gerrardo Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Hvem har spådd det med 2029? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) @ McHalvorsen Kan vi ikke være litt mer tydelig og litt mindre filosofisk i praten? Vi har nok alle hatt et lite håp og en trang til å fabulere om evig liv, men rasjonert oss fram til at dette er ulogisk og umulig i forhold til alt som vitenskapen har funnet ut av. Jeg tror vi må si klart og tydelig hva vi står for pr dags dato og ikke la filosofen i oss prate. (har muligens selv vandret litt vekk fra mitt eget standpunkt i saken tidligere) @gerrardo Hvordan ble du deg selv spør du? Mor din og far din "hadde seg" selvfølgelig (detaljer håper jeg vi slipper) Oppe i ene eggstokken til mor din kom det en egg-celle og oppover denne eggstokken fant også minst en av din fars sed-celler veien. Sed-cellen "smeltet" inn i egg-cellen og i dette kalles befruktningen av egg-cellen. Etter dette starte celle-delingen. Disse cellene inneholdt arvestoffer fra begge foreldre. Underveis til du ble født, skjer det en del ting som ikke er 100% kartlagt av vitenskapen, men det vi vet sikkert er at: Om samme arvematerialet ( en klone av deg ) ble satt inn i livmoren på moren din, ville en helt annen gerrrardo kommet ut! Dette vet vi på grunn av studien av eneggede tvillinger. Dersom det gikk an og kopiere et menneske ville naturen ha klart dette for lenge siden selv. Dette forteller oss at du er du og 100% sikkert helt umulig og kopiere perfekt! Ingen kan reprodusere deg og derfor bør du ta deg selv i nakken og nyte livet du har fått. Dessuten har du bare denne muligheten.... Endret 3. april 2010 av The Metal God Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Tusen takk, Metal god, for at du prøver å hjelpe meg, jeg setter utrolig stor pris på det. Men vil du være snill og prøve å besvare de andre spørsmålene også? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Du har fått svar tidligere om dette. Se denne videoserien fra bloggen min: http://www.youtube.com/user/TheOnlyOneMetalGod#grid/user/5C670EB7E2E439C1 Og se hele videoen før du stiller flere spørsmål. (bilder sier mer enn ord) Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Jeg skjønner det. Skal se på dette. Men da ber jeg om at dere som vil hjelpe tar dere tid til å svare på de spørsmålene jeg skrev her sist nå.. Tror det kunne hjulpet! Takk Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Jeg har nå sett på.. Det er klart at det muligens er sånn som vitenskapen sier, og at alt tyder på det. Men hva om det sitter noen utenfor "rommet" og styrer oss? For vi vet jo ikke hva som er utenfor verdensrommet? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg tror du har best av å slutte å tenke på disse tankene på kvelden, spørsmålene dine blir mer og mer repetitive og irrasjonelle jo senere på kvelden det er. Legg deg tidligere og ignorer disse tankene. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Jeg tror ikke du skal uttale deg om det. Jeg har disse tankene fra jeg står opp til jeg legger meg. Så hadde satt pris på om du prøvde å hjelpe istedet Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg tror ikke du skal uttale deg om det. Jeg har disse tankene fra jeg står opp til jeg legger meg. Så hadde satt pris på om du prøvde å hjelpe istedet Du stiller de samme spørsmålene om og om igjen, og som sagt, spørsmålene dine har en tydelig tendens hver kveld, jeg tror nok fortsatt du hadde hatt det bedre av å skyve dem vekk på kvelden. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Å herregud! Du vet hva du snakker om virker det som når du svarer på spørsmålene mine, men nå er du helt på jordet! Kanskje det virker sånn, men hvorfor? Fordi det er bare om kvelden jeg har anledning til å bruke tid inne her. Hadde satt pris på om noen prøvde å hjelpe meg med spørsmålene istedet for å diskutere når jeg skal tenke tankene. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Irrasjonelle spørsmål kan aldri få rasjonelle svar, annet enn at det er et irrasjonellt spørsmål, som metal god tydelig forklarte for et par innlegg siden. Har du ingen grunn til å anta det, så ikke anta det. Om noen styrer oss, så er det noen syke sadistiske hjerneskadede jævler, og det tviler jeg sterkt på at noen er så syk. Som jeg selv har skrevet opp til flere ganger i denne tråden. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Og gud er bare bullshit! For det har ikke vært annet enn det for meg! Kan bare si at jeg skal prøve å la være å tenke disse tankene heretter, få et bra liv! For denne "gud" skal jammen meg ikke få ødelegge livet mitt! Men da gjenstår bare en ting, hvordan dette ble til. Det skjønner jeg ennå ikke.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Mennesket måler alt i start og stopp, for det er alt vi kjenner. Ingen kan helt forstå begrepet uendelig. Men det er nok ikke umulig at universet er uendelig. Det har bare alltid vært, og kommer alltid til å være. Det utvides, kollapser, trekkes sammen, eksploderer, utvides... i en evig sirkulasjon. _Min teori_ da. Dette vil antageligvis vitenskapen "aldri" kunne si noe om, vi har ingen muligheter til å finne ut hva som skjedde før big bang. På lik linje med at vi aldri kan reise utenfor universet. Det er rett og slett frirom for fantasien. Jeg velger å tro at universet inneholder alt, utenfor finnes det bare uendelig plass med ingenting. Og at universet alltid har eksistert, og kommer alltid til å eksistere. Tid er en illusjon, hadde vi vært udødelige, hadde vi ikke målt tiden slik vi måler i dag. Vi måler tiden fordi vi har en begrenset mengde tid. En udødelig har ubegrenset med tid, og vil sannsynligvis ikke ha stort interesse av å måle den. Men vi har alltså fått en begrenset mengde tid, solen har bare fått sine 10mrd år, og er nå halvveis gjennom sitt liv. Mulig at dette innlegget er mer forvirrende enn oppklarende, men det er i hvert fall mine tanker rundt temaet universet og grenser. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Men når du sier at ingen vet hva som er utenfor, da kan vi jo ikke være sikre på noe da? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg har nå sett på.. Det er klart at det muligens er sånn som vitenskapen sier, og at alt tyder på det. Men hva om det sitter noen utenfor "rommet" og styrer oss? For vi vet jo ikke hva som er utenfor verdensrommet? La oss si at du vil ringe "guden" som du snakker om. Han sitter på utsiden av universet som du sier?OK. For å vite hvor fort signalet i mobiltelefonen går må du vite om elektromagnetiske stråling. Samtalen må foregå over denne signaltypen pga at det ikke finnes signaler som går kjappere. (bølgelengden er ikke essensiell her). Disse signalene farer gjennom rommet med lysets hastighet som er 299 792 458 m/s (ca 300.tusen kilometer i sekundet!). Det er jævlig fort for og si det pent på en lørdagskveld.... Hvor stort er universet? Vi snakker om en utbredelse på minst 93 milliarder lysår. Oj. Dæven for et regnestykke dette blir Hjelp! Hvor langt ut mot kanten av universet tror dere vi er? Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Så du er helt overbevist om at det ikke finnes noen gud, metalgod? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Vi skal kanskje være ekstra grei mot "guden" siden det er påske og alt ? Vi sier vi ligger helt i utkanten av universet bare en liten tiendedel innover av diameteren og så runder vi litt av. 10milliarder lysår gerrardo før det ringer i andre enden.... Forstår du nå hvordan ting ligger an? Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Men hvis han kan lese tankene og har direkte kontakt med oss? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Men hvis han kan lese tankene og har direkte kontakt med oss? Hva slags signalbølger? Finnes ingenting som beveger seg fortere enn em-bølger. Det du foreslår fungerer ikke i en fysisk verden. Kun i tankespill (eventyr)... Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Okei.. Har du mye kunnskap innenfor dette, metal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå