Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

@gammalerik: I det første eksemplet ditt har du jo pinget din egen PC.

-svar fra 192.168.0.101:

Sikker på at du ikke har vært litt trøtt når du har holdt på med testene? ;) Jeg mottar mail fint når skjermen er skrudd av. Kan godt være firmware bug du opplever altså, men jeg har ikke opplevd noe lignende på noen av de firmwarene jeg har kjørt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@gammalerik: I det første eksemplet ditt har du jo pinget din egen PC.

-svar fra 192.168.0.101:

Sikker på at du ikke har vært litt trøtt når du har holdt på med testene? ;) Jeg mottar mail fint når skjermen er skrudd av. Kan godt være firmware bug du opplever altså, men jeg har ikke opplevd noe lignende på noen av de firmwarene jeg har kjørt :)

/klippeklipp

OBS: i de tre ping-eksemplene ser man to forskjellige IP'er. I det første pinget er det 192.168.0.101 (pcen min) som rapporterer at mobilen (192.168.0.205) ikke kan nås.

/lim

Nei det stemmer slik jeg skrev det. Først sier x.101 at ingen kontakt nås fra x.205 Deretter når tlf har våknet igjen får man resultater fra x.205

 

Tester ut noen slags power-save-greier på ruter as we speak, men så langt ingen bra resultat. Har to MSN-kontoer, en på tlf og en på pcen. Den på tlf gikk nettopp i offline etter at tlf lå urørt i 15 minutter. To be continued..

 

Edit: Oppdatering. Når jeg gikk inn på eBuddy igjen etter at jeg ble offline på tlf kom det opp en beskjed om at jeg hadde mistet internettforbindelsen og eBuddy logger meg inn på nytt. Presiserer at ruteren har sterkt stødig signal på -50dB

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

@gammalerik: I det første eksemplet ditt har du jo pinget din egen PC.

-svar fra 192.168.0.101:

Sikker på at du ikke har vært litt trøtt når du har holdt på med testene? ;) Jeg mottar mail fint når skjermen er skrudd av. Kan godt være firmware bug du opplever altså, men jeg har ikke opplevd noe lignende på noen av de firmwarene jeg har kjørt :)

/klippeklipp

OBS: i de tre ping-eksemplene ser man to forskjellige IP'er. I det første pinget er det 192.168.0.101 (pcen min) som rapporterer at mobilen (192.168.0.205) ikke kan nås.

/lim

Nei det stemmer slik jeg skrev det. Først sier x.101 at ingen kontakt nås fra x.205 Deretter når tlf har våknet igjen får man resultater fra x.205

 

Tester ut noen slags power-save-greier på ruter as we speak, men så langt ingen bra resultat. Har to MSN-kontoer, en på tlf og en på pcen. Den på tlf gikk nettopp i offline etter at tlf lå urørt i 15 minutter. To be continued..

 

Edit: Oppdatering. Når jeg gikk inn på eBuddy igjen etter at jeg ble offline på tlf kom det opp en beskjed om at jeg hadde mistet internettforbindelsen og eBuddy logger meg inn på nytt. Presiserer at ruteren har sterkt stødig signal på -50dB

Da har du i såfall pinget PC fra mobilen i første eksemplet (med mindre disse to enhetene plutselig har byttet IP). Prøv å skriv "ping 192.168.0.205" (som er mobilen din) og se om du får opp "-svar fra 192.168.0.101:" noe som helst sted. Det gjør du ikke.

 

Med dette sagt, så må jeg rette på meg selv. Jeg har antakelig ikke de samme problemene, siden jeg sjeldent bruker wifi (har fri bruk på data over mobilnettet). Utfra hva du og flere forteller her, så virker det som om at sovepolicy satt til "Aldri" betyr "15 min" :p

 

EDIT: bare så du skjønner hva jeg mener, forsøk å pinge f.eks. vg.no. Du vil ikke se din egen (pc'ens) IP-adresse nevnt noe sted. Jeg har jobbet mye med ping, så jeg vet det er fort gjort å skrive inn feil adr ;)

Endret av sp0
Lenke til kommentar

Ser ut til jeg begynner sånn smått å finne ut av ting..

Har gjort en del endringer på ruteroppsett.

 

Slik oppsettet har vært fra før:

  • Broadcast SSID
  • WPA2(AES)
  • Dynamisk IP
  • Channel width 20/40

 

Endringer:

  • reservert dynamisk IP - ingen effekt
  • slått på WMMM (har powersave kompatibilitet og kø-styring for datapakker) - ingen effekt
  • endret kryptering til WPA2 Mixed - ingen effekt
  • Endret channel til noe mindre trafikkert - Jackpot

 

Ved å bruke wifi-analyzer fra Market fant jeg en mindre trafikkert kanal og nå ble bakgrunnsdata uavbrutt i 2 timer før det ble brutt. Fra før var det konsekvent 15 minutter før wifi slo seg av med policy "aldri". Virker som man er på rett spor av noe. Det er ikke godt å si om det var ene og alene kanalbyttet som gjorde susen, det kan godt være en kombinasjon av endringer. Tester videre...

 

P1010055.jpg

Lenke til kommentar

Prøvd å se igjennom tråden, men kan ikke se noe om homescreen changer.

 

Fikk min Galaxy s på jobb i går, så driver å prøver å sette den opp etter mine preferanser.

 

Først av alt, homescreen. Ønsker å få satt dette til screen 5, så jeg kan bla meg begge veier ifra den.

Eneste muligheten jeg har funnet til nå, er å roote telefonen. Noe jeg per nå ikke ønsker å gjøre.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få gjort dette uten å gjøre store endringer på telefonen?

 

 

 

Trenger også å få til så bare arbeidsmailen synkes til telefonen, og at jeg manuelt må synke den private gmailen, men om jeg lar autosync stå på globalt, så synkes gmail'en også, selv om det ikke er valg epost synk i settings på den.

Just dont get it.

Lenke til kommentar

Her tar du nok feil sp0

Jeg har pinget rett. Fra pc (101) til tlf (205)

LEGGER MEG FLAT! Beklager :whistle:

Prøvd å se igjennom tråden, men kan ikke se noe om homescreen changer.

(...)

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få gjort dette uten å gjøre store endringer på telefonen?

 

Trenger også å få til så bare arbeidsmailen synkes til telefonen, og at jeg manuelt må synke den private gmailen, men om jeg lar autosync stå på globalt, så synkes gmail'en også, selv om det ikke er valg epost synk i settings på den.

Just dont get it.

homescreen -> søk etter "Launcher Pro" på market. Denne gjør det du er ute etter som standard. TWlauncher som kommer med telefonen lar deg ikke gjøre dette uten root.

 

Mailen må noen andre svare på:)

Endret av sp0
Lenke til kommentar

Først av alt, homescreen. Ønsker å få satt dette til screen 4,5 og 6, så jeg kan bla meg begge veier ifra den.

Eneste muligheten jeg har funnet til nå, er å roote telefonen. Noe jeg per nå ikke ønsker å gjøre.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få gjort dette uten å gjøre store endringer på telefonen?

Det jeg gjorde var å flytte mine homescreen-widgets til side 4, 5 og 6, og det har siden fungert bra. Havner alltid på side 5 når jeg trykker på homescreen-knappen, med mindre jeg trykker to ganger. Noen annen løsning har jeg ikke lykkes med...

 

Håper Froyo gir landskapsmodus på homescreenene, samt muligheten til å redusere antallet deres. Liker TouchWiz, men den trenger noen forbedringer i mine øyne.

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Jeg sa tidligere i tråden at jeg ville gå over til OneCall for å få mer MB til bruk for telefonen til en billig penge. Chess kastet seg rundt da jeg gikk over til OneCall, og tilbyr meg nå alt fritt - hvor mye ringing, mms, sms og databruk jeg vil ut året, nesten tre måneder(kalles SjakkMatt)for en engangsavgift på kr 89,-. Etter nyttår går jeg automatisk over til dette:

 

Prisene over gjelder tom 31.12.2010. Fra 1. januar 2011 vil følgende priser gjelde for ditt abonnement:

 

Månedspris: 199 kr

 

Inkluderte potter

500 minutter tale

500 SMS

500 MB data

10 MMS

 

Superknall! :-)

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Håper Froyo gir landskapsmodus på homescreenene, samt muligheten til å redusere antallet deres. Liker TouchWiz, men den trenger noen forbedringer i mine øyne.

Enig med landskapmodus.. Men hva meiner du med å redusere antallet? Antallet homescreens? Det kan du da fra stock JF3 og videre i alle firmwares... Meny -> endre -> trykk på det røde minustegnet oppe i høyre hjørne på hver enkelt homescreen.

