jamelia Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Mulig emnetittelen ble for lang, men det var det beste jeg fikk til for at den også skulle være forklarende. Håper en moderator kan unnskylde meg/rette på det om det er et problem. Uansett. I januar kjøpte jeg meg en Sony Ericsson W715 fra cdon.com for rett under to tusen kroner. Den ankom rundt 23 januar. 25 februar skrur den seg av selv og nekter å skru seg på. Problemet har jeg alt beskrevet i en annen tråd, men jeg velger å opprette denne fordi det nå dreier seg om en annen side av saken. Greia er nemlig den at når jeg nå da fikk den tilbake fra service i dag, så fungerte den helt fint i en halvtime, før den plutselig skrudde seg av selv igjen. Og jeg har igjen forsøkt å gjenopplive den etter alle kunstens regler, men ingenting skjer. Hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg heve kjøpet eller kreve en erstatningstelefon til samme prisen? Det er i hvert fall siste gang jeg kjøper en telefon på nettet. Neste gang vil jeg kunne gå til en butikk, slenge den i disken og si "Dette funker ikke!"... Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Nå er det litt opp til butikken å velge hvordan de vil ta saken opp mot deg som kunde, jeg ville snakket med dem, å funnet en felles løsning. Hvis de er vrang, så er det vanlige lover som gjelder, ergo, sende den inn igjen. Rettighetene dine er å få enheten reparert av et serviceverksted, og mtp. at dette er gang nr. 2, så får du ikke noen andre rettigheter enn at du får telefonen reparert og evt lånetelefon. Det du derimot kan tjene på er hvis du nå sender telefonen inn på service, og får den tilbake, med samme feil. Da har du krav på kjøpesum/tilsvarende produkt i hht. Norsk kjøpslov da du reklamerer på produktet. Nå vet jeg ikke hvordan det er med mobiltelefoner, men på datamaskiner er det iallefall en DOA (dead on arival - Defekt produkt) innen 3-7 dager. Og som du sier at telefonen var defekt 2 dager etter kjøpsdato, så hadde du kanskje fått en mulighet til å få en ny telefon. Kjip sak, og kjipt reglement, men sånn er det ofte.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Du kan få ny telefon ved tredje gangs reparasjon for samme feil. Det er ikke krav om at den repareres tredje gang - men et verksted må bekrefte at det er samme feil. Du har 2 forekomster av samme feil - det vil si at salgssted har et reparasjonsforsøk til før omlevering kommer på banen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå