melvis Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Nå la jeg inn JM2 via Odin og skal si at KIes da var rask å si at jeg hadde den siste oppdaterte firmware da jeg forsøkte den igjen. Men å la oppdateringen gå via Kies nei det ville den ikke la meg få lov til. Takk for Ponsen blogg som hjelper oss til å få nyere firmware Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Endelig fikk jeg oppdatert via Kies. Viser seg at versjon 1.5.3 ikke fungerer til dette for øyeblikket, jeg måtte degradere til 1.5.1 og da fungerte det med en gang forøvrig win7 64bit. Trøblete program, Kies.. Jeg fikk litt panikk når telefonen startet i safe-mode etter oppgraderingen, men det var bare å starte tlf på nytt. Alt av widgets, innstillinger osv forble som de var. Lenke til kommentar
enrique1986 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Endelig fikk jeg oppdatert via Kies. Viser seg at versjon 1.5.3 ikke fungerer til dette for øyeblikket, jeg måtte degradere til 1.5.1 og da fungerte det med en gang forøvrig win7 64bit. Trøblete program, Kies.. Jeg fikk litt panikk når telefonen startet i safe-mode etter oppgraderingen, men det var bare å starte tlf på nytt. Alt av widgets, innstillinger osv forble som de var. Hvordan degraderte du Kies ? Jeg har problemer med å oppgradere til den nye firmwire.. Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg lastet bare det ned fra nettet, link til versjonen jeg brukte: Kies Link på venstre siden. Lenke til kommentar
Svein Arild Søyland Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Alle her sier de via Kies har oppdatert til JM2, men er det ikke JM1 en det er snakk om? Hos meg står det: PDA JM2/PHONE JM1? er det da ikke "phone" som har betegnelsen? Og, hva i huleste er PDA? Endret 2. oktober 2010 av Rottweilerhannen Lenke til kommentar
spetter Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Det er build-nummer som er betegnelsen hvis du sjekker i tlf på "om tlf" Ikke sikker selv på hva de forskjellige betegnelsen er. Men, PDA må jo være den avanserte biten i tlf Endret 2. oktober 2010 av spetter Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Nå fikk jeg også til kies :DDD + oppdatere mobilen. Måtte finne frem den elste datamaskinen i huset. Plugge inn å ut mobilen noen ganger i forskjelligge moduser, så vips Veldig kult samsung kjører oppgavebehandler, noe som ikke skal være bruk for på android. Føler jeg bare blir mer å mer imponert av dem. Åsså har jeg plusselig fått 3 error meldinger om programmer så må tvinges til lukkes på 15 min. ;-P hehe :DDD tror jeg legger den mobilen vekk en måneds tid nå.. Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Tja, hvordan blir SGS i fremtiden mon tro, fort det kommer en oppdatering kommer feilmeldingene i tur og orden. Det blir nok å ta kontakt med Elkjøp til uken gitt og klager på dette produktet. Ringer kundeservice på mandagen, hatt problemer med nett som er meget utstabilt etc. Samt jeg får heller ikke oppdatert telefonen min, er nok å klage på om man bare tenker etter. Synes støtten for disse telefonene er helt borti natten. Endret 2. oktober 2010 av waters2k Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) SGS er og blir en flott og meget god tlf, men Kies kan diskuteres. Problemene med Kies skyldes for det meste pcene det kjøres på, det er bare det at Kies er lite flink til å si i fra eksakt hva slags problem det er snakk om på trøblete PCer. Når man har fått ting på plass er det hele en suveren pakke. Og anbefales sterkt på tross av noe surmuling. Edit: Amen! Endret 2. oktober 2010 av gammalerik Lenke til kommentar
enrique1986 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Dere som har oppgradert den nye programvaren via Samsung Kies Hvilket kjerneverson har dere når dere trykker på "om telefon" ? Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 SGS er og blir en flott og meget god tlf, men Kies kan diskuteres. Problemene med Kies skyldes for det meste pcene det kjøres på, det er bare det at Kies er lite flink til å si i fra eksakt hva slags problem det er snakk om på trøblete PCer. Når man har fått ting på plass er det hele en suveren pakke. Og anbefales sterkt på tross av noe surmuling. Edit: Amen! Jeg hadde aldri noen problem med slik når jeg hadde Nokia med Pcsuite, men synd denne flotte telefonen har litt for mange barnesykdommer. Når det først kommer en oppdatering klikker jo hele systemet sammen, selv føler jeg er veldig datakyndig så her ligger feilen hos dem. Er jo ikke bare jeg som har hatt dette problemet har jeg skjønt. Litt synd for jeg er også litt glad i denne telefonen. Lenke til kommentar
