Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

kjøp heller et Sandisk class 2 32 GB kort til under 800kr, superpris til et superkort :) hastighet er mer enn nok for HD, da den skriver i 5MB\s og leser i over 10MB\s

Hvordan vil det fungere med krevende apps, som f.eks spill, videospillere etc på et slikt kort? Vil helst unngå lag. Hvordan kan jeg gjenkjenne SD Class 2 kort?

 

Aldri hatt noe problem med spill eller noe annet :)

 

 

Sandisk står det på selve kortet samt tallet 2:

post-14922-1286483786,6972_thumb.jpg

Endret av Squy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er mobilen i hus og har noen spørsmål:

 

Har planer om å roote mobilen og installere lagfix. Men hva er egentlig root?

 

Har registrert gmailen min(som egentlig bare er en mail med masse søppelpost), og jeg får notification hver gang jeg får mail derfra. Hvordan endrer jeg det slik at jeg ikke får notification derfra, men heller fra en hotmail account?

 

Noen apps. anbefalinger som er nyttige?

 

Det var vel de spørsmålene jeg hadde nå.. kommer sikkert flere :p

Endret av reid91
Lenke til kommentar

En ting å tenke på er jo BUS'n i selve telefonen. Hvis den f.eks. klarer å skrive maks 6MB/s (20 Mbit) - så er det jo ikke noe poeng i å ha ett class 10 kort, for de siste 4MB/s kan du ikke utnytte.

Jeg aner ikke hva slags hastigheter som er oppnåelige på telefonen vår (prøvde å google det), så hvis noen finner dette noe sted, så si gjerne i fra!

 

* Class 2: 8 Mbit/s

* Class 4: 15 Mbit/s

* Class 6: 20 Mbit/s

* Class 10: 30 Mbit/s

 

Kilde class rating

 

Er det noen som vet MAX skrive hastighet på opptakene på telefonen? Fant ut på Samsung sine sider at telefonen tar opp 720p@30fps. Men hvor mye videoen blir komprimert - og hvor mange bit kameraet er på, finner jeg ingen steder. La oss gjøre litt research! :D

Lenke til kommentar

Angående root spørsmål så blir det besvart nesten annenhver side i denne tråden. så anbefaler bare å lese store deler av tråden-

Ja det er mye, men ja du lærer veldig mye også.

 

Føler meg virkelig noob her fordi jeg pleier å klare dette ganske greit selv men.. har installert Samsung USB driver for x64 som jeg fant på google. Men når jeg kobler til telefonen så får jeg opp at enhetsdriver ikke er installert, og når jeg da trykker root, så havner jeg ikke i noen "recovery mode"...???

 

Så så jeg på den andre guiden din på hvordan du legger inn musikk. Gjorde alt du sa, og kom inn på sd kortet hvor det også lå andre mapper som "Android", "layar", "data" osv. Lagte en annen mappe der som jeg kalte musikk og la en musikk fil innpå, men finner den ikke igjen på musikkavspilleren inne på telefonen. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

Sett den i usb debugging modus før du skal roote gjennom pc'n.

 

 

musikken: Hvilken fil er musikken?

 

Satte den i usb debugging modus og da installerte den driveren, men skjedde heller ingenting nå når jeg trykket på rootme.bat filen(er vel den jeg skal trykke på?)

Lenke til kommentar

Prøver meg på denne guiden så får vi se:

 

 

For Root --- http://www.multiupload.com/JHIFK9K80P

 

place the update zip on internal sd card (VERY IMMPORTANT DO NOT UNZIP THE FILE JUST LEAVE AS UPDATE.ZIP ) then turn phone off and reboot in recovery mode. Hold volume up and power and home button until the samsung boot screen appears the let go and you will boot to recovery.

then use volume key to pick second option down apply update via .zip and use

home key to select.

It will take seconds and your phone will reboot and thats it your rooted.

you will see a new app called superuser permission, you dont have to run this just leave it.

 

for the lag fix ----- http://forum.xda-developers.com/showp...

 

download the update.zip from here and again follow the same steps as above. remember to remove the first root update zip first.

 

when you install this update zip you will have an app called MCR scripts which you run. its will give you three options. lagfix1024 lagfix 512 removefix

 

I recomend the first one if you have plenty a memory available. Make sure you do have enough before selecting one. it will run a console with some txt in but just let it go. It may want you to click and accept permission at first, if it does just allow. You must not touch the phone once it starts to do the fix just leave, you will see some txt scroll up the screen after 5 to 10 mins and then it will say complete. MAKE SURE IT SAY'S COMPLETE BEFORE YOU QUIT OUT.

Once thats done you are done.

Lenke til kommentar

Da har jeg rootet den og holder på med lagfix.

 

Eneste som mangler nå er å få musikk på mobilen. Har altså laget en mappe på sd kortet og lagt en .mp3 musikk fil inn der, men den finner den ikke igjen på musikkspilleren på mobilen når jeg kobler fra igjen. What to do?

Lenke til kommentar

Da har jeg rootet den og holder på med lagfix.

 

Eneste som mangler nå er å få musikk på mobilen. Har altså laget en mappe på sd kortet og lagt en .mp3 musikk fil inn der, men den finner den ikke igjen på musikkspilleren på mobilen når jeg kobler fra igjen. What to do?

 

Fan utav det :D

 

drev og overførte en snarvei fil og det funket selvsagt ikke. Fikk forresten 2266 i benchamrk score etter lagfix og root. Det er bra regner eg med.

 

Siste spørsmål(så langt):

Får notification når jeg får mail fra gmailen som jeg registrerte. Men det er en søppelmail så jeg vil heller få notification fra en annen hotmail account. Hvordan endrer jeg dette? Virker også som om de jeg får mail av lagres i kontaktlisten, noe jeg heller ikke vil ha noe av.

Endret av reid91
Lenke til kommentar

Gå i Gmail appen, og velg "accounts" fra menyen. Legg til en ny account (om du vil ha hotmail kan du google deg til hvordan du får hotmail på android), etter at du har det TROR jeg du skal kunne fjerne den andre gmail kontoen fra appen.. Er ikke helt sikker, gjorde noe lignende på gamle htc heroen min.

 

Det med kontakter kan du løse ved å gå til innstillinger > data og synkronisering, gmail kontoen din > fjern avhukingen på synk kontakter.

 

Liten sykdom galaxy lider av er at når du har på WCDMA og GSM, så velger den automatisk 3g / super3g om det er signaler for dette. Men om det er litt ustabilt så hopper den ofte til edge og tilbake.. Dette klarte gamle htc heroen min fint uten noen tilkoblingsproblemer. Men med en gang det bytter sånn på galaxy s så mister applikasjonen jeg bruker tilkobling og jeg må evt prøve på nytt..

Altså overgangen mellom super3g/3g/edge er ikke "smooth".

Lenke til kommentar

Gå i Gmail appen, og velg "accounts" fra menyen. Legg til en ny account (om du vil ha hotmail kan du google deg til hvordan du får hotmail på android), etter at du har det TROR jeg du skal kunne fjerne den andre gmail kontoen fra appen.. Er ikke helt sikker, gjorde noe lignende på gamle htc heroen min.

 

Det med kontakter kan du løse ved å gå til innstillinger > data og synkronisering, gmail kontoen din > fjern avhukingen på synk kontakter.

 

Liten sykdom galaxy lider av er at når du har på WCDMA og GSM, så velger den automatisk 3g / super3g om det er signaler for dette. Men om det er litt ustabilt så hopper den ofte til edge og tilbake.. Dette klarte gamle htc heroen min fint uten noen tilkoblingsproblemer. Men med en gang det bytter sånn på galaxy s så mister applikasjonen jeg bruker tilkobling og jeg må evt prøve på nytt..

Altså overgangen mellom super3g/3g/edge er ikke "smooth".

 

Takk for hjelpen, skal se hva jeg får til :)

Lenke til kommentar

Har rootet min herlighet, egentlig med tanke på lagfix. Men ble litt usikker da jeg leste at den oppretter en partisjon i internminnet. Forsåvidt greit, men 1024 mb er jo en del (selv om jeg sikkert vil slite med å fylle resten med drit).

 

Mitt spørsmål er derfor:

Hvorfor 1024? Kan man velge noe annet? Isåfall, har noen prøvd noe annet?

 

Jeg vil helst vite litt mer, selv om jeg har skjønt at fordelene med lagfix sikkert burde overgå min skepsis. :)

 

 

edit: feil informasjon

Endret av ckl77
Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående wi-fi og sovepolicy. Har satt tlf til valget "aldri" om når man vil bytte fra wi-fi til mobildata. Men allikevel ser jeg at når jeg vekker opp tlf etter en stund, så er wi-fi-symbolet borte og 3g/edge-symbolet er aktivt med piler som indikerer datatrafikk. Dette gjelder når tlf ligger hjemme selv med sterkt wi-fi signal.

 

Heldigvis har jeg mobilsurf Large, for når jeg ringte til Tele2 i dag for å sjekke forbruk så hadde jeg brukt 2MB over grensen på 1GB. Akkurat i tide til å unngå krise.. Men hva kan det ha seg at wi-fi går i dvale selv når jeg har valgt settingen "aldri" på sovepolicy?

 

Uppdatering: Sjekket med å pinge tlf's IP-adresse når tlf sov. Kunne ikke sende ping til tlf da, selv med sovepolicy satt til "aldri" Så snart jeg vekket opp tlf, kunne jeg sende ping til wi-fi. Dette er jo en alvorlig bug (JM2) som vil koste dyrt med tanke på at tlf switcher over til 3G/Edge når den ikke skal det

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Angående batterilevetid:

 

For noen dager siden oppgraderte jeg firmwaren fra JF3 (som telefonen kom med) til JM1 (som ser ut til å være siste offisielle i Kies) - og nå ser det ut som telefonen faktisk har fått dårligere batteritid... :-/

 

Det er ikke snakk om dramatiske endringer, men det er merkbart. Bruker Gauge Battery Widget som viser batteritid i prosent, og mens telefonen før bare gikk ned en eller to prosent i løpet av en natt (med all data/GPS/WiFi slått av), mister jeg nå en fem-seks prosent. Og i løpet av arbeidsdagen kryper også prosenten jevnt nedover, mens den før nesten ikke endret seg så lenge telefonen var idle. Har ikke installert eller endret på noe annet, så dette var skuffende... Andre som har opplevd det samme?

 

Og forresten - hvorfor erstattet Samsung lydløs-ikonet med GPS-ikon i nedtrekksmenyen i front? Mye mindre nyttig etter min mening. Noen enkel måte å endre dette på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...