Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Re: Taskkillere

Ikke bruk dem!

Bruk heller Autokiller Memory Manager.

Her har man mulighet til å tune minneinnstillingene i Android slik at Android selv rensker opp i minnet i stedet for at man skal ha 3. parts applikasjoner som gjør dette (og de gjør det på feil måte slik at ikke alt minnet blir tilbakeført til systemet.)

Jeg bruker AMM med strict settings, og da forsvinner all tendens til at telefonen blir treg når jeg bruker mange apps kjapt etter hverandre eller samtidig.

Krever ROOT og det er ikke alle som har gjort det :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg hatt SGS'en i en dag. Den kom forresten på postkontoret for fem dager siden, men fikk ikke hentet den ut før i dag. Kjipe fem dager... Anyways, jeg har trykket og testet og installert saker i nesten uavbrutte 12 timer nå. Alt fra Norgeskart, youtube, opera mini, ebuddy til den minste lille setting å finne ut av.

Førsteinntrykket er utmerket. Ser ingen antydning til lagging og GPS er meget god. Testet GPSen innendørs (ikke a-GPS), og ved å sitte 2m vekk fra et vindu på 1,7m x 1,3m fikk jeg inn 7 satelitter med godt signal på ca 15 sekunder. Litt skipping på ca 30m, men så snart jeg kom utendørs var signalet perfekt og stabilt.

Har fra 8-10 applikasjoner gående i minnet og bruker 3 widgets. Tlf kom forresten med JM2 og er kjøpt relativt ren (ingen operatør-bloating). Kjører ikke taskkiller eller noe root-greier.

PS.. om noen vet hvordan jeg kan browse innholdet på kompisen min sin tlf når vi har paired via bluetooth vil jeg gjerne høre hvordan. Når jeg trykker på tlf hans i lista mi får jeg kun valget med å frakoble. Ikke noe mer. Han får derimot sett mappestrukturen min fritt.

Lenke til kommentar

Bruk heller Autokiller Memory Manager.

Her har man mulighet til å tune minneinnstillingene i Android slik at Android selv rensker opp i minnet i stedet for at man skal ha 3. parts applikasjoner som gjør dette (og de gjør det på feil måte slik at ikke alt minnet blir tilbakeført til systemet.)

Jeg bruker AMM med strict settings, og da forsvinner all tendens til at telefonen blir treg når jeg bruker mange apps kjapt etter hverandre eller samtidig.

Takk for den, telefonen fikk en helt annen flyt etter at jeg la inn AMM i går (med Optimum preset).

Hvis det holder seg slik er det genialt. Bare synd at ikke telefonen leveres ferdig slik den blir med OCLF og AMM.

Lenke til kommentar

Jeg har Desire med Froyo installert. Jeg har også Galaxy 2 med 2.1. Og jeg har faktisk gått tilbake til Desire pga hastighet og lagging.

Frem til Galaxy s blir oppgradert er Desire så mye bedre på hastighet og mye annet, så jeg ser frem til at denne kommer til Galaxy. Med den skjermen, gpu-løsning etc vil Galaxy S bli en "ny" mobil når den får Froyo.

Lenke til kommentar

Finner ikke Autokiller Memory Manager

Finnder dog en Autokiller Memory Optimizer (som krever root :()

er det denne du mener?

Ja det er den. Den het bare Autokiller før men skiftet nettopp navn. Husket visst ikke riktig i farten.

Burde vel sagt fra at den krever root ja.

Dessverre er denne telefonen så råtten ut av boksen at å roote for Autokiller er nesten et must.

Voodoo Lagfix + Autokiller gjør at telefonen er slik den burde vært, altså langt raskere enn Desire på alle mulige områder.

NB: For de av dere som ikke kjenner til ADB eller Odin, anbefaler jeg IKKE å prøve Voodoo lagfix. Ting kan gå galt, og litt kjennskap til disse verktøyene er da nødvendig for å få telefonen opp å gå igjen.

Lenke til kommentar

Hmm, nå har jeg et meget irriterende problem.

All musikk jeg legger inn på telefonen blir liggende dobbelt opp..

Altså, fila er kopiert over bare en gang, og ligger altså på telefonen i bare et eksemplar..

Men telefonen hevder hardnakket at jeg har to av hver eneste låt..

Noen forslag til løsning?

Jeg har forsøkt å fjerne alt fra telefonen for så å legge det inn på nytt, hjelper absolutt ikke.

Sinnsykt frustrerende!

Jeg har lagt all musikken i mappen media på telefonen, og der laget en mappe som heter Musikk, innunder den ligger all musikken min...

Jeg fant svaret..

Ved kopiering av mappene

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (andre navn enn de reelle..) til katalogen Musikk har den plutselig funnet ut at innholdet i Musikk også skal ligge i mappen 9.

Altså blir alt dobbelt opp..

Fantastisk bra håndtert.. Men jeg fant da feilen, og får ryddet opp ser det ut som :)

Lenke til kommentar

Jeg har Desire med Froyo installert. Jeg har også Galaxy 2 med 2.1. Og jeg har faktisk gått tilbake til Desire pga hastighet og lagging.

Frem til Galaxy s blir oppgradert er Desire så mye bedre på hastighet og mye annet, så jeg ser frem til at denne kommer til Galaxy. Med den skjermen, gpu-løsning etc vil Galaxy S bli en "ny" mobil når den får Froyo.

Dessverre ikke helt sant.

Så lenge Samsung tviholder på sitt RFS filsystem på /data partisjonen på telefonen, vil den aldri komme i nærheten av å være så rask i daglig bruk som Desire.

Kort forklart: RFS har ikke buffer, i tillegg så blokkerer hele filsystemet ved skriveoperasjoner. Dette medfører at hvis en app skriver til /data (noe som skjer ofte) blokkeres hele partisjonen for alle andre apps. Dette er det folk omtaler som lag på telefonen.

Heldigvis har android communityet klart å modifisere telefonen slik at man kan bruke et annet filsystem på /data partisjonen. Med denne modifikasjonen føles Galaxy S 2.1 omtrent like rask som Desire med 2.2

En annen sak er at JIT på android er veldig hardt optimalisert for Qualcomm Snapdragon sin implementasjon av ARM v7, mens det ikke yter like bra på ARM Cortex A9 som Galaxy S bruker. Dette gjør at Galaxy S ikke får den samme ytelsesboosten som Desire gjorde ved oppgradering til 2.2

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre dere som opplever at tlf lagger om hvor mange programmer dere har installert og hvor mange widgets dere har gående samtidig? Så langt har jeg installert ca 40 apps og har kommet opp i 8 widgets som ligger spredd på forskjellige sider, og jeg opplever fremdeles ingen lagging. Menyer går flytende, programmer starter øyeblikkelig under multitasking. Noen taskkiller har jeg heller ikke engang vurdert pga da jeg la meg i natt og stod opp 7t senere var batteriet tappet fra 65% - 59%. MED wi-fi påslått.

Tror nå faktisk at overivrige fingre, lite smarte app-valg, beta-roms, rooting som åpner for systemendringer etc har mest av skylda..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg merket i det jeg slo på telefonen første gang at noe var galt. Kom fra HTC Hero, men hadde fikla mye på Desire til kolleger og kompiser. Galaxy S var rett og slett nesten like treg som Hero (okay, litt overdrevet), men den burde vært raskere enn Desire.

Det er ikke snakk om enorm lagging og treghet, men at den er tregere enn hardware skulle tilsi er det ikke tvil om.

Dette var altså uten noen ekstra programmer eller widgets. Kun de som var der fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Får holde meg unna lagfix enn så lenge, selvom det er litt irriterende.. Men skal prøve Memory optimizer.

Btw

angry birds beta er kjempemorro på denne telefonen ^^

Egentlig iphone spill, men utviklerne har bestemt seg for å lage det til android også! endelig en utvikler som lager ordentlige spill til android!

Angående lag så merker jeg det VELDIG godt rett etter oppstart, samt når jeg blar i market. Den stopper rett og slett opp i market og venter et par sekunder hver gang jeg trykker noe...

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre dere som opplever at tlf lagger om hvor mange programmer dere har installert og hvor mange widgets dere har gående samtidig? Så langt har jeg installert ca 40 apps og har kommet opp i 8 widgets som ligger spredd på forskjellige sider, og jeg opplever fremdeles ingen lagging. Menyer går flytende, programmer starter øyeblikkelig under multitasking. Noen taskkiller har jeg heller ikke engang vurdert pga da jeg la meg i natt og stod opp 7t senere var batteriet tappet fra 65% - 59%. MED wi-fi påslått.

Tror nå faktisk at overivrige fingre, lite smarte app-valg, beta-roms, rooting som åpner for systemendringer etc har mest av skylda..

Spørsmålet er vel heller hvilken firmware de kjører. De første Galaxy S'ene som ble sendt ut her til lands kom med XXJF3-firmware. Denne ER forferdelig, og kan etter min mening ikke brukes uten task killers.

Firmwaren (JM2) som du fikk på din telefon er såpass oppgradert at der er forskjellen enorm. Jeg brukte denne før jeg oppgraderte til Froyo, og var kjempe fornøyd.

Problemet for de som opplever lag, er at JM2 ikke er tilgjengelig som offisiell oppgradering gjennom Kies. Derfor må man enten leve med laggen, eller gjøre som meg å bryte garantien ved å flashe uoffisielt!

Må si det er litt pussig at Samsung leverer JM2 på de siste telefonene de sender ut, men ikke lar de med gammel firmware få oppgradere til denne.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller hvilken firmware de kjører. De første Galaxy S'ene som ble sendt ut her til lands kom med XXJF3-firmware. Denne ER forferdelig, og kan etter min mening ikke brukes uten task killers.

Firmwaren (JM2) som du fikk på din telefon er såpass oppgradert at der er forskjellen enorm. Jeg brukte denne før jeg oppgraderte til Froyo, og var kjempe fornøyd.

Problemet for de som opplever lag, er at JM2 ikke er tilgjengelig som offisiell oppgradering gjennom Kies. Derfor må man enten leve med laggen, eller gjøre som meg å bryte garantien ved å flashe uoffisielt!

Må si det er litt pussig at Samsung leverer JM2 på de siste telefonene de sender ut, men ikke lar de med gammel firmware få oppgradere til denne.

Behøver IKKE flashe for å få JM2, har postet hvordan det gjøres step-by-step lenger baki her :)

Lenke til kommentar

Støtter det du skriver 100%, som du kanskje har sett allerede i tråden. 9 widgets btw over 4 skjermer..

Lenke til kommentar

Etter at du har kobla telefon til Kies så kjører du regedit.exe. Der går du HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\DeviceDB\X (X=et av de nummera som står der.) I den som er den rette for telefonen din så skal du endre følgende:

DEVCONINFO fjern det som står

HIDSWVER fjern det som står

ProductCode "GT-I9000HKDXEE"

SoftwareRevision "I9000XWJFB/I9000XEEJG1/I9000XXJF5/I9000XWJFB"

Deretter starter du update, kommer det ikke noe trykker du Ctrl+Alt+U+P

Prøvde meg på denne, men hos meg får jeg ikke opp noen mulighet til å oppgradere til nyere firmware.

Nå som Froyo ser ut til å bli enda 1 måned forsinket, ser jeg meg nødt til å vurdere en oppgradering av telefonen min, ville helst gjordt det via Kies.

Har det noe å si at jeg har JF5 firmware, eller er det noe mer jeg bør endre for å få Kies til å komme med oppdatering.

Jeg trenger ikke å oppgradere til uoffisiell Froyo, da JM2 firmware er bedre enn JF5, som snart tar knekken på meg, telefonen suger til de grader for meg akkurat nå, og jeg irriterer meg veldig over den, nesten så jeg får lyst til å finne frem N97'n igjen.

Noen her som har tips til oppgradering via Kies, men ikke til Froyo, JM2.

Merkelig at jeg ikke får valget med å oppdatere til JM2 siden nyere telefoner leveres med denne firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...