Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm

Anbefalte innlegg

Advanced task killer kan du bare avinstallere..

?

Forklar gjerne hvorfor. Etter og ha starten noen apps, er telefonen min drittreg til normale ting som å åpne en sms.

ATK løser biffen for meg iallefall.

http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/

Ingen taskkillere installert hos meg, og ytelsen er super og batteritiden er super.

Jeg har lest den der før,og nei, det er ikke slik det fungerer i praksis, praksisen er at telefonene blir tregere og tregere jo fler apps jeg har startet, ingenting sier meg noe annet, og ja det er kjempemerkbart. Noen ganger bare og starte en app tar 20 sekunder!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Advanced task killer kan du bare avinstallere..

?

Forklar gjerne hvorfor. Etter og ha starten noen apps, er telefonen min drittreg til normale ting som å åpne en sms.

ATK løser biffen for meg iallefall.

http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/

Ingen taskkillere installert hos meg, og ytelsen er super og batteritiden er super.

Task killer installert hos meg. Ytelsen er super og batteritiden er super...

Har forsøkt uten, men opplever som -IL- at telefonen blir veldig treg da.

Lenke til kommentar

"Morsomt" hvordan vi opplever det forskjellig :)

Jeg hadde mye lagg og treghet med JF3-firmware - uten Taskkiller.

Nå med JM2-firmware uten taskkiller, har jeg så og si ingen tregheter og batteritiden er på to døgn ca.

Jeg tror vel at lagging oppleves likt for de fleste, men det er merkelig at det fungerer fint uten Taskkiller for noen, mens det er håpløst uten for andre. Jeg bruker i alle fall Task Killer og har klart meg i opptil 4 dager uten lading. I denne perioden ble det ikke surfet så mye, men det ble spilt musikk i timevis...

Lenke til kommentar

Min SGS har plutselig startet å rote med Exchange mailen, ofte når den synker mail kommer det inn feil "body" på mailen. En nyinnkommet mail kan ha riktig emne, men en body fra en mail som er flere uker gammel... Er det noen andre som har opplevd det samme? En annen pussig ting er at når telefonen ringer må jeg først "unlocke" telefonen ved å "dra" over skjermen, deretter dra det grønne symbolet til høyre for å ta telefonen.. Slik var den ikke i starten.. Kan det være en app som roter det til? Ellers er GPS-en helt på trynet, en track på 14 km blir fort til 30 km med runkeeper, men dette er vel et problem alle har.. Venter i spenning på Froyo/bukgfixer fra Samsung... Hadde vært fint å slippe å ha med min gamle N97 mini i tillegg til SGS-en.. :D

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med Launcher pro, da jeg ikke aner hvordan jeg kommer innpå dens innstillinger. Er det i det hele tatt mulig?

Situasjonen er slik at jeg f. eks ikke får Facebook-appen dens til å fungere, får beskjed om å gå til "Preferences-LP widget settings". Hvor finner jeg disse instillingene? Har Plus-versjonen, så vil helst leke mest mulig med den... men det får jeg ikke gjort uten innstillingene :hrm:

Takker på forhånd for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med Launcher pro, da jeg ikke aner hvordan jeg kommer innpå dens innstillinger. Er det i det hele tatt mulig?

Situasjonen er slik at jeg f. eks ikke får Facebook-appen dens til å fungere, får beskjed om å gå til "Preferences-LP widget settings". Hvor finner jeg disse instillingene? Har Plus-versjonen, så vil helst leke mest mulig med den... men det får jeg ikke gjort uten innstillingene :hrm:

Takker på forhånd for all hjelp :)

Når du trykker Home-sida trykker du på menu-knappen, og trykker på preferences :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette spørsmålet har sikkert blitt stilt før, men jeg sliter litt med å finne svaret..

Hva er den beste kalender appen som er lett å synce med outlook? Har nettopp kjøpt meg en Galaxy S og sliter litt med å få outlook kalenderen over på telefonen..

Jeg fant ut at det for meg er praktisk å synce Outlook-kalenderen min mot Google, og deretter google-kalenderen ned til mobilen.

Da kan avtaler legges til uavhengig av hvor jeg er... Både på jobb-pc, hjemme-pc og mobil :)

Det eneste jeg savner er muligheten for å flagge som privat..

Kan du ikke ha en egen "privatkalander" på Google med egen farge?

Ellers må jeg si at på min varer ALDRI batteriet mer enn ca 12 timer med sync/edge/wifi/gps på. Aldri, aldri, aldri. Noe galt mon tro?

Lenke til kommentar

Greia for min del er at jeg vil ha alt samlet i en og samme kalender, slik at også privatavtaler ligger i jobbkalenderen, men da flagget som privat.

På den måten er det lett for mine kolleger å se om jeg er på jobb eller ei, og om jeg har planlagt fri en dag neste uke, eller om jeg har lagt opp til en haug av møter enten privat eller på jobb..

I dag satt jeg telefonen på lading etter 28 timer siden sist lading, da hadde jeg ca 25% batteri igjen, jeg har slått av 3G, men har på sync mot google, har en imap-konto som sjekkes hver time, wifi og gps er på.. I tillegg prater jeg en god del, sender en del meldinger og hører litt på musikk..

Jeg har ingen taskkiller og sånt fancy styr på min telefon..

Lenke til kommentar

Det er mulig det har blitt tatt opp før, men jeg sliter med å legge inn bakgrunner på min telefon. Har noen bilder i forskjellige størrelser, men når jeg prøver skalere disse så blir dem enten for store eller closeup og elendig kvalitet. Noen som har en kjapp step by step guide hvor jeg får tilpasset bilde til bakgrunn?

Prøvd det meste for å si det sånn, men det er jo et helv.....

Du må huske og utvide området, når du er inne på preview av bildet du skal bruke som bakgrunn. Er en firkant der du kan utvide.

Joda, det har jeg gjort og bildet passer aldri, enten for stort eller helt på trynet. Rart ikke denne saken kan tilpasse bildene selv. Maken til jall!

Lenke til kommentar

Hmm, nå har jeg et meget irriterende problem.

All musikk jeg legger inn på telefonen blir liggende dobbelt opp..

Altså, fila er kopiert over bare en gang, og ligger altså på telefonen i bare et eksemplar..

Men telefonen hevder hardnakket at jeg har to av hver eneste låt..

Noen forslag til løsning?

Jeg har forsøkt å fjerne alt fra telefonen for så å legge det inn på nytt, hjelper absolutt ikke.

Sinnsykt frustrerende!

Jeg har lagt all musikken i mappen media på telefonen, og der laget en mappe som heter Musikk, innunder den ligger all musikken min...

Lenke til kommentar

Re: Taskkillere

Ikke bruk dem!

Bruk heller Autokiller Memory Manager.

Her har man mulighet til å tune minneinnstillingene i Android slik at Android selv rensker opp i minnet i stedet for at man skal ha 3. parts applikasjoner som gjør dette (og de gjør det på feil måte slik at ikke alt minnet blir tilbakeført til systemet.)

Jeg bruker AMM med strict settings, og da forsvinner all tendens til at telefonen blir treg når jeg bruker mange apps kjapt etter hverandre eller samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...