agnard Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 eller det er bare å trykke på volum ned noen ganger... Lenke til kommentar
Nissenakke Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 ^Sant nok. Syntes bare det var mer oversiktlig med den på samme meny som vibrasjon, siden jeg skifter en del mellom dem. Men noe stort "problem" er det jo ikke akkurat! Batteritid derimot... Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Takk, men jeg flashet telefonen på nytt jeg. Da fikk jeg lagt in one clikc lag fix også fra market, som er en annen lagfix enn den jeg brukte tidligere (og linket til over). Kan jeg få spørre hvordan du fikk flashet telefonen? Mener jeg linket til den tidligere, men slik flashet jeg telefonen: http://blog.ponsen.no/#post2 Har gjort det to ganger nå, med JM2. Første gang fordi rootingen gikk galt fordi jeg var utålmodig og trykket en tast og stoppet prosessen - omtrent samme greia da, fikk ikke startet telefonen. På samme blog er det også litt info om rooting og telenor apn-instillinger, og for adre gang sliter jeg med å sende/motta MMS. Fikk det til til slutt tidligere en gang, men husker ikke instillingene helt. Og mener jeg lagde to separate, en for internett og en for mms (etter tips på nett). Men nå fungerer altså ikke MMS igjen. EDIT: APN-innstillinger: Ser ut som det fungerer med innstillinger lastet ned herfra: https://dms.telenormobil.no/telenor/wizard.form Forskjellen er at APN = internet, Brukernavn = telenor, Passord = **** (?). Ser ut til å fungere kun med en APN, både for internett og mms. Endret 8. oktober 2010 av Zamot Lenke til kommentar
agnard Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 anngående batteri (igjen) så har jeg ikke noe problem. i går brukte jeg gps i tre timer, hørte på musikk hele dagen (via øreplugger) og var kobla til wlan en del, når jeg la meg om kvelden (kl. 12) hadde jeg 39% igjen av batteriet. Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Koblet meg til Kies i dag og ser at det er en oppdatering av Firmwaren fra J5 til J2. Bør jeg oppgradere og mister jeg alle innstillinger på telefonen etter oppgradering? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Tror ikke du mister noe (noen bekreft?), og ja du burde oppgradere til JM2 ^^ Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Koblet meg til Kies i dag og ser at det er en oppdatering av Firmwaren fra J5 til J2. Bør jeg oppgradere og mister jeg alle innstillinger på telefonen etter oppgradering? Ta alltid utgangspunkt i at du mister alt under oppgradering, så ta backup på forhånd. Da får det heller komme som en positiv overraskelse at du ikke mister noe. Som nevnt over, så bør du oppgradere (dette er min mening). Men hvis alt fungerer fint og flott for deg - hvorfor oppgradere? Du bytter vel ikke dusjen din, hvis det ikke er noe feil med den? Ta deg tid til å lese litt på de foregående sidene i denne diskusjonen, eller søk på google, hva som er forskjellig mellom de to firmwarene og gjør deg en mening om det er verdt å oppgradere eller ikke. Lenke til kommentar
agnard Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Fikk i dag muligheter mellom å velge top free og top paid i market:) Lenke til kommentar
Niram Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Fikk i dag muligheter mellom å velge top free og top paid i market:) Hm, har det vært problemer med det altså? Har hatt det helt siden jeg brukte market enabler jeg.. Lenke til kommentar
agnard Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 fra vi fikk mulighet til å kjøpe apps, har jeg bare hatt "top free" og "just in" Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Noen som har fått hevet kjøpet eller fått velge ny telefon (ikke SGS) etter ha klaget på hvor treg denne telefonen er? Min er så treg at jeg er nære på å kaste den i veggen et par ganger. Min HTC Desire var MYE bedre, men jeg ønsket større skjerm så derfor byttet jeg til SGS. Nå vurderer jeg Desire HD. Lenke til kommentar
agnard Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 har du oppgradert til jm2 via kies? Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 har du oppgradert til jm2 via kies? Har hatt følgende hele tiden:Grunnbåndsversjon: I9000XXJM1 Build-nummer: ECLAIR.XWJM2 Og den er veldig treg. Kan ta opptil ti-femten sekunder før facebook åpnes, og enda lagger det når jeg scroller i appen. Slik er det i mange andre programmer også, blant annet Twitter, meldinger og ikke minst e-post og gmail. Lenke til kommentar
nerokid Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 har du oppgradert til jm2 via kies? Har hatt følgende hele tiden:Grunnbåndsversjon: I9000XXJM1 Build-nummer: ECLAIR.XWJM2 Og den er veldig treg. Kan ta opptil ti-femten sekunder før facebook åpnes, og enda lagger det når jeg scroller i appen. Slik er det i mange andre programmer også, blant annet Twitter, meldinger og ikke minst e-post og gmail. Har samme version som du og kjenner ikkje noe til de problema du har.Men du kan jo prøve One Click Lagfix,og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Har et spørsmål angående wi-fi og sovepolicy. Har satt tlf til valget "aldri" om når man vil bytte fra wi-fi til mobildata. Men allikevel ser jeg at når jeg vekker opp tlf etter en stund, så er wi-fi-symbolet borte og 3g/edge-symbolet er aktivt med piler som indikerer datatrafikk. Dette gjelder når tlf ligger hjemme selv med sterkt wi-fi signal. Heldigvis har jeg mobilsurf Large, for når jeg ringte til Tele2 i dag for å sjekke forbruk så hadde jeg brukt 2MB over grensen på 1GB. Akkurat i tide til å unngå krise.. Men hva kan det ha seg at wi-fi går i dvale selv når jeg har valgt settingen "aldri" på sovepolicy? Uppdatering: Sjekket med å pinge tlf's IP-adresse når tlf sov. Kunne ikke sende ping til tlf da, selv med sovepolicy satt til "aldri" Så snart jeg vekket opp tlf, kunne jeg sende ping til wi-fi. Dette er jo en alvorlig bug (JM2) som vil koste dyrt med tanke på at tlf switcher over til 3G/Edge når den ikke skal det Fant ut at ved å kontinuerlig pinge tlf når den har skjermen avslått (fremdeles sovepolicy "aldri" på wi-fi) så fikk jeg kontakt etter ca 30 sekunder med pinging). Det som er litt rart er at i pingingen står det: -svar fra 192.168.0.101: Målverten kan ikke nås -svar fra 192.168.0.101: Målverten kan ikke nås -svar fra 192.168.0.101: Målverten kan ikke nås -svar fra 192.168.0.101: Målverten kan ikke nås Pakker sendt=4, mottatt=4, tapt=0 (0 % tap) Så man ser her at selv om tlf ikke kan nås, mister man ikke sendte pakker (mottatt 4, 0% tap) Og som sagt etter å ha gjort dette i ca 30 sek får man dette med skjermen av: pinger 192.168.0.205 med 32 byte data: -svar fra 192.168.0.205: byte=32 tid=2144ms TTL=64 -svar fra 192.168.0.205: byte=32 tid=2ms TTL=64 -svar fra 192.168.0.205: byte=32 tid=576ms TTL=64 -svar fra 192.168.0.205: byte=32 tid=1004 TTL=64 Gjennomsnittlig tid for tur-retur = 951ms Med skjermen påslått: -svar fra 192.168.0.205: byte=32 tid=305ms TTL=64 -svar fra 192.168.0.205: byte=32 tid=225ms TTL=64 -svar fra 192.168.0.205: byte=32 tid=145ms TTL=64 -svar fra 192.168.0.205: byte=32 tid=53ms TTL=64 Gjennomsnittlig tid for tur-retur = 102ms Så man kan tenke seg at selv med sovepolicy på wi-fi til "aldri" så har den en lett dvale allikevel. Dette inntrer først når skjermen har vært avslått i ca 15 minutter. Dette påvirker f.eks instant messenger-programmer som f.eks e-Buddy hvor jeg kjører MSN på. Kontaktene mine ser meg som offline her. Vet ikke ennå om f.eks jeg kan motta e-mail når skjermen er avslått, skal testes. Noen som kan bekrefte / poste en fix /workaround? Dette er ikke holdbart. OBS: i de tre ping-eksemplene ser man to forskjellige IP'er. I det første pinget er det 192.168.0.101 (pcen min) som rapporterer at mobilen (192.168.0.205) ikke kan nås. Lenke til kommentar
kafan Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har en feilmelding. "Synk. opplever for øyeblikket problemer. Det er snart tilbake." Denne har jeg hatt i noen timer nå. Er dette vanlig og er det noe jeg kan gjøre for å løse dette ? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Testet nettopp SGSen min med runkeeper ute ved å gå noen km. GPSen er temmelig nøyaktig, ifølge trackingen runkeeper lager. Samt at jeg stakk innom posten og noen andre bygninger. Det viste seg da at GPSen ikke mistet signalet til mobilen, hvis jeg tolker det rett. Jeg mener, GPS iconet øverst i displayet var kosntant på og blinket ikke da jeg var innom dise bygningene. Endret 9. oktober 2010 av spetter Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Testet nettopp SGSen min med runkeeper ute ved å gå noen km. GPSen er temmelig nøyaktig, ifølge trackingen runkeeper lager. Samt at jeg stakk innom posten og noen andre bygninger. Det viste seg da at GPSen ikke mistet signalet til mobilen, hvis jeg tolker det rett. Jeg mener, GPS iconet øverst i displayet var kosntant på og blinket ikke da jeg var innom dise bygningene. Runke-Per er et ganske godt program. GPSen er så nøyaktig at man kan se hvilken side av veien man har tatt. Men jeg fikk problemer med at programmet hang seg opp ganske ofte. Dette gjaldt kun skjermbildet, trackinga gikk fremdeles i bakgrunnen. Dette gjorde at jeg ikke kunne trykke pause når jeg ville til tider. Nå kjører jeg betal-appen AllSport fra Trimbleoutdoors heller. Mye bedre tracking og oppsett av skjermbilder. Like nøyaktig OG den fryser ikke. Den har også muligheten til å deaktivere auto-oppdagelse av hvile. Hvile-oppdagelse har jeg dårlige erfaringer med. Edit: Det som gjør både RunKeeper og AllSport suverene er filterene de bruker for å fjerne spikes i GPS-unøyaktigheter. Slutt på at man plutselig har spasert i plutselige 200km/t Endret 9. oktober 2010 av gammalerik Lenke til kommentar
spetter Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Testet nettopp SGSen min med runkeeper ute ved å gå noen km. GPSen er temmelig nøyaktig, ifølge trackingen runkeeper lager. Samt at jeg stakk innom posten og noen andre bygninger. Det viste seg da at GPSen ikke mistet signalet til mobilen, hvis jeg tolker det rett. Jeg mener, GPS iconet øverst i displayet var kosntant på og blinket ikke da jeg var innom dise bygningene. Runke-Per er et ganske godt program. GPSen er så nøyaktig at man kan se hvilken side av veien man har tatt. Men jeg fikk problemer med at programmet hang seg opp ganske ofte. Dette gjaldt kun skjermbildet, trackinga gikk fremdeles i bakgrunnen. Dette gjorde at jeg ikke kunne trykke pause når jeg ville til tider. Nå kjører jeg betal-appen AllSport fra Trimbleoutdoors heller. Mye bedre tracking og oppsett av skjermbilder. Like nøyaktig OG den fryser ikke. Den har også muligheten til å deaktivere auto-oppdagelse av hvile. Hvile-oppdagelse har jeg dårlige erfaringer med. Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå