Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Har TDC som nettleverandør, og finner den ikke på Marked. Kommer nok av at TDC leverer ut danske sim-kort i norge, og at appen bare er tilgjengelig for "norske" brukere. Leser at feks. Tele2 brukere heller ikke finner den på marked, og de har jo svenske sim-kort.

Jepp, jeg hater de svenske simkortene. Er så mye rot med dem. Uansett, hvis du skal ha tak i appen, så tar du ut simkortet og skanner barcoden herfra.

Endret av WCH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SGS er en av telefonene som stråler minst. Det er jo en grei ting å ta med seg.

Jepp, kun 0,24W/kg på europeisk målestandard. Kom på 2.plass i en test jeg leste. Alt over 2W/kg er visst ulovlig om jeg ikke husker feil. 1,6W/kg er visst maks SAR-verdi i statene, men de måler litt anderledes der.

 

Så det er greit å vite at man ikke får øre-kreft i morgen av SGS :w00t:

Lenke til kommentar

Har TDC som nettleverandør, og finner den ikke på Marked. Kommer nok av at TDC leverer ut danske sim-kort i norge, og at appen bare er tilgjengelig for "norske" brukere. Leser at feks. Tele2 brukere heller ikke finner den på marked, og de har jo svenske sim-kort.

Jepp, jeg hater de svenske simkortene. Er så mye rot med dem. Uansett, hvis du skal ha tak i appen, så tar du ut simkortet og skanner barcoden herfra.

 

Takk, det funka.

Lenke til kommentar

Fikk min Galaxy S i går, og er foreløpig veldig fornøyd. Men en ting irriterer meg. Jeg får ikke brukt wifi og koblet meg til trådløsnettet hjemme, samme hvor mange ganger jeg prøver. Selv når jeg står helt inntil ruteren har jeg ikke fullt signal. Jeg har heller ikke fullt signal på GSM-nettet. Er det andre som har erfart lignende ting? Og har noen en løsning? Med min gamle Nokia N95 har det ikke vært noe problem å koble seg til wlan hjemme, så da er det irriterende at en så dyr og ny telefon ikke funker like problemfritt...

Lenke til kommentar

Om bare samsung hadde gjort ting like bra som HTC..

 

Tenker da ikke på selve mobilen, men se hele denne videoen og se alle de smarte og nyttige funksjonen!spesielt nærme mot slutten. Bare se hele.

._. Vil ha den rom'en portet..

 

 

 

 

Må forresten nevnes at rom manager (clockworkmod) fungerer flott nå (noe den ikke gjorde før) etter update!

Har backet opp hele ROM'en min knirkefritt inv_biggrin.gif

(tar veeeeeldig lang tid på "backing up date linux.ex2" så er du klar over at den ikke har fryst)

 

Tar man backup ROMen før eller etter man har rootet tlf med OCLF root og lagfix ?

 

Tenkte jeg skulle ta backup SGS myself. Lurte på om jeg først måtte avinstallre root og lagfix med OCLF first ? (vell så merke etter at rom manager er installert, unroote osv før backup ? )

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Ser ut til at Froyo er ferdig testet allerede den 27.sept og klar for utrulling. Er snakk om både Galaxy S og Fascinate. Får håpe at det ikke er en moro-klump som har satt ut rykter. Virker reelt :dribble:

 

Leaked Corp mail from samsung korea

 

Froyo is tested succesfully without any problem found

Froyo has Go sign from Lab and all future galaxy s line will be equiped with froyo soon as froyo implementation is ready.

 

Summary:

The email says that the Froyo tests on Galaxy s phones have been completed.

And then it says there is no problem with sending out Galaxy S phones shipped with Froyo.

http://www.androidcentral.com/leaked-e-mail-points-successful-froyo-testing-samsung-galaxy-s

http://forum.androidcentral.com/verizon-fascinate/39361-froyo-just-around-corner.html

Lenke til kommentar

 

 

Tar man backup ROMen før eller etter man har rootet tlf med OCLF root og lagfix ?

