Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Noen som er sikre på det med klamydia? Jeg sov hos en venninne som jeg fikk vite først etter jeg hadde stappet den inn at hun hadde klamydia, altså det var bare 2 ganger inn å ut liksom, men er det sånn at dette her smitter ved direkte kontakt uansett? altså utenom de 20-50% Lenke til kommentar
Gjest Larssssss Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Nå skal jeg ikke gjøre deg urolig, men det er vel slik at det kan smitte ved direkte kontakt...Men ingen på forumet her kan gi deg svar på om du har klamydia eller ikke. Gå til legen! ASAP! Good luck! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 koselig... men asså er det mindre sannsynlighet tror du? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Nei. Det var slimhinnekontakt, ergo, du kan godt være smittet. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Det er heller ingen grunn for å vente til du får symptomer på infeksjonen, da 50% (av gutta) har et asymptomatisk hendelsesforløp (du merker ingen ting). For jenter er det faktisk hele 80% som ikke merker noen ting, og dette er skummelt da det i værste fall kan føre til infertilitet. Bestill en time hos legen, og be om en klamydiasjekk. I samme slengen kan du jo ta en urinprøve for å sjekke andre ting. Da tar du med deg en urinprøve (midstråle, konsentrert morgenurin) som legen sender inn til labben. Klamydia (trachomatis, mener jeg den heter) er i de fleste tilfeller ikke farlig, og den mest vanlige seksuelt overførbare sykdommen i Norge for tiden. Jeg tror det er gratis å sjekke deg for klamydia også. EDIT: for klamydiasjekken leverer du _førstestråle_, ikke midtstråle, glemte å si det :s Og behandling er veldig enkel: azitromax 2 tbl, engangsdose. Endret 31. mars 2010 av w3p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå