treihoe Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 På amerikanske internett butikker (adorama og bhphotovideo) er det vanskelig å se om prisene er eks/inkl. VAT. Jeg antar at prisene er inkl. VAT. Hvor mange prosent utgjør amerikansk VAT ? Det er ikke toll på elektroniske produkter. Karakteriseres minnekort som elektronisk produkt (sansynlig vis)? Antar det er en øvre grense for hvor stort beløp man kan handle for i utlandet, - mener jeg så et sted at grensen var ca. kr. 20.000,- :o Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Det er ikke toll på elektroniske produkter. Sikker på det?! Lenke til kommentar
qwert Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Amerikanerne har ikke VAT svjv. Kun sisteleddsskatt 'Sales Tax'. Denne varierer fra stat til stat og skal kun betales om varen kjøpes i samme stat. Denne er ikke inkl. i 99% av amerikanske nettbutikker jeg har sett, og ofte heller ikke i vanlige butikker 'over there'. Og, nei: Det er ikke toll på elektroniske produkter. Kun 24% MVA og postens avgifter tilkommer. Lenke til kommentar
treihoe Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 "Cash on delivery" C.O.D. limit for payment = 20.000,- NOK http://www.ny-camera.net/language/english/products.htm Misforstår jeg når jeg sier at taket for en handel, grenser seg til kr 20.000,- ? :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå