Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har nylig kjøpt meg Samsung Galaxy S.

Og jeg har et par spm.

Hvordan legger jeg inn musikk på telefonen?

Hvordan legger jeg inn bilder på telefonen?

Og mora mi har samme tlf og hun har et program på framsiden der man kan gå inn på og se hvilke program som kjører. Hun har heller ikke lastet ned noen apps. Noen som kjenner til den? Var der når hun starta telefonen og jeg har ikke sånn.

gidder ikke forklare driverinstallasjon, så tar det på enkle måten:

Gå til innstillinger > programmer > utvikling og huk av på USB debugging

Koble så telefonen til pc'n og dra ned den baren på toppen og trykk USB tilkoblet, etterfulgt av "Montèr".

Nå viser telefonen seg som et minnekort på daten din.

Da lager du en mappe kalt "musikk" eller hva du nå enn vil. Legg all musikken du vil ha inn i den mappen. Android finner musikkfilene selv og legger de til i spilleren.

Akuratt samme gjør du når det gjelder bilder.

Programmet du snakker om er Oppgavebehandling

Det finner du på "programmer" og i mitt tilfelle ihvertfall på side 2.

Takk for den, skal prøve å legge musikk og knask inn på telefonen senere ikveld.

Men jeg fant ingen oppgavebehandling. Hmm... Har sett over alt i hele telefonen..

Og hvordan kan man kjøpe apps inne på marked??

Lenke til kommentar

Å sette på USB Debugging er vel unødig tungvint..

Man kan ved å gå til Settings, About Phone, USB Settings for å velge hva slags modus den skal være i.. (Jeg har på Ask on connection..)

Står den i Mass storage kan du vel bruke den som en tilkoblet disk, og det samme kan du faktisk om den står i Samsung Kies-modus..

Lenke til kommentar

Å sette på USB Debugging er vel unødig tungvint..

Man kan ved å gå til Settings, About Phone, USB Settings for å velge hva slags modus den skal være i.. (Jeg har på Ask on connection..)

Står den i Mass storage kan du vel bruke den som en tilkoblet disk, og det samme kan du faktisk om den står i Samsung Kies-modus..

Ahh, ja savnet ask on connection fra htc heroen min :b

Takk for tipset ^^

Lenke til kommentar

Ja, unødvendig å sette på USB-debugging for mass storage.

Oppgavebehandleren er bare for telefoner med JM1/2 eller høyere firmware. Sjekk evt. Samsung Apps-applikasjonen og se om det ligger til nedlasting der.

Jeg tror jeg har j9000XXJF5. Kan ikke jeg ha det programmet da?

Endret av Hunvaakaren
Lenke til kommentar

Kjekt valg det ;)

Kjøpte min første app på market idag, gikk jo veldig greit.

Ser også at market'et mitt er oppdatert, nå har jeg autoupdate og update all-valg på min JM2(2.1) telefon :)

@Hunvaakaren: Innstillinger -> Om Telefonen -> Buildnummer helt nederst; (ECLAIR.XWJM2 har jeg) -- eller telefon og skrive *#*#1234#*#* og se på PDA..

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Jeg har rootet min telefon, men lurer litt på hvordan man kobler seg på telefonen via cmd? Etter det jeg har hørt kan man fjerne programmer via å koble seg på den. Er det noen guide for dette siden jeg er ganske fersk på dette området?

Takker for innspill. :)

Ta en titt her

Lenke til kommentar

Okey, batteriet varte nå i 1 dag og 2 timer.

Skjermen tok 55 prosent, mobilradio 22 og inaktiv 15-20, og resten småe ting. Er det slik hos resten av dere som leser tråden? Evt. hvordan er prosentene deres?

Galaxien min er helt på trynet nå..

For noen dager siden kunne jeg legge meg å sove, sove 6-7 timer og våkne og fortsatt ha 99-100% batteri..

Nå bare drar den batteri som tusan, selvom jeg har prøvd å kille alt som kan ta batteri.. Meget irriterende. håper froyo bringer med litt bedre batteriytelse..

Jeg har ikke brukt telefonen i hele dag (startet med 100% kl 16:00), bortsett fra en samtale på 10 sekunder. 3g er av, wifi er av, alt av apps er drept.. og nå er batteriet på 88%..

Grrr

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Fra jeg sovner til jeg står opp kan jeg miste opp til 12-15% batteri. Og da er så klart alt slått av, untatt appen til alarm. Første dagen idag at den har vart i over 1 dag. Så, vi får håpe froyo kommer nå, med fiks til batteritid! :)

Lenke til kommentar

Okey, batteriet varte nå i 1 dag og 2 timer.

Skjermen tok 55 prosent, mobilradio 22 og inaktiv 15-20, og resten småe ting. Er det slik hos resten av dere som leser tråden? Evt. hvordan er prosentene deres?

Galaxien min er helt på trynet nå..

For noen dager siden kunne jeg legge meg å sove, sove 6-7 timer og våkne og fortsatt ha 99-100% batteri..

Nå bare drar den batteri som tusan, selvom jeg har prøvd å kille alt som kan ta batteri.. Meget irriterende. håper froyo bringer med litt bedre batteriytelse..

