kloningen Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Har så og si bestemt meg for denne telefonen, men har noen spørsmål. Har hørt veldig mye bra om telefonen, men er det mye problemer med den? Skulle egentlig tro det utifra denne tråden. Mobilen skal for meg fungere som en mp3-spiller, men det virker som om kies gjør dette vanskelig, eller er det bare et fåtall som har problemer med dette? Og hvordan er denne telefonen iforhold til iPhone4 og HTC Desire? Hva skal du med kies når du vil ha den som mp3 spiller? Du trenger ikke synke filer som iphone trenger.. Du bare hiver filene rett inn, og spiller av. Musikkspilleren er veldig god forresten. Jeg har ikke hatt noen problemer med den, men om du er personen som ikke vil endre og konfigurere så mye for å få den supertelefonen den egentlig er, så er ikke dette telefonen for deg. Lenke til kommentar
Radar35 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Har så og si bestemt meg for denne telefonen, men har noen spørsmål. Har hørt veldig mye bra om telefonen, men er det mye problemer med den? Skulle egentlig tro det utifra denne tråden. Mobilen skal for meg fungere som en mp3-spiller, men det virker som om kies gjør dette vanskelig, eller er det bare et fåtall som har problemer med dette? Og hvordan er denne telefonen iforhold til iPhone4 og HTC Desire? Hei, Jeg har ingen problemer med min telefon eller Kies. Dessuten trenger man ikke Kies for å overføre mp3 filer. Bare å sette telefonen i masselagring, da dukker telefon minne og minnekort opp som egen lagringsenhet på pc'en. Så er det bare å dra filer over Kjøper du denne telefonen i dag så kommer den med firmware JM2, som gjør telefonen veldig mye bedre enn de som ble solgt i begynnelsen med firmware JF3. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Men JM2 har fortsatt ganske store lagproblemer, så root og lagfix er rekkomendert fra min side. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Enig med deg Møllers! Det er bare å drag 'n' drop musikken over til telefonen. - Musikkspilleren fungerer forøvrig meget godt, og med et par gode hodetelefoner så er jeg faktisk imponert over lyden. Bra bass - også ned i de lave registrene, klar mellomtone og crisp fin diskant. - Diskanten kan bli litt i overkant med billige ørepropper, men det problemet har man med stort sett alt fra telefoner til mp3 spillere. Skjermen på telefonen er noe for seg selv. - Iphone 4 har riktignok høyere oppløsning og hvis man orker så kan man lese nettsiden NYtimes.com på iphone uten å zoome. - Dette er forsåvidt egentlig poengløst, men bilder på skjermen blir veldig klare. - Jeg synes skjermen på galaxyen er perverst bra mtp farger. Klart at fargegjengivelsen er kanskje litt i overkant, men bilder og film etc har en tendens til å virke mer "levende". - Sgs'en er slank og lett samtidig som den har en gigantisk skjerm. Berøringsknappene under skjermen samt hardware-meny knappen er meget gode. Galaxyen har vel det råeste av prossessor, grafikk akselrasjon etc, men sliter litt med lagging rett ut av boksen. Med litt triksing og miksing som hvem som helst kan forstå blir den rett så god og personlig kunne jeg ikke tenkt meg en annen telefon. Du er heller ikke låst til å bruke apples programvare etc. Jeg har mailkontoer som gjevnlig laster ned nye mails, jeg har facebook, msn, spotify, noen spill, kalender som syncer mot gmail etc og alt fungerer perverst bra. Nå skal det sies at jeg har installert nyeste programvare versjon uffosielt, men telefonen er nå den beste telefonen jeg har hatt. Har hatt iphone 3g og 3gs. Vil du ha en telefon som fungerer rett ut av boksen og har lite menyer og rote seg bort i, så kan jeg anbefale iphone 4. Personlig synes jeg at Android (som er operativsystemet galaxyen kjører) er like enkelt å forstå, men byr på mange, mange flere muligheter enn hva iphones IOS gjør. I forhold til internett bruk og surfing så synes jeg telefonene er gjevnt like gode. Jeg har testet iphone 4 mot galaxyen min, og noen ganger var galaxyen raskere, og noen ganger (litt færre faktisk) så var iphone 4 raskere til å loade sider. Pinchtozoome synes jeg fungerer like bra på begge og scrolling nedover og oppover på sider går like smooth. Scrollingen er raskere på galaxyen slik at man ikke trenger og dra fingeren sin over skjermen like mange ganger for å komme til bunnen på en nettside. Jeg opplevde også at galaxyen fikk inn wlan signaler der iphone 4 ikke fikk. Og på en del tilsvarende applikasjoner var galaxyen raskere enn iphonen. Talekvaliteten er utmerket og volumet høyt nok for min del. Gps'en strides man litt om ettersom det er mange som sliter med å få signaler, eller at gps'en virker å være veldig unøyaktig. Det er vel fortsatt litt uvisst om dette skyldes software eller hardware. - Min gps fungerer utmerket utendørs til å navigere når jeg går. - I bil har jeg ikke prøvd den enda. Android 2.2 blir snart sluppet, og da vil vi forhåpentlig vis kanskje få svar på hva som er greia med gps'en, forhåpentlig vis er det software relatert. Etter litt modifisering, så kan jeg varmt anbefale galaxyen (var ikke så mye som skulle til). Jeg hater forresten Itunes, og er sykt glad jeg er blitt kvitt det. Nå kan jeg også ta med telefonen over til venner og låne litt musikk av de. Iphone 4 er bra, så absolutt, men JEG synes galaxyen er bedre. 2 Lenke til kommentar
reid91 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jammen daså! Trodde kies hadde du noe med filoverføring å gjøre, men tydeligvis ikke. Takker for svar! Da kjøper jeg nok denne iløpet av dagen! Får bare installere lagfix og root som "møllers tran" nevnte... Gleder meg! Lenke til kommentar
KILMAS Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 har endlig fått kies til og fungere.fant ut vist jeg koblet til mobilen min i kies mode uten at kies programmet hadde startet fikk jeg opp telefonen min i min datamaskin.så er det bare og starte kies,så får jeg kontakt med en gang.vist jeg har startet kies før jeg kobler til mobilen får jeg aldri kontakt. jeg har en på jobben som har kjøpt seg sgs med jm2 firmware,og han har swipe på norsk.jeg har oppgradert telefonen min til jm2 men har ikke swipe.hvordan går det annt? Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Har så og si bestemt meg for denne telefonen, men har noen spørsmål. Har hørt veldig mye bra om telefonen, men er det mye problemer med den? Skulle egentlig tro det utifra denne tråden. Mobilen skal for meg fungere som en mp3-spiller, men det virker som om kies gjør dette vanskelig, eller er det bare et fåtall som har problemer med dette? Og hvordan er denne telefonen iforhold til iPhone4 og HTC Desire? Hadde akkurat samme spørsmål som deg, reid91 da jeg vurderte å skaffe meg SGS. Tråden her var lang som et år med mange klager. Jeg ble nesten skremt vekk fra kjøp av denne tråden. Jeg fikk en nyere utgave firmware JM2 enn de som hadde kjøpt i sommer, og jeg kjente meg ikke igjen i noe av det klagene gikk (går) ut på. GPS'en en knallgod. Kan f.eks se hvilken side av veien jeg har gått med appen RunKeeper. Lagging er ukjent, og batteriet holder seg godt. Sist natt ble en amputert nattesøvn med bare 4,5t søvn, men tlf hadde brukt 0% på disse timene (wifi påslått) Et tips når du får tlf din er å anskaffe "quick settings" som er gratis på Market. Da kan du lettfattelig ordne i systemsettings som er med på å spare batteri, stille alt av forskjellig volumer, lysstyrke m.m. Og husk at batteriet må ha noen opp- og utladninger før det er på topp. Batteri-widgeten "quick battery" er også fin å ha for å se hvor mye strøm man har i prosent og hva på tlf av apps og hardware som bruker strøm. Anbefaler kjøp av SGS på det varmeste. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg sliter også med kies nå og da, men telefonen i seg selv er bra for de som måtte lure. @ SP0: Hadde du orket kort forklare, evt linke til hvordan jeg fikser norsk tastatur og swype? Så tror jeg at jeg drar på med JPK i løpet av kvelden. Må bare finne en god guide på hvordan man flasher med denne. Så en del hadde hatt ptorblemer med 803 pit fila... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 har endlig fått kies til og fungere.fant ut vist jeg koblet til mobilen min i kies mode uten at kies programmet hadde startet fikk jeg opp telefonen min i min datamaskin.så er det bare og starte kies,så får jeg kontakt med en gang.vist jeg har startet kies før jeg kobler til mobilen får jeg aldri kontakt. jeg har en på jobben som har kjøpt seg sgs med jm2 firmware,og han har swipe på norsk.jeg har oppgradert telefonen min til jm2 men har ikke swipe.hvordan går det annt? Er du sikker på at du ikke har swype på norsk? :s Føler det er rart, jeg har også oppgradert min i testmodus for en måneds tid siden og jeg fikk norsk swype. Under meny -> Lokalitet og tekst -> Swype -> Språk ... Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 har endlig fått kies til og fungere.fant ut vist jeg koblet til mobilen min i kies mode uten at kies programmet hadde startet fikk jeg opp telefonen min i min datamaskin.så er det bare og starte kies,så får jeg kontakt med en gang.vist jeg har startet kies før jeg kobler til mobilen får jeg aldri kontakt. jeg har en på jobben som har kjøpt seg sgs med jm2 firmware,og han har swipe på norsk.jeg har oppgradert telefonen min til jm2 men har ikke swipe.hvordan går det annt? Er du sikker på at du ikke har swype på norsk? :s Føler det er rart, jeg har også oppgradert min i testmodus for en måneds tid siden og jeg fikk norsk swype. Under meny -> Lokalitet og tekst -> Swype -> Språk ... Hei, jeg snakker da om JPK (Froyo build). Min telefon kjører JM8 nå med full støtte for norsk (også swype). Jpk'en har visst ikke norsk. Overlever med engelske menyer - det gjør ingen ting da jeg snakker en del engelsk, og blant annet kjører engels W7. Tenkte bare på å få norsk tastatur etc. Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Kva "type" data som ein må betale for er det telefonen brukar til forskjellige oppkoplingar i grunnen? Har Telenor Bedrift delvis betalt av jobben, og på fordelingsprofilen er det spesifisert blant anna følgande: WAP- og Internettrafikk (via 90002280 og 91500920); bedrift betalar i arbeidstid (7-18) MMS, Innholdstjenester (via tale, SMS, MMS, WAP og Internet), MobilHandel og BankID; privat bruk Pakkedata i Norge (WAP og Internet), Trådlaus Sone (WLAN); bedrift betalar Nesten litt tvetydig fordeling spør du meg..... Lenke til kommentar
spetter Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Ser ut at vi kan få android betalingsmarked sammen med froyo kilde: http://www.idg.no/pcworld/article180274.ece Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Jeg sliter også med kies nå og da, men telefonen i seg selv er bra for de som måtte lure. @ SP0: Hadde du orket kort forklare, evt linke til hvordan jeg fikser norsk tastatur og swype? Så tror jeg at jeg drar på med JPK i løpet av kvelden. Må bare finne en god guide på hvordan man flasher med denne. Så en del hadde hatt ptorblemer med 803 pit fila... Sa noe om dette tidligere i tråden. Hvis du skal flashe JPK, bruk 512-pit! CSC på selve telefonen blir "unknown" hvis du bruker 812. Kva "type" data som ein må betale for er det telefonen brukar til forskjellige oppkoplingar i grunnen? Har Telenor Bedrift delvis betalt av jobben, og på fordelingsprofilen er det spesifisert blant anna følgande: WAP- og Internettrafikk (via 90002280 og 91500920); bedrift betalar i arbeidstid (7-18) MMS, Innholdstjenester (via tale, SMS, MMS, WAP og Internet), MobilHandel og BankID; privat bruk Pakkedata i Norge (WAP og Internet), Trådlaus Sone (WLAN); bedrift betalar Nesten litt tvetydig fordeling spør du meg..... Jobben din betaler Internett bruk i Norge. Du betaler selv for MMS og betalingstjenester/Innholdstjenester. Dette er bra å ha på en Internett-telefon som SGS. Endret 4. oktober 2010 av sp0 1 Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 takker! Da kjører jeg på;-) Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Da har jeg flashet til JPK Froyo. Ser ut til at alt fungerer. Nå gjelder det bare å få satt opp telefonen igjen;-) Sp0 - Kan jeg roote - fixe norsk keyboard/swype - unroote uten å miste keyboardet? Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Da har jeg flashet til JPK Froyo. Ser ut til at alt fungerer. Nå gjelder det bare å få satt opp telefonen igjen;-) Sp0 - Kan jeg roote - fixe norsk keyboard/swype - unroote uten å miste keyboardet? Ja, det kan du. Men hvorfor unroote igjen? Da må du jo roote på nytt neste gang du skal gjøre noe "Administrativt". Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Du har et lite poeng, men kan ikke se for meg at jeg skal rote rundt altfor mye. Telefonen funger i største grad som et arbeidsverktøy, men litt leking blir det vel... Nå ja, alt ser ut til å fungere bra her foreløpig. Lenke til kommentar
Fender77 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Ser forresten at jeg får ÆØÅ ved å holde inne A eller O tasten. Holder i massevis for meg fram til en offisiell froyo kommer. Rooter nok uansett;-) Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Bruk swype tastaturet, da får du æøå rett på skjermen. + bedre funksjoner generelt Lenke til kommentar
Exision Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Ser forresten at jeg får ÆØÅ ved å holde inne A eller O tasten. Holder i massevis for meg fram til en offisiell froyo kommer. Rooter nok uansett;-) Du får Fyre opp hva du får i quadrant her når du har testet da, Hvis du skal ha lagfixen . Ser forresten det er kommet en ny type lagfix de tester på xda nå med OCLF v1 + Voodoo lagfix på jm8 firmwaren, skum leste gjennom mesteparten av tråden og fikk med meg at de hadde ~2300 score, vet ikke hva ~ betyr men er vel +-2300 da?. Uansett, har jo hat 2298 som høyste score selv med jm8 + oclf lagfix. Men som alltids quadrant sier ikke alt. Ser at de skriver at mobilen tar HELT AV med dette. Morsomt og følge med, er bare en fattig student, så noe beta testing av disse lagfixene blir det nåkk ikke på meg. Og må si at Tlf fungerer strålendes enda etter Jm8+oclf . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå