Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Etter at du har kobla telefon til Kies så kjører du regedit.exe. Der går du HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\DeviceDB\X (X=et av de nummera som står der.) I den som er den rette for telefonen din så skal du endre følgende:

DEVCONINFO fjern det som står

HIDSWVER fjern det som står

ProductCode "GT-I9000HKDXEE"

SoftwareRevision "I9000XWJFB/I9000XEEJG1/I9000XXJF5/I9000XWJFB"

Deretter starter du update, kommer det ikke noe trykker du Ctrl+Alt+U+P

 

Prøvde meg på denne, men hos meg får jeg ikke opp noen mulighet til å oppgradere til nyere firmware.

 

Nå som Froyo ser ut til å bli enda 1 måned forsinket, ser jeg meg nødt til å vurdere en oppgradering av telefonen min, ville helst gjordt det via Kies.

 

Har det noe å si at jeg har JF5 firmware, eller er det noe mer jeg bør endre for å få Kies til å komme med oppdatering.

 

Jeg trenger ikke å oppgradere til uoffisiell Froyo, da JM2 firmware er bedre enn JF5, som snart tar knekken på meg, telefonen suger til de grader for meg akkurat nå, og jeg irriterer meg veldig over den, nesten så jeg får lyst til å finne frem N97'n igjen.

 

Noen her som har tips til oppgradering via Kies, men ikke til Froyo, JM2.

 

Merkelig at jeg ikke får valget med å oppdatere til JM2 siden nyere telefoner leveres med denne firmware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behøver IKKE flashe for å få JM2, har postet hvordan det gjøres step-by-step lenger baki her :)

Jo, det gjør du.

Om du flasher gjennom å hacke windows registret og bruker Kies - eller om du bruker Odin3, så er du nødt til å flashe/oppgradere firmwaren. Det føles bare mere "legitimt" å gjøre det via en register-hack og bruke Kies. Problemet er bare at det bryter garantien like mye OM det skal gå rett i dass, ettersom du legger inn en uoffisiell firmware på telefonen! :)

Ta f.eks. JPC-oppdateringen som ble gjort på samme måte, den var også gjort via Kies, men med en annen productcode. Den oppdateringen hadde en "liten bug" som endret produktkoden på selve telefonen. Heldigvis ble det tatt backup slik at man kunne gjenopprette produktkoden, men er ikke sikkert det skjer neste gang!

 

Samsung har forøvrig funnet ut at reg-hacken er lekket på nett, så de har dratt tilbake oppdatering via "test-mode" i Kies etter hva jeg har skjønt..

Lenke til kommentar

HEHE, akkurat, men har du noen mer detaljert forklaring og komme med? Hvilken er den nyeste oppdateringen til SGS med norsk språk?

Den nyeste via kies er Jf3 som de første tlf i norge kom med.

De nyeste mobilene som blir kjøpt i norge har nå jm2, helt idiotisk at de ikke kan hiva inn jm2 update t oss via kies.

Hatt jf3 siden siden jeg kjøpte tlf rett etter den kom til norge og begynner å bli luta lei av å vente på en update så gjør at mobilen kan bli brukt som en mobil :p

 

Edit : Hadde instillt meg på å vente til 2.2 kom da det har vært rykter om at den er rett rundt hjørne hele tiden, men med den nye 5 ukers forsinkelsen tenkte jeg å prøve register hacken men det virka jo kje :S

 

Noen som har en link til step by step guide flashing t jm2 eller høyere(stabile) firmware?

 

For å ikke bare klage, kan jeg si at jeg hadde 3gs før og søsteren min fikk iphone 4 for et par dager si,ville ikke hatt iphone 4 over sgs om det smalt i h, men savner litt en mobil som ikke lagger, der alle apps du laster ner går smooth , feks facebook er elendig på android og etter dt jeg har fått me meg er ikke windows live messenger komt til android ennda, savner den også. men once u go 4" (black) u never go back to 3,5" ^^ :p

Endret av Exision
Lenke til kommentar

HEHE, akkurat, men har du noen mer detaljert forklaring og komme med? Hvilken er den nyeste oppdateringen til SGS med norsk språk?

 

Her har du en liste over firmwarene som er lekket til nå:

 

I9000XXJE2 Version 2.1 2010 May

I9000XXJE3 Version 2.1 2010 May

I9000XXJE5 Version 2.1 2010 May

I9000XXJE6 Version 2.1 2010 May

I9000XXJE7 Version 2.1 2010 May

I9000XXJE9 Version 2.1 2010 May

I9000XXJEC Version 2.1 2010 May

I9000XXJF1 Version 2.1 2010 June

I9000XXJF2 Version 2.1 2010 June

I9000XXJF3 Version 2.1 2010 June

I9000XXJF7 Version 2.1 2010 June

I9000XXJFB Version 2.1 2010 June

I9000XWJFD Version 2.1 2010 June

I9000XWJFF Version 2.1 2010 June

I9000XWJG1 Version 2.1 2010 July

I9000XWJG3 Version 2.1 2010 July

I9000XWJG5 Version 2.1 2010 July

I9000XWJM1 Version 2.1 2010 July

I9000XWJM1 Version 2.1 2010 July

I9000XWJM2 Version 2.1 2010 July

I9000XWJM5 Version 2.1 2010 July

I9000XWJM6 Version 2.1 2010 August

I9000XWJM7 Version 2.1 2010 August

I9000XWJM8 Version 2.1 2010 August

I9000XXJP1 Version 2.2 2010 August

I9000XXJP2 Version 2.2 2010 August

I9000XXJP3 Version 2.2 2010 August

I9000XXJPC Version 2.2 2010 August

I9000XXJPH Version 2.2 2010 September

 

 

Dersom du ikke ser din her, se etter nærmeste "like". F.eks: har du XXJF5 vet du at den kom engang i mellom XXJF3 og XXJF7.

 

Nyeste offisielle firmware er den som var på telefonen når du fikk den. FORDI Samsung har enda ikke sluppen noen offisiell oppdatering her i Norge. (Mange andre europeiske land har fått).

 

Som du ser, så er det mye jobbing på firmware-siden for Samsung, de bare gjør ikke firmwarene tilgjengelig for offentligheten før det er store forandringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit : Hadde instillt meg på å vente til 2.2 kom da det har vært rykter om at den er rett rundt hjørne hele tiden, men med den nye 5 ukers forsinkelsen tenkte jeg å prøve register hacken men det virka jo kje :S

 

Noen som har en link til step by step guide flashing t jm2 eller høyere(stabile) firmware?

Offisiell i UK er fremdeles slutten av September, men her i Norge er vi heldige hvis vi får den før slutten av Oktober!

 

Når det gjelder oppgradering til JM2-frimware, kan du ta en titt her: http://ponsen.no/blog1.php/2010/08/02/howto-flash-firmware-samsung-galaxy-s.

Som du ser i posten min over, så har det kommet mange etter JM2, men da må du roote og trikse litt for å få lagt inn full norsk støtte. Så hvis du vil ha minst mulig pes -> JM2. Lettere jobb, mindre nytt.

 

Eventuelt kan du ta en titt på forumet til XDA-developers. Her legges det nyeste om telefonen hele døgnet og det er masse info om lagfix, custom roms, color fix, rooting osv. ADVARSEL: Du blir fort hekta, og blir sittende å lese hele tiden for å få med siste nytt :p

 

EDIT:

Så hvis jeg skulle oppdatere med ODin nå, og holde meg til 2,1 foreløpig, burde jeg kjøre på med JM8 da eller?

Det ville jeg nok ha gjort selv i allefall.

MEN vet ikke hvordan støtten for norsk swype, norsk språk osv er som standard på den, siden jeg hoppet til Froyo før JM8 kom ut.

Se linken til ponsen.no over, hvis du vil ha en som jeg kan bekrefte fungerer.

Endret av sp0
Lenke til kommentar

Supert SP0. Hvordan blir det da med å installere offisielle froyo oppdateringen når den tid kommer? Regner med at den er fullt kompatibel med kies?

 

Hmm, dette må jeg prøve. Har drevet mye med J.A.F, NSS og Nokia telefoner tidligere ettersom jeg har vært nokia- frelst i lang tid. På tide og lære seg dette med samsung.

 

 

Er det merkbar forskjell på JM2 og JF5? I forhold til hastighet etc?

Lenke til kommentar

Håper på bedre tider når Froyo omsider kommer til SGS. Min har JF3, og det lagger til tider helt drøyt. Blir også grønn av misunnelse når jeg leser hva enkelte har av batterikapasitet. Med litt aktiv surfing varer batteriet på min Galaxy ikke engang ut arbeidsdagen.

 

Noe som bekymrer meg, er at jeg aldri har fått mobilen og Kies til å funke på min windows 7-maskin. På min gamle (nå defekte) laptop med xp pro var det ikke noe problem. Får feilmelding når windows 7 forsøker å installere driver til mobilen, og Kies står bare og slurer når jeg forsøker å koble den til via, ja, Kies.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...