 

Hvis det var dette du meinte da :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Launcherpro fungerte forsåvidt fint, utenom at den gjorde så telefonen lagger, ellers gav den mange nye muligheter som var fine.

Mulig jeg har noe kjørende på "gamle" eller no fortsatt, ble ikke akkurat flytende, får se hva jeg får til.

 

Er endel ting jeg mener burde vært default på telefonen, "enkle" innstillinger som burde vært med fra release.

 

Men jeg får bare lete videre.

Lenke til kommentar

Jeg sa tidligere i tråden at jeg ville gå over til OneCall for å få mer MB til bruk for telefonen til en billig penge. Chess kastet seg rundt da jeg gikk over til OneCall, og tilbyr meg nå alt fritt - hvor mye ringing, mms, sms og databruk jeg vil ut året, nesten tre måneder(kalles SjakkMatt)for en engangsavgift på kr 89,-. Etter nyttår går jeg automatisk over til dette:

 

Prisene over gjelder tom 31.12.2010. Fra 1. januar 2011 vil følgende priser gjelde for ditt abonnement:

 

Månedspris: 199 kr

 

Inkluderte potter

500 minutter tale

500 SMS

500 MB data

10 MMS

 

Superknall! :-)

 

Se også de prisene du får når du overstiger grensene.

 

Samtalepris nasjonalt - til fastnett

0,69 kr pr minutt

Samtalepris nasjonalt - til mobilnett

0,69 kr pr minutt

Startpris pr samtale 0,89 kr

SMS-pris 0,49 kr

MMS 1,50 kr

Data-pris pr MB 0,99 kr

 

 

Har ikke satt meg inn i så veldig mange mobil leverandører.

Men, er dette et godt tilbud fra chess ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Enig med landskapmodus.. Men hva meiner du med å redusere antallet? Antallet homescreens? Det kan du da fra stock JF3 og videre i alle firmwares... Meny -> endre -> trykk på det røde minustegnet oppe i høyre hjørne på hver enkelt homescreen.

 

Hvis det var dette du meinte da :p

Aha! Takker ;).

 

Forøvrig fikk jeg endelig tak i Tv2 sportens app til Android, viser seg at den ikke fungerer med Tele2 simkort. Tok ut kortet og voila, det fungerer. Dette gjelder bare nedlastningen, da den fungerer normalt med simkortet senere. Tele2 virker mer og mer som om de er drevet av sauer, mtp svensk på market osv... ( :p )

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Jeg sa tidligere i tråden at jeg ville gå over til OneCall for å få mer MB til bruk for telefonen til en billig penge. Chess kastet seg rundt da jeg gikk over til OneCall, og tilbyr meg nå alt fritt - hvor mye ringing, mms, sms og databruk jeg vil ut året, nesten tre måneder(kalles SjakkMatt)for en engangsavgift på kr 89,-. Etter nyttår går jeg automatisk over til dette:

 

Prisene over gjelder tom 31.12.2010. Fra 1. januar 2011 vil følgende priser gjelde for ditt abonnement:

 

Månedspris: 199 kr

 

Inkluderte potter

500 minutter tale

500 SMS

500 MB data

10 MMS

 

Superknall! :-)

 

 

Jaja,lykke til. Chess forsøkte å holde igjen min datter og sendte regn på 99.- (nå 89.-) til henne etter hun hadde gått over til One Call og takket for at hun ble hos dem. Dårlige tapere som kunne endret sine ab. før One Call gjorde det,ikke ta etter andre fordi de ikke klarer å komme på noe slikt selv.

MEN One Call kommer med nye tilbud i des. Spent på å si hva du da sier,regner med de matcher Chess :tease:

 

 

Som Spetter sier ikke noen gode priser når en overstiger 500 min osv. One Call tar 0.39 for alt

Endret av Ann50
Lenke til kommentar

Etter å ha sitti på gjerdet en stund så tok jeg steget med laste ned OCLF fra Market. Rootet og lagfix på under 2 min. Telefonen føles mer snappy (merker det mest på dialern, den var helt ødelagt før lagfixen) og programmer åpner fortere (der det kanskje var maks et sekund lagg før, åpner instant nå). Fikk 1800~ i Quadrant, 800~ før.

 

Herlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...