melvis Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) SGS er og blir en flott og meget god tlf, men Kies kan diskuteres. Problemene med Kies skyldes for det meste pcene det kjøres på, det er bare det at Kies er lite flink til å si i fra eksakt hva slags problem det er snakk om på trøblete PCer. Når man har fått ting på plass er det hele en suveren pakke. Og anbefales sterkt på tross av noe surmuling. Edit: Amen! Det er ikke pcene det er noe problem med,jeg har aldri hatt noe problem med Kies tidligere. MEN feilmeldingen jeg og andre får er (husker ikke helt navnet nå se tidl. post) firmvaren som ikke kunne lastes og DET er ikke pcens feil.Har prøvd 3 pcer med forskjellige OS så.........Dårlig programvare fra Samsung det er det det er Edit; Amen Endret 2. oktober 2010 av Ann50 Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 SGS er og blir en flott og meget god tlf, men Kies kan diskuteres. Problemene med Kies skyldes for det meste pcene det kjøres på, det er bare det at Kies er lite flink til å si i fra eksakt hva slags problem det er snakk om på trøblete PCer. Når man har fått ting på plass er det hele en suveren pakke. Og anbefales sterkt på tross av noe surmuling. Edit: Amen! haha.. lattis! love deg samsung er problemet. Mobilen programmet pg kundeservice fungerer ikke som det skal. men forsatt håp nedtur å gå fra htc til dette. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Ja samsung er roten til alt det vonde i verden. Telefonen funker knallbra og jeg har ingenting å klage på. Det er som vanlig noen sutrehøner som skal få det til å virke som at det er verdens ende. Akkurat som på andre diverse fora når det ble klart at Froyo blir utsatt igjen. Bitch et annet sted folkens. Emnet er ikke for at dere skal bitche om å levere telefonen tilbake til Telenor eller whatnot. Gå gjerne tilbake til HTC. Lenke til kommentar
melvis Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Ja samsung er roten til alt det vonde i verden. Telefonen funker knallbra og jeg har ingenting å klage på. Det er som vanlig noen sutrehøner som skal få det til å virke som at det er verdens ende. Akkurat som på andre diverse fora når det ble klart at Froyo blir utsatt igjen. Bitch et annet sted folkens. Emnet er ikke for at dere skal bitche om å levere telefonen tilbake til Telenor eller whatnot. Gå gjerne tilbake til HTC. Det er ikke tlf. vi klager over,men programvaren som følger med som ikke lar oss oppdatere uten problemer. Htc har jeg aldri hatt og kommer aldri til å kjøpe så det kan jeg ikke svare for Endret 2. oktober 2010 av Ann50 Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Ja samsung er roten til alt det vonde i verden. Telefonen funker knallbra og jeg har ingenting å klage på. Det er som vanlig noen sutrehøner som skal få det til å virke som at det er verdens ende. Akkurat som på andre diverse fora når det ble klart at Froyo blir utsatt igjen. Bitch et annet sted folkens. Emnet er ikke for at dere skal bitche om å levere telefonen tilbake til Telenor eller whatnot. Gå gjerne tilbake til HTC. At du ikke har noe å klage på er bra for deg Tregheten i SGS filsystem kan jeg leve med, Kies problemer er heller ikke verdens undergang, greier meg også fint uten Froyo. Det jeg ikke kan leve med er GPSen og Samsungs kunde service. For meg virker det som om Samsung allerede har valgt å legge Galaxy S død, og prioriterer utviklingen av andre produkter. Det er helt akseptablet, og helt normalt, at nye modeller har barnesykdommer. Men jeg forventer at produsenten gjør noe med dette fortløpende dersom barnesykdommene er software relatert. Jeg aksepterer også at billig modellene får lavere prioritet enn toppmodellene. Samsung er tross alt et selskap med store ressurser. Hvorfor i h***** greier de ikke å komme med en fiks for GPSen. Det at Samsung ikke har greid å fikse GPS problemene på over 3 måneder er rett og slett ufattelig. GPS har vært et problem fra dag en. På disse 3 månedene