Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mobile AP er egentlig noe nytt ja, men Samsung har hatt det allerede.. Er en del som er "nytt" i froyo som vi allerede har :p

 

 

 

 

@hud1973: Det har jeg fått høre at er pga. feks Google maps eller andre programmer som bruker wifi til synk eller lokalisering.. Sjekk under Innstillinger -> Plassering og sikkerhet -> bruk trådløse nettverk.. Slå den av evt.

 

 

 

 

(Nå skal det sies at wifi trekker lite strøm, så hvorfor vil du slå det av? Min SGS holder i over 2 døgn, og jeg har på wifi hele tiden. Wifi står for omtrent 4-5% av batteribruken for min del)

 

 

Lenke til kommentar

Virker som om GPSen på mobilen har problemmer med å finne lokasjon hvis mobilen er i bevegelse i f.eks bil.

Må stoppe bilen la GPSen finne lokasjonen for deretter kjøe. Da fungerer alt greit.

 

Prøvde dette senest i dag på en tur til butikken. Telefonen brukte ca 2 minutter på å finne ut av signalene med GPSTest. Omtrent som Nuvi 360'en som jeg bruker til bilkjøring. Der må jeg som oftest stoppe bilen og vente til den får lock. Mye skog og svinger så ikke gode forhold. I tillegg var telefonen montert nede på dashbordet (ved siden av radio), så ikke noen god sikt til frontvindu heller. Skrudde på MyTracks på vei hjemover og bortsett fra ett par tuneller så virket det som den laget en god linje.

 

Nå har jeg ikke brukt GPS'en så mye på telefonen, og jeg forstår det slik at den blir verre med bruk. "Fiksen" som en del bruker er å resette driveren på en eller annen måte. Aner ikke hvordan, men det er skrevet en del på xda-developers.

Lenke til kommentar

Virker som om GPSen på mobilen har problemmer med å finne lokasjon hvis mobilen er i bevegelse i f.eks bil.

Må stoppe bilen la GPSen finne lokasjonen for deretter kjøe. Da fungerer alt greit.

 

Prøvde dette senest i dag på en tur til butikken. Telefonen brukte ca 2 minutter på å finne ut av signalene med GPSTest. Omtrent som Nuvi 360'en som jeg bruker til bilkjøring. Der må jeg som oftest stoppe bilen og vente til den får lock. Mye skog og svinger så ikke gode forhold. I tillegg var telefonen montert nede på dashbordet (ved siden av radio), så ikke noen god sikt til frontvindu heller. Skrudde på MyTracks på vei hjemover og bortsett fra ett par tuneller så virket det som den laget en god linje.

 

Nå har jeg ikke brukt GPS'en så mye på telefonen, og jeg forstår det slik at den blir verre med bruk. "Fiksen" som en del bruker er å resette driveren på en eller annen måte. Aner ikke hvordan, men det er skrevet en del på xda-developers.

For min del får jeg fix fort, 10-15 sekunder, og den holder seg stabil. Men pathen den tracker under feks Sportypal er veldig unøyaktig, jeg går jo overalt :p Det er hovedproblemet for min del. 

Lenke til kommentar

Virker som om GPSen på mobilen har problemmer med å finne lokasjon hvis mobilen er i bevegelse i f.eks bil.

Må stoppe bilen la GPSen finne lokasjonen for deretter kjøe. Da fungerer alt greit.

 

Prøvde dette senest i dag på en tur til butikken. Telefonen brukte ca 2 minutter på å finne ut av signalene med GPSTest. Omtrent som Nuvi 360'en som jeg bruker til bilkjøring. Der må jeg som oftest stoppe bilen og vente til den får lock. Mye skog og svinger så ikke gode forhold. I tillegg var telefonen montert nede på dashbordet (ved siden av radio), så ikke noen god sikt til frontvindu heller. Skrudde på MyTracks på vei hjemover og bortsett fra ett par tuneller så virket det som den laget en god linje.

 

Nå har jeg ikke brukt GPS'en så mye på telefonen, og jeg forstår det slik at den blir verre med bruk. "Fiksen" som en del bruker er å resette driveren på en eller annen måte. Aner ikke hvordan, men det er skrevet en del på xda-developers.

For min del får jeg fix fort, 10-15 sekunder, og den holder seg stabil. Men pathen den tracker under feks Sportypal er veldig unøyaktig, jeg går jo overalt tongue.gif Det er hovedproblemet for min del.

 

 

Her er det snakk om at mobilen er GPS via bil kjørende i full fart. Dvs, ikke starte GPS'n før kjøreturen har startet.

 

ikke i det fri. I det fri får selv jeg fix fort selvsagt

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Etter oppdatering av Kies får jeg: Komponenten MSC.Thunder.UI.Controls.ExeptionPopup har ikke en ressurs som er identifisert av URIen/MSC.Thunder.UI:component/controls/exceptionpopup.xaml

Har slettet og lagt inn på nytt 2 ganger...

 

 

det samme har jeg hatt i noen dager allerede.

 

 

Får heller ikke installert det på nytt da den spør etter en msi fil hele tiden

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med å starte GPS, når bilen er i fart. Kan kjøre i 80 og få GPS til å låse seg ganske fort (før 30 sec). Dette har jeg bare gjort med CoPilot 8, da det er dette jeg bruker som GPS-app.

spetter: Hva slags app er det du bruker til GPS?

 

Vet også at det er en del nyere biler som har en "film" eller lignende i front-ruta som blokkerer GPS-signaler. Prøv å hold telefonen ut av vinduet i fart og se om du har samme problem da?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med å starte GPS, når bilen er i fart. Kan kjøre i 80 og få GPS til å låse seg ganske fort (før 30 sec). Dette har jeg bare gjort med CoPilot 8, da det er dette jeg bruker som GPS-app.

spetter: Hva slags app er det du bruker til GPS?

 

Vet også at det er en del nyere biler som har en "film" eller lignende i front-ruta som blokkerer GPS-signaler. Prøv å hold telefonen ut av vinduet i fart og se om du har samme problem da?

 

ok. Husker ikke hva gps app jeg bruker heter. Har det liggende heime, men er ikke tilstedet akkurat nu.

Skal teste igjen neste gang jeg får sjans

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Etter oppdatering av Kies får jeg: Komponenten MSC.Thunder.UI.Controls.ExeptionPopup har ikke en ressurs som er identifisert av URIen/MSC.Thunder.UI:component/controls/exceptionpopup.xaml

Har slettet og lagt inn på nytt 2 ganger...

 

 

det samme har jeg hatt i noen dager allerede.

 

 

Får heller ikke installert det på nytt da den spør etter en msi fil hele tiden

 

samme med mej,har prøva 3 mobiler,ingen kontakt

Lenke til kommentar

Virker som om GPSen på mobilen har problemmer med å finne lokasjon hvis mobilen er i bevegelse i f.eks bil.

Må stoppe bilen la GPSen finne lokasjonen for deretter kjøe. Da fungerer alt greit.

 

Prøvde dette senest i dag på en tur til butikken. Telefonen brukte ca 2 minutter på å finne ut av signalene med GPSTest. Omtrent som Nuvi 360'en som jeg bruker til bilkjøring. Der må jeg som oftest stoppe bilen og vente til den får lock. Mye skog og svinger så ikke gode forhold. I tillegg var telefonen montert nede på dashbordet (ved siden av radio), så ikke noen god sikt til frontvindu heller. Skrudde på MyTracks på vei hjemover og bortsett fra ett par tuneller så virket det som den laget en god linje.

 

Nå har jeg ikke brukt GPS'en så mye på telefonen, og jeg forstår det slik at den blir verre med bruk. "Fiksen" som en del bruker er å resette driveren på en eller annen måte. Aner ikke hvordan, men det er skrevet en del på xda-developers.

For min del får jeg fix fort, 10-15 sekunder, og den holder seg stabil. Men pathen den tracker under feks Sportypal er veldig unøyaktig, jeg går jo overalt tongue.gif Det er hovedproblemet for min del.

 

 

Her er det snakk om at mobilen er GPS via bil kjørende i full fart. Dvs, ikke starte GPS'n før kjøreturen har startet.

 

ikke i det fri. I det fri får selv jeg fix fort selvsagt

Beklager, skulle jo ha spesifisert.. :) Jeg har selvfølgelig prøvd i bil også, og får fix nesten like fort. (Når jeg går tur, så går jeg jo mens jeg prøver å få fix og :p Ikke like fort som å kjøre bil, dog.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...