Jeg har ikke brukt telefonen i hele dag (startet med 100% kl 16:00), bortsett fra en samtale på 10 sekunder. 3g er av, wifi er av, alt av apps er drept.. og nå er batteriet på 88%..

Grrr

Sjekk hva som bruker strøm. *#*#4636#*#* -> batterihistorikk -> Bruk av delvis vekking.

Lenke til kommentar

Yep vet, er bare en bitteltien strek på "Android system", altså ikke noe unormalt. Mobilen går heller ikke varm når batteriet trekkes på den måten, så er ikke noe cpu intensivt.. Helt annet topic: Slike VISA "gavekort" en får på narvesen osv, virker de i Google market?

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med batteritiden min.

Jeg har jailbreaket JM2 med One Click Lag Fix og strict memory-setting.

I løpet av en normal arbeidsdag synker batteriet fra 100 til 70% sånn ca.. Det er langt bedre enn iPhone 3G som jeg hadde tidligere. Når jeg legger meg er som regle batteriet på over 60%, og da er det ca 18 timer siden lading.

Jeg kan faktisk bruke SGSen 2 dager hvis jeg vil, men jeg lader uansett hver natt..

Jeg har alltid på 3G og GPS, og bruker WIFI ganske mye.

Jeg har slått ned lysstyrken på displayet til minimum, det er jo fortsatt kraftig nok og vel så det..

Utover dette bruker jeg K-9 mail med synkronisering hver halvtime, jeg bruker automatisk SMS-backup, det går mange meldinger, og jeg har gule sider med automatisk nummeroppslag.

Lenke til kommentar

Hjelp!

Telefonen har klikket, den vil ikke slå seg på - det er bare Samsung Galaxy S introduksjons-snutten som kommer og blir stående, etter hvert så lyser kun retur og meny knappen (nederst).

Har prøvd å holde volum ned og power-knappen, men kommer ingen meny med reset.

(Det er det nærmeste jeg har prøvd å resette/flashe)

Det skjer ingen ting om jeg kobler til PC.

Finnes det noen triks, har ikke lyst å flashe telefonen igjen da jeg ikke vil miste kontakter, innstillinger, ord som jeg har skrevet i SMS, apps...

Har flashet og rootet tlf og lagt in one click lag fix tidligere.

EDIT: Denne lag-fixen har jeg brukt: http://www.tiagoespinha.net/2010/08/samsung-galaxy-s-lag-issue-and-how-to-fix-it/

Lastet nedny firmware fra en norsk side som også hadde flash instruksjoner, men finner den ikke igjen. Noen tips?

EDIT3: Her var den: http://ponsen.no/blog1.php/2010/08/02/howto-flash-firmware-samsung-galaxy-s

EDIT2: Trykket pil ned, tasten i midten nederst, og powerknappen, så kom "Downloading.. Do not turn off Target!!!" og gul trekant med androidfiguren med spade. Slik har den stått en stund nå.. Jeg husker ikke om/hvilken update.zip fil som kan ha ligget igjen, trolig lag fix-filen..

EDIT4: Jeg synes batteriet har bedret seg etter hvert, (noen uker). Bruker 3G på, mye bluetooth, og wlan hjemme, men veldig variert bruk hvor mye jeg ringer/surfer. Men føler den må lades hver dag, eller dvs. to dager går som regel greit, men surt å gå tom på slutten av dag to. Generelt kan det lønne seg å tømme batteriet helt en gang i blant (gjelder også litium batterier).

Endret av Zamot
Lenke til kommentar

Merker at batteriet kan vare ekstrem lenge hvis tlf ikke er i bruk. Har 68% igjen av batteriet og ifølge batteriproget mitt har jeg igjen; Light Usage left: 24:29h normal usage left: 10:43h Heavy Usage left: 5:22h Constand usage lefT: 2:41h

edit1: har ikke endret noe batteri settings. Bør kanskje velge det til strict ?

Edit2: Bør lade batteri fullt opp før bruker "STRICT" i lagfix ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med batteritiden min.

I løpet av en normal arbeidsdag synker batteriet fra 100 til 70% sånn ca.. Det er langt bedre enn iPhone 3G som jeg hadde tidligere. Når jeg legger meg er som regle batteriet på over 60%, og da er det ca 18 timer siden lading.

Jeg kan faktisk bruke SGSen 2 dager hvis jeg vil, men jeg lader uansett hver natt..

Jeg har alltid på 3G og GPS, og bruker WIFI ganske mye.

Jeg har slått ned lysstyrken på displayet til minimum, det er jo fortsatt kraftig nok og vel så det..

Utover dette bruker jeg K-9 mail med synkronisering hver halvtime, jeg bruker automatisk SMS-backup, det går mange meldinger, og jeg har gule sider med automatisk nummeroppslag.

Merkelig..

JM2, lagfix OG strict memory settings her også..

Og jeg har ikke 3g eller gps heller..

skal prøve å tømme batteriet "helt" (til jeg får beskjed om å lade opp), og så lade opp fullt og se hva den da vil.

Lenke til kommentar

Kan noen linke til hvordan/hvor man laster ned disse tingene (eller holder det med de to linkene jeg fant, med unntak av strict memory setting som jeg ikke har noen link til).

Og er det JM2 eller JM8 som er best?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...