 

Tenkte jeg skulle ta backup SGS myself. Lurte på om jeg først måtte avinstallre root og lagfix med OCLF first ? (vell så merke etter at rom manager er installert, unroote osv før backup ? )

 

Det har ikke noe å si, den tar et 100% kopi av hele ROM'en din.

Men du må ha root for å ta backup ^^

Du bør ha endel ledig plass også (typ over 1 gb)

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Om bare samsung hadde gjort ting like bra som HTC..

 

Tenker da ikke på selve mobilen, men se hele denne videoen og se alle de smarte og nyttige funksjonen!spesielt nærme mot slutten. Bare se hele.

._. Vil ha den rom'en portet..

 

 

 

 

Må forresten nevnes at rom manager (clockworkmod) fungerer flott nå (noe den ikke gjorde før) etter update!

Har backet opp hele ROM'en min knirkefritt inv_biggrin.gif

(tar veeeeeldig lang tid på "backing up date linux.ex2" så er du klar over at den ikke har fryst)

 

Tar man backup ROMen før eller etter man har rootet tlf med OCLF root og lagfix ?

 

Tenkte jeg skulle ta backup SGS myself. Lurte på om jeg først måtte avinstallre root og lagfix med OCLF first ? (vell så merke etter at rom manager er installert, unroote osv før backup ? )

 

Det har ikke noe å si, den tar et 100% kopi av hele ROM'en din.

Men du må ha root for å ta backup ^^

Du bør ha endel ledig plass også (typ over 1 gb)

 

 

Ok.. Prøvde nu. har renamet update.zip fra OCLF for sikkerhetskyld for at ikke OCLF skulle blande seg inn

Bruker rom manager update.zip fra OCLF ? eller lager rom manager egen update.zip ?

 

Etter at jeg renamet update.zup fra oclf og prøvde ta backup i rom manager får meldingen i system recovery modus:

: E: cant open /cache/update.zip (bad) installation aborted) ps: har ikke testet uten å rename update.zip fra OCLF

 

Dumme spm, men greit å spør

 

 

edit2: Går utifra du mener over 1Gbyte på det eksterne minnekortet vi kan putte inn og ikke det interne innebygde

smile.gif

edit 3: fant ut av det. scard var mounted as read only , måtte endre det til rw

Endret av spetter
Lenke til kommentar

 

 

Ok.. Prøvde nu. har renamet update.zip fra OCLF for sikkerhetskyld for at ikke OCLF skulle blande seg inn

Bruker rom manager update.zip fra OCLF ? eller lager rom manager egen update.zip ?

 

Etter at jeg renamet update.zup fra oclf og prøvde ta backup i rom manager får meldingen i system recovery modus:

: E: cant open /cache/update.zip (bad) installation aborted) ps: har ikke testet uten å rename update.zip fra OCLF

 

Dumme spm, men greit å spør

 

 

edit2: Går utifra du mener over 1Gbyte på det eksterne minnekortet vi kan putte inn og ikke det interne innebygde

smile.gif

edit 3: fant ut av det. scard var mounted as read only , måtte endre det til rw

 

Hvorfor ikke bare slette update.zip'en til OCLF? du trenger den ikke lenger.

 

og har ikke noe å si om det er internt eller eksterne kortet.

Lenke til kommentar

Ok.. Prøvde nu. har renamet update.zip fra OCLF for sikkerhetskyld for at ikke OCLF skulle blande seg inn

Bruker rom manager update.zip fra OCLF ? eller lager rom manager egen update.zip ?

