Gå til innhold

Htpc og Hdmi 1.4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på at det er noe å stresse med.

3D på tv er såvidt i startgropa, og de første apparatene kommer KANSKJE i slutten på 2 kvartal....

Her er det nok bare å lene seg tilbake og ta livet helt med ro....med mindre man har ræva full av penger såklart.

3D er jo ikke en definert standard engang....altså hvordan 3D skal serveres til publikum.

Dette er som vanlig over-hypa :thumbdown:

Lenke til kommentar

Uansett hvor langt 3D er så er fakta at Hdmi 1.4 er her nå og skal man kjøpe tv, receiver el over en viss prisklasse man skal ha i maange år så sørger man for å få med det siste. Det samme gjelder forsåvidt en Htpc til ca 7000,- mener jeg.

:-)

Lenke til kommentar

Jaja, man gjør jo som man vil såklart.

Har akkurat kjøpt meg plasma-tv til 10k og bygd htpc til ca 14k, og hdmi 1.4 var ikke i nærheten av interessant engang.

Tipper det at når 1.4 blir interessant prismessig(tenker da tv og annet "tilbehør") er det sikkert på tide å oppgradere/bygge nytt uansett....sånn ca 3-5 år tipper jeg :cool:

Lenke til kommentar

Ellers så bytter du bare skjermkortet.

I dag støtter Nvidia kortene 2xx/9xxx kortene støtter 3d TV/HDMI 1.4, mens ATI kortene støtter bitstreaming.

Om 2 år finnes det garantert kort som støtter begge deler. (Kanskje Nvidia 4xx serien? :)

Dette er fordelen med å bygge en HTPC selv kontra å kjøpe en ferdig bygget boks.

Men om 1 år har det også garantert kommet noe nytt, så du trenger ny tv, ny receiver osv. Blir fort dyrt da ;)

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...