Gå til innhold

Ikke levert skattekort. Hvor lenge blir jeg trekt 50%?

SKS

Anbefalte innlegg

hei

har et lite spørmål anngående skattekort for 2010. Skjønner ikke helt hvordan, men klarte helt å glemme å levere den til arbeidsgiveren. Er det sånn at jeg blir trukket 50 prosent skatt for henholdsvis januar, februar og mars (hvis jeg leverer skattekortet nå) eller er det 50 prosent trekk for resten av året?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir selvsagt trukket for det som står på skattekortet når du har levert det. Arbeidsgiveren er pliktig å trekke 50% så lenge de ikke har fått skattekort fra deg.

Det er litt merkelig at du ikke kom på det i Januar da du ble trukket 50%. for ikke å snakke om Februar... Sjekket du ikke lønnslippen før i Mars?

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Du blir selvsagt trukket for det som står på skattekortet når du har levert det. Arbeidsgiveren er pliktig å trekke 50% så lenge de ikke har fått skattekort fra deg.

Det er litt merkelig at du ikke kom på det i Januar da du ble trukket 50%. for ikke å snakke om Februar... Sjekket du ikke lønnslippen før i Mars?

Så med andre ord blir jeg bare trukket for de månedene jg ikke har levert skattekoret? Jeg har ikke blitt trukket 50 prosent. Kan hende det er siden jeg har tabellkort og har hatt inntekt hver måned som ikke gir noe trekk. Eller kanskje arbeidsgiveren allerede har fått skatteopplysningene, mange store bedrifter for det.

Lenke til kommentar

Der jeg jobber bruker de fjorårets skattekort på januarlønna av en eller annen grunn. De som ikke har levert skattekort merker det derfor ikke før i februar.

Det er vanlig prosedyre "alle" steder, med Skatteetatens velsignelse. Altså, ikke at de skal bruke fjorårets skattekort i januar, men at det kan brukes om nytt ikke er levert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan søke om nytt skattekort fra april, og føre opp hvor mye du har tjent, og betalt i skatt, hittil i år, sammen med selvsagt andre ting som fradrag etc. Da vil det du ha betalt for mye de 3 første månedene gi tilsvarende redusert beskatning resten av året, slik at du ender opp med omtrent riktig skatt for året som helhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...