Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Stor takk til sp0!

 

Da har jeg lagt inn JM2 (gikk smertefritt). Har også kjørt en full master reset og ser at denne versjonen er en del vassere enn jf5 jeg hadde (selv om jeg i utgangspunktet var veldig fornøyd). Blant annet galleriet finner og åpner bilder en del raskere. Ellers er det et par små nye features.

 

Skal bli spennende og teste maps og hele resten av pakka etter hvert. Denne prossessen var forøvrig en del raskere og lettere enn alt styret med J.A.F og Nokia:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var mobilen flashet til jm2, sykt lett prosess som tar rundt 10 min fra du starter med å laste ned filer til alt er ferdig flashet.

Men som førstegang bruker av odin synes jeg ponsen kunne laget enda litt mere step by step.

Mobilens usb skal stå på mass storage

og punkt 6 i guiden 6. Når driverne er installert, klikker du Start i Odin3.(driverene er installert når du ser ID:COM 0:[COM3] er blitt helt gul da trykker du start i Odin3 og resten blir gjort selv

 

Ellers takk til Sp0 for masse info , og takk til fender for å teste før meg ^^

 

Edit: Skal leke meg litt med mobilen nå, prøve installere alt av programmer og lignende jeg hadde før, widgets og sånn å se om mobilen oppfører seg skikkelig :)

Endret av Exision
Lenke til kommentar

Da har mobilen blitt grundig testing og dette var en syyyyk opplevelse.

Alt går 2-3-4-5ganger raskere. Kjekt å endelig få swype, men må nåkk bruke det en stund før det går kjappere å skrive en vanlig.

 

Ville anbefale alle som har jf3/jf5 å gjøre dette samme, følg ponsens guide og det skal mye til for at noe skal gå galt. nå kan samsung bruke den tida de trenger for å gjør froyo råbra for min del:P

Lenke til kommentar

se der ja, jeg har også JF5.

 

Driver og installerer OCLF i dette øyeblikk...

 

wowowowowow!

 

telefonen ble sykt mye kjappere med dette innstalert.

 

Tror ikke jeg gidder og oppgradere firmware, dette holder i massevis for meg.

 

Noen som kan anbefale backup app? Regner med alt blir slettet når firmware oppgraderingen først kommer.

Lenke til kommentar

Fikk XXJM1 når jeg kjøpte min tlf for uke tid sia :)

 

Hvor finner jeg nyeste? ikke noe på samsung porgrammet for pcen

 

Nei Kies har ikke lagt ut noen firmware update til norske sgs, så valget er å vente til froyo 2.2 eller flashe.

Men du har da JM, skal fungere fint den.

Var bare Jf3/Jf5 og eldre som var treige som sirup, og lagget som bare det.

Lenke til kommentar

Hmm ser ut som jm2 oppdateringa skulle gå så glatt som jeg trodde.

 

Alt fungerte fint untatt beautiful widgets appen, den ville ikke hente været og der vi kan laste ner nye klokker/vær typer klarte den liksom ikke få internett connection.

 

Edit: Restartet launcherpro , og ser ut som det fungerer nå :)

Endret av Exision
Lenke til kommentar

Fikk XXJM1 når jeg kjøpte min tlf for uke tid sia :)

 

Hvor finner jeg nyeste? ikke noe på samsung porgrammet for pcen

 

Nei Kies har ikke lagt ut noen firmware update til norske sgs, så valget er å vente til froyo 2.2 eller flashe.

Men du har da JM, skal fungere fint den.

Var bare Jf3/Jf5 og eldre som var treige som sirup, og lagget som bare det.

 

Fikk min i forrige uke, og den hadde også JM1.

Hadde vært kjekt å vite om det er noen vesentlig forskjell mellom JM1 og JM2. Noen som vet eller har hørt noe om det?

 

Ellers har jeg nesten ikke fått brukt mobilen, har vært på reise. Skal sette meg ned i dag å utforske :-)

Lenke til kommentar

Jm2 flash/odin versjonen er jo fikset på etter den ble sluppet av samsung , så vil tro at den kjører kanskje enda litt bedre enn jm1 fra samsung. Men skal ikke være noe særlig vits å flashe vis du ikke har tenkt å gjøre alt du kan for å få høyest mulig benchmarks scores osv, tror jm1 skal kjøre veldig fint fram til froyo kommer.

 

Er vel mange bedre bedre firmwares en jm2 ute å går vis du vil ha noe nyere en den du har nå, eneste grunnen jeg valgte den var fordi den er veldig safe å installere via ponsens guide, den har norsk språk,swype osv og var luta lei jf3 :p

Lenke til kommentar

Jm2 flash/odin versjonen er jo fikset på etter den ble sluppet av samsung , så vil tro at den kjører kanskje enda litt bedre enn jm1 fra samsung. Men skal ikke være noe særlig vits å flashe vis du ikke har tenkt å gjøre alt du kan for å få høyest mulig benchmarks scores osv, tror jm1 skal kjøre veldig fint fram til froyo kommer.

 

Er vel mange bedre bedre firmwares en jm2 ute å går vis du vil ha noe nyere en den du har nå, eneste grunnen jeg valgte den var fordi den er veldig safe å installere via ponsens guide, den har norsk språk,swype osv og var luta lei jf3 :p

 

Ja jeg skal kansje ikke stresse med dette siden jeg knapt har rørt mobilen siden jeg fikk den, og at Froyo ikke er så veldig langt unna :) For alt jeg vet er JM1 god som gull frem til da :D

Lenke til kommentar

hehe, ble bitt av basillen jeg nå. La jo inn JM2 i går, men pokker heller. Driver og legger inn JM8 nå. Bruker CSC fila som vi brukte til flashing av 2'ern. Skal visstnok fungere utmerket. Blir spennende og se. Hvis dette fungerer bra så gidder jeg ikke å tulle noe mer før froyo kommer offisielt (dog samsung kommer vel neppe med flere 2,1 versjoner nå).

Lenke til kommentar

hehe, ble bitt av basillen jeg nå. La jo inn JM2 i går, men pokker heller. Driver og legger inn JM8 nå. Bruker CSC fila som vi brukte til flashing av 2'ern. Skal visstnok fungere utmerket. Blir spennende og se. Hvis dette fungerer bra så gidder jeg ikke å tulle noe mer før froyo kommer offisielt (dog samsung kommer vel neppe med flere 2,1 versjoner nå).

 

 

 

Gjør oppmerksom på at flashingen av JM8 gjøres i odin, men på en bittelitt annen måte. Flasher pit fila i repartition mode først, kobler fra telefonen og tar ut batteri, restarter i samme modus og kobler til. Trykker så på reset i odin. - Mounter inn de phone/modem/csc filene (odin skal nå ikke stå på repartition, pit fila skal heller ikke være med) - Og kjører så "start". TATA!

 

Skal gi et kort review på hvordan JM8 fungerer. Ser det er flere som sier det er enda raskere enn jm2, jm5 etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...