 

Etter at jeg renamet update.zup fra oclf og prøvde ta backup i rom manager får meldingen i system recovery modus:

: E: cant open /cache/update.zip (bad) installation aborted) ps: har ikke testet uten å rename update.zip fra OCLF

 

Dumme spm, men greit å spør

 

 

edit2: Går utifra du mener over 1Gbyte på det eksterne minnekortet vi kan putte inn og ikke det interne innebygde

smile.gif

edit 3: fant ut av det. scard var mounted as read only , måtte endre det til rw

 

Hvorfor ikke bare slette update.zip'en til OCLF? du trenger den ikke lenger.

 

og har ikke noe å si om det er internt eller eksterne kortet.

 

 

Ok. Fjernet.. Har også kopiert over backupen som rom manager laget til det eksterne lagrinskortet.

Går utifra at det er mulig å ta inn backupen fra rom manager via ekserne lagrinskort

 

Takker for hjelpen.

 

Ellers kan jeg tipse om proget SwiFTP. Gjør I9000 om til en ftp server slik at enn slipper å koble mobilen til pc hvis skal kopiere inn noe til mobilen. Fungerer bra.

Lenke til kommentar

I widgeten "venner nå" hvor du kan scrolle gjennom vennene dine så får du to alternativer, enten "kommenter", "ring" eller "melding". Er det helt random hvilke alternativer du får opp for hver enkelt venn? Jeg vil helst ha alternativene "ring" og "melding", ettersom jeg sjeldent kommenterer noe inne på facebook. Er det mulig å endre på dette?

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med å logge inn på Facebook S appen (facebook for samsung) ?

 

Får kun beskjed om å prøve igjen senere. Har prøvd å skrive inn feil passord, og da får jeg beskjed om at det er feil i passord eller epost adresse, så forhåpentlig vis er denne feilen knyttet til noe eksternt... Server kanskje?

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med å logge inn på Facebook S appen (facebook for samsung) ?

 

Får kun beskjed om å prøve igjen senere. Har prøvd å skrive inn feil passord, og da får jeg beskjed om at det er feil i passord eller epost adresse, så forhåpentlig vis er denne feilen knyttet til noe eksternt... Server kanskje?

 

Kommer inn på Facbook S, men ikke Facebook for android. Da får jeg samme feilmelding som deg.

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med å logge inn på Facebook S appen (facebook for samsung) ?

 

Får kun beskjed om å prøve igjen senere. Har prøvd å skrive inn feil passord, og da får jeg beskjed om at det er feil i passord eller epost adresse, så forhåpentlig vis er denne feilen knyttet til noe eksternt... Server kanskje?

 

Kommer inn på Facbook S, men ikke Facebook for android. Da får jeg samme feilmelding som deg.

 

hehe, kommer inn på facebook for android, men ikke facebook s. Rart.

Lenke til kommentar

Galaxy S til 1500 uten binding? Løp og kjøp!

 

Det er en knallgod telefon, men den trenger lagfix for å funke optimalt.

 

Etter å ha sitti på gjerdet en stund så tok jeg steget med laste ned OCLF fra Market. Rootet og lagfix på under 2 min. Telefonen føles mer snappy (merker det mest på dialern, den var helt ødelagt før lagfixen) og programmer åpner fortere (der det kanskje var maks et sekund lagg før, åpner instant nå). Fikk 1800~ i Quadrant, 800~ før.

 

Herlig :)

 

oki, jeg gir opp, da var app'en kjøpt, ja kjøpt, 12kroner er det verdt, spesielt når det var så enkelt og fungerte så bra.

 

im now a superuser -_-

 

Hæ?

Både rooting og lagfix er da gratis..

Jeg gjorde begge deler på Samsung Galaxy S'en til ei venninne av meg i går.. OG på min egen for kort tid siden..

 

Joda, du får en gratisversjon også, men jeg betaler 10-15spenn for ting jeg mener er verdt det, noe denne app'en er.

 

Er dette en app jeg trygt kan installere? Synes ordet root er så skummelt :p Vil ikke fucke opp telefonen.

 

/spektisk (24)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...