SKS Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 hei har et lite spørmål anngående skattekort for 2010. Skjønner ikke helt hvordan, men klarte helt å glemme å levere den til arbeidsgiveren. Er det sånn at jeg blir trukket 50 prosent skatt for henholdsvis januar, februar og mars (hvis jeg leverer skattekortet nå) eller er det 50 prosent trekk for resten av året? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Du blir selvsagt trukket for det som står på skattekortet når du har levert det. Arbeidsgiveren er pliktig å trekke 50% så lenge de ikke har fått skattekort fra deg. Det er litt merkelig at du ikke kom på det i Januar da du ble trukket 50%. for ikke å snakke om Februar... Sjekket du ikke lønnslippen før i Mars? Endret 23. mars 2010 av Mythos Lenke til kommentar
SKS Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 Du blir selvsagt trukket for det som står på skattekortet når du har levert det. Arbeidsgiveren er pliktig å trekke 50% så lenge de ikke har fått skattekort fra deg. Det er litt merkelig at du ikke kom på det i Januar da du ble trukket 50%. for ikke å snakke om Februar... Sjekket du ikke lønnslippen før i Mars? Så med andre ord blir jeg bare trukket for de månedene jg ikke har levert skattekoret? Jeg har ikke blitt trukket 50 prosent. Kan hende det er siden jeg har tabellkort og har hatt inntekt hver måned som ikke gir noe trekk. Eller kanskje arbeidsgiveren allerede har fått skatteopplysningene, mange store bedrifter for det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Da har nok arbeidsgiver gjort en feil da de plikter å trekke deg 50% frem til skattekortet er levert. Lenke til kommentar
Light92 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Arbeidsgiver har gjort en feil når de ikke har trekt deg 50 %. Hvis du har trekt over det som står på skattekortet får du vel uansett igjen på skatten, så da har du noe å glede deg til... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Der jeg jobber bruker de fjorårets skattekort på januarlønna av en eller annen grunn. De som ikke har levert skattekort merker det derfor ikke før i februar. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Der jeg jobber bruker de fjorårets skattekort på januarlønna av en eller annen grunn. De som ikke har levert skattekort merker det derfor ikke før i februar. Det er vanlig prosedyre "alle" steder, med Skatteetatens velsignelse. Altså, ikke at de skal bruke fjorårets skattekort i januar, men at det kan brukes om nytt ikke er levert. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Eller kanskje arbeidsgiveren allerede har fått skatteopplysningene, mange store bedrifter for det. Hvis du jobber i en stor bedrift og de har trukket riktig er det nok fordi de har fått skatteopplysningene elektronisk, ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Du kan søke om nytt skattekort fra april, og føre opp hvor mye du har tjent, og betalt i skatt, hittil i år, sammen med selvsagt andre ting som fradrag etc. Da vil det du ha betalt for mye de 3 første månedene gi tilsvarende redusert beskatning resten av året, slik at du ender opp med omtrent riktig skatt for året som helhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå