene dine så får du to alternativer, enten "kommenter", "ring" eller "melding". Er det helt random hvilke alternativer du får opp for hver enkelt venn? Jeg vil helst ha alternativene "ring" og "melding", ettersom jeg sjeldent kommenterer noe inne på facebook. Er det mulig å endre på dette? Er det en widget som fulgte med på Galaxy S? Kan ikke se at jeg har den. Ja. Ligger under Samsung widgeter. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 hei, spørsmålet er sikkert blitt stilt før, men orker ikke bla 140 siden.. jeg synkroniserte nettopp kontaktene mine med facebook. noe som førte til at kalenderen min ble oversvømt av bursdager. er det noen som vet hvordan jeg kan fjerne disse fra kalenderen uten å avsynkronisere kontaktene med facebook? Innstillinger > Data og synkronisering > Facebook > fjern synk kalender Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Ser ut til jeg begynner sånn smått å finne ut av ting.. Har gjort en del endringer på ruteroppsett. Slik oppsettet har vært fra før: Broadcast SSID WPA2(AES) Dynamisk IP Channel width 20/40 Endringer: reservert dynamisk IP - ingen effekt slått på WMMM (har powersave kompatibilitet og kø-styring for datapakker) - ingen effekt endret kryptering til WPA2 Mixed - ingen effekt Endret channel til noe mindre trafikkert - Jackpot Ved å bruke wifi-analyzer fra Market fant jeg en mindre trafikkert kanal og nå ble bakgrunnsdata uavbrutt i 2 timer før det ble brutt. Fra før var det konsekvent 15 minutter før wifi slo seg av med policy "aldri". Virker som man er på rett spor av noe. Det er ikke godt å si om det var ene og alene kanalbyttet som gjorde susen, det kan godt være en kombinasjon av endringer. Tester videre... Da har jeg endelig funnet løsningen på problemet med at wifi dør etter noen minutter når skjermen er av med sovepolicy "aldri" for så å våkne opp igjen når skjermen slås på. Ved å google "sleep policy android" eller "sleep policy galaxy" ser man at dette er et meget utbredt problem, særlig på nyere revisjoner av android-telefoner, ikke bare med SGS. Det later til at driveren til wifi/bluetooth-chipen fra Broadcom har ganske delikate krav når skjermen er avslått, selv med sovepolicy satt til "aldri". Den går da inn i en powersave-modus som krever sine spesielle ruter-settings. Tråder på XDA-forumet omhandler mange fikserier og forsøk på å komme problemet til livs. Det dreier seg om alt fra modifiserte roms, apper som Wifi-fixer, Wifi stay alive, siste versjoner av appen OCLF som har en funksjon for å utsette powersave. Enkelte har bare blitt så oppgitt at de har solgt tlf og skaffet seg en nyere HTC, bare for å oppdage at problemet finnes på disse også. Broadcomchippen står visstnok i temmelig mange androider. Jeg fokuserte på å finne et perfekt ruteroppsett i stedet for å leke meg med ørten modifiserte roms som allikevel blir byttet ut på sikt. Dette ble faktisk den mest kjedelige testen jeg noensinne har vært med på siden jeg begynte å interessere meg for teknodingser en gang rundt 1985. Utprøvningene bestod i å endre en ting på ruteren, sjekke hvor lenge wifi på SGS holdt, konstantere wifi-død, endre ny ting på ruter, sjekke igjen osv osv osv. I hele denne tiden kunne jeg ikke røre mobilen for den måtte ligge med skjermen av og være i powersave. Om noen f.eks ringte meg eller sendte sms måtte man begynne på nytt igjen for med påslått skjerm våkner jo wifi ut av powersave... Måtte be venner og familie om å bruke mail om de ville noe viktig :!: Anyway, here goes Slik oppsettet har vært fra før: Broadcast SSID WPA2(AES) Dynamisk IP Channel width 20/40 Endringer: reservert dynamisk IP - ingen effekt alene slått på WMMM (har powersave kompatibilitet og kø-styring for datapakker) - ingen effekt alene endret kryptering til WPA2 Mixed - ingen effekt alene Endret channel til noe mindre trafikkert - Jackpot, men wifi holdt seg kun i powersave i 2t før den døde helt Gikk over fra b+g+n til b+g - ingen effekt alene ny firmware på ruter, oops hadde visst glemt denne, men changelog hadde ingen nyheter å by på i mitt tilfelle økte lease-tiden på DHCP fra 30 minutter til en uke -ingen effekt alene endret kryptering enda en gang, fra WPA2 Mixed til WEP - BINGO Nå har bakgrunnsdata fungert i 8 timer så langt og forsetter. F.eks MSN via eBuddy går ikke offline og nettbasert radio spiller og spiller uten at bufferet plutselig går tomt og radioen dør. SGS har støtte for WPA2-kryptering, ingen problem, men så snart skjermen slås av og powersave inntrer etter ca 15 blir det krøll. WEP ser ut til å fungere suverent i forhold. Det er riktignok en svakere kryptering, men det får holde. Har ikke angst for at noen stiller seg utenfor veggen min og skal hacke trådløsnettet i WEP. Det er godt mulig at ikke bare WEP alene er løsningen, men summen av en eller flere endringer jeg har gjort. Nå begynner moroa med å finne ut av hva jeg kan tilbakestille igjen for å 100% sikkert kunne isolere mangelen. Vil gjerne ha b+g+n tilbake, men det tar tid å finne ut av alle variablene. Men så langt er jeg utrolig fornøyd og nyforelsket i SGS igjen kult dette da. Si ifra når du har funnet noe mer. Kan vel ikke være så enkelt som å endre til wep bare Lenke til kommentar
TeeWee84 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Noen andre som har problemer med å logge inn på Facebook S appen (facebook for samsung) ? Får kun beskjed om å prøve igjen senere. Har prøvd å skrive inn feil passord, og da får jeg beskjed om at det er feil i passord eller epost adresse, så forhåpentlig vis er denne feilen knyttet til noe eksternt... Server kanskje? Kommer inn på Facbook S, men ikke Facebook for android. Da får jeg samme feilmelding som deg. hehe, kommer inn på facebook for android, men ikke facebook s. Rart. Logg inn på facebook fra pcen. Account --> Privacy settings --> Applications and websites --> Turn on platform applications. Det fikset i hvert fall problemet mitt med facebook s.. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det er på. Har også skrudd av og på, samt slettet og lagt til tilgang igjen. - Fungerer fortsatt ikke. Stoppet å fungere i går kveld. Får logget inn via nett og market appen... Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Batteri, 100% i går kveld. Launchepro plus, alt av widgeter der inkludert facebook sync hvert 15. minutt. Bluetooth på (men ikke koblet sammen med noe), wifi på. 94% nå klokken 8. Kjørte ikke taskkiller i det hele tatt i går, ingen reboot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå