Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klamydia: Trenger litt hjelp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som er sikre på det med klamydia? Jeg sov hos en venninne som jeg fikk vite først etter jeg hadde stappet den inn at hun hadde klamydia, altså det var bare 2 ganger inn å ut liksom, men er det sånn at dette her smitter ved direkte kontakt uansett? altså utenom de 20-50%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Larssssss

Nå skal jeg ikke gjøre deg urolig, men det er vel slik at det kan smitte ved direkte kontakt...Men ingen på forumet her kan gi deg svar på om du har klamydia eller ikke. Gå til legen! ASAP!

Good luck! :)

Lenke til kommentar

Det er heller ingen grunn for å vente til du får symptomer på infeksjonen, da 50% (av gutta) har et asymptomatisk hendelsesforløp (du merker ingen ting). For jenter er det faktisk hele 80% som ikke merker noen ting, og dette er skummelt da det i værste fall kan føre til infertilitet. Bestill en time hos legen, og be om en klamydiasjekk. I samme slengen kan du jo ta en urinprøve for å sjekke andre ting. Da tar du med deg en urinprøve (midstråle, konsentrert morgenurin) som legen sender inn til labben.

Klamydia (trachomatis, mener jeg den heter) er i de fleste tilfeller ikke farlig, og den mest vanlige seksuelt overførbare sykdommen i Norge for tiden. Jeg tror det er gratis å sjekke deg for klamydia også.

EDIT: for klamydiasjekken leverer du _førstestråle_, ikke midtstråle, glemte å si det :s Og behandling er veldig enkel: azitromax 2 tbl, engangsdose.

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...