Exision Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Rooting er å åpne tlf slik at du får admin til alt, dvs du kan slette/installere alt du vil på tlf som ellers ikke går. Flashing er et ord for å Skifte firmware utenom Kies. Vis du kjøper tlf nå får du med jm2 firmware, den fungerer helt fint og du skal lett klare å holde deg til den frem til 2.2 froyo updaten kommer offisielt via kies. Det var vi første som kjøpte i juni/juli som fikk med firmwares jf3/jf5 som var helt elendig. Vis du føler at du har lyst å gjøre tlf enda kjappere etter du har kjøpt med jm2 så er det letteste du kan gjøre å laste ned et program som heter OCLF fra market , tar deg et par min så er tlf rootet å fått lagfix som gjør tlf en del kjappere, alt gjøres på mobilen og det i mine øyne er en trygg prosess og er lett å omgjøre med samme app vis du vil ta vekk root, lagfix. Jeg for min del ser ikke noe problem med å anbefale samsung galaxy s, har hatt iphone 3gs og testet iphone 4(en i samme hus som har den) Android er en sykt overlegen plattform i forhold til iOS, Kommer nokk ikke til å gå tilbake til iOS vis det ikke skjer noen store forandringer i de neste år. Er veldig glad i min Galaxy, Vil anbefale å kikke på samsung galaxy s og htc desire hd som kommer nå. Edit: Vet ikke helt hvor bra Sync mot exchange og gps fungerer med jm2, men tror det skal fungere nokså greit der dt også, jeg har jm8 selv men bruker ingen av delene. Har sitt at disse punktene er viktig for en del som skal ha tlf Endret 27. september 2010 av Exision Lenke til kommentar
Exision Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Flashing er å "flashe over til et annet ROM" f.eks en modifisert ROM av orginale galaxy s rom'en. Rooting gir det administrator-rettigheter helt ned til røttene (derav root) Kan vel også nevne at flashing må ikke være en modifisert rom, men en Original rom fra samsung som er leaked ut og vi kan installere dette uofissielt via et program som heter odin Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Djiises.. fikk til kies! :DDD skru av proluncher. koble til mobilen.. få den til lete etter driver..når den ikke fant plugga jeg ut. så gikk jeg på enhetsbehandler å fant utp-usb enhet. der tok jeg finn driver i windows updates. så trykka jeg på homeknappen på mobilen.. å plusselig var den der tror egentlig det er pgr pro luncher jeg ikke har fått det til.. samsung er crap. blir nok htc på meg igjen. hvertfall om det ikke blir litt mer fart etter 2.2 Neida, va visst bare skryt. Mangler forsatt driver ;-P Velger jeg driver manuelt, finner windows ny litt etter jeg kobler til. GRRR... men kommer hvertfall til der det er bilde av en usb på skjermen ;p Endret 27. september 2010 av MoLvII Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Da er jm8, OCLF (root) og lag fix installert . Mobilen er ikke å kjenne igjen. Raskheten er nesten ikke sammenlignbart fra tidligere. Når jeg holdt på kunne jeg velge hvor stor denne partisjonen i OCLF (root?) kunne være. Valgte 835MB av 1.5-1.6GB tilgjengelig. Har størrelsen noe å si, burde valgte alt av tilgjengelig plass ? edit: for moro skyld. Gikk fra 800 og noe til 2185 poeng i Quadrant. lol Endret 27. september 2010 av spetter Lenke til kommentar
jobster Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Bør jeg unroote før jeg flasher? Lenke til kommentar
jobster Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) merker du noe på batteritid ved bytte til jm2 eller jm8? Endret 27. september 2010 av jobster Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) merker du noe på batteritid ved bytte til jm2 eller jm8? Jeg byttet fra JF3 til JM2 . Hadde JM2 noen timer, under et døgn, testet ikke batteritiden skikkelig da. Og gikk deretter til JM8 nu. Har ikke testet batteriet da jeg nettopp har fått mobilen skikkelig opp å gå fra JF3. Batteritiden bør være forbedret. Endret 27. september 2010 av spetter Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Bør jeg unroote før jeg flasher? Bør nok unroote, og undo alt av OCLF før firmware flash. Det hadde iallefall jeg gjort. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Hei, har akkurat kassert min gamle Nokia N95, og fått en splitter ny Samsung Galaxy S. Du milde for en mobil! Herlig å bruke - e-post, meldinger, surfing på nett - alt går MYE raskere, og oppleves veldig bra. Takket nei til en iPhone 4 på jobben (til fordel for Samsungen), får se om det var et godt valg... Men jeg har noen småproblemer. Veldig mange meldinger blir ikke sendt, får bare feilmeldingen "message not sent", uten noen forklaring på hvorfor. Etter 7-8 retry så blir de sendt til slutt, men hva i huleste? Og så opplever jeg at G3G-forbindelsen faller ut utrolig ofte. 3G-symbolet forsvinner, og erstattes av en "H". Noen som vet hva dette er? Veldig irriterende. Til slutt et spørsmål: Når Froyo kommer og jeg skal oppdatere, bør jeg da først oppdatere firmware til siste versjon, og deretter oppdatere Android-versjonen? Eller er firmware og Android-versjon det samme? T Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 For de som lurer på oversettelsesproblemet så kan man se her; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8047457#post8047457 Ingen løsning, men det ser ut som Samsung har vært veldig sløve når det gjelder oversettelsen. Bare se på svenskene... Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Og så opplever jeg at G3G-forbindelsen faller ut utrolig ofte. 3G-symbolet forsvinner, og erstattes av en "H". Noen som vet hva dette er? Veldig irriterende. Det betyr vel bare at du får 3G+. Strengt tatt undødvendig å irritere seg over da det er enda raskere (Noen, si fra om jeg tar feil, for da skal jeg også begynne å irritere meg...) Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 H'n står for HSDPA, populært kalt Turbo 3G, som helt riktig er raskere enn 3G ja. Altså ingenting å irritere seg over. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Noen som vet om denne vil virke på min i9000; http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B0043GUKT8/ref=dp_olp_0?ie=UTF8&redirect=true&qid=1285624611&sr=8-25&condition=all Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Aha! Det var jo godt å vite :-) Lenke til kommentar
jobster Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Noe merklig skjedde nettopp. Jeg skulle avinstalere lagfix og hadde for lite batteri. Måtte ha 40% for å kunne gjøre dette. Etter å ha fått avinstalert hadde jeg plutselig 70%. batteriet steg 30% på fem minutter Lenke til kommentar
danweb.cjb.net Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Har nå installert OCLF lagfix på telefonen, har JF3. telefonen ble utrolig kjapp, trodde ikke jeg hadde noe særlig lag, men hadde tydeligvis det for nå er telefonen lynkjapp. ser fram imot froyo, så dette får holde til den offisielle firmware oppdateringen kommer Anbefales. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Djiises.. fikk til kies! :DDD skru av proluncher. koble til mobilen.. få den til lete etter driver..når den ikke fant plugga jeg ut. så gikk jeg på enhetsbehandler å fant utp-usb enhet. der tok jeg finn driver i windows updates. så trykka jeg på homeknappen på mobilen.. å plusselig var den der tror egentlig det er pgr pro luncher jeg ikke har fått det til.. samsung er crap. blir nok htc på meg igjen. hvertfall om det ikke blir litt mer fart etter 2.2 Neida, va visst bare skryt. Mangler forsatt driver ;-P Velger jeg driver manuelt, finner windows ny litt etter jeg kobler til. GRRR... men kommer hvertfall til der det er bilde av en usb på skjermen ;p For det første: Kies fungerer ikke med LauncherPro eller noen tredjeparts launchere. Det er TouchWiz launcheren som kommuniserer med Kies, så derfor må man bruke TouchWiz om man vil bruke Kies, eller i alle fall skifte til TouchWiz launcheren hver gang man skal bruke Kies. Nr2: Kies har en bug (muligens fikset) som gjør at den ikke klarer å finne telefonen om du har filer på det interne SD kortet som har en extension lengre enn 16 karakterer. Bruker du f.eks Titanium Backup har du ofte filer med navn "com.android.xx.thisismyawesomeappandhasalongfileextension" på intern SD, og dermed feiler Kies. Nr3: På XDA-developers i FAQ tråden finner du noen alternative USB drivere som fungerer fint med W7 x64. Prøv disse. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Noe merklig skjedde nettopp. Jeg skulle avinstalere lagfix og hadde for lite batteri. Måtte ha 40% for å kunne gjøre dette. Etter å ha fått avinstalert hadde jeg plutselig 70%. batteriet steg 30% på fem minutter Dette skyldes sannsynligvis at batterystats.bin har blitt endret. For å fikset dette: Lad telefonen til 100%, og du får beskjed om at batteriet er fullt. deretter: adb shell rm /data/system/batterystats.bin Så bør du bruke telefonen til batteriet er helt tomt og den slår seg av, deretter lader du batteriet helt opp igjen. Dette vil "resette" batteri statistikken og du vil få en mer korrekt gjengivelse av hvor mye batteri du faktisk har igjen på en lading. Lenke til kommentar
Exision Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg har også flashet,lagt in lagfixer å tullet litt med tlf, så høres ikke dumt ut å ta en reset av batteri stats. Men hvordan bruker man adb shell rm /data/system/batterystats.bin Cmd i windows med tlf koblet til? Innpå tlf? feks recovery mode? Eller 3 parts program i windows? Lenke til kommentar
Kur0saki Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hei Folkens, Jeg har pratet med samsung Nordic, og de ga meg dette som beskjed Enligt den information vi har fått så är uppdateringen av Android 2.2 till Galaxy S planerad att lanseras nu i månadsskiftet Septemb er/Oktober. Så får håpe dette er sant:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå