Gå til innhold

Flere 3-pin viftekontakter

alex2562

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter en enkel løsning for å få flere 3-pin viftekontakter

Gikk på en liten smell når jeg kjøpte inn komponentene til min nye pc. Jeg har totalt 9 vifter med 3-pin kontakter, men kun 2stk 3-pin kontakter på hovedkortet.

Har kikket på denne: http://www.microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kj%C3%B8ling/Viftestyring/Diverse/MIST-Power-Splitter-Card-33842.aspx

Den ser forsåvidt grei ut, men jeg ønsker helst en hvor jeg får 12V kontakter til alle 7 viftene.

Er det noen som vet om en lignende løsning til en ikke så alt for høy pris, hvor jeg får 7stk 3-pin 12V viftekontakter?

Ser frem til svar.

Alexander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En viftestyrer kan være fin siden den du hadde der bare gjør så et par går på halv styrke. Og resten på fullt. Så da blir det noe bråk.

Viftestyringene er fra 150 og oppover hvis du skal ha noe bra. Sunbeam rhebus extreme er et fint valg. Den koster man da kan du styre 6 vifter.

Endret av WilliamRobertsen
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Men vil helst unngå å bruke viftestyrer om mulig. Alle viftene mine er 1000rpm 15db vifter, og i tillegg så er kabinettet støyisolert, så bråk er ikke det jeg bekymrer meg mest over.

Ønsker en ryddig, men ikke for dyr, løsning på å få koblet alle 7 viftene til 12V 3-pins kontakter. Ser helst at alle skal gå på maks hastighet.

Alexander

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...