Rupe Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg kjøpte et gamelt hus for snart 2 år siden. I løpet av denne perioden har jeg nå totalrenovert boligen. I den forbindelse har jeg fått høre at det kan være lurt å få en ny takst på huset. Hva er egentlig fordelene ved dette? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg kjøpte et gamelt hus for snart 2 år siden. I løpet av denne perioden har jeg nå totalrenovert boligen. I den forbindelse har jeg fått høre at det kan være lurt å få en ny takst på huset. Hva er egentlig fordelene ved dette? vis du er som flesteparten av det norske folket så er fordelen den at du ved høyere vedri på huset får lavere lånsgrad og dermed kan: a) låne mer b) få lavere rente Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Vil husets takstverdi også bli tillagt vekt ved forsikringsoppgjør hvis huset brenner ned? Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Vil husets takstverdi også bli tillagt vekt ved forsikringsoppgjør hvis huset brenner ned? Er jo greit å få igjen en sum som faktisk huset er verdt, og ikke flere hundre tusen mindre. Kommer jo selvsagt an på hvor mye mer huset er verdt nå da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå