Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Det jeg sliter med akkurat nå er å synce Facebook-kontakter mot kontakter lagret på telefonen.. Hvordan fikse det?

Legg til kontoen under kontoer på telefonen og skru på autosync

 

Det er akkurat det jeg har gjort..

 

Men jeg vil altså at kontaktene i Google skal kobles opp mot facebook-kontaktene.. Det klarer den ikke..

Under Facebook på kontaktgruppene kommer det opp (0)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå hatt telefonen i noen uker, og begynner og bli godt kjent med den.

 

Det som er mest irriterende er selvsagt lag (hakke giddet og roote), og venter på 2.2 til det.

 

Her er en liste over ting jeg lurer på:

 

(sorry for engelsk men har lagt dette på ett annet forum også)

 

*Fonts in general are way to big, with this resolution, a smaller font system wide would be appriciated

*landscape mode as default when you put phone down on desk. juck! loathe it, do changing system setting override what apps uses? Some games uses landscape as default.

*I miss indicator that I've recieved a new SMS. Yeah I've installed handcent, but that blinking LED option doesnt seem to work. What I want, is something like the HD2/blackberry which has a small blinking led which blinks until you read the sms, and blinks even if phone is in standby mode

*Many apps seems to miss a proper exit option, leaving them reciding in the background, causing the phone to get slower and slower. Only option I've found is advanced task killer

*write&go app -> nice interface, and I would love to write SMSs in it, however it keeps nagging me to save the message I've written.

*any nice TODO apps?

*I synced my phone vs facebook, and now my phone is cluttered with a lot of contacts that I can't edit, and a lot of events in the calendar I can't remove. I've since removed syncing with calendar, but those events are still there. How do I remove them? And why can't I edit the contacts?

*How do you control which apps starts when you boot the bone?

Lenke til kommentar

Hva synes dere om Samsung kundeservice:

 

Vi beklager vente tiden. En agent av våres agenter er straks klar for og hjelpe deg.

Christofer:

Hej ML. Du assisteras av Christofer vad kan jag hjälpa till med?

 

ML:

Hei. Noen dato på Froyo for Galaxy S?

 

ML:

Kan dere evt. sjekke litt oppover i systemet for å finne ut?

 

ML:

takk

 

Christofer:

Vi har i dagsläget inget releasdatum för denna uppdatering. Den är planerad att släppas under denna hös men det finns ännu ingen närmare information.

 

ML:

offesiell Samsung Twitter account sier i løpet av september... Stemmer det?

 

Christofer:

Vi har som sagt har jag inge mer information än den du just fått i detta ärende.

 

ML:

se her da:

 

ML:

er det samme versjon i hele europa?

 

Christofer:

Nej, det släpps en uppdatering för den Nordiska marknaden.

 

ML:

hmmmm, da kan det bety sterkt forsinket nordisk versjon da? jeg har firmware jf3 på min og det har ikke kommet noen som helst oppgradering siden juni på den nordiske versjonen mens andre land har fått flere. Hva skyldes det?

 

ML:

fortsetter kommer vel ikke froyo før NESTE år i Norden

 

ML:

mitt spm er altså: Hvorfor har andre land fått nyere versjoner enn jf3 når ikke Norden har fått det?

 

Christofer:

Uppdateringen är sam sagt planerad att lanseras under hösten och någon mer information finns i dagsläget inte tillgänglig.

 

ML:

mitt spm er altså: Hvorfor har andre land fått nyere versjoner enn jf3 når ikke Norden har fått det?

 

Christofer:

Därför att olika land har olika mjukvaror i telefonerna.

 

ML:

men det er ikke svar på mitt spm.... Hvorfor har andre land fått nyere versjoner enn jf3 når ikke Norden har fått det? Altså nyere versjoner med bugfixes etc. Hadde satt VELDIG pris på om Samsung Norden kunne lage en offisiell Facebook/Twitter-profil hvor den kunne komme noe informasjon. Det hadde også vært meget fint hvis dere kunne sjekke litt oppover i systemet om Froyo etc da andre land klarer å komme med noe info...

 

Christofer:

Jag besitter dessvärre inte information om varför fler uppdateringar inte gjorts för den Nordiska marknaden i dagsläget.

 

ML:

ok, men bare et lite tips: Kanskje dere på support burde etterspørre litt mer info?

 

Christofer:

Den information du nu fått är den information som finns tillgängligt angående denna uppdatering.

 

ML:

Ja, jeg forstår, men det er et tips til FORBEDRING... Vet du noe mer om lag-fix for SGS?

 

Christofer:

Vad menar du med lag-fix?

 

ML:

hmmmm. Som du kanskje vet har SGS et stort problem med at den lagger/henger/staller veldig mye. Dette er et universelt problem. Men jeg har tipset om dette før, og hvis ikke Samsung har hørt om dette problemet til nå er jeg rimelig oppgitt. Dette og problemer med GPS er per dags dato de desidert største problemene med telefonen.

 

Christofer:

Problemen med gpsen i telefonen kommer att lösas med 2.2 uppdateringen.

 

ML:

ok, får håpe det. For min del er lag-problemene mye større. Fint om det kan sjekkes ut noe om det.

 

Christofer:

Vad gäller att telefonen hänger sig och så vidare kan jag rekomendera att ladda ner en task killer för att se till så applikationer med mera inte ligger igång och tar upp minne.

 

ML:

Dette har dessverre ikke noe med task-killers å gjøre... Det har etter all sannsynlighet med å gjøre at Samsung har valgt å bruke RFS som filsystem, og at dette ikke egner seg på det nåværende stadiet. Finnes diverse lag-fixes, så hvis "amatører" på nett kan fikse det ville jeg jo håpe at Samsung kan fikse det. Men, hvis dere ikke "vet" om problemet...

 

ML:

Det skal heller ikke være nødvendig å bruke task-killers i Android. Det kan gjøre evt. problemer bare verre. Trodde personal på support visste dette?

 

ML:

Se her: http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/

 

ML:

denne info bør spres på Samsung support.

 

Christofer:

Jag ska skicka dessa åsikter vidare till vår utvecklingsavdelning.

 

ML:

ok

 

ML:

takk

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål til..

Kan jeg deaktivere "My calendar", og sørge for at alle nye avtaler lages i Google-kalenderen min?

Nå må jeg huske det, og "My calendar" synkroniseres ikke mot jobb-kalenderen, noe jeg ønsker at alle mine avtaler skal.

 

Alternativt, noen som vet om en kalenderapp som kan fikse dette? Og da helst også med muligheten til å merke en avtale som "Private" ?

Lenke til kommentar

Hva synes dere om Samsung kundeservice:

 

 

syens den var helt grei jeg, og du fremstår som en arrogant prick, som allerede vet svarene på spørsmålene du stiller :)

Må si meg enig her. Jobber selv på kundeservice for en av landets største telecom-leverandører, og kan fortelle at de du møter i telefon/på chat sjeldent har innsikt i den "hemmelige" informasjonen som de lengre inn i systemet sitter med.

Hvis du vil lure svaret ut fra Samsung, prøv heller å send en saklig e-post til ledelsen eller reklamasjons-avdelingen. Disse har som regel mye større spillerom enn en vanlig kundekonsulent.

Lenke til kommentar

Kan man laste ned en tilsvarende app som "Remote" til iPhone, du styrer iTunes via telefonen? Jeg er avhengig av denne, men ønsker å bytte over til Android.

Finnes tilsvarende for Spotify?

 

http://www.appbrain.com/search?q=spotify+remote

 

Jeg bruker forøvrig også både gmail kalenderen, og kalenderen på jobb. Alt synkroniseres fin fint :)

 

Er forøvrig enig med de andre i deres kommentarer om oppførselen din borchgrevink. Besserwisser extraordinary, cocky, arrogant..rett og slett idiotisk.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Hva synes dere om Samsung kundeservice:

 

 

syens den var helt grei jeg, og du fremstår som en arrogant prick, som allerede vet svarene på spørsmålene du stiller :)

Må si meg enig her. Jobber selv på kundeservice for en av landets største telecom-leverandører, og kan fortelle at de du møter i telefon/på chat sjeldent har innsikt i den "hemmelige" informasjonen som de lengre inn i systemet sitter med.

Hvis du vil lure svaret ut fra Samsung, prøv heller å send en saklig e-post til ledelsen eller reklamasjons-avdelingen. Disse har som regel mye større spillerom enn en vanlig kundekonsulent.

 

Da kunne vel kundekonsulenten sagt at hvis man ønsker bedre svar, så må man heller sende mail til den som kan svare bedre på det.

 

Har ingen sympati for den som satt på kundesenteret der iallefall.

Lenke til kommentar

Er fortsatt meget godt fornøgd med mobilen. Funker ganske bra også i jobb samanheng.

 

Har fleire spørsmål riktignok, men tar eit par her no først.

 

- Er det mulig å forandre alarmen på kalenderen? Altså sånn som på Nokia, at har ein lagt inn ein hendelse som ein skal hugse på eit visst tidspunkt, så er det kun eit lite "pip" ein (ikkje) høyre når det er det aktuelle tidspunktet.

 

Nokia har ein veldig god lyd, som er konstant etter som eg hugser.

 

- Ein annan sak. Er det nokon som veit om det går an å synkronisere mailen i microsoft exchange til mobilen no?

 

- Og til slutt, etter at eg (for lenge siden) installerte APNdroid for å stopp/starte "all trafikk", så får eg ikkje internett til etter at eg "starte" APNdroid (grønt icon) igjen.

Når eg då prøver å åpne ei side så kjem følgende feil:

"Connection Failed.

Unable to connect. Please review your network settings"

 

Eg antar jo i grunn det at eg har surra innpå nokre instillinger, men er det nokon som veit korleis eg fikser dette?

Lenke til kommentar

 

- Og til slutt, etter at eg (for lenge siden) installerte APNdroid for å stopp/starte "all trafikk", så får eg ikkje internett til etter at eg "starte" APNdroid (grønt icon) igjen.

Når eg då prøver å åpne ei side så kjem følgende feil:

"Connection Failed.

Unable to connect. Please review your network settings"

 

Eg antar jo i grunn det at eg har surra innpå nokre instillinger, men er det nokon som veit korleis eg fikser dette?

Det er en bug i android som gjør at mobilt nettverk ikke starter igjen selv om du har aktivert med apndroid. Det blir bra i 2.2 når funksjonaliteten er integrert.

Lenke til kommentar

heia!

skal snart kjøpe ny mobil og vipper mellom galaxy s og iphone 4, har derfor et lite spørsmål til eiere av SGS

 

 

oppleves denne telefonen som stor når en har den i lommen med øretelefoner koblet til???

har aldri hatt en 4" skjerm før, og er litt skeptisk til størrelsen

 

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min SGS i et par uker nå og er generelt sett ganske fornøyd. Som mange andre opplever jeg litt lagg på mobilen, men det er ikke mer enn at jeg kan leve med det til froyo kommer. Det jeg ikke kan leve med er at samtalene mine ofte blir brutt og dekningen forsvinner, men kommer tilbake rett etter at samtalen er brutt. Av og til når det ringer, avsluttes hele operasjonen før jeg får tatt telefonen uten at den lagrer nummeret eller hvem som prøvde å ringe meg. Det hender også at mens jeg er inne på kontakter, telefon eller meldinger så avslutter telefonen bare operasjonen og går tilbake til hovedskjermen.

 

er det noen som har hatt lignende problemer eller vet om noe som kan fikse det, eller bør jeg bare levere telefonen inn på reperasjon?

Lenke til kommentar

 

- Og til slutt, etter at eg (for lenge siden) installerte APNdroid for å stopp/starte "all trafikk", så får eg ikkje internett til etter at eg "starte" APNdroid (grønt icon) igjen.

Når eg då prøver å åpne ei side så kjem følgende feil:

"Connection Failed.

Unable to connect. Please review your network settings"

 

Eg antar jo i grunn det at eg har surra innpå nokre instillinger, men er det nokon som veit korleis eg fikser dette?

Det er en bug i android som gjør at mobilt nettverk ikke starter igjen selv om du har aktivert med apndroid. Det blir bra i 2.2 når funksjonaliteten er integrert.

 

Men det må vel være ein måte å få ordne dette før 2.2 kommer ut?

Lenke til kommentar

Hva synes dere om Samsung kundeservice:

 

 

syens den var helt grei jeg, og du fremstår som en arrogant prick, som allerede vet svarene på spørsmålene du stiller :)

 

Jo takk for den... hehe. Det burde vel kommet frem at jeg i lengre tid har forsøkt å få Samsung i tale på lag-problemene, men jeg møter kun døve/ignorante ører. Derfor er jeg ganske krass i min mer eller mindre indirekte kritikk av kundeservice. Jeg synes vel ikke det er spesielt bra at man som kundeservicemedarbeider som sitter på MOBIL-avdelingen ikke vet om et av de aller største problemene med Samsung flaggskip av en mobil! Hvis man ikke har HØRT om problemet engang blir i alle fal jeg oppgitt.

 

Når jeg flere ganger gjentar mitt spm. skyldes det at Samsung her (som mange andre support) ofte ikke leser spm. nøye nok og ikke svarer på det en spør om. Hadde spart seg for mye arbeid hvis man hadde lest grundig første gangen i stedet for å gå mange runder fram og tilbake.

 

Hadde jeg selv jobbet på ks. hadde jeg hatt egeninteresse i og sette meg litt inn i de ulike produktene jeg jobbet med. Når jeg spør f.eks. om hvorfor ikke jf3 har blitt oppdatert i Norden kunne han jo eksempelvis sagt han kunne sjekket litt ut?

 

Uansett er det nesten umulig å få tak i noen høyere opp i systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...