Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

invitere en jente jeg liker på besøk

Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter

La meg gå rett på sak. Jeg har over en lengre periode blitt mer og mer interessert i en god venn (av det motsatte kjønn) men jeg er veldig splittet når det kommer til hvorvidt hun er interessert i meg. Grunnen for at jeg i det hele tatt vurderer å finne ut av det er fordi jeg tror hun har en viss interesse for meg. Jeg sier det slik fordi jeg prøver å holde forventningene i sjakk.

Som andre har jeg en uvane med å overanalysere og febrilsk studere hver minste ting i søken etter svaret på hva hun tenker å føler. Jeg prøver å legge det til side men det er vanskelig grunnet min frykt for å ta feil og bli avvist. Jeg leste, på en nett-profil jeg kom over (ikke profilen til personen jeg nå tenker på, det er ingen forbindelse), et sitat som var noe slik som "i am not flirting i am trying to be nice". Den har også blitt satt på repeat i hodet mitt. Hun har tatt initiativ for at vi skal møtes, men ikke kino, restaurant eller lignende ting. Mer slik at vi møtes og prater (ikke venninne-prat eller meg som psykolog).

Da vet dere hvor landet ligger og hva mitt problem er. Hva jeg håper å få ut av dette er vel hvordan jeg nå bør ta første steget som vil besvare mitt store spørsmål. Vi er i samme vennegjeng og skal til Geilo i påsken da foreldrene til den ene i gjengen har en stor hytte der. Hun er populær blant gutter så jeg lurer på om jeg skal ta steget før eller i påsken? Jeg vil jo ikke utsette det så lenge at sjansen forsvinner. Ta steget før påsken og ødelegge turen er jo dumt, men tar jeg steget før turen og får avslag vil det jo bli kleint uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Istedet for å invitere henne hjem til deg synes jeg du skal spørre henne om hun vil være med å finne på noe. Mye mer casual og betryggende enn det å bli invitert hjem. Foreksempel: Dra henne med på en tur der du vil ha henne til å hjelpe deg med å shoppe klær. Da har du en finfin sjanse til å ta henne med på cafe etterpå og spise litt eller ta en kaffe. Av en slik tur bør du kunne vise din interesse gjennom kroppspråk og væremåte (uten på noe vis å stille henne til veggen med verbal konfrontasjon, altså: hva synes du om meg, jeg tror jeg elsker deg osv. - det er ikke lurt!) Av en slik tur bør du og kunne klare å tolke/lese om hun gir noen signaler om interesse.

Uansett hva du finner på, og hvordan situasjonen ser ut må du ikke finne på å gå inn i situasjonen og allerede tenke at du har tapt. Du skal kjøre på, være ditt beste selv og si til deg selv: det er ikke slutt før det er slutt!

Lenke til kommentar

Det jeg skrev med Geilo er altså at det er flere av oss som drar sammen. Hun er da en av de som skal bli med. Det er ikke jeg som har invitert jenta.

Å invitere hjem er jeg enig er en dårlig ide og bør utsettes. En mer casual tur som du nevner er nok det beste. Kino er jo alltid et alternativ men er kanskje litt for "klisje" og dårlig ide fordi man ikke da blir bedre kjent med hverandre? Når det gjelder å skape interesse er det vel best å gjøre noe annerledes og mer spontant, som jeg regner med en slik casual tur regnes som?

La oss si at det går bra og hun takker ja til tilbudet. Turen går bra og alt er finfint. Hvor går man fra der? Det er noe jeg lurer veldig på. Noe som også gjør at jeg er nervøs for å spørre. Avslutter man på topp eller prøver man å satse på å finne på noe mer utover kvelden?

Holde hodet hevet å tenke positivt skal jeg så absolutt gjøre. Eller hvertfall gjøre mitt beste for å hele tiden tenke positivt. Takk for hjelpen Partlow.

Lenke til kommentar

Siden redigering ikke er mulig som gjest blir det en dobbel-post.

Bør jeg gjøre dette før turen til Geilo? Er det anbefalt?

Lenke til kommentar

Vanskelig å gi noe konkret svar på noe slikt. Det finnes ikke noe rett eller galt vil jeg påstå, bare handling og resultat. Uansett om det er bra eller ikke. Hadde dog jeg vært deg hadde jeg kjørt på fra første stund og satset. Prøv å finn på en casual aktivitet som tvinger dere til å sosialiseres og prate sammen, dvs ikke kino. Gå en tur, noe sport, shopping, en lek osv.

Dersom det går bra så må du bare prøve å følge flyten i stuasjonen og ta det derfra, men sånn i førstningen ville jeg ikke ha satset på at det skal skje alt for mye mer utover kvelden. Men som sagt det kommer an på stemningen og settingen, så du kan jo ha i bakhodet et alternativ å komme med.

Det virker som du har rett innstilling iaf, og da er allerede mye av jobben gjort. Om det blir store eller små nedturer underveis, så blir det slik og det kan du ikke gjøre noe med. Men jeg gjenatr meg selv: det er ikke slutt før det er SLUTT! :)

Endret av Partlow
Lenke til kommentar

Takk. Selv om jeg er nervøs har jeg forstått at det er viktig å tenke positivt og ikke gi seg før det er over. Pluss, det er bedre å hoppe i det og tape enn ikke prøve å lure på hva som kunne ha vært.

Jeg skal ha det du skriver i bakhodet om at det kan være greit å ikke satse for stort første dagen men følge flyten. Så får jeg se hva som skjer.

Vil gi deg en stor takk for at du tar deg tid til å gi utfyllende svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...