Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, men må ha root først da... Om man kjører root, mister man da det man har på telefonen?

 

Nei, alt er intakt. Det eneste en root update gjør er å kopiere inn en su binary og SuperUser applikasjonen, samt i de fleste tilfeller Busybox for å få tilgang til en rekke *nix kommandoer som ikke finnes i native Android

 

Hvilken "Key sequence" er det man må taste etter root'ingen da?

 

Skru tlf av og så presser du Volum up + Home + Power hold alle til du ser Samsung logoen og så slipper du Power og holder fortsatt volum up + home til noe mer skjer.

Du kommer til en meny der du kan bruke volum knappene til å gå opp å ned, gå til update.zip og trykk home(enter)

Lenke til kommentar

OK, men må ha root først da... Om man kjører root, mister man da det man har på telefonen?

 

Nei, alt er intakt. Det eneste en root update gjør er å kopiere inn en su binary og SuperUser applikasjonen, samt i de fleste tilfeller Busybox for å få tilgang til en rekke *nix kommandoer som ikke finnes i native Android

 

Hvilken "Key sequence" er det man må taste etter root'ingen da?

 

Skru tlf av og så presser du Volum up + Home + Power hold alle til du ser Samsung logoen og så slipper du Power og holder fortsatt volum up + home til noe mer skjer.

Du kommer til en meny der du kan bruke volum knappene til å gå opp å ned, gå til update.zip og trykk home(enter)

 

Takk! Prøver nå...

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Hei. Bare et kjapt spørsmål her.

Viss jeg flasher min SGS til froyo, og installerer lagfix, kan jeg da unflashe den etterpå? Altså gjøre den tilbake til standard? Og hvordan gjør jeg dette? Hadde vært kjempeflott med svar.

 

Takk på forhånd

Halvdan

 

Har ikke testet Froyo versjoner selv ennå, men tror jeg ville rådet å gått for feks jm8, da denne er final 2.1 versjonen, er vel endel bugger i froyo versjonene enda.

Uansett, skal gå fint å flashe tilbake til den versjonen du hadde når du fikk tlf, alle firmwares ligger jo på www.samfirmware.com

Eneste du må sørge for er at du fjerner lagfix og unroote før du flasher på ny til nyere/stock firmware så skal alt gå bra og alle spor være slettet av at du har flashet til ny firmware uoffisielt. Kan være lurt å ta en hard reset o etter du flasher :)

Lenke til kommentar
Bør kanksje "resete battteri indikasjonen ved å slette filen som forklart tidligeretråd " ? Fikk ladet til fullt batteri kl 2330 i går kveld. og nå kl 0900 er den nede på 74% siden i går kveld. Har ikke brukt tlf. Husker ikke hvor raskt batteriet gikk ned på en natt før jeg la inn firmware og One-click-lagfix.
Normalt sett så skal du ikke miste noe mer en 1-2% over en natt med wifi og slikt avslått, så her er det skjedd noe, enten et program som trekker sykt i sleepmodus eller at batteri viser feil %. Det du bør gjøre er å teste en 4 timer der du skrur av alt av wifi og andre apps, setter tlf i flymodus og se hvor mye du mister. er det over 0,5% pr time er det for mye. En side eller 2 tilbake i denne tråden finner du hvordan du kan resette batteri loggen, noe som ofte er lurt å gjøre etter du har tullet med flashing/lagfix osv. Har jm8 selv med oclf lagfix, og har ikke skjedd noe negativt me min batteri tid, so far..
Ok. Tror jeg bør resete batteriloggen. Mest sansynlig trolig det siden jeg har flashet og lagt inn lagfix osv.. <BR><BR>edit: samt jeg tror jeg ikke gjorde en hard reset. MEn, det skulle ikke ha noe å si for batteriloggen ? Endret av spetter
Lenke til kommentar

Hei. Bare et kjapt spørsmål her.

Viss jeg flasher min SGS til froyo, og installerer lagfix, kan jeg da unflashe den etterpå? Altså gjøre den tilbake til standard? Og hvordan gjør jeg dette? Hadde vært kjempeflott med svar.

 

Takk på forhånd

Halvdan

 

Har ikke testet Froyo versjoner selv ennå, men tror jeg ville rådet å gått for feks jm8, da denne er final 2.1 versjonen, er vel endel bugger i froyo versjonene enda.

Uansett, skal gå fint å flashe tilbake til den versjonen du hadde når du fikk tlf, alle firmwares ligger jo på www.samfirmware.com

Eneste du må sørge for er at du fjerner lagfix og unroote før du flasher på ny til nyere/stock firmware så skal alt gå bra og alle spor være slettet av at du har flashet til ny firmware uoffisielt. Kan være lurt å ta en hard reset o etter du flasher :)

 

Ok, takk for svar. Hvordan unrooter man? Vet ikke dette da jeg bare har rootet før, men ikke unrootet :)

Lenke til kommentar

Kort spørsmål hvis noen vet, etter rooting og installert lagfix får jeg nå mulighet for å oppgradere fra JF5 til JM1 i Kies. Noen som vet om det er stor forskjell på utgavene?

 

Tror du bør unroote og fjerne lagfix først. Er jm1 kommet til kies offisielt nå for norge? Ja er nogså stor forskjell fra jf-jm firmwarene

 

Hei. Bare et kjapt spørsmål her.

Viss jeg flasher min SGS til froyo, og installerer lagfix, kan jeg da unflashe den etterpå? Altså gjøre den tilbake til standard? Og hvordan gjør jeg dette? Hadde vært kjempeflott med svar.

 

Takk på forhånd

Halvdan

 

Har ikke testet Froyo versjoner selv ennå, men tror jeg ville rådet å gått for feks jm8, da denne er final 2.1 versjonen, er vel endel bugger i froyo versjonene enda.

Uansett, skal gå fint å flashe tilbake til den versjonen du hadde når du fikk tlf, alle firmwares ligger jo på www.samfirmware.com

Eneste du må sørge for er at du fjerner lagfix og unroote før du flasher på ny til nyere/stock firmware så skal alt gå bra og alle spor være slettet av at du har flashet til ny firmware uoffisielt. Kan være lurt å ta en hard reset o etter du flasher :)

 

Ok, takk for svar. Hvordan unrooter man? Vet ikke dette da jeg bare har rootet før, men ikke unrootet :)

 

 

Vet ikke vilken root du brukte, men når du rooter med ryanzas lagfix, så går du innpå appen å velger unroot

Endret av Exision
Lenke til kommentar

gjeldene versjon PDA JFB/Phone JF5/CSC:JG1

versjonen til denne enheten kan ikke oppdateres.

 

Hmm.. har det ikke komt ny versjon? hva er den nyeste? må jeg bruke odin for å få nyere?

 

Nei er ikke kommet ny versjon gjennom kies til norske mobiler

 

Av froyo 2.2 firmwares er det kommet JP1->JP2->JP3->JPC-JPH->JPK<-Alle disse er leaket fra samsung og lagt ut via samfirmware.com.

 

Ja du må bruke odin for å få ny versjon, vis du ikke klarer å vente til offisiel froyo 2.2 kommer ut. Oppdatering gjennom kies kan skje alt fra i dag til Slutten av oktober, vis ikke lenger. Uansett, vis du ikke vil være beta tester bør du gå for jm2/jm8 vis du bestemmer deg for å flashe og vil ha en god versjon frem til offisiel 2.2 gjennom kies

Lenke til kommentar

Viss jeg bruker den rooten og lagfixen som fra appmarket som heter OCLF eller noe slikt, hvordan unrooter jeg den da? Og hvordan uninstallere lagix? Tusen takk til den som gidder å svare.

 

Halvdan :)

 

edit: mente LAGFIX*

 

som jeg har skrevet minst en gang i dag, du bruker appen og velger unroot , og remove lagfix :p. Bare last ner appen å kikk inni programme så ser du hvor lett det er å både roote, adde lagfix og fjerne alt

Lenke til kommentar

Viss jeg bruker den rooten og lagfixen som fra appmarket som heter OCLF eller noe slikt, hvordan unrooter jeg den da? Og hvordan uninstallere lagix? Tusen takk til den som gidder å svare.

 

Halvdan :)

 

edit: mente LAGFIX*

 

som jeg har skrevet minst en gang i dag, du bruker appen og velger unroot , og remove lagfix :p. Bare last ner appen å kikk inni programme så ser du hvor lett det er å både roote, adde lagfix og fjerne alt

 

Haha, tusen takk for at du gidder da i hvertfall, ingen andre som gidder å svare, det skal du ha. Så om jeg rooter, så driter jeg meg ut, ryker garantien? Eller kan jeg bare unroote å sende den inn ? :D:innocent:

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen. Fikk til å installere kies uten error nå. :D

Men når jeg plugger i telefonen får jeg error på mtp usb enhet.

Så velger jeg oppdatere driverene jeg lastet ned fra linken du ga meg. Men når jeg plugger telefonen inn igjen begynner den å søke etter drivere å jeg får error igjen. :-(

 

Noen som vet hva man gjør da?

 

re-installer windows media player.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...