Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Da var et stk 16 GB sdhc klasse 10 i hus, og installert i telefonen.

Går rimelig kjapt å overføre musikk til den, samt video i hd er nå fantastico.

Skal kjøpe et slikt selv, da jeg bruker et 4 år gammelt 1GBs kort atm. Hvor fant du det (da tenker jeg på klasse 10)?

Kjøpte fra multicom.no

Kostet vel ca 750,- da er du i hvertfall sikret flytende videoopptak i HD kvalitet. Ellers så går det unna med filoverføring til kortet. Så vidt jeg har skjønt så har vel hastigheten også faktisk noe å si ved apps2disk som kommer med froyo. Har i hvertfall lest om flere som har kjøpt raskere minnekort og fått en liten ytelsesboost ved enkelte oppgaver.

Skal du bare høre på musikk, holder klasse 2 som regel i massevis hvis det er fra en kjent produsent som kingston eller transcend.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjekt valg det ;)

Kjøpte min første app på market idag, gikk jo veldig greit. 

Ser også at market'et mitt er oppdatert, nå har jeg autoupdate og update all-valg på min JM2(2.1) telefon :)

@Hunvaakaren: Innstillinger -> Om Telefonen -> Buildnummer helt nederst; (ECLAIR.XWJM2 har jeg) -- eller telefon og skrive *#*#1234#*#* og se på PDA..

Fant den. jeg har ECLAIR.XWJFB.  Så jeg kan ikke ha det programmet som hu mor har på sin telefon?

Og jeg lurer på en ting, hvordan kan man kjøpe apps på markedet?? :)

Ja, da har du en gammel firmware som ikke støtter denna oppgavehandleren. Oppgrader til JM2 foreksempel.

Ang. batteri så er det veldig forskjellig hva vi opplever, ja. Selv har jeg på sync av K-9 hver time, gmail push, vær-synk, osv osv, alltid wifi på, 3g utenfor wifi-dekning, auto brightness på skjermen.. og min varer 2 døgn og noen timer til. Er tydelig at dere har noen apps som drar strøm, men vanskelig å finne ut hva det kan være.

Lenke til kommentar

Jeg swapper jo en del musikk og video etc mellom telefon og pc, så da er det greit med litt hastighet. Så blir det spennende å se om det gir noe særlig utslag når det kommer til apps2disk og loading etc. Flere mener det har bra effekt, så vi får se.

Klasse 10 betyr jo i utgangspunktet at du er garantert en minimumshastighet på enkelte oppgaver. - Men sånn jeg har forstått det så er de ofte av bedre kvalitet ellers og gir generelt bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Kjekt valg det ;)

Kjøpte min første app på market idag, gikk jo veldig greit. 

Ser også at market'et mitt er oppdatert, nå har jeg autoupdate og update all-valg på min JM2(2.1) telefon :)

@Hunvaakaren: Innstillinger -> Om Telefonen -> Buildnummer helt nederst; (ECLAIR.XWJM2 har jeg) -- eller telefon og skrive *#*#1234#*#* og se på PDA..

Fant den. jeg har ECLAIR.XWJFB.  Så jeg kan ikke ha det programmet som hu mor har på sin telefon?

Og jeg lurer på en ting, hvordan kan man kjøpe apps på markedet?? :)

Ja, da har du en gammel firmware som ikke støtter denna oppgavehandleren. Oppgrader til JM2 foreksempel.

Ang. batteri så er det veldig forskjellig hva vi opplever, ja. Selv har jeg på sync av K-9 hver time, gmail push, vær-synk, osv osv, alltid wifi på, 3g utenfor wifi-dekning, auto brightness på skjermen.. og min varer 2 døgn og noen timer til. Er tydelig at dere har noen apps som drar strøm, men vanskelig å finne ut hva det kan være.

Hvordan oppgraderer jeg da? :) hehe

Lenke til kommentar

For moroskyld testet jeg nå 16gb klasse 10 kortet mot et 8gb klasse 2 kort. Begge var formaterte. Samme usbekabel og samme usbkontakt ble brukt.

Jeg overførte en fil på 1,98 GB fra pc til kortene:

klasse 2 kortet: 6 min og 30 sekunder.

klasse 10 kortet: 4 min.

Lenke til kommentar

For moroskyld testet jeg nå 16gb klasse 10 kortet mot et 8gb klasse 2 kort. Begge var formaterte. Samme usbekabel og samme usbkontakt ble brukt.

Jeg overførte en fil på 1,98 GB fra pc til kortene:

klasse 2 kortet: 6 min og 30 sekunder.

klasse 10 kortet: 4 min.

Man må huske på at "class" angir minimum hastighet på kortet i MB/sek. SanDisk sine minnekort vil jeg påstå er de beste på markedet. Det er helt vanlig med SanDisk sine kort å få mye høyere ytelse enn minimum spesifisert. Jeg har selv et class 2 på 16GB. Dette skrives til i så høyt som 9MB/sek i masselagringsmodus.

4,5 ganger høyere enn minimum angitt er ganske greit :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen her med gode linker til fine bakgrunner som matcher denne telefonen?

Last ned en gratis app som f.eks Mabilo fra Market. De har en base på 50.000 bakgrunner. Med appen laster du bakgrunner rett inn på tlf, velger enten "download" eller "set wallpaper" uten å måtte knote gjennom windows og diverse mikkmakk med fila.

Lenke til kommentar

Sitter med Galaxy S'en til en venninne og hun er frustrert over at hun ikke får spilt av .wmv filer. Noen som har peiling?

Også lurer hun på den enkleste måten å overføre kontakter fra en Nokia til Galaxy S'en...

For standard film formater last ned mPlayer fra market, den kan spiller av det meste med superkvalitet og har tekst-støtte i tillegg. For andre rare formater, last ned RockPlayer, denne takler det meste.

Kan hun ikke bruker simkortet som et mellom flyttingsmiddel, altså overfører kontakter til simkortet fra Nokia, så overfører kontakter fra simkortet til Galaxy s. Gjentar til alle kontaktene er overført. Ellers fins det en mulighet med synching til PC eller Google, den har jeg ikke brukt selv så vet ikke hvordan den fungerer helt.

Lenke til kommentar

For de som sliter med batteri.. En liten oppdatering.

I dag har jeg monitorert nøyaktig hvordan batteriet er brukt..

Jeg har pratet i telefonen ca 1 time, sendt 3 MMS og 15 SMS, fått ca like mange svar (kun en MMS inn, resten SMS)

Jeg har lest mail på telefonen, totalt 18 mail i dag. (K-9)

Ellers har jeg brukt Cardio Trainer i totalt 4 og en halv time, da med GPS-oppdatering hvert 10. sekund.

Utover dette har jeg vært litt på facebook, sjekket noen websider og sånt..

Telefonen ble tatt av lading klokken 0600, og nå er klokken 2215.

Batteriet viser nå 31% igjen..

Med den bruken vil jeg si det er imponerende!

iPhone 3Gen var gjerne tom langt tidligere..

Lenke til kommentar

Da var et stk 16 GB sdhc klasse 10 i hus, og installert i telefonen.

Går rimelig kjapt å overføre musikk til den, samt video i hd er nå fantastico.

Skal kjøpe et slikt selv, da jeg bruker et 4 år gammelt 1GBs kort atm. Hvor fant du det (da tenker jeg på klasse 10)?

kjøp heller et Sandisk class 2 32 GB kort til under 800kr, superpris til et superkort :) hastighet er mer enn nok for HD, da den skriver i 5MB\s og leser i over 10MB\s

Lenke til kommentar

Takk, men jeg flashet telefonen på nytt jeg. Da fikk jeg lagt in one clikc lag fix også fra market, som er en annen lagfix enn den jeg brukte tidligere (og linket til over).

Så da er det på'n igjen fra scratch, driver å installerer programmer nå. Det som tar mest tid er å fikse telefonboken (rette æøå som bare blir et symobol etter import av hele telefonkatalogen via vCard fra en annen telefon via bluetooth, så koble alle kontakter mot facebook som ikke blir koblet automatisk pga. avvikende navn/manglende nr, legge inn nummer som ikke lå på den andre telefonen...).

Er det noen måte å unngå å synce alle fødselsdager fra facebook-kalenderen inn i samsung/google kalenderen? Og events som jeg ikke har akseptert?

Kan jeg få spørre hvordan du fikk flashet telefonen?

Sitter her med en stykk telefon med svart skjerm. Når power-knappen trykkes, vises den første Samsung-skjermen før den går i svart og spiller av oppstartsmelodien - and that's it :-( Det vil si; menu- og back-knapp lyser opp ved berøring - uten at det hjelper akkurat. Kommer meg heller ikke inn i menyer vha vol.ned/home/power eller vol.opp/home/power.

Eller kanskje noen andre her har løsninger? Vil i så fall bli meget takknemlig.

Frustrert.

Edit: Ja, har kjørt root og lag-fix.

Endret av Mr. Walker
Lenke til kommentar

kjøp heller et Sandisk class 2 32 GB kort til under 800kr, superpris til et superkort :) hastighet er mer enn nok for HD, da den skriver i 5MB\s og leser i over 10MB\s

Hvordan vil det fungere med krevende apps, som f.eks spill, videospillere etc på et slikt kort? Vil helst unngå lag. Hvordan kan jeg gjenkjenne SD Class 2 kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...