spetter Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Da er ordentlig silikon beskyttelse kjøpt til tlf. Var litt mer hendig og passet bedre enn det iphone silikon dekslet jeg har. Om noen er interessert. Jeg fant nettopp ut hvordan gjøre Google maps til offline modus. Testet og det fungerer glimmrende med gpsen.. link til google maps offline: http://www.taranfx.com/android-offline-google-maps Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Kva "type" data som ein må betale for er det telefonen brukar til forskjellige oppkoplingar i grunnen? Har Telenor Bedrift delvis betalt av jobben, og på fordelingsprofilen er det spesifisert blant anna følgande: WAP- og Internettrafikk (via 90002280 og 91500920); bedrift betalar i arbeidstid (7-18) MMS, Innholdstjenester (via tale, SMS, MMS, WAP og Internet), MobilHandel og BankID; privat bruk Pakkedata i Norge (WAP og Internet), Trådlaus Sone (WLAN); bedrift betalar Nesten litt tvetydig fordeling spør du meg..... Jobben din betaler Internett bruk i Norge. Du betaler selv for MMS og betalingstjenester/Innholdstjenester. Dette er bra å ha på en Internett-telefon som SGS. Så all data så lenge eg ikkje er på WLAN vil gå som pakkedata og jobben betalar? Kan ikkje plutselig risikere det går Internettrafikk via 90002280 og 91500920? Strengt tatt burde eg vel så ikkje ha behov for verken APNDroid eller Netcounter, anna enn når eg skal utenlands, eventuelt kun for lettare å stenge av alt og spare straum? Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Da kobla jeg akkurat til mobilen og fikk beskjed om at ny software var ute. JM5 faktisk Hmm ble litt usikker, står nå fastvare(firmware 2.1 update version1) Endret 4. oktober 2010 av Tydeus Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 JM5 er er build av 2.1 hmm når jeg kobler til min sier den enda jeg har nyeste men jeg har jo JM2(pda)/JM1(phone) / JM1 (CRC). Hvordan får jeg jm5? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Mmm gidder ikke drive 2.1 oppdatering til en annen 2.1 versjon.. Venter heller på froyo. Galaxien min er super nå med lagfix uansett ^^, Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Market viser nå betalapps, også vist I kroner! Nice Lenke til kommentar
Svein Arild Søyland Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Om noen er interessert. Jeg fant nettopp ut hvordan gjøre Google maps til offline modus. Testet og det fungerer glimmrende med gpsen.. link til google maps offline: http://www.taranfx.com/android-offline-google-maps jeg bruker aldri GPS, men tenkte jeg skulle begynne med det, og har i den anledning et skikkelig ferskingsspørsmål: Når en bruker GPS i vanlig modus, belastes en da MB i form av datatrafikk? Spør da jeg har et ab. der jeg ikke har mer enn 110MB. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Kan bekrefte at det går å kjøpe apps gjennom market akkurat nå. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Om noen er interessert. Jeg fant nettopp ut hvordan gjøre Google maps til offline modus. Testet og det fungerer glimmrende med gpsen.. link til google maps offline: http://www.taranfx.com/android-offline-google-maps jeg bruker aldri GPS, men tenkte jeg skulle begynne med det, og har i den anledning et skikkelig ferskingsspørsmål: Når en bruker GPS i vanlig modus, belastes en da MB i form av datatrafikk? Spør da jeg har et ab. der jeg ikke har mer enn 110MB. Koster IKKE noe og bruke GPS, det som koster er og laste ned kartet fra frks google maps GPSen er gratis Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 I mitt oppgraderingsforsøk, fra JF5 til JM1 måtte jeg også nedgradere til 1.5.1 av Kies, da gikk installasjonen smertefritt. Kjører fortsatt lagfix og er forsåvidt fornøyd med telefonen så langt. Venter som alle andre også på Froyo.. -SD- Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Om noen er interessert. Jeg fant nettopp ut hvordan gjøre Google maps til offline modus. Testet og det fungerer glimmrende med gpsen.. link til google maps offline: http://www.taranfx.com/android-offline-google-maps jeg bruker aldri GPS, men tenkte jeg skulle begynne med det, og har i den anledning et skikkelig ferskingsspørsmål: Når en bruker GPS i vanlig modus, belastes en da MB i form av datatrafikk? Spør da jeg har et ab. der jeg ikke har mer enn 110MB. Vær obs på at det er tre forskjellige måter å benytte GPS: A-GPS GPS Kombinasjon av begge A-GPS (grov GPS) er valget "bruk trådløse nettverk" under instillinger og er en måte å bruke basestasjoner som posisjon-referanse. Unøyaktig. Blir som en triangulering. Dette koster noen få mikro-øre å bruke, og trekker få bytes med data. GPS er bruk av satellitter og er HELT gratis. (men kartdata beløper på nedlasting) Kombinasjonen er brukt for å få drahjelp til kjapp lock på satellitter. Koster noen få øre og bruker