må Samsung ha greid å finne ut hva som er problemet, om det er software eller hardware relatert. Treg GPS "Fix" kan jeg leve med, men ikke at GPS "lagger" og virrer rundt som en hodeløs høne. Jeg har levert inn min Galaxy S to ganger til Elkjøp for å få fikset GPS, siste gang kom telefonen i tilbake med JM1/JM2 firmware, noe som tross alt er en forbedring. Nå, når Froyo oppgraderingen er blitt utsatt, blir jeg å levere telefonen inn igjen for 3 gang, med tilhørende 4-5 ukers ventetid (10 dagers postgang + 21 dager hos service verksted). Dersom jeg hadde vært litt smartere i starten, og ikke ventet på Samsung skulle komme med en software fiks, hadde jeg nå i slutten av september hatt "3 Strikes Out" og dermed fått hevet kjøpet. Prisen på SGS i juni er litt for mye å akseptere som bortkastet. Foreløpig er der heller ikke noen andre produsenter som har en smartphone på nivå med SGS spec. Oktober vil muligens vise om LGs WP7 modell holder det kvalitets nivået som spec. antyder. Pågrunn av problemene med treghet og GPS har jeg valgt å ikke flashe med u-offisiell FW eller å installere OCLF. Samsung skal ikke ha muligheten til å returnere telefonen for 3 gang, for så å hevde at jeg har brukt u-offisiell FW og dermed er garanti brutt. GPS problemet kan være hardware relatert. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hvorfor i h***** greier de ikke å komme med en fiks for GPSen. Det at Samsung ikke har greid å fikse GPS problemene på over 3 måneder er rett og slett ufattelig. GPS har vært et problem fra dag en. Ser at mange klager på dette, men synes det høres merkelig ut i forhold til mine erfaringer. Hvis da ikke forventningene er at den skal vise nøyaktig hvor du er - på meteren - til enhver tid (hva man nå skal med det - de færreste beveger seg på meternivå når de skal noe sted...). Har brukt GPSen *mye* og har aldri hatt noen avvik av betydning som har hatt konsekvenser for meg når det gjelder å finne frem. Det har hendt at den har plassert meg noen meter feil (vist meg på feil side av gata og sånn), men jeg har aldri vært i tvil om hvor jeg faktisk var. Så spørsmålet blir litt om man klager fordi den ikke er superpresis, eller fordi den er så dårlig at man ikke kan bruke den til å navigere med. To ganske forskjellige ting som også har ganske forskjellige konsekvenser. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Har vært på kurs og har snakket en del med Samsung. De hevder at Froyo kommer iløpet av 10-14 dager, og henviste til at de nå har fått en bekreftelse fra Google på nettopp dette. Så gjenstår det jo fortsatt å se da. Samsung var også veldig klar over problemene med Kies, og de jobbet visst knallhardt med å lansere en ny forbedret versjon som skulle være klar samtidig med Froyo. Fortsatt vil jeg ta alt dette med en klype salt, men det er i alle fall betryggende å vite at det jobbes med begge deler og at det ikke kom som en "overraskelse" på dem... Fikk ellers småtestet Galaxy Tab litt, og ble skikkelig forelsket. Gjett hva som står øverst på ønskelista akkurat nå! Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Prøver å få flasha min til den nyeste via Kies, bare at den får ikke koblet til serveren og lasta ned programvaren, noen som har opplevd dette? Har åpenbart nett, men sitter på mobilt bredbånd, kan det ha noe med saken å gjøre? Har forøvrig ikke hatt et fnugg av problemer med telefonen, gps eller kies (bortsett fra overnevnte). Allshare er bare veldig ustabilt, det er vel det eneste. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Prøver å få flasha min til den nyeste via Kies, bare at den får ikke koblet til serveren og lasta ned programvaren, noen som har opplevd dette? Har åpenbart nett, men sitter på mobilt bredbånd, kan det ha noe med saken å gjøre? Har forøvrig ikke hatt et fnugg av problemer med telefonen, gps eller kies (bortsett fra overnevnte). Allshare er bare veldig ustabilt, det er vel det eneste. Ja. Hatt flere problemmes med KIES 1. Den startup feilmeldingen i Kies 2. når jeg kan laste ned oppdatering til KIES via kies: DEn laster ned med installerer ikke, stopper opp. 3. mobilen har problem med å koble seg til KIES. Men, tror det løste seg med nyere firmware der. 4. husker ikke mer i farten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå