Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg må dessverre slenge meg på de som klager litt over batteritiden. Den har merkbart gått litt ned etter jeg oppdaterte til JM2 fra JF3. I natt gikk den faktisk tom for strøm ved å bare ligge idle, jeg hadde ca 30% når jeg la meg, og den var avslått og tom i morges. Dette synes jeg er meget merkelig og det var ingen andre programmer gående enn vanlig. Vanligvis går det knapt ned noen % over natta. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jailbreaket JM2 med One Click Lag Fix og strict memory-setting.

 

Kan noen linke til hvordan/hvor man laster ned disse tingene (eller holder det med de to linkene jeg fant, med unntak av strict memory setting som jeg ikke har noen link til).

 

Og er det JM2 eller JM8 som er best?

 

Root og lagfix har jeg skrevet en miniguide på et par sider tilbake, bare å lete der.

 

ang memory settings så er det et program i market som heter "Autokiller memory", hvor du kan endre hvordan android behandler minne et eller annet greier jeg ikke har lest meg så mye inn på xb

Lenke til kommentar

i One Click Lag Fix har man også minnehåndtering.

Dette ligger under "Alter minfree"

 

For å roote måtte jeg først lete litt rundt andre steder, siden min telefon ikke lar seg boote opp i Recovery-mode.

 

Jeg brukte den du finner info om her:

http://www.addictivetips.com/mobile/how-to-root-and-unroot-samsung-galaxy-s-i9000-with-a-single-click/

 

Men .exe-fila lot seg ikke fyre opp, så jeg brukte rett og slett god gammel vane og kjørte i gang riktig bat-fil.

 

Etter å ha rootet satt jeg så opp One Click Lag Fix, og vips så ble telefonen en helt annen å bruke.. Fantastisk rask og god!

 

Score i Quadrant gikk fra ca 800 til rundt 2200.

Lenke til kommentar

Hjelp!

Telefonen har klikket, den vil ikke slå seg på - det er bare Samsung Galaxy S introduksjons-snutten som kommer og blir stående, etter hvert så lyser kun retur og meny knappen (nederst).

 

Har prøvd å holde volum ned og power-knappen, men kommer ingen meny med reset.

(Det er det nærmeste jeg har prøvd å resette/flashe)

 

Det skjer ingen ting om jeg kobler til PC.

 

Finnes det noen triks, har ikke lyst å flashe telefonen igjen da jeg ikke vil miste kontakter, innstillinger, ord som jeg har skrevet i SMS, apps...

 

Har flashet og rootet tlf og lagt in one click lag fix tidligere.

EDIT: Denne lag-fixen har jeg brukt: http://www.tiagoespinha.net/2010/08/samsung-galaxy-s-lag-issue-and-how-to-fix-it/

Lastet nedny firmware fra en norsk side som også hadde flash instruksjoner, men finner den ikke igjen. Noen tips?

EDIT3: Her var den: http://ponsen.no/blog1.php/2010/08/02/howto-flash-firmware-samsung-galaxy-s

 

EDIT2: Trykket pil ned, tasten i midten nederst, og powerknappen, så kom "Downloading.. Do not turn off Target!!!" og gul trekant med androidfiguren med spade. Slik har den stått en stund nå.. Jeg husker ikke om/hvilken update.zip fil som kan ha ligget igjen, trolig lag fix-filen..

 

EDIT4: Jeg synes batteriet har bedret seg etter hvert, (noen uker). Bruker 3G på, mye bluetooth, og wlan hjemme, men veldig variert bruk hvor mye jeg ringer/surfer. Men føler den må lades hver dag, eller dvs. to dager går som regel greit, men surt å gå tom på slutten av dag to. Generelt kan det lønne seg å tømme batteriet helt en gang i blant (gjelder også litium batterier).

Prøv å hold [Volum Opp] + [Hjem] + [Power] (i denne rekkefølgen). Da starter du "Recovery mode", istedet for "Download mode". "Download mode" brukes når du skal flashe, og den vil stå der til det skjer noe rundt oppdatering.

I recovery mode navigerer du med volum opp og volum ned. Prøv å slett cache og gjenopprett fabrikk innstillinger herfra. (Fabrikk innstillinger kan nok slette alle kontakter o.l.

Lenke til kommentar

Takk, men jeg flashet telefonen på nytt jeg. Da fikk jeg lagt in one clikc lag fix også fra market, som er en annen lagfix enn den jeg brukte tidligere (og linket til over).

 

Så da er det på'n igjen fra scratch, driver å installerer programmer nå. Det som tar mest tid er å fikse telefonboken (rette æøå som bare blir et symobol etter import av hele telefonkatalogen via vCard fra en annen telefon via bluetooth, så koble alle kontakter mot facebook som ikke blir koblet automatisk pga. avvikende navn/manglende nr, legge inn nummer som ikke lå på den andre telefonen...).

 

Er det noen måte å unngå å synce alle fødselsdager fra facebook-kalenderen inn i samsung/google kalenderen? Og events som jeg ikke har akseptert?

Lenke til kommentar

Får mest sannsynlig mobilen idag, ås har et lite spørsmål når det er så mye snakk om batteritiden. Påvirker det batteri levetiden å slå mobilen på med en gang du har sett den på lading første gang istedenfor å la den lade helt ut og så skru den på? Første gang er ganske viktig husker jeg rett..?

Lenke til kommentar

Får mest sannsynlig mobilen idag, ås har et lite spørsmål når det er så mye snakk om batteritiden. Påvirker det batteri levetiden å slå mobilen på med en gang du har sett den på lading første gang istedenfor å la den lade helt ut og så skru den på? Første gang er ganske viktig husker jeg rett..?

 

Nuppz.

 

Ang. Batteri tid så er den meget bra synes jeg.

Dere som sliter med deen har ikke satt apps til å synce i bakgrunnen?

Lenke til kommentar

Kjekt valg det ;)

 

Kjøpte min første app på market idag, gikk jo veldig greit. 

Ser også at market'et mitt er oppdatert, nå har jeg autoupdate og update all-valg på min JM2(2.1) telefon :)

 

@Hunvaakaren: Innstillinger -> Om Telefonen -> Buildnummer helt nederst; (ECLAIR.XWJM2 har jeg) -- eller telefon og skrive *#*#1234#*#* og se på PDA..

 

 

Fant den. jeg har ECLAIR.XWJFB. Så jeg kan ikke ha det programmet som hu mor har på sin telefon?

 

Og jeg lurer på en ting, hvordan kan man kjøpe apps på markedet?? :)

Lenke til kommentar

Sitter med Galaxy S'en til en venninne og hun er frustrert over at hun ikke får spilt av .wmv filer. Noen som har peiling?

 

Også lurer hun på den enkleste måten å overføre kontakter fra en Nokia til Galaxy S'en...

 

WMV filer må konverteres til et annet format. WMV er Microsofts teknologi, og så lenge produsenten av telefonen (Samsung) ikke betaler for lisens til å vise dette formate, vil det ikke støttes.

 

Det finnes omveier, men akkurat med WMV er jeg usikker på om de åpne kodekene har blitt portet til ARM arkitekturen. Dermed er konvertering den letteste løsningen.

 

Kontakter fra Nokia kan overføres via Gmail, Outlook, .vcs og lignende. Det er mulig Kies har støtte for å importere andre formater også, men har ikke helt oversikten.

Lenke til kommentar

Kjekt valg det ;)

 

Kjøpte min første app på market idag, gikk jo veldig greit. 

Ser også at market'et mitt er oppdatert, nå har jeg autoupdate og update all-valg på min JM2(2.1) telefon :)

 

@Hunvaakaren: Innstillinger -> Om Telefonen -> Buildnummer helt nederst; (ECLAIR.XWJM2 har jeg) -- eller telefon og skrive *#*#1234#*#* og se på PDA..

 

 

Fant den. jeg har ECLAIR.XWJFB. Så jeg kan ikke ha det programmet som hu mor har på sin telefon?

 

Og jeg lurer på en ting, hvordan kan man kjøpe apps på markedet?? :)

 

Spør mor om å låne visakortet, så går det greit :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjekt valg det ;)

 

Kjøpte min første app på market idag, gikk jo veldig greit. 

Ser også at market'et mitt er oppdatert, nå har jeg autoupdate og update all-valg på min JM2(2.1) telefon :)

 

@Hunvaakaren: Innstillinger -> Om Telefonen -> Buildnummer helt nederst; (ECLAIR.XWJM2 har jeg) -- eller telefon og skrive *#*#1234#*#* og se på PDA..

 

 

Fant den. jeg har ECLAIR.XWJFB. Så jeg kan ikke ha det programmet som hu mor har på sin telefon?

 

Og jeg lurer på en ting, hvordan kan man kjøpe apps på markedet?? :)

 

Spør mor om å låne visakortet, så går det greit :thumbup:

 

 

 

Har visa kort selv :) Men får bare opp free apps på markedet. Hvordan får jeg frem de som koster penger? Og hvordan kjøper jeg??

Lenke til kommentar

Kjekt valg det ;)

 

Kjøpte min første app på market idag, gikk jo veldig greit. 

Ser også at market'et mitt er oppdatert, nå har jeg autoupdate og update all-valg på min JM2(2.1) telefon :)

 

@Hunvaakaren: Innstillinger -> Om Telefonen -> Buildnummer helt nederst; (ECLAIR.XWJM2 har jeg) -- eller telefon og skrive *#*#1234#*#* og se på PDA..

 

 

Fant den. jeg har ECLAIR.XWJFB. Så jeg kan ikke ha det programmet som hu mor har på sin telefon?

 

Og jeg lurer på en ting, hvordan kan man kjøpe apps på markedet?? :)

 

Spør mor om å låne visakortet, så går det greit :thumbup:

 

 

 

Har visa kort selv :) Men får bare opp free apps på markedet. Hvordan får jeg frem de som koster penger? Og hvordan kjøper jeg??

 

Bruker du Market-appen som ligger under programmer? Hvis du finner betal-app der,starter du bare installasjonen og blir underveis bedt om betalingskort.

Ellers vil jeg anbefale Appbrain: http://www.appbrain.com/

Installer Android app og Fast Web Installer. Meget fornøyd med det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...