noen få bytes av data. Endret 5. oktober 2010 av gammalerik Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Om noen er interessert. Jeg fant nettopp ut hvordan gjøre Google maps til offline modus. Testet og det fungerer glimmrende med gpsen.. link til google maps offline: http://www.taranfx.com/android-offline-google-maps jeg bruker aldri GPS, men tenkte jeg skulle begynne med det, og har i den anledning et skikkelig ferskingsspørsmål: Når en bruker GPS i vanlig modus, belastes en da MB i form av datatrafikk? Spør da jeg har et ab. der jeg ikke har mer enn 110MB. Vær obs på at det er tre forskjellige måter å benytte GPS: A-GPS GPS Kombinasjon av begge A-GPS (grov GPS) er valget "bruk trådløse nettverk" under innstillinger og er en måte å bruke basestasjoner som posisjon-referanse. Unøyaktig, spesielt i distrikter med få tele-master. Blir som en triangulering. Dette koster noen få mikro-øre å bruke, og trekker få bytes med data. GPS er ren bruk av satellitter og er HELT gratis. (men kartdata beløper på nedlasting) Kombinasjonen er brukt for å få drahjelp til kjapp lock på satellitter. Koster noen få øre og bruker noen få bytes med data. Edit: ymse ordleif Edit 2: Auda, trykket visst på "svare" istedet for "redigere"... Endret 5. oktober 2010 av gammalerik Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Da kobla jeg akkurat til mobilen og fikk beskjed om at ny software var ute. JM5 faktisk Hmm ble litt usikker, står nå fastvare(firmware 2.1 update version1) Hva hadde du før da? Interessant å se om lasgginga er bedre (men det ser man vel ikke før det er innstallert endel apps og mobilen er brukt noen dager). Lenke til kommentar
frowen Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Der var Paid apps tilgjengelig i Market Jeg har samme kategorier som før da, ikke Populære betalte, Populære gratis osv... Lenke til kommentar
Niram Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Tenkte bare jeg skulle tipse om Samsung sin egen Facebook app som ligger på samsung store. Milevis bedre enn android- appen Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Liten oppdatering fra min side her. Flashet som nevnt til JPK froyo build i går og flashet nettopp tilbake til JM8 med voodo lagfix. Det var noen artige nye funksjoner i JPK'en og enkelte ting gikk raskere enn i v2.1, men opplevde en del bugs her og der, samt at batteritiden ble merkbart dårligere. Ingen grunn til panikk ang froyo altså - Dette er jo som sp0 nevnte kun en testversjon - og jeg liker en del av ideene med froyo, men ser for meg at det må litt mer arbeid til før det blir grisebra. Hvis man får en froyo build etterhvert som er tilsvarende JM8, så blir dette her supert! Jm8 er den beste fw'eren nå mtp stabilitet og generell hurtighet. Så kort sagt, froyo blir nok jævlig bra, men foreløpig var denne testversjonen en smule uferdig (og det kommer jo heller ikke som noen bombe ettersom det er en testversjon). Fikk ikke kjørt quadrant. Så holder på JM8 til det kommer en skikkelig god froyo build. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Tenkte bare jeg skulle tipse om Samsung sin egen Facebook app som ligger på samsung store. Milevis bedre enn android- appen Må testes.. Den offisielle for android er ikke verdt filla. Edit: nåjaaaaaa.. Vil nå ikke si den er bedre. men på samme hold. Denne har heller ikke Facebook chat slik iphone versjonen har.. Har et par nyttefunksjoner her og der denne samsung appen. så bruker den heretter, til facebook får lagd en ordentlig for android. Endret 5. oktober 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Niram Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Tenkte bare jeg skulle tipse om Samsung sin egen Facebook app som ligger på samsung store. Milevis bedre enn android- appen Må testes.. Den offisielle for android er ikke verdt filla. Edit: nåjaaaaaa.. Vil nå ikke si den er bedre. men på samme hold. Denne har heller ikke Facebook chat slik iphone versjonen har.. Har et par nyttefunksjoner her og der denne samsung appen. så bruker den heretter, til facebook får lagd en ordentlig for android. Ja, la merke til at den ikke har FB chat. Men syns fortsatt den er utrolig mye bedre enn android sin.. Når det er sagt er iPhone sin noen hakk over denne igjen. Men alt i alt er jeg relativt fornøyd. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 For dere som har flashet Froyo, er det Thai font support på den? Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Tenkte bare jeg skulle tipse om Samsung sin egen Facebook app som ligger på samsung store. Milevis bedre enn android- appen ...kan jo nevne at Skype er tilgjengelig på Market nå også For dere som har flashet Froyo, er det Thai font support på den? Hvordan sjekker jeg dette? =p Endret 5. oktober 2010 av sp0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå