Snylter Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg sliter med at SMS ikke blir markert som lest når jeg bruker Handcent.. Noen som kjenner noen løsning? Jeg får da hele tiden en konvolutt øverst til venstre, det er irriterende. NR1: Slå av notifications i standard Messaging applikasjonen. NR2: Hvis du bruker quick reply/popup, sørg for at du, i settings, har huket av for "marker som lest" når du lukker popup. Takk Begynner å henge mer med på hvordan Android funker nå, det er en god del forskjeller fra iOS har jeg funnet ut.. Foreløpig liker jeg det Men, er det mulig å bytte ut Messages nederst på skjermen med Handcent? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hvordan fjerner jeg eller erstatter Ap Mobile som er på Daily Briefing? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg sliter med at SMS ikke blir markert som lest når jeg bruker Handcent.. Noen som kjenner noen løsning? Jeg får da hele tiden en konvolutt øverst til venstre, det er irriterende. NR1: Slå av notifications i standard Messaging applikasjonen. NR2: Hvis du bruker quick reply/popup, sørg for at du, i settings, har huket av for "marker som lest" når du lukker popup. Takk Begynner å henge mer med på hvordan Android funker nå, det er en god del forskjeller fra iOS har jeg funnet ut.. Foreløpig liker jeg det Men, er det mulig å bytte ut Messages nederst på skjermen med Handcent? Gå inn i programmer-menyen, trykk Meny og rediger/edit, og flytt handcent der ned. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Noen som har erfaring med Monster Tour ControlTalk på noen Android telefoner? (spesielt Samsung Galaxy S). Har lest at det funker sånn delevis på forskjellige driod telefoner. Men ikke noe om Galaxy. Slik jeg har forstått så har apple lekt med polariteten på sin iphone slik at ikke noe tilleggsutstyr funker på andre telefoner, smart ikke sant? Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hvis jeg har lyst på en Android-telefon som er responsiv og rask, har gode spesifikasjoner og passe godt kamera for øyeblikksbilder på fest og til div. - er da Galaxy S et godt valg? Får jeg kjøpt enheter med Froyo ferdig installert nå eller må jeg gjøre det selv? Har jeg andre (bedre) Android-alternativer som er/kommer på markedet i omtrent samme prisklasse? Nokia N79 skal byttes ut og jeg vil ha Android denne gangen! Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Froyo kommer ikke før slutten av månden. blir mest sannsynlig bare en enklel update fra telefonen selv. så ikke noe og stresse med det. Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hmmm, mye snakk om lagging her... Jeg har JF5 fw og absolutt ingen lagging what so ever. - Synes telefonen er helt nydelig. Den er faktisk en del smoothere på enkelte ting enn det iphone 3gs'en min er. Edit: og så er den forresten en del raskere også ellers. JF5 fw? hvor finner jeg ut hvilke jeg har? 2.1-update 1. grunnbåndversjon? hva enn det er er i9000xxjfs. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Fikk min igår, storfornøyd ;D Kommer fra HTC hero så er ikke helt ukjent med systemet. Har forresten en veldig snasen apk widget om noen vil ha, HTC sense klokke og vær widget. er tatt ned fra market fordi htc syns det ble for likt. Fancy Widget v1.3.0.zip Endret 16. september 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Froyo kommer ikke før slutten av månden. blir mest sannsynlig bare en enklel update fra telefonen selv. så ikke noe og stresse med det. Mulig jeg misforstår hva du mener, men du kan nok ikke oppdatere fra telefonen, men MÅ bruke Kies (som jo har sine greier...) Lenke til kommentar
abil Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Fikk min igår, storfornøyd ;D Kommer fra HTC hero så er ikke helt ukjent med systemet. Har forresten en veldig snasen apk widget om noen vil ha, HTC sense klokke og vær widget. er tatt ned fra market fordi htc syns det ble for likt. Fancy Widget v1.3.0.zip får bare korrupt når jeg prøver og extracte fancy widget.Hvordan gjør man det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Skulle gjerne hatt en skikkelig facebook app, der varslinger osv. er stabilt, og opplasting av bilder/film er enkelt (også fra telefonens bilde-galleri/viewer eller browser). Sliter også med høykant bilder (og bilder tatt opp-ned) - telefonen viser disse riktig orientert, men når de lastes opp blir de snudd. Skulle også hat et bildeprogram som kan resize bildene før opplasting til andre nettsider via internett-browser. Installerte lagfix via disse anvisningene (les OG se videoer): http://www.tiagoespinha.net/2010/08/samsung-galaxy-s-lag-issue-and-how-to-fix-it/ Den ble mer stabil, men har begynt å installere div. apps, og den er litt treg av og til igjen (men enda ikke fullt så ille som den kunne være før). Har installert følgende: -Rootet og MCR scripts iht link over -FlashLight (fin lommelyktfunksjon, der man drar vilkårlig sted for å justere lysstyrke/sirkel med lys). -Opera mini, men syns den er mer knotete å bruke med tanke på å dra sider opp/ned og zoome -Spotify: Genialt. -Flikie Wallpapers: Endel fancy bakgrunner, men noe tregt (avhengig av nett?) -Facebook S!: helt grei FB app, men her får jeg ikke noe upload meny i bilde-browseren -Facebook: ikke helt optimal den heller, men får opp upload meny i bilde browseren. -Barcode scanner: for enkelt å laste ned programmer når man surfer på PC, og bare rette kamera mot den. -To Do List -Quick Settings Tastelåsen driver fortsatt å irriterer meg, når jeg har låst opp tlf. og ringt selv (for eksempel) så går tastelåsen på etterpå. Den burde vente til tlf. ikke er aktiv med å slå seg på (ikke bare skjermen om den skulle skru seg av pga. man tar den til øret). Finnes det noe "profil"-program som kombinerer f.eks. slå av bloetooth, skru på wifi, skru opp ringevolum etc.? Hadde vært genialt med "profiler" som stiller inn dette alt med ett tastetrykk etter som man er hjemme, på kontoret, i bilen, ute etc. Kanskje til og med i kombinasjon med GPS eller annet utstyr for selv å finne ut hvor man er... Trodde også widgets som viste info på skrivebordet (ikke bare et dødt ikon) var mer utbredt (som f.eks. medfølgende daily update). Vær, dato, to-dolist, kalenderavtaler, facebookstatus/info osv. kunne jo vært vist på ett skjermbilde mer eller mindre. Er ikke så imponert over integrasjoner av sosiale medier (les facebook). Det eneste er i tlf-listen, med bilde og status(som man ser når folk ringer). Men kalenderen legger jo til alle bursdager (uninterresant) og events som jeg ikke har takket ja til. I tillegg vet jeg ikke hvordan jeg får jobb-avtalene fra outlook til tlf på en enkel måte uten å installere for mye på jobb-PC... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Skulle gjerne hatt en skikkelig facebook app, der varslinger osv. er stabilt, og opplasting av bilder/film er enkelt (også fra telefonens bilde-galleri/viewer eller browser). Sliter også med høykant bilder (og bilder tatt opp-ned) - telefonen viser disse riktig orientert, men når de lastes opp blir de snudd. Skulle også hat et bildeprogram som kan resize bildene før opplasting til andre nettsider via internett-browser. Er ikke så imponert over integrasjoner av sosiale medier (les facebook). Det eneste er i tlf-listen, med bilde og status(som man ser når folk ringer). Men kalenderen legger jo til alle bursdager (uninterresant) og events som jeg ikke har takket ja til. I tillegg vet jeg ikke hvordan jeg får jobb-avtalene fra outlook til tlf på en enkel måte uten å installere for mye på jobb-PC... Jeg er helt enig når det gjelder Facebook og andre sosiale medier, det funker ikke bra nok. iPhone har en langt bedre facebook-app! Bilder opp ned sliter jeg og litt med.. Jobb-avtalene fra Outlook til tlf har jeg løst som følger: Installert Google Calendar Sync på PCen, satt den opp til å synce en gang i timen mot Google-kalenderen min. Så har jeg satt opp telefonen til å synce mot samme Google-kalender.. Det funker gull begge veier! Og da trenger man naturligvis ikke å være på jobben heller for at kalenderen skal oppdateres.. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Finnes det noe "profil"-program som kombinerer f.eks. slå av bloetooth, skru på wifi, skru opp ringevolum etc.? Hadde vært genialt med "profiler" som stiller inn dette alt med ett tastetrykk etter som man er hjemme, på kontoret, i bilen, ute etc. Kanskje til og med i kombinasjon med GPS eller annet utstyr for selv å finne ut hvor man er... Prøv "Locale". Kjøpe-app, men det fikser du vel... Lenke til kommentar
Maltas Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvis jeg har lyst på en Android-telefon som er responsiv og rask, har gode spesifikasjoner og passe godt kamera for øyeblikksbilder på fest og til div. - er da Galaxy S et godt valg? Galalxy S scorer bra på alle de vilkårene dine bortsett fra kameraet. Galaxy S har ikke blits, så dersom de fleste bilder vil bli tatt innendørs og på kveldstid slik du indikerer med "øyeblikksbilder på fest", ville jeg nok gått for en mobil med blits i stedet. Det gir bedre bilder innendørs. Jeg har selv Galaxy S, men jeg har ikke tatt noe særlig med bilder enda, så jeg kan ikke si hvordan kameraet er. Hvis kameraet var viktig for meg ville jeg nok sett nærmere på HTC Desire eller tilogmed iPhone i stedet. Siden jeg har valgt min mobil for nå, så aner jeg ikke om det har kommet noen andre bedre mobiler siden sommeren, og heller ikke når de nye mobilene som er på vei lanseres. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Noen som kan gi litt info om hva man kan endre/fikse på osv., når man rooter Galaxy S? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Finnes det noe "profil"-program som kombinerer f.eks. slå av bloetooth, skru på wifi, skru opp ringevolum etc.? Hadde vært genialt med "profiler" som stiller inn dette alt med ett tastetrykk etter som man er hjemme, på kontoret, i bilen, ute etc. Kanskje til og med i kombinasjon med GPS eller annet utstyr for selv å finne ut hvor man er... En artikkel på Dinside omtaler applikasjonen Tasker som skal egne seg til det meste. Lenke til kommentar
kråkebollen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Er det riktig at når man er tilkoblet wifi vil ikke 3G vere i bruk og dermed ikke bruke strøm? Hva er isåfall poenget med APNdroid? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 kråkebollen: Stemmer det ja, når du er koblet til wifi, så slås 3g av. Det er kjekt med APNdroid for folk som ikke har noen datapakker på abbonnementet sitt feks, så de kan slå av 3g når de er utenfor wifidekning, og ikke ønsker å betale ugudelige priser. Bare slå på for noe viktig. Eller slå av når de er i utlandet, selv med datapakker.. Mange grunner til å ikke ha på 3g.. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Noen som kan gi litt info om hva man kan endre/fikse på osv., når man rooter Galaxy S? - Tilgang til betalingsapps fra Market - Bytte ut det utrolig trege filsystemet til Samsung med ext4, slik at telefonen oppleves som en helt annen mye raskere telefon.. - Sette opp SSH server, FTP server, tilogmed web server på telefonen om det er ønskelig - Endre på en haug med innstillinger som ikke er tilgjengelig for en "vanlig" bruker. - Ta screenshots med f.eks drocap2 eller ShootMe. - Ta backup av alle applikasjoner og innstillinger slik at man ved firmwareoppgraderinger ikke mister noen ting. - Bruke bakbelysning på knappene (tilbake og meny knapper) som notification når man mottar SMS etc. Siden telefonen mangler notification LED. - Slette de medfølgende Samsung applikasjonene man ikke har lyst på (My Diary, My Files, Write & Go etc) Det finnes mye bedre alternativer på Market. - Legge inn støtte for OpenVPN e.l. for tilgang til VPN f.eks på arbeidsplassen. +++++ Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Noen som kan gi litt info om hva man kan endre/fikse på osv., når man rooter Galaxy S? - Tilgang til betalingsapps fra Market - Bytte ut det utrolig trege filsystemet til Samsung med ext4, slik at telefonen oppleves som en helt annen mye raskere telefon.. - Sette opp SSH server, FTP server, tilogmed web server på telefonen om det er ønskelig - Endre på en haug med innstillinger som ikke er tilgjengelig for en "vanlig" bruker. - Ta screenshots med f.eks drocap2 eller ShootMe. - Ta backup av alle applikasjoner og innstillinger slik at man ved firmwareoppgraderinger ikke mister noen ting. - Bruke bakbelysning på knappene (tilbake og meny knapper) som notification når man mottar SMS etc. Siden telefonen mangler notification LED. - Slette de medfølgende Samsung applikasjonene man ikke har lyst på (My Diary, My Files, Write & Go etc) Det finnes mye bedre alternativer på Market. - Legge inn støtte for OpenVPN e.l. for tilgang til VPN f.eks på arbeidsplassen. +++++ Takk for bra svar. Er det mulig og også endre ikonene og navnene på appene? Hva med språket i visse applikasjoner, som gmail og market? (som jo er på engelsk hos meg, enda jeg har norsk som lokalitet).Legger ringetoner/meldingstoner etc. lastet ned fra Zedge over i en mappe slik at de blir synlig og kan velges også etter at jeg har avinstallert Zedge? Synes spesielt punkt nr 2, 4, 6, 7 og 8 skal bli greit å benytte seg av etter at Froyo har kommet, da jeg ikke gidder å roote før den tid. Er det forresten slik at man må unroote for å laste ned Froyo fra Kies, for de som allerede har rootet? Endret 17. september 2010 